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市場調査レポート
商品コード
1261672
酢の世界市場規模、シェア、産業動向分析レポート:流通チャネル別、用途別、供給源別(有機、合成)、製品別(バルサミコ、赤ワイン、サイダー、白、米)、地域別展望・予測、2022年~2028年Global Vinegar Market Size, Share & Industry Trends Analysis Report By Distribution Channel, By Application, By Source (Organic and Synthetic), By Product (Balsamic, Red Wine, Cider, White, Rice), By Regional Outlook and Forecast, 2022 - 2028 |
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酢の世界市場規模、シェア、産業動向分析レポート:流通チャネル別、用途別、供給源別(有機、合成)、製品別(バルサミコ、赤ワイン、サイダー、白、米)、地域別展望・予測、2022年~2028年 |
出版日: 2023年03月31日
発行: KBV Research
ページ情報: 英文 295 Pages
納期: 即納可能
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酢市場規模は、2028年には64億米ドルに達し、予測期間中にCAGR2.5%の市場成長率で上昇すると予測されています。
ビール、ワイン、蒸留穀物アルコール、サイダー、シャンパンなど、エタノールを含む成分を持つ酢は、発酵によって作られる酸性の液体です。製造工程では複数のバクテリアの培養が行われ、完成したビネガーは低温殺菌され、マザーカルチャーを根絶します。酢は、食材の味のバランスを整え、料理に酸味を与えるために使用されることが多いです。また、酸味の強い成分であるため、保存期間が長く、劣化しにくいという特徴もあります。
酢の中のヌルヌルした球状の沈殿物の原因となる細菌培養物である酢母(MOV)は、低温殺菌の酢では加熱処理によって破壊されています。しかし、この沈殿物は多くの人にとって有害ではなく、無殺菌の酢の方が健康的だと考える人も少なくないです。酢の種類の大半は、沈殿物が発生するとお客様に不快感を与える可能性があるため、沈殿物の発生を避けるために低温殺菌が行われています。雑菌の繁殖を防ぐ低温殺菌は、製品の均一性・安定性を保つ効果もあります。生酢は、まだ加工されていない場合に表示されることが多いです。
COVID-19の影響分析
COVID-19は、職場の閉鎖、サプライチェーンの混乱、輸送の制限を引き起こし、さまざまな産業ビジネスに影響を与えました。この状況下でいくつかの国がロックダウンを実施し、生産施設や産業施設の稼働を停止させました。パンデミック以降、パン、酒、乳製品、外食産業は売上が減少し、市場にマイナスの影響を与えました。また、この時期のロックダウンは、様々な産業施設やいくつかの公共施設のサプライチェーンに悪影響を及ぼし、売上と収益の大幅な減少を招きました。しかし、現在進行中の緩和措置により、輸出入の大幅な増加が予想されます。
市場成長要因
多くの産業で応用されている
家庭料理のレシピの多くで、酢はよく使われる食材です。お菓子作りにも使われ、特にピクルスなど、食品をより長く新鮮に保つための保存料としても活躍します。酢酸は酸っぱい成分で、ソース、酢、野菜のピクルス、スパイスの原料として使用されることがあります。酢は、保存料、調味料、ドレッシングとして料理製品によく使われます。また、様々な病状の家庭での治療法としても受け入れられつつあります。さらに、リンゴ酢は免疫力や代謝を高め、体重減少を助けるなど、さまざまな効果を発揮します。複数の栄養補助食品メーカーがリンゴ酢を健康飲料やサプリメントとして導入しており、業界の拡大を促進しています。
さまざまな健康効果が期待できる
お酢は、胃食道逆流症(GERD)を治すための家庭用治療薬として使われてきました。胃酸が少ない状態でGERDを発症した場合、酢を摂取することで胃酸が増加し、消化が促進される可能性があります。また、別の考え方では、酢は血液のpHを下げ、より酸性に近い環境を作り、胃の中の危険な微生物を消滅させる効果があるとされています。食酢を使った様々な病気の治療により、食酢の消費量は増加し、予測される期間中の市場成長も促進されるでしょう。
市場抑制要因
原材料の汚染、規制の欠如
標準化のための規制がないこと、新興国での利点に関する知識不足、多くの地域での規制強化による需給スペクトルの変化が、市場のシナリオをさらに悪化させると思われます。政府の厳しい規則、製品の高価な性質、代替品の普及などにより、市場拡大が妨げられる可能性があります。また、多くの国で政府の規制がないことや、汚染の問題が市場拡大の妨げになると思われます。
製品の展望
製品に基づき、ビネガー市場はバルサミコ、赤ワイン、サイダー、白、米、その他に区分されます。赤ワインビネガーセグメントは、2021年のビネガー市場において有望な成長率を調達しました。これは、赤ワインから作られたビネガーが体重減少を助ける可能性があるためです。酢酸によって制御された脂肪酸の酸化が、この影響を引き起こすと考えられています。赤ワインビネガーには抗菌性があり、これも利点のひとつです。赤ワインビネガーには、鉄分、カリウム、いくつかの必須ビタミンやミネラルなど、有益な要素が含まれています。
ソースアウトルック
ソースに基づき、ビネガー市場は有機と合成に分けられます。2021年の食酢市場では、合成セグメントがかなりの収益シェアを獲得しています。これは、合成酢を作るために、天然ガスや石油誘導体からアセトアルデヒドを酢酸に酸化させるなどの化学的手法が用いられているためです。通常、食酢は工業用または商業用としてこの方法で作られます。また、味や色、保存性を高めるために添加物や保存料が使用されています。非有機農法は、害虫や病気から作物を守りつつ、作物の生産量を向上させるものです。
アプリケーションの展望
用途に基づき、食酢市場は飲食品、ヘルスケア産業、クリーニング産業、農業産業、その他に二分されます。2021年の食酢市場では、洗浄産業分野が大きな収益シェアを獲得しています。これは、酢が酸性であることに起因しています。酢は、洗浄分野において、殺菌剤および洗浄剤としてうまく機能します。酢の酢酸は、表面に付着した汚れ、垢、鉱物の溶解を助けるため、ガラス、床、カウンターなど、多くの表面に対する強力な天然クリーナーとなります。また、酢は細菌やウイルスを殺すので、天然の殺菌剤でもあります。
販売チャネルの展望
流通チャネルに基づいて、ビネガー市場はB2BとB2Cに分類されます。2021年の食酢市場では、B2Bセグメントが最も高い収益シェアを獲得しています。これは、生産者が業務で食酢製品を活用する企業にリーチするためには、B2Bの販売チャネルが重要であるためです。企業は、製品流通の生産的な方法を提供するB2Bチャネルにより、より多様な食酢製品にアクセスすることができます。B2B販売チャネルでは、ユニークで職人的な料理アイテムに高い関心を示す顧客がいるため、スペシャルティビネガーの需要が高まっています。
