表紙:スターターカルチャーの市場- 成長、動向、予測(2022年~2027年)
市場調査レポート
商品コード
1136165

スターターカルチャーの市場- 成長、動向、予測(2022年~2027年)

Starter Cultures Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 212 Pages | 納期: 2~3営業日

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スターターカルチャーの市場- 成長、動向、予測(2022年~2027年)
出版日: 2022年10月13日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 212 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

スターターカルチャー市場は、予測期間である2022~2027年の間にCAGR5.5%を記録すると予測されています。

スターターカルチャーは、製品の発酵プロセスを強化するために、さまざまな食品および飲食品産業で使用される微生物培養物です。例えば、乳製品産業では、細菌や酵母からなるスターターカルチャーが、チーズ、バター、ヨーグルトなどの乳製品の生産に大きな役割を果たします。ビールやワインなどのアルコール飲料の製造では、風味や食感、品質を向上させるためにSaccharomyces Cerevisiaeが最も一般的なスターターカルチャーとして広く使用されています。品質や風味の他に、スターターカルチャーは健康上の利点に関連する重要な特性を持っています。例えば、ヨーグルトの製造に使用される最も一般的な微生物培養物であるラクトバチルス・ブルガリクスとストレプトコッカスは、カルシウム、ビタミンD、カリウムなどの必須栄養素と、体重管理、消化率の向上、骨のミネラル化の促進、心臓の健康、免疫機能などの健康上の利点が組み合わされて提供されています。パンデミック期には、プロバイオティクスや機能性食品への需要が高まり、市場におけるスターターカルチャーの成長をさらに後押ししています。

近年、発酵食品への需要が消費者の間で急速に高まっており、食品培養のための収益性の高い市場への道を与えています。乳製品や機能性飲料の信頼性の高まりと、スターターカルチャーの健康効果に関する意識の高まりは、市場の成長を促進すると予想されます。さらに、スターターカルチャー業界における非遺伝子組み換えスターターカルチャーを含む技術革新は、市場成長を促進すると予想されます。例えば、2021年にTUBITAK MAM食品研究所は、アナトリアから収集した非遺伝子組み換えの細菌株から得られた長寿命のヨーグルトスターター培養を開発し、これは乳製品産業にとってゲームチェンジャーとなり得ます。

しかし、腐敗しやすい性質を持つ微生物の食品への使用に関する政府の厳しい規制が、スターターカルチャーの市場成長を抑制すると予想されます。

主な市場動向

乳製品におけるスターターカルチャーに関連する健康上の利点に対する意識の高まり

過去数年間、発酵乳を含む発酵乳製品の需要は、代謝異常の割合の減少、肥満の防止、免疫関連の病原体の減少といった健康増進の利点により、消費者の間で人気を博しています。Journal PubMed 2021に掲載された発酵乳製品の健康効果に関する研究によると、ヨーグルトと培養乳の摂取により、胃腸の健康状態が改善されることが確認されています。また、ヨーグルトに含まれるプロバイオティクス細菌は、体内のコレステロールの吸収を抑え、心血管障害やその他の生活習慣病のリスクを低減させる効果があります。さらに、特に乳糖不耐症の消費者の間でプロバイオティクス細菌の栄養的利点に関する意識が高まっていることが、市場におけるスターターカルチャーの成長に拍車をかけています。それによって、消費者の間で発酵食品の需要の増加は、さらにそれが市場の成長を駆動する結果、スターターカルチャーの需要を上昇しています。

アジア太平洋地域は、予測期間中に最も速く成長しています。

アジア太平洋地域は、発酵乳製品、肉製品、機能性飲食品に対する消費者の嗜好が高まっていることから、発酵食品の生産率が高い地域となっています。国連食糧農業機関(FAO)によると、この地域に住む中産階級の人々は、主食である穀物からヨーグルト、チーズ、バターなどの発酵乳製品へと食生活の好みをシフトしています。インドと中国は発酵乳の消費量が多く、牛乳・乳製品への需要が高まっていることから、今後もより大きな市場を形成していくものと思われます。例えば、2020年にデュポン・ニュートリション・アンド・バイオサイエンスは、中国市場でヨーミックスプライム、デュポン・ダニスコLPC800、ヨーミックスファスト1.0などの一連の乳製品培養物を発売し、ヨーグルト生産者にソリューションを提供しています。同様に、発酵アルコール飲料の消費量もアジアの人々の間で増加しており、これが市場の成長を後押ししています。発酵製品の生産量の増加に伴い、スターターカルチャーの需要も増加しており、アジア太平洋地域の市場成長が強化されています。

競合情勢

世界のスターターカルチャー市場は、世界およびリージョナルプレーヤーの存在により、非常に断片化されています。調査対象市場の主要企業は、Chr, Hansen Holding A/S、Dohler Group、Royal DSM N.V.、Mediterranea Biotechnolgie Srl、Ingredionなどです。大手企業は、市場でのプレゼンスを拡大し、ブランドポートフォリオを強化し、製品メーカーのさまざまな嗜好に対応するために、製品イノベーションに注力しています。例えば、2022年にIFF Health &Biosciencesは、ヨーグルトメーカー向けのYo-Mix Primeシリーズで4つの新しい培養物を世界的に発売することを発表しました。これらの新しい培養液は、Yo-Mix Prime 800および900とともに、乳製品メーカーが生産に関するさまざまな主要課題を解決し、消費者に多様で高品質な製品を提供できるよう支援します。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • 細菌
    • イースト菌
    • カビ
  • 形態別
    • 乾燥
    • 液体
    • 凍結
  • 用途別
    • 乳製品
      • 牛乳
      • チーズ
      • バター
      • ヨーグルト
    • ベーカリー製品
    • 飲料
      • アルコール飲料
      • ノンアルコール飲料
    • その他
  • 地域別内訳
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • スペイン
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東・アフリカ
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ共和国
      • その他の中東地域

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Chr, Hansen Holding A/S
    • Dohler Group
    • Ingredion Incorporated
    • Koninklijke DSM N.V.
    • Mediterranea Biotechnolgie Srl
    • Sacco S.R.L
    • Dalton Biotechnologies
    • Lactina Ltd
    • Danisco A/S
    • Wyeast Laboratories, Inc.

第7章 市場機会と将来動向

第8章 COVID-19が市場に与える影響

第9章 免責事項

目次
Product Code: 92125

The Starter Culture market is projected to register a CAGR of 5.5% during the forecast period, 2022-2027.

Starter culture is a microbial culture that is used in various food and beverage industries to enhance the fermentation process of the product. For instance, in the dairy industry, the starter culture which is composed of bacteria or yeast plays a major role in the production of dairy products including cheese, butter, and yogurt. Saccharomyces Cerevisiae is the most common started culture that is widely used in the production of beer, wine, and other types of alcoholic beverages to improve their flavor, texture, and quality. Besides, quality and flavor, starter culture has a significant property associated with health benefits. For example, the lactobacillus Bulgaricus and streptococcus are the most common microbial culture used in yogurt production and offers essential nutrients such as calcium, vitamin D, and potassium coupled with health benefits including weight management, increasing digestibility, enhancement of bone mineralization, heart health, and immune function. During the pandemic period, the growing demand for probiotics and functional food products has further triggered the growth of starter culture in the market.

In recent years, the demand for fermented food has grown rapidly among consumers which gives a way to a profitable market for food culture. The surging reliability of dairy-based products and functional beverages coupled with growing awareness about the health benefits of starter culture is anticipated to fuel the market growth. Moreover, the technological innovations including non-genetically modified starter culture in the starter culture industry are expected to drive the market growth. For instance, in 2021, TUBITAK MAM Food Institute has developed a long-life yoghurt starter culture obtained from non genetically altered bacteria strains collected from Anatolia, which can be a game-changer for dairy industry.

However, the stringent government regulation on the use of microorganisms in food products owing to the perishable property is anticipated to restrain the growth of starter culture in the market.

