市場調査レポート
商品コード
1136043

ボディケア製品市場- 成長、動向、予測(2022年~2027年)

Body Care Products Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 150 Pages | 納期: 2~3営業日

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ボディケア製品市場- 成長、動向、予測(2022年~2027年)
出版日: 2022年10月13日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ボディケア製品市場は、予測期間である2022-2027年にCAGR5.23%を記録すると予測されています。

ここ数年、個人の美意識や衛生状態を向上させることができるメンテナンス用品に対する消費者の需要が高まっていることから、ボディクリーム、ローション、パウダーの需要が伸びています。スキンケアやヘアケアとは別に、消費者はハンドケアにも重点を置くようになっています。なぜなら、手の皮膚は公害の増加により、常に化学物質、汚れ、ほこり、油などに接触しているからです。

さらに、肌のお手入れに対する消費者の意識の高まりや、天然素材やオーガニックのスキンケア製品への需要の高まりが、この市場の成長を後押ししています。さらに、ハンドクリームには、過度の乾燥やひび割れ、あかぎれから手を保護する栄養成分が多く含まれています。

主な市場動向

オーガニック製品への消費者志向

消費者の健康に対する意識は高まっており、化学物質による身体への悪影響に対する意識の高まりから、消費者の嗜好は天然素材やオーガニック製品に移行しつつあります。そのため、ヴィーガンや化学物質を含まない製品に対する需要は、ここ数年で飛躍的に高まっています。また、有機ボディローションは、すべての天然成分で作られており、肌に栄養を与えるビタミンEなどのミネラルやビタミンのブレンドでパックされているように、有機製品の使用に関連するいくつかの利点があります。また、シアバターやアロエベラなど、天然由来の他の有益な成分も含まれており、肌に浸透して潤いを与え、ダメージを受けた皮膚細胞を回復させ、若返らせます。

オーガニックやハーブを使ったボディケア製品への需要が高まる中、企業は消費者の嗜好の変化に対応するため、オーガニックボディケア製品の投入を始めています。例えば、2022年、サミシャ・オーガニックは、オーガニックボディローションやモイスチャライザーなど、高品質で手頃な価格のスキンケア製品の新ラインを発売しました。これらの新しく発売された製品は、100%天然成分で処方され、有害な毒素や成分を一切含んでいません。

急成長するアジア太平洋地域

アレルギーなどの皮膚疾患の増加に伴い、健康・ウェルネス製品に対する需要が高まっていることが、同地域におけるボディケア製品の需要増に寄与しています。また、衛生面や身だしなみを整えるためにボディケア製品を使いたいという消費者の要望が高まっていることも、過去数年間における同分野の成長を後押ししています。

ライフスタイルの変化、海外ブランドの浸透、パーソナルケアが自尊心や社交に与えるポジティブな影響、消費者のパーソナルケアブランドに対するマスブランドからプレミアムブランドへの漸進的な移行などは、予測期間中にアジア太平洋地域の市場成長を促進する可能性がある要因の一部となっています。さらに、オーガニック成分に対する需要の高まりにより、同地域の消費者はオーガニックボディケア製品、特にアーユルヴェーダ、植物、ハーブの成分を使用して処方された製品に傾倒しており、これが調査期間中の市場成長を促進すると予想されます。

競合情勢

ボディケア製品市場は、L'Oreal S.A.、Procter &Gamble Co、Unilever PLC、Beiersdorf AG、Natura &Co、The Estee Lauder Companies Incなど、多数の地域および世界のプレーヤーが存在することから、非常に競争が激しい市場となっています。

主要企業は、消費者の関心に応え、大きな市場シェアを獲得するために、新製品の導入と新市場へのプレゼンス拡大に注力しています。主要なプレーヤーは、顧客の変化する要求に応えるとともに、デジタルプレゼンスを強化することを目的としています。さらに、特定の消費者をターゲットとしたり、特定の機能や主張を持つ革新的な製品を開発するために、研究開発に投資しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • モイスチャライザー
    • ボディクリーム
    • パウダー
    • ボディウォッシュ
    • 石けん
    • その他
  • カテゴリー別
    • コンベンショナル
    • ナチュラル&オーガニック
  • 流通経路別
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • 専門店
    • オンラインストア
    • その他流通チャネル
  • 地域別内訳
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • スペイン
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東・アフリカ地域
      • アラブ首長国連邦
      • 南アフリカ共和国
      • その他の中東・アフリカ地域

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Beiersdorf AG
    • Proctor & Gamble COMPANY
    • Unilever PLC
    • COLGATE-PALMOLIVE company
    • Johnson & Johnson Services Inc
    • Loreal SA
    • Natura &Co
    • ORIFLAME COSMETICS GLOBAL SA
    • The Estee Lauder Companies Inc

第7章 市場機会と将来動向

第8章 COVID-19が市場に与える影響

第9章 免責事項

目次
Product Code: 91966

Body care products market is projected to register a CAGR of 5.23% during the forecast period, 2022-2027.

Over the past few years, the demand for body creams, lotions, and powder has been growing due to the growing consumer demand for maintenance products that can help to improve personal aesthetics and hygiene. Apart from the skin and hair care routine, consumers are also shifting their focus toward hand care, as the skin on the hands constantly remains in contact with chemicals, dirt, dust, and oils, among others owing to the increased pollution.

Moreover, the increasing consumer awareness about skin rituals and the growing demand for natural and organic skincare products have been driving the growth of this market. Additionally, hand creams come with a lot of nourishing properties that protect the hands from excessive dryness, cracks, and chapping.

Key Market Trends

Consumers Inclination Towards Organic Products.

Consumers are more conscious about their health nowadays, therefore consumer preference is shifting towards natural and organic products due to increasing awareness regarding the adverse effects of chemicals used on the body. Thus, the demand for vegan and chemical-free products has increased tremendously in past few years. Moreover, there are several benefits associated with the usage of organic products as organic body lotions are made with all-natural ingredients and packed with a blend of minerals and vitamins, such as Vitamin E, which nourish the skin. It also contains other beneficial ingredients from natural sources, like shea butter and aloe vera which penetrate the skin to hydrate and rejuvenate, restoring damaged skin cells.

With the increasing demand for organic and herbal body care products, companies have started introducing organic body care products to cater to changing consumer preferences. For example, in 2022, Samisha Organic launched a new line of quality and affordable skincare products including organic body lotion and moisturizer. These newly-launched products are formulated with 100% natural ingredients and free from any harmful toxins and ingredients.

Asia-Pacific is the Fastest Growing Region

The growing demand for health and wellness products, owing to the rise in different skin disorders such as allergies, has contributed to the rise in demand for body care products in the region. Additionally, a growing desire among consumers to use body care products to improve their hygiene and personal upkeep has also driven the growth of this segment over the past few years.

Changes in lifestyle, penetration of foreign brands, positive effects of personal care on self-esteem and social interaction, and the gradual consumer shift toward mass to premium personal care brands are a few factors that are likely to propel the market growth of the Asia-Pacific region during the forecast period. Moreover, with the growing demand for organic ingredients, consumers across the region are inclined toward organic body care products, especially those formulated using Ayurvedic, botanical, and herbal ingredients, which are expected to drive market growth during the study period.

Competitive Landscape

The body care products market is highly competitive with the presence of numerous regional and global players such as L'Oreal S.A., Procter & Gamble Co, Unilever PLC, Beiersdorf AG, Natura &Co, and The Estee Lauder Companies Inc., among others.

The key players are focusing on introducing new products and expanding their presence into new markets to cater to the interests of consumers and achieve major market shares. The major players aim to enhance their digital presence, along with catering to the changing demands of customers. Furthermore, the players are investing in research and development to develop innovative products that target specific consumers or have specific functions and claims.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Product type
    • 5.1.1 Moisturizer
    • 5.1.2 Body Cream
    • 5.1.3 Powders
    • 5.1.4 Body Wash
    • 5.1.5 Soaps
    • 5.1.6 Others
  • 5.2 By Category
    • 5.2.1 Conventional
    • 5.2.2 Natural & Organic
  • 5.3 By Distribution Channel
    • 5.3.1 Supermarkets/Hypermarket
    • 5.3.2 Specialiaty Stores
    • 5.3.3 Online Retail Stores
    • 5.3.4 Other Distribution Channels
  • 5.4 By Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
      • 5.4.1.4 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 United Kingdom
      • 5.4.2.2 Germany
      • 5.4.2.3 Spain
      • 5.4.2.4 France
      • 5.4.2.5 Italy
      • 5.4.2.6 Russia
      • 5.4.2.7 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle East & Africa
      • 5.4.5.1 United Arab Emirates
      • 5.4.5.2 South Africa
      • 5.4.5.3 Rest of Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Beiersdorf AG
    • 6.3.2 Proctor & Gamble COMPANY
    • 6.3.3 Unilever PLC
    • 6.3.4 COLGATE-PALMOLIVE company
    • 6.3.5 Johnson & Johnson Services Inc
    • 6.3.6 Loreal SA
    • 6.3.7 Natura &Co
    • 6.3.8 ORIFLAME COSMETICS GLOBAL SA
    • 6.3.9 The Estee Lauder Companies Inc

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET

9 DISCLAIMER