市場調査レポート
商品コード
1395084
ビネガー(食用酢)市場規模:製品タイプ別、由来別、フレーバー別、流通チャネル別、用途別、成長見通し、地域展望、予測、2023~2032年Vinegar Market Size - By Product Type, Source, Flavor, Distribution Channel, Application, Growth Prospects, Regional Outlook & Forecast, 2023 - 2032 |
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ビネガー(食用酢)市場規模:製品タイプ別、由来別、フレーバー別、流通チャネル別、用途別、成長見通し、地域展望、予測、2023~2032年 |
出版日: 2023年10月16日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 210 Pages
納期: 2~3営業日
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ビネガー(食用酢)の市場規模は2023年から2032年にかけてCAGR 3.2%で拡大すると予測されているが、これは体重管理や消化器系の健康など、食ビネガーの健康効果に対する消費者の認識が高まっているためです。
自然食品やオーガニック食品への需要の高まりは、ビネガーが健全で万能な食材として認識され、ビネガーの消費をさらに増加させています。
料理の試行錯誤の増加と多様な料理の人気の高まりが、特殊ビネガーや風味ビネガーの技術革新を促進しています。健康志向の高まりも、ドレッシング、マリネ、ピクルスなど様々な用途へのビネガーの利用を促進しています。家庭用および工業用での多目的な用途に加え、世界の食品セクターの堅調な進歩が、業界の成長をさらに後押しすると思われます。
ビネガー市場は、製品タイプ、由来、フレーバー、流通チャネル、用途、地域に分類されます。
製品タイプ別に見ると、リンゴ酢セグメントは2023年から2032年にかけてCAGR 2.9%を記録すると予測され、天然・オーガニック製品に対する消費者の嗜好の高まりがその要因となっています。リンゴ酢の健康効果に対する意識の高まりと、様々な料理や健康増進の場面での使用量の増加も、同分野の成長に拍車をかけると思われます。
由来に関しては、天然で持続可能な製品に対する消費者の嗜好の高まりが後押しし、オーガニックセグメントによるビネガーの市場価値は2032年までCAGR 4%で増加する見込みです。健康とウェルネスに対する意識の高まり、環境意識の高まり、化学物質を含まない食品に対する需要の高さも、今後数年間でオーガニックビネガーの人気と需要を高めると思われます。
地域別では、アジア太平洋のビネガー市場規模は2023年から2032年にかけて2.7%の成長率で拡大すると予測されています。この背景には、健康上の利点に対する消費者の意識の高まりと、天然・オーガニック製品への志向の高まりがあります。
Vinegar market size is projected to expand at 3.2% CAGR from 2023 to 2032, owing to increasing consumer awareness of its health benefits, including weight management and digestive health. The growing demand for natural and organic food products is further increasing the consumption of vinegar as it is perceived as a wholesome and versatile ingredient.
The rise in culinary experimentation and the higher popularity of diverse cuisines is driving innovations in specialty and flavored vinegars. For instance, in January 2021, consumer goods company Dabur India launched Dabur Himalayan Organic Apple Cider Vinegar for underscoring its commitment to delivering innovative, high-quality natural products. The rising health and wellness trends is also propelling higher incorporation of vinegar into various applications, such as dressings, marinades, and pickles. The versatile applications in household and industrial settings along with the robust advances in the global food sector will further drive the industry growth.
The vinegar market is segregated into product type, source, flavor, distribution channel, application, and region.
Based on product type, the industry share from the apple cider vinegar segment is projected to record 2.9% CAGR during 2023-2032, fueled by the increasing consumer preference for natural and organic products. The rising awareness of the health benefits and the rising usage in various culinary and wellness contexts will also add to the segment growth.
With respect to source, the vinegar market value from the organic segment is slated to increase at 4% CAGR through 2032, driven by the rising consumer preference for natural and sustainable products. The growing consciousness towards health & wellness, the surging environmental awareness, and the high demand for chemical-free food will also increase the popularity and demand of organic vinegar in the coming years.
Regionally, the Asia Pacific vinegar market size is projected to expand at 2.7% growth rate between 2023 and 2032. This can be attributed to the increasing consumer awareness of health benefits and the rising trend towards natural and organic products. Furthermore, the versatile usage of vinegar in diverse culinary applications will drive the regional industry growth.