地域の展望
地域別に、北米、欧州、アジア太平洋、LAMEAで食酢市場を分析しています。北米地域は、2021年のビネガー市場で最大の収益シェアを示しました。この成長は、多様な食事の選択肢に対するニーズの高まりに起因しています。また、オーガニック成分を使用したソース、ドレッシング、調味料の製造が好まれています。さらに、消費者の健康に対する不安から、この地域では減塩でよりタンパク質が豊富なソースのニーズが高まっており、塩代替品の需要増につながり、同地域の市場拡大を後押ししています。
List of Figures
The Global Vinegar Market size is expected to reach $6.4 billion by 2028, rising at a market growth of 2.5% CAGR during the forecast period.
Vinegar is an acidic liquid created when acetic acid bacteria ferment ethanol. It is utilized in cooking for both its chemical and flavor-enhancing capabilities. It may be made from several essential components, each adding its distinct qualities to the vinegar and giving the meals used more taste and brightness.
The increased consumer knowledge of vinegar's variety of uses is anticipated to drive the market for vinegar. Because it slows down some foods' natural decaying, vinegar's acid is utilized to preserve food. Most frequently, vinegar is used to make healthy recipes. Also, it lessens the quantity of fat in meals and helps maintain stable blood sugar and cholesterol levels. Because they easily dissolve caked-on dirt, grease, and grime due to their high acidity, less-priced vinegar, like distilled white wine vinegar, is suitable for cleaning, and these factors will aid the market growth.
With ethanol-containing components, including beer, wine, distilled grain alcohol, cider, champagne, and others, vinegar is an acidic liquid created by fermentation. Several bacteria cultures are used throughout manufacturing, and the finished vinegar is pasteurized to eradicate the mother culture. Vinegar is often used to balance different food items' tastes and provide tart and sour qualities to cuisine. Due to its highly acidic composition, it has a long shelf life and is resistant to early deterioration.
The mother of vinegar (MOV), a bacterial culture that may cause a slimy glob of sediment in vinegar, has been destroyed by heat treatment in pasteurized vinegar. Although the sediment is not harmful to many people, and many think that unpasteurized vinegar is healthier. The majority of vinegar varieties have been pasteurized to avoid the occurrence of sediment since it may be unpleasant to customers. Pasteurization, which prevents germs from growing, also helps maintain product uniformity and stability. Raw vinegar is often labeled when it has yet to be processed.
COVID-19 Impact Analysis
COVID-19 affected various industrial businesses since it caused workplace closures, supply chain disruptions, and transit limitations. Several nations implemented the lockdown in this situation, which caused production and industrial facilities to stop operating. Since the pandemic, the bread, liquor, and dairy businesses, as well as the food service industry, have seen a decline in sales, negatively impacting the market. In addition, the lockdown during this period negatively impacted the supply chains of various industrial facilities and several utilities, which caused a significant decline in sales and earnings. Yet, a large increase in imports and export is anticipated due to the ongoing relaxations.
Market Growth Factors
Applications in numerous industries
In many home cuisine recipes, vinegar is a common ingredient. It is used for baking and works well as a preservative to keep food fresher for longer, particularly pickles. Acetic acid is a sour ingredient that may be used to sauce, vinegar, pickled vegetables, and as a raw material for spices. Vinegar is often used as a preservative, seasoning, and dressing in culinary products. It is also gaining acceptance as a home treatment for various medical conditions. Moreover, apple cider vinegar increases immunity and metabolism, aids in weight reduction, and does other things. Several nutraceutical makers are introducing Apple cider vinegar as a health beverage and supplement, promoting the industry's expansion.
Various health advantages
Vinegar has been used as a home treatment to cure gastroesophageal reflux disease or GERD. Consuming vinegar may boost stomach acid and enhance digestion if a condition with low stomach acid brings GERD. According to a different notion, vinegar may aid in lowering blood pH to create a more acidic environment that obliterates dangerous microorganisms in the stomach. The treatment of various diseases with the help of vinegar will increase its consumption and thereby boost the market growth in the projected period.
Market Restraining Factors
Contamination of raw material and lack of regulations
The absence of regulations for standardization, a lack of knowledge about the advantages in developing nations, and changes in the demand-supply spectra due to tighter restrictions in many regions would make the market scenario even worse. The market expansion may be hampered by the government's strict rules, the expensive nature of the product, and the widespread availability of alternatives. Also, the lack of government regulations in many nations and contamination issues will hinder market expansion.
Product Outlook
Based on product, the vinegar market is segmented into balsamic, red wine, cider, white, rice and others. The red wine vinegar segment procured a promising growth rate in the vinegar market in 2021. This is because vinegar made from red wine may aid in weight loss. Acetic acid-upregulated fatty acid oxidation is thought to cause this impact. Red wine vinegar has anti-microbial qualities, which is another benefit. Red wine vinegar contains beneficial elements, including iron, potassium, and several essential vitamins and minerals.
Source Outlook
On the basis of source, the vinegar market is divided into organic and synthetic. The synthetic segment garnered a substantial revenue share in the vinegar market in 2021. This is because chemical techniques are used to create synthetic vinegar, such as the oxidation of acetaldehyde from natural gas or petroleum derivatives to acetic acid. Usually, vinegar is made using this method for industrial or commercial uses. It has additives or preservatives to enhance its taste, color, or shelf life. Non-organic agricultural methods improve crop output while defending it against pests and disease.
Application Outlook
Based on the application, the vinegar market is bifurcated into food & beverages, healthcare industry, cleaning industry, agriculture industry and others. The cleaning industry segment acquired a significant revenue share in the vinegar market in 2021. This is owing to the fact that vinegar is acidic; it works well as a disinfectant and cleanser in the cleaning sector. Vinegar's acetic acid aids in the dissolution of dirt, grime, and mineral deposits from surfaces, making it a powerful natural cleaner for many surfaces, including glass, floors, counters, and more. Vinegar is a natural disinfectant since it also kills germs and viruses.
Distribution Channel Outlook
On the basis of distribution channel, the vinegar market is classified into B2B and B2C. The B2B segment generated the highest revenue share in the vinegar market in 2021. This is because for producers to reach companies that utilize vinegar products in their operations, B2B sales channels are crucial. Businesses may access a greater variety of vinegar products due to the B2B channel, which offers a productive method of product distribution. The demand for specialty vinegar in the B2B sales channel is rising as customers show a great interest in unique and artisanal culinary items.
Regional Outlook
Region-wise, the vinegar market is analyzed across North America, Europe, Asia Pacific, and LAMEA. The North America region witnessed the largest revenue share in the vinegar market in 2021. The growth is owing to the growing need for diverse dietary options. Also, customers favor manufacturing sauces, dressings, and condiments made with organic components. In addition, consumer worries about their health have increased the need for low-sodium and more protein-rich sauces in the area, leading to increased demand for salt substitutes and boosting the market's expansion in the region.
The market research report covers the analysis of key stake holders of the market. Key companies profiled in the report include The Kraft Heinz Company, Carl Kuhne KG (GmbH & Co.), Mizkan Holdings Co., Ltd., Eden Foods, Inc., De Nigris Group, Australian Vinegar, Burg Groep B.V., Marukan Vinegar (U.S.A) Inc. (Marukan Vinegar Co., Ltd.), Molson Coors Beverage Company (Aspall Cyder Ltd.) and White House Foods.
Market Segments covered in the Report:
By Distribution Channel
By Application
By Source
By Product
By Geography
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