表紙:食品プラットフォームから消費者へのデリバリーの世界市場- 成長、動向、予測(2022年-2027年)
市場調査レポート
商品コード
1135924

食品プラットフォームから消費者へのデリバリーの世界市場- 成長、動向、予測(2022年-2027年)

Global Food Platform-to-Consumer Delivery Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 105 Pages | 納期: 2~3営業日

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食品プラットフォームから消費者へのデリバリーの世界市場- 成長、動向、予測(2022年-2027年)
出版日: 2022年10月13日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 105 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

世界の食品プラットフォームから消費者へのデリバリー市場は、2022年から2027年の間に11.6%のCAGRで推移すると予測されています。

市場成長の主な要因は、インターネットやスマートフォンの普及率の高さ、オンラインフードデリバリープラットフォームの採用の増加などです。

主なハイライト

  • 世界の食品プラットフォームから消費者へのデリバリー市場は、消費者行動の変化、食品注文の利便性の向上、スマートフォンやインターネットの普及率の上昇により、過去数年間で大きな牽引力を獲得しています。
  • DoorDashやUber Eatsなどの有力な市場参入企業によるプラットフォーム・ツー・コンシューマー・サービスに牽引され、食品プラットフォームから消費者へのデリバリーは急速に拡大しています。さらに、配達員の増加によるネットワーク効果やルート最適化技術により、より迅速で安価な配達が可能になりました。この結果、世界的に便利で素早く手に入る食品需要にシフトし、食品プラットフォームから消費者へのデリバリー市場のニーズを高めています。
  • さらに、デジタルの世界では、プラットフォームは、顧客が自分に最も適した様々な支払方法を用いて支払うことができる柔軟な支払オプションを提供しています。さまざまな一般的な決済ゲートウェイの統合は、柔軟性とキャッシュレス取引を顧客に提供するため、フードデリバリーアプリの利用が促進されます。
  • 利便性を求める傾向は、パンデミック時にさらに顕著になりました。欧米でのロックダウンが最も深刻だった2020年3月から5月にかけて、フードデリバリー市場は急拡大しました。そして、2020年から2021年にかけてもその勢いを維持し、成長を続けています。さらに、パンデミックの初期にロックダウンと物理的分散の要件が、食品プラットフォームから消費者へのデリバリー市場に大きな後押しを与えました。

主要な市場動向

インターネット普及率の上昇に伴うオンラインフードデリバリーアプリの台頭

  • インターネットユーザーの増加により、世界中の食品プラットフォームから消費者へのデリバリーサービスが活性化しています。スマートフォンユーザーは食品業界の主要なオンラインショッパーであり、世界中でインターネット普及率が上昇していることは、食品のオンラインショッピングの潜在的な増加を反映しています。
  • オンライン食品配達プラットフォームの採用の増加は、COVID-19パンデミックの後に著しく上昇し、その後の数年間でさらに増加しました。さらに、オンライン食品配達アプリの利便性と様々な支払いゲートウェイの可用性は、世界中の消費者の間で広く採用されるに至っています。
  • さらに、Deliveroo、Uber Eats、Zomato、Swiggy、Doordash Inc.などのさまざまなフードデリバリープラットフォームの拡大が、世界中でオンラインデリバリーの採用をさらに増加させています。さらに、顧客の利便性を高めるためにフードデリバリープラットフォームがスマートテクノロジーを大幅に統合することで、市場に十分な成長機会がもたらされると予想されます。
  • さらに、オンラインフードデリバリーアプリは、オンライン注文の精度向上、消費者の利便性向上、注文処理の簡素化、簡単な追跡など、消費者に多くの利点を提供します。さらに、フードデリバリーアプリを利用する人が増えているため、いくつかの新興企業や中小企業がこの有利な市場機会を活用しています。彼らは、人々の変化する需要に応えるために、革新的な機能と独自のバリュープロポジションを備えたフードデリバリーアプリを立ち上げています。
  • 上記の要因は、フードデリバリーアプリの採用を増加させ、予測期間中に食品プラットフォームから消費者へのデリバリー市場を押し上げると予想されます。