Key Market Trends

Growing conscious about the health benefits associated with starter cultures in dairy products

In the past few years, the demand for fermented dairy products including fermented milk is gaining traction among consumers owing to their health-promotional benefits such as decreasing the rate of metabolic disorders, preventing obesity, and reduced immune-related pathogenesis. According to the study on the health benefits of fermented dairy products published in the Journal PubMed 2021, the consumption of yogurt and cultured milk has witnessed an improvement in gastrointestinal health. In addition, the presence of probiotic bacteria in yogurt aids in decreasing the absorption of cholesterol in the body which in turn reduces the risk of cardiovascular disorder and other lifestyle diseases. Moreover, the increasing awareness about the nutritional benefits of probiotic bacteria especially among lactose intolerance consumers is adding strength to the growth of starter culture in the market. Thereby, the increasing demand for fermented food products among consumers is further rising the demand for starter culture as a result it drives the market growth.

Asia-Pacific region is the fastest growing during the forecast period

The Asia-Pacific region has a higher production rate of fermented food products owing to the increasing consumer preference for fermented dairy, meat, and functional beverages products. According to Food and Agriculture Organization (FAO), the middle-class population inhabiting the region has shifted their diet preference from staple cereals to fermented dairy products such as yogurt, cheese, and butter. India and China claim to have higher fermented milk consumption and will continue to build a larger market, owing to the increasing demand for milk and dairy products. This, in turn, encourages manufacturers to innovate new dairy cultures to meet consumer needs. for instance, in 2020, Dupont Nutrition and Bioscience launched a series of dairy cultures including Yo-Mix Prime, DuPont Danisco LPC 800, and Yo-Mix Fast 1.0 in China market which provide a solution for yogurt producers. Similarly, the consumption of fermented alcoholic beverages is increasing among the Asian population which in turn drives the market growth. With the increasing production of fermented products, there is an increasing demand for starter culture and hence strengthening the market growth in the Asia-Pacific region.

Competitive Landscape

The global starter cultures market is highly fragmented owing to the presence of global and regional players. Major players in the market studied include Chr, Hansen Holding A/S, Dohler Group, Royal DSM N.V., Mediterranea Biotechnolgie Srl, and Ingredion among others. Major players are focusing on product innovation in the market to expand their presence, enhance their brand portfolio, and cater to various preferences of product manufacturers. For instance, in 2022, IFF Health & Biosciences announced the global launch of four new cultures under its Yo-Mix Prime series destined for yogurt manufacturers. The new cultures join Yo-Mix Prime 800 and 900 in helping dairy manufacturers to solve a range of major production challenges, enabling them to offer a diverse range of high-quality products to consumers.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Bacteria
    • 5.1.2 Yeast
    • 5.1.3 Mold
  • 5.2 By Form
    • 5.2.1 Dried
    • 5.2.2 Liquid
    • 5.2.3 Frozen
  • 5.3 By Application
    • 5.3.1 Dairy Products
      • 5.3.1.1 Milk
      • 5.3.1.2 Cheese
      • 5.3.1.3 Butter
      • 5.3.1.4 Yogurt
    • 5.3.2 Bakery Products
    • 5.3.3 Beverages
      • 5.3.3.1 Alcoholic Beverages
      • 5.3.3.2 Non-Alcoholic Beverages
    • 5.3.4 Others
  • 5.4 By Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
      • 5.4.1.4 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 United Kingdom
      • 5.4.2.2 Germany
      • 5.4.2.3 Spain
      • 5.4.2.4 France
      • 5.4.2.5 Italy
      • 5.4.2.6 Russia
      • 5.4.2.7 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle East & Africa
      • 5.4.5.1 Saudi Arabia
      • 5.4.5.2 South Africa
      • 5.4.5.3 Rest of Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Chr, Hansen Holding A/S
    • 6.3.2 Dohler Group
    • 6.3.3 Ingredion Incorporated
    • 6.3.4 Koninklijke DSM N.V.
    • 6.3.5 Mediterranea Biotechnolgie Srl
    • 6.3.6 Sacco S.R.L
    • 6.3.7 Dalton Biotechnologies
    • 6.3.8 Lactina Ltd
    • 6.3.9 Danisco A/S
    • 6.3.10 Wyeast Laboratories, Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET

9 DISCLAIMER