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市場調査レポート
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1439803

天然ハチミツ:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)

Natural Honey - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 150 Pages | 納期: 2~3営業日

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天然ハチミツ:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

天然ハチミツ市場規模は2024年に110億8,000万米ドルと推定され、2029年までに142億8,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に5.20%のCAGRで成長します。

天然ハチミツ- マーケット

主なハイライト

  • 天然ハチミツは、さまざまな野生のミツバチが作り出す甘い風味の液体食品です。通常の蜂蜜とは異なり、濾過や低温殺菌などの商業的プロセスを経ず、ミツバチの巣から直接収集してパックされます。天然甘味料として主に使用されており、健康志向の人々にとって白砂糖の最良の代替品です。飲料、加工食品、ジャム、ゼリーなどに使用されるほか、健康製品や美容製品の成分としても使用されることが増えています。蜂蜜はさまざまな健康上の利点と関連付けられています。研究によると、血圧やコレステロールなどの心臓病の危険因子を軽減し、創傷治癒や喉の感染症を改善する可能性があることがわかっています。ビタミン、ミネラル、カルシウム、抗酸