アジア太平洋地域が食品プラットフォームから消費者へのデリバリー市場で最大のシェアを占める見込み

  • アジア太平洋地域には、Zomato、Meituan Waimai、Swiggy、FoodPandaなどの新興および既成の市場プレーヤーが存在します。これらの市場参加者は、この地域で消費者体験を向上させた革新的なプラットフォーム・トゥ・コンシューマー・デリバリーを提供しています。
  • さらに、同地域の消費者の間でフードデリバリーアプリの採用が拡大していることも、市場を増殖させています。さらに、同地域では宅配サービスプロバイダー間の競争が激化しているため、食品の値ごろ感が極めて高くなっています。さらに、消費者はフードデリバリーの注文をする際に急な割引やクーポンを受け取ることが多いです。このため、オンライン・フードデリバリーはレストランで食事をするよりも安くなることが多いです。このため、中国、インド、日本ではオンライン・フードデリバリーが大幅に採用されることになっています。
  • さらに、この地域の主要な市場参加者は、農村部や半都市部での存在感を高めつつあります。これは、プラットフォーム・ツー・コンシューマー・デリバリー市場のプレーヤーに成長の可能性をもたらすと予想されます。例えば、インドでは、バンガロール、デリー、ムンバイが3大市場となっていますが、SwiggyやZomatoなどの大手フードデリバリープラットフォームは、強い成長性が見込めるとして、小規模都市もターゲットにするようになってきています。
  • さらに、アジア太平洋地域の市場は、食品プラットフォームから消費者へのデリバリー市場の参入企業に十分な機会を提供し、世界の企業からの投資を引き付けています。例えば、2022年3月、英国を拠点とするフードデリバリー企業Deliverooは、ハイデラバードにエンジニアリングセンターを立ち上げ、インド市場に参入しました。

競合情勢

世界の食品プラットフォームから消費者へのデリバリー市場は、UberEats(Uber Technologies Inc.)、Deliveroo、Doordash Inc.、Meituan Inc.などの主要プレイヤーが存在し、適度に統合されています。これらの市場プレイヤーは、世界のプラットフォーム・ツー・コンシューマー・デリバリー市場で大きなシェアを占めており、UberEats(Uber Technologies Inc.)がシェアでリードしています。この地域の企業は、革新的なデリバリーソリューションを提供し、戦略的パートナーシップや買収にふけることで、同地域の市場での存在感を高めています。

  • 2022年3月- アジアの大手フードデリバリーアプリFantuan Deliveryは、オーストラリアでのサービス開始を発表し、シドニーとメルボルンでの運用を開始しました。3月1日より、オーストラリアのグルメはiOSとAndroidで利用可能なFantuan Delivery Appを通じて、迅速で便利な配達とピックアップサービスを楽しむことができます。Fantuan Deliveryは、シドニーのCBD、Eastwood、メルボルンのBoxhillで利用でき、その後、急速に他の地域にも拡大する予定です。
  • 2021年11月- フィンランドのフードデリバリーサービスWoltは、米国の競合DoorDashと70億ユーロの取引で合併すると発表しました。WoltがDoorDashに買収されることで、米国のフードデリバリーサービスは、フィンランド、スウェーデン、ドイツ、ハンガリーなど、新たに22カ国に拡大されます。日本は、現在両社が重複している唯一の市場です。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 マーケットインサイト

  • 市場概要
  • 世界の食品プラットフォームから消費者へのデリバリー市場の市場規模・推計(GMV)
  • 産業魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • COVID-19の市場への影響度評価

第5章 市場の力学

  • 市場促進要因
    • スマートフォン普及率の上昇とインターネット普及率の上昇
    • 魅力的でユーザーフレンドリーなアプリの登場
  • 市場の課題
    • サプライチェーンとロジスティクスのコストが利益率にマイナスの影響を与える可能性
    • オンライン取引に関連するデータセキュリティと支払い失敗のリスク
  • 食品プラットフォームから消費者へのデリバリー業界における主要な規制と基準
  • 市場成長が外食市場に与える影響の分析
  • 電話注文からオンライン注文へのパラダイムシフトに関する解説

