表紙:オンラインデートサービスの世界市場- 成長、動向、予測(2022年~2027年)
市場調査レポート
商品コード
1135890

オンラインデートサービスの世界市場- 成長、動向、予測(2022年~2027年)

Global Online Dating Services Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=156.76円
オンラインデートサービスの世界市場- 成長、動向、予測(2022年~2027年)
出版日: 2022年10月13日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

オンラインデートサービスの世界市場は、予測期間(2022-2027年)にCAGR6.9%で成長すると予測されます。

主なハイライト

  • 市場の需要は、写真や経歴に基づいて気軽にスワイプするという歴史的モデルから、アプリを通じて人と人とのつながりを確立できる、より魅力的な機能のニーズへと進化しています。オンラインデートサービスは、より高い信頼性と接続性を実現するために、アプリに音声やビデオを含める方向に向かっています。
  • 世界中の人々は、パートナーに特定の特性を求めています。そのような特性には、同じような興味、同じような考え方、その他が含まれます。オンライン・デートは、これらの特徴を共有する人を見つけるのに役立ち、オンライン・デートが人気を博している理由です。この市場は、年齢、性的指向、民族などの指標に基づいて人々をターゲットとするグループ化アルゴリズムの多様化と、そのすべてのユーザーを表現できるようにすることで、より包括的になり、新しいアプリの導入を示すことが期待されます。
  • オンラインデーティングは、使い方が簡単で、便利で、素早く、労力も少なくて済みます。さらに、様々な機能を利用することで、コンタクトを取れる相手を限定することができます。その結果、広く利用され、市場の成長を後押ししています。
  • オンラインデートサービス市場は、米国のような先進国の間で主に人気があったが、ますます地域全体で関連性が高まっています。スマートフォンとインターネットに簡単にアクセスできる新興国での急速な普及を目の当たりにしています。
  • COVID-19の大流行により、世界中でオンラインデートプラットフォームを利用する人が増えています。政府は、いくつかの国で旅行制限を課し、ショップ、モール、カフェの閉鎖と同様に、オンラインデートプラットフォームの世界な採用を加速しています。

主な市場動向

スマートフォンの普及がオンライン出会い系アプリのダウンロードを促進

  • スマートフォンをはじめとするコンピュータ端末の普及が、オンライン出会い系アプリの増加の大きな要因の一つです。スマートフォンの普及率は先進国、途上国を問わず高まっており、リアルタイムで利用できるアプリが多いことから、オンラインデートサービスの需要が高まっています。
  • アジア太平洋地域、特にインドや中国などの国々では、スマートフォンの普及率が最も高く、この地域の多くの人々が、日を追うごとに安価で簡単なインターネット接続を利用できるようになっているからです。
  • そのため、スマートフォンを利用することで、ユーザーは地理的な範囲を広げ、さまざまな場所にいる人々と交流する機会を増やすことができます。世界銀行グループによると、携帯電話の普及率は欧州が最も高く、次いで北米、アジア太平洋地域となっています。
  • さらに、世界の主要地域でインターネット普及率が上昇したことで、スマートフォンでのオンライン出会い系アプリの利用が増加しました。このことは、スマートフォンでの利便性を高めるアプリを開発する出会い系サービス事業者にとって、大きなビジネスチャンスとなります。

北米が最大シェアを獲得

  • 予測期間中、北米が最大の市場シェアを占めると予想され、米国は市場収益増加の主な要因となっています。Tinder、Bumble、Badooなど、老舗のオンラインデートプラットフォームの存在は、市場の促進要因の一つとなっています。
  • オンラインデートサービス市場のプレイヤーは、この地域で大きな成長を示しており、これはこの地域におけるデートアプリの大きな市場需要を示しています。例えば、北米では、マッチグループのオンラインデートサービスプロバイダーの平均加入者数は2018年に410万人であり、2021年には490万人に増加しました。
  • さらに、この地域のオンラインデートサイトは、特定の関心を持つカップルのマッチングを目的として開発されています。例えば、eHarmonyは、約1500万件のマッチングを有するオンラインデートサイトの1つです。さらに、ウェブサイトの広告ツールや消費者の興味を追跡するツールの著しい進歩が、市場の成長にさらに貢献すると予測されます。
  • この地域の市場は、特にCOVID-19の流行時に、仮想デートアプリによるブラインドデートの立ち上げなど、高度な機能の統合に対する需要の高まりを示しています。しかし、地域のいくつかの女性ユーザーが嫌がらせのコンテキストで懸念を提起しているように、市場はいくつかのユーザーのための安全性を確保するための課題を示しています。調査された市場は、プラットフォームの悪用とそのユーザーの嫌がらせの任意のインスタンスを是正するために厳格な措置を置くアルゴリズムの統合を示すことが期待されます。

競合情勢

世界のオンラインデートサービス市場は、さまざまな規模の企業との競争があります。この市場は、組織が経験している現在の減速を相殺するために戦略的に投資し続けるように、いくつかのパートナーシップ、合併、買収に遭遇すると予想されます。市場は、Match Group, Inc.(Tinder), Bumble Inc, The Meet Group(Cupid Media Pty Ltd.), The Meet Group(eHarmony Inc.), Match Group, Inc.(OkCupid)など、主要なソリューションとサービスプロバイダーで構成されています。

  • 2022年2月バンブルがフランスの出会い系アプリ「Fruitz」を買収し、カナダと西欧に拠点を拡大。この買収は、同社の国境を越えた戦略的拡大を狙ったものです。
  • 2022年3月-Match Groupが、Tinder、Match、OkCupid、Hingeなどの既存ポートフォリオに加え、デートアプリ「Stir」の提供を開始すると発表しました。同アプリは、シングルペアレント向けに特化したものです。今回のリリースで、既存の出会い系アプリで十分なサービスを受けていない米国のシングルペアレント2000万人に対応することを目指しています。

その他の特典。

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 マーケットインサイト

  • 市場概要
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • COVID-19がオンラインデートサービスの世界市場に与える影響

第5章 市場の力学

  • 市場促進要因
    • スマートフォンの普及率向上
    • 婚活サイトでの成婚率上昇に伴う、マッチングサービスの需要増
  • 市場の課題
    • 偽アカウントの増加により、オンラインデートサービス市場にハードルが生じます。
  • 市場機会
    • オンラインデートサービスの高い普及率と、人々の外見に関する意識の高まりに成長しました。

第6章 市場セグメンテーション

  • タイプ別(利用者数、普及率などの動向分析)
    • 非有料オンラインデート
    • 有料オンラインデート
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • スペイン
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • アルゼンチン
    • 中東・アフリカ
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ共和国

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Match Group, Inc.(Tinder)
    • Bumble Inc
    • The Meet Group(Cupid Media Pty Ltd.)
    • HAPPN
    • TrulyMadly
    • Badoo Trading Limited
    • Kunlun Tech Co Ltd(Grindr LLC)
    • Spark Networks SE
    • Momo(Tantan)
    • Zhenai
    • Coffee Meets Bagel Inc
    • Love Group Global Ltd

第8章 投資分析

第9章 市場の将来性

目次
Product Code: 91653

Global Online Dating Services Market is expected to grow at a CAGR of 6.9% over the forecast period (2022-2027).

Key Highlights

  • The market demand has been evolving from its historical model of casually swiping based on photographs and biography to the need for more engaging features which allow establishing human connections through apps. Online dating services are moving towards including audio and video in the app to enable greater credibility and connectivity.
  • People worldwide are looking for specific characteristics in their partners. Such characteristics include similar interests, like-mindedness, and others. Online dating helps them find people who share these characteristics, which is why online dating is becoming more popular. The market is expected to witness the introduction of new apps with the diversification of the grouping algorithm to target people based on their age, sexual orientation, ethnicity, and other metrics and become more inclusive by allowing representation of all its users.
  • Online dating is simple to use, convenient, quick, and requires less effort. Furthermore, it allows one to limit the number of people who can contact them by utilizing the various available features. As a result, it is widely used and propelling the market growth.
  • The online dating services market was predominantly popular amongst developed nations, like the United States but is increasingly becoming relevant across geographies. The market has witnessed fast adoption in developing countries with easy access to smartphones and the internet.
  • The COVID-19 pandemic has increased the number of people using online dating platforms worldwide. Governments have imposed travel restrictions in several countries, as well as the closure of shops, malls, and cafes, has fueled the global adoption of online dating platforms.

Key Market Trends

Increased Smartphone Penetration has Boosted the Download of Online Dating Apps

  • One of the major reasons for the increase in online dating apps is the rising penetration of smartphones and other computer devices. The usage of smartphones has increased in both developed and developing countries giving rise to boosting the demand for online dating services as most of the applications work in real-time based locations.
  • The penetration of smartphones is growing the fastest in the Asia Pacific region, especially in countries like India and China, because more people across the region are getting cheap and easy internet connectivity with every passing day.
  • Hence the usage of smartphones enables the users to have more chances to expand their geographic reach and will be able to interact with people across different locations. As per World Bank Group, the penetration of mobile phones is highest in Europe, followed by North America and Asia Pacific region.
  • Furthermore, the rise in internet penetration in the major parts of the globe has led to an increased usage of the online dating apps in their smartphones. This factor provides immense opportunity for dating service players to develop apps that are convenient to use on smartphones.

North America to hold largest Market share

  • North America is expected to have the largest market share over the forecasted period, with the United States being a primary contributor to the increase in market revenue. The presence of well-established online dating platforms such as Tinder, Bumble, Badoo, and others is one of the market's driving factors.
  • The players in the online dating services market have witnessed significant growth in the region, which is indicative of the large market demand for dating apps in the area. For instance, in North America, the average number of subscribers of Match Group online dating service providers was 4.1 million in 2018, which increased to 4.9 million in 2021.
  • Furthermore, online dating websites in the region are developed to match couples with specific interests. For instance, eHarmony is one of the online dating websites that has around 15 million matches. Additionally, the significant advancements in website advertising tools and consumer interest tracing tools are further projected to contribute to market growth.
  • The region's market has witnessed a rise in demand for the integration of advanced features, especially during the COVID-19 pandemic, which includes the launch of Blind Date through virtual dating apps. However, the market has witnessed challenges in ensuring safety for several users as several female users from the region have raised concerns in the context of harassment. The studied market is expected to witness the integration of algorithms that put stringent measures to remedy any instance of abuse of the platform and harassment of its users.

Competitive Landscape

Global Online Dating Services Market is competitive with diverse firms of different sizes. This market is anticipated to encounter several partnerships, mergers, and acquisitions as organizations continue to invest strategically in offsetting the present slowdowns they are experiencing. The market comprises key solutions and service providers, such as Match Group, Inc.(Tinder), Bumble Inc, The Meet Group(Cupid Media Pty Ltd.), The Meet Group(eHarmony Inc.), and Match Group, Inc.(OkCupid​).

  • February 2022 - Bumble acquired Fruitz, a French dating app, to expand its footprint into Canada and Western Europe. The acquisition is aimed at the company's strategic expansion across borders.
  • March 2022 - Match Group announced the launch of a dating app, Stir, in addition to its existing portfolio of Tinder, Match, OkCupid, Hinge, and others. The app is designed exclusively for single parents. With the new release, the company aims to address the 20 million single parents in the U.S. who are under-served by existing dating apps, the company says.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definitions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Impact of COVID-19 on the global online dating services market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increased Smartphone Penetration
    • 5.1.2 As marriage agreements on matrimonial websites increase, the demand for matchmaking services.
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Rising fake accounts is set to create hurdles for the Online Dating Services Market.
  • 5.3 Market Opportunities
    • 5.3.1 Growing to high adoption of online dating services and increasing consciousness regarding appearance among population.

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Type (Trend Analysis with coverage on number of users and penetration rate)
    • 6.1.1 Non- Paying Online Dating
    • 6.1.2 Paying Online Dating
  • 6.2 Geography
    • 6.2.1 North America
      • 6.2.1.1 United States
      • 6.2.1.2 Canada
    • 6.2.2 Europe
      • 6.2.2.1 Germany
      • 6.2.2.2 United Kingdom
      • 6.2.2.3 France
      • 6.2.2.4 Spain
      • 6.2.2.5 Rest of Europe
    • 6.2.3 Asia Pacific
      • 6.2.3.1 India
      • 6.2.3.2 China
      • 6.2.3.3 Japan
      • 6.2.3.4 Rest of Asia Pacific
    • 6.2.4 Latin America
      • 6.2.4.1 Brazil
      • 6.2.4.2 Argentina
    • 6.2.5 Middle East and Africa
      • 6.2.5.1 Saudi Arabia
      • 6.2.5.2 South Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Match Group, Inc.(Tinder)
    • 7.1.2 Bumble Inc
    • 7.1.3 The Meet Group (Cupid Media Pty Ltd.)
    • 7.1.4 HAPPN
    • 7.1.5 TrulyMadly
    • 7.1.6 Badoo Trading Limited
    • 7.1.7 Kunlun Tech Co Ltd(Grindr LLC)
    • 7.1.8 Spark Networks SE
    • 7.1.9 Momo(Tantan)
    • 7.1.10 Zhenai
    • 7.1.11 Coffee Meets Bagel Inc
    • 7.1.12 Love Group Global Ltd

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET