市場調査レポート
商品コード
1136233

食酢市場- 成長、動向、予測(2022年~2027年)

Vinegar Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 185 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=157.14円
食酢市場- 成長、動向、予測(2022年~2027年)
出版日: 2022年10月13日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 185 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

食酢市場は、予測期間である2022年から2027年にかけてCAGR3.12%を記録すると予測されています。

中期的には、消費者の間でその用途の数に対する認識が高まっているため、世界の食酢市場は牽引されると予想されます。食酢に含まれる酸は、一部の食品の自然な腐敗プロセスを遅らせるため、保存食として利用されています。多くの場合、食酢は軽くて栄養価の高い料理の調理に利用されます。味のバランスが取れ、独特の酸味が与えられるので、バター、クリーム、過剰な砂糖、油などの好ましくない物質の必要性が減ります。さらに、食事に含まれる脂肪の量を減らし、コレステロールや血糖値のレベルを安定させる効果もあります。白ワイン食酢のような安価な食酢は、酸が強いため、こびりついた汚れや油脂、汚れを簡単に溶かすことができ、掃除に最適です。また、消費者の食酢に対するニーズが高まっているため、多くの国で輸入が行われています。例えば、UN Comtradeによると、2021年の英国(UK)からの食酢および食酢の代替品の輸出額は約1,800万英ポンドでした。これは、前年と比較して約200万英ポンドの増加を構成しています。

このような需要の高まりは、市場関係者にとっても、さまざまな用途の製品を提供する上で大きなチャンスとなっています。さらに、個人の健康意識の高まりは、有機およびグルテンフリーの食酢バリエーションを導入する主要な市場プレイヤーを後押ししています。例えば、2022年3月、Momofuku Readiesは、有機ジャスミン米とバスマティ米の独自のブレンドで作られた米酢を発売しました。同社は、このミックス米を数カ月間発酵・熟成させ、有機・無濾過の米酢を作り上げたとしています。このライス食酢は、サラダのドレッシングやスープ、新鮮なシーフードやマリネなどに酸味を加えるのに適しています。このように、米酢は積極的なプロモーション活動と相まって、ブランドの認知度を高め、製品の販売にプラスの影響を与えています。

主な市場動向

酢の効能と用途の拡大が売上を押し上げる

酢は、家庭で様々な調理に広く使われています。お菓子作りに使用されるほか、漬物をはじめとする食品を長期間保存するための効果的な防腐剤としても機能します。酢酸は、食酢や漬物、たれなどに添加される酸味料として、また香辛料の原料として使用されています。マスタードソース、ケチャップ、マヨネーズなどのソース類にも使用される成分です。チャツネを作る際に調味料として酢を使うことはあまりないです。リンゴ酢は食品のドレッシング、調味料、保存料によく使われる成分です。また、多くの健康問題の家庭薬としても人気が出てきています。さらに、リンゴ酢は免疫力と代謝を高め、体重減少を助けるなど、様々な効果があります。栄養補助食品から多くのメーカーは、市場全体の成長を後押ししているウェルネスドリンクやサプリメントとしてリンゴ酢を市場に投入しています。例えば、2022年1月、Bragg Live Food Products Inc.は、Bragg True Energy Apple Cider Vinegarという新しいサプリメントを発売しました。同社は、これがカフェインの欠点を除いたエネルギーの日常用量をユーザーに提供すると主張しています。同様に、2021年11月には、インドのDadra and Nagar Haveliに拠点を置くスタートアップ、MyFitnessが、発泡性タブレットとリンゴ酢を提供するSuprfitブランドを立ち上げました。

さらに、リンゴ、ラズベリー、レモン、ハーブなど、数多くの食酢フレーバーが利用できるため、食品にエキゾチックな風味と味を作り出すために、この製品を考慮に入れるよう消費者を促しています。また、食酢が提供する味の向上、いくつかの健康上の利点は、その広い採用の重要な理由です。さらに、食酢の多機能特性は、プレーヤーがより機能的な製品を発売するための多くの機会を作り出しています。

欧州が最大のシェアを占めています。

食酢は欧州の食文化において重要な役割を担っています。特にイタリアの先祖は、食べ物、飲み物、香り、防腐剤、殺菌剤としてのあらゆる美点を活用し、バルサミコ酢も発明しました。イタリアは欧州で最も重要な食酢市場であり、また輸出国でもあります。また、イタリアはその主要な輸出国でもあります。ドイツ、スペイン、フランスのような他の主要な輸出国と比較して、イタリアはほぼ2倍の量を輸出しています。また、輸出額もスペインやドイツに比べ、イタリア産の方が圧倒的に高いです。OECDによると、2020年、イタリアは3億3100万米ドル相当の食酢を輸出し、世界第1位の食酢輸出国となっています。同年、食酢はイタリアで276番目に多く輸出された製品でした。また、イタリアのモデナで発明されたバルサミコ酢は、直接、あるいはサラダや野菜に加えるなど、食酢の消費量が多いことから、この地域で最も一般的な製品タイプとして高い消費量を誇っています。バルサミコ酢は、ほんのり甘く、濃厚な味わいの酢で、サラダのドレッシングやマリネ、ソースなどに使用されます。また、グレイビーソースや調理した肉に使用して味と香りを加えたり、サラダ菜、イチゴ、桃、メロン、デザート、リゾット、ロースト野菜、ドリンク、肉の煮込みに使用するなど、幅広い用途で使用されています。このように、パン作りや料理、その他の家事における幅広い用途が、同地域における食酢の販売を促進しており、予測期間中も市場の売上を押し上げると予想されます。

競合情勢

市場は非常に断片化されており、主要な市場参加者は最も採用されている戦略として、製品のイノベーションにますます依存しています。過去数年にわたり、大規模な研究開発投資が行われており、その結果、数多くの製品が市場に投入されています。主要なプレーヤーは、ターゲットパレットのための新しい魅力的なバリアントを導入し、消費者の関心に応えるために、市場での製品ポートフォリオで革新することに注力しています。例えば、2022年3月には、カリフォルニアに拠点を置く消費者直販ブランド「ジール」が、バージニア州の225エーカーの自然保護区で持続的に採れた野生のスプリングランプを使用したとする限定版のゆっくり発酵する食酢を発売しています。職人技を駆使した新商品の開拓は、市場で最も好まれる戦略の一つです。Kraft Heinz Company、Acetum、DE NIGRIS、Castelo Alimentos S/A、Bragg Live Food Products Inc.などが、市場の主要プレイヤーとして挙げられます。

その他の特典。

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • バルサミコ酢
    • 赤ワイン酢
    • ホワイト酢
    • リンゴ酢
    • ライス酢
    • その他の種類
  • 供給元別
    • オーガニック
    • コンベンショナル
  • 販売チャネル別
    • スーパーマーケット、ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • オンラインショップ
    • その他の流通チャネル
  • 地域別内訳
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • スペイン
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東・アフリカ
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ共和国
      • その他の中東地域

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • The Kraft Heinz Company
    • Acetum
    • DE NIGRIS
    • Castelo Alimentos S/A
    • Bragg Live Food Products Inc.
    • Shanxi Shuita Vinegar
    • Charbonneaux-Brabant
    • Eden Foods Inc.
    • Galletti S.p.A.
    • Goodbaby Internationl Holdings Ltd.,

第7章 市場機会と将来動向

第8章 COVID-19が市場に与える影響

第9章 免責事項

目次
Product Code: 92208

Vinegar Market is projected to register a CAGR of 3.12% during the forecast period, 2022-2027.

Over the medium term, the global vinegar market is expected to be driven due to the growing awareness of its number of uses among consumers. The acid in vinegar is used in preservation because it slows down the natural rotting process of some foods. Most often, vinegar is utilized to prepare light, nutritious dishes. The flavors are balanced and given a distinctive tart flavor, which reduces the need for undesirable substances like butter, cream, excessive sugar, oil, etc. Additionally, it reduces the amount of fat in meals and aids in keeping cholesterol and blood sugar levels stable. Owing to their strong acidity, less expensive kinds of vinegar like distilled white wine vinegar are excellent for cleaning because they easily dissolve caked-on dirt, grease, and grime. Moreover, due to the increasing demand for vinegar from consumers, many countries are importing it. For instance, according to UN Comtrade, in 2021, exports of vinegar and substitutes for vinegar from the United Kingdom (UK) were valued at approximately 18 million British pounds. This constitutes an increase of approximately two million British pounds in comparison to the previous year.

This demand has also created many opportunities for the players in the market to offer more different products that has varied uses. Moreover, the rising health awareness among individuals is propelling key market players to introduce organic and gluten-free vinegar variants. For instance, in March 2022, Momofuku Readies launched rice vinegar made with a proprietary blend of organic jasmine and basmati rice. The company claimed that the mix of rice is fermented and aged for months to create an organic, unfiltered rice vinegar. The rice vinegar is perfect for adding a touch of acid to salad dressings and soups, to fresh seafood and marinades, and much more. This, in confluence with aggressive promotional activities, is creating brand awareness and positively influencing product sales.

Key Market Trends

Increased Benefits and Launches Of Vinegar Is Boosting Its Sales

Vinegar is widely used in various food preparations in households. It is used for baking and also acts as an effective preservative to preserve food majorly pickles for a longer period of time. Acetic acid is used as a sour agent added in vinegar, pickled vegetables, and sauce, and as a raw material for spice. It is an element used in sauces such as mustard sauce, ketchup, and mayonnaise. Vinegar is seldom used as a seasoning while making chutneys. Apple cider vinegar is a common ingredient in food dressings, flavorings, and preservatives. It is also becoming popular as a home remedy for a number of health issues. Moreover, apple cider vinegar boosts immunity power & metabolism, helps in weight loss, and others. Many manufacturers from nutraceuticals are launching apple cider vinegar as a wellness drink and supplement in the market which is boosting the growth of the overall market. For instance, in January 2022, Bragg Live Food Products Inc. launched a new supplement called Bragg True Energy Apple Cider Vinegar. The company claimed that this provides users with their daily dose of energy minus the downsides of caffeine. Similarly, in November 2021, MyFitness, a startup based in Dadra and Nagar Haveli, India, launched Suprfit brand that offers effervescent tablets and apple cider vinegar.

Moreover, the availability of a number of vinegar flavors such as apple, raspberry, lemon, herbs, and others are encouraging consumers to take the product into account, in order to create exotic flavors and tastes in food items. Along with, taste enhancement several health benefits offered by vinegar are a crucial reason for its wide adoption. Furthermore, the multifunctional properties of vinegar are creating a lot more opportunities for the players to launch more functional products.

Europe holds the largest share

Vinegar is an important part of European culinary tradition. Specifically, Italian ancestors exploited all its virtues as food, drink, aroma, antiseptic, and sanitizer and they also invented balsamic vinegar. Italy is the most significant market for vinegar use and also export in Europe. The country is also its leading exporter. Italy exports almost twice its quantities as compared to other major exporters like Germany, Spain, and France. The export values of Italian types are also substantially higher than those of Spanish or German types. According to OECD, in 2020, Italy exported Vinegar worth USD 331 million, making it the 1st largest exporter of Vinegar in the world. In the same year, vinegar was the 276th most exported product in Italy. Additionally, owing to its heavy consumption of vinegar either directly or by adding to salads and vegetables, balsamic vinegar, which was invented in Modena, Italy, is the most common product type accounting for high consumption in this region. Balsamic vinegar is a slightly sweet, dark, richly flavored vinegar used to enhance salad dressings, marinades, and sauces. It has a wide range of applications as it can also be used in gravies and cooked meats to add flavor and aroma, season salad greens, strawberries, peaches and melons, desserts, risotto, roasted vegetables, drinks, and braised meats. This wide range of uses in baking, cooking, and other household chores is driving the sales of vinegar in this region and is expected to boost the sales of the market during the forecast period.

Competitive Landscape

The market is highly fragmented with the key market players increasingly relying on product innovation as the most adopted strategy. Extensive R&D investments have been witnessed over previous years, which has led to the introduction of numerous products in the market. The major players are focusing on introducing new and attractive variants for target pallets and innovating with their product portfolios in the market to cater to the interests of the consumers. For instance, in March 2022, the California-based, direct-to-consumer brand Zeal launched a limited-edition, slow-fermented vinegar that the company claims is made from wild spring ramps sustainably foraged on a 225-acre nature preserve in Virginia. New product development with artisanal ingredients is one of the most preferred strategies in the market. The Kraft Heinz Company, Acetum, DE NIGRIS, Castelo Alimentos S/A, and Bragg Live Food Products Inc. are some of the major players in the market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By product Type
    • 5.1.1 Balsamic Vinegar
    • 5.1.2 Red Wine Vinegar
    • 5.1.3 White Vinegar
    • 5.1.4 Cider Vinegar
    • 5.1.5 Rice Vinegar
    • 5.1.6 Other Types
  • 5.2 By Source
    • 5.2.1 Organic
    • 5.2.2 Conventional
  • 5.3 By Distibution Channel
    • 5.3.1 Supermarkets and Hypermarkets
    • 5.3.2 Convenience Stores
    • 5.3.3 Online Retail Channels
    • 5.3.4 Other Distribution Channels
  • 5.4 By Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
      • 5.4.1.4 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 United Kingdom
      • 5.4.2.2 Germany
      • 5.4.2.3 Spain
      • 5.4.2.4 France
      • 5.4.2.5 Italy
      • 5.4.2.6 Russia
      • 5.4.2.7 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle East & Africa
      • 5.4.5.1 Saudi Arabia
      • 5.4.5.2 South Africa
      • 5.4.5.3 Rest of Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 The Kraft Heinz Company
    • 6.3.2 Acetum
    • 6.3.3 DE NIGRIS
    • 6.3.4 Castelo Alimentos S/A
    • 6.3.5 Bragg Live Food Products Inc.
    • 6.3.6 Shanxi Shuita Vinegar
    • 6.3.7 Charbonneaux-Brabant
    • 6.3.8 Eden Foods Inc.
    • 6.3.9 Galletti S.p.A.
    • 6.3.10 Goodbaby Internationl Holdings Ltd.,

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET

9 DISCLAIMER