第6章 市場セグメンテーション

  • 地域別内訳
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • オランダ
      • その他の欧州(オーストリア、ベルギー、フィンランド、ポーランド、ノルウェー、スペインを含む)
    • アジア太平洋地域
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域(パキスタン、タイ、ベトナム、オーストラリアを含む)
    • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • メキシコ
    • 中東・アフリカ地域
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ共和国

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • UberEats(Uber Technologies Inc.)
    • Deliveroo
    • Meituan Inc.
    • DoorDash, Inc.
    • Grubhub Inc.
    • Just Eat Takeaway.com N.V.
    • Swiggy
    • Zomato Limited
    • Delivery Hero SE
    • Just Eat Takeaway.com.

第8章 投資分析

第9章 市場の将来展望

目次
Product Code: 91720

The global food platform-to-consumer delivery market is expected to register a CAGR of 11.6% during the period of 2022-2027. The primary factors driving the market's growth are high internet and smartphone penetration, and the growing adoption of online food delivery platforms, among others.

Key Highlights

  • The global food platform-to-consumer delivery market has been gaining significant traction over the past few years owing to an increasing shift in consumer behavior, increasing convenience of ordering food, and rising smartphone and internet penetration.
  • Led by platform-to-consumer services by leading market players, such as DoorDash and Uber Eats, the food platform-to-consumer delivery has expanded rapidly. Moreover, the network effects of more delivery riders, alongside route optimization technologies, have enabled faster and cheaper delivery. This has resulted in a shift towards convenient and quickly available food demand worldwide, thus boosting the need for the food platform-to-consumer delivery market.
  • Additionally, in a digital world, the platforms offer flexible payment options for the customers to pay using various modes of payment most suitable for them. The integration of different popular payment gateways offers flexibility and cashless transactions to the customers, thus encouraging them to use the food delivery app.
  • The trend toward convenience has grown more pronounced during the pandemic. Between March and May 2020, when lockdowns in Europe and the United States were the most severe, the food-delivery market spiked. Significantly, it has maintained that trajectory, continuing to grow throughout 2020 and into 2021. Moreover, lockdowns and physical-distancing requirements early in the pandemic gave the food platform to the consumer delivery market an enormous boost.

Key Market Trends

Growing Prominence of Online Food Delivery Apps along with Rising Internet Penetration

  • An increase in internet users has boosted food platform-to-consumer delivery services worldwide. Smartphone users are the primary online shoppers for the Food industry, and growing internet penetration across the world reflects a potential increase in online shopping for food.
  • The growing adoption of online food delivery platforms significantly rose after the COVID-19 pandemic, which has further increased in the following years. Additionally, ease of convenience and availability of various payment gateways in online food delivery apps led to widespread adoption among consumers worldwide.
  • Moreover, the expansion of the various food delivery platforms such as Deliveroo, Uber Eats, Zomato, Swiggy, and Doordash Inc. further increases online delivery adoption across the globe. Additionally, significant integration of smart technology by the food delivery platforms for customer convenience is expected to provide ample growth opportunity to the market.
  • Moreover, online food delivery apps provide numerous benefits to consumers, such as enhanced accuracy of online orders, increased convenience for the consumers, simpler order processing, easy tracking, etc. Moving on, as more and more people are using food delivery apps, several startups and SMEs are leveraging this lucrative market opportunity. They are launching food delivery apps with innovative features and unique value propositions to cater to the altering demands of the people.
  • Above mentioned factors are expected to increase the adoption of food delivery apps, thus boosting the food platform-to-consumer delivery market over the forecast period.

Asia Pacific Expected to Hold the Largest Share in Food Platform-to-Consumer Delivery Market

  • The Asia Pacific region is home to some of the emerging and already established market players such as Zomato, Meituan Waimai, Swiggy, and FoodPanda. These market players offer innovative platform-to-consumer delivery with an enhanced consumer experience in the region.
  • Moreover, the growing adoption of food delivery apps among consumers in the region proliferates the market. Additionally, growing competition between delivery service providers in the region results in extreme food affordability. Moreover, consumers often receive steep discounts and coupons when placing a food delivery order. This has often made online food delivery cheaper than dining in. This has resulted in the significant adoption of online food delivery in China, India, and Japan.
  • Further, the leading market players in the region are expanding their presence in rural and semi-urban areas. This is expected to provide growth potential for the platform-to-consumer delivery market players. For instance, in India, with Bangalore, Delhi, and Mumbai representing the three largest markets, leading food delivery platforms such as Swiggy and Zomato are now also targeting smaller cities, as they have strong growth potential.
  • Furthermore, the market in Asia Pacific region is providing ample opportunity to food Platform-to-Consumer delivery market players and attracting investment from global players. For instance, in March 2022, United Kingdom-based food delivery company Deliveroo entered the Indian Market by launching an engineering center in Hyderabad.

Competitive Landscape

The global food platform-to-consumer delivery market is moderately consolidated with the presence of major players such as UberEats (Uber Technologies Inc.), Deliveroo, Doordash Inc., and Meituan Inc., among others. These market players hold a significant share in the global platform-to-consumer delivery market, with UberEats (Uber Technologies Inc.) leading the way in terms of market share. The companies in the region are offering innovative delivery solutions and indulging in strategic partnerships and acquisitions to gain more market presence in the region.

  • March 2022 - Leading Asian food delivery app Fantuan Delivery has announced its launch in Australia, kicking off its operation in Sydney and Melbourne. Starting March 1st, Australian foodies can enjoy fast and convenient delivery and pickup services through the Fantuan Delivery App, available on iOS and Android. Fantuan Delivery will be available in CBD, Eastwood in Sydney, and Boxhill in Melbourne, with plans to rapidly expand to other areas in the following months.
  • November 2021 - Finnish food delivery service Wolt announced to merge with US competitor DoorDash in a deal worth EURO 7 billion. Wolt's acquisition by DoorDash will expand the US-based food delivery service into 22 new countries, including Finland, Sweden, Germany, and Hungary. Japan is the only market where the two companies currently overlap.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definitions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Sizing (GMV) and Estimates of Global Food Platform-to-Consumer Delivery Market
  • 4.3 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Assessment of COVID-19 Impact on the market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Smartphone Penetration and Surge in Internet Penetration
    • 5.1.2 Launch of Appealing and User-friendly Apps
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Cost of Supply Chain and Logistics can negatively impact profit margins
    • 5.2.2 Data Security and Risk of Payment Failure Associated with Online Transaction
  • 5.3 Key Regulations and Standards in the Food Platform-to-Consumer Delivery Industry
  • 5.4 Analysis of the impact of market growth on the Foodservice Market
  • 5.5 Commentary on the paradigm shift to online ordering from phone ordering

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Geography
    • 6.1.1 North America
      • 6.1.1.1 United States
      • 6.1.1.2 Canada
    • 6.1.2 Europe
      • 6.1.2.1 United Kingdom
      • 6.1.2.2 Germany
      • 6.1.2.3 France
      • 6.1.2.4 Italy
      • 6.1.2.5 Netherlands
      • 6.1.2.6 Rest of Europe (includes Austria, Belgium, Finland, Poland, Norway, Spain)
    • 6.1.3 Asia Pacific
      • 6.1.3.1 India
      • 6.1.3.2 China
      • 6.1.3.3 Japan
      • 6.1.3.4 South Korea
      • 6.1.3.5 Rest of Asia Pacific (includes Pakistan, Thailand, Vietnam, Australia)
    • 6.1.4 Latin America
      • 6.1.4.1 Brazil
      • 6.1.4.2 Mexico
    • 6.1.5 Middle East and Africa
      • 6.1.5.1 Saudi Arabia
      • 6.1.5.2 South Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 UberEats (Uber Technologies Inc.)
    • 7.1.2 Deliveroo
    • 7.1.3 Meituan Inc.
    • 7.1.4 DoorDash, Inc.
    • 7.1.5 Grubhub Inc.
    • 7.1.6 Just Eat Takeaway.com N.V.
    • 7.1.7 Swiggy
    • 7.1.8 Zomato Limited
    • 7.1.9 Delivery Hero SE
    • 7.1.10 Just Eat Takeaway.com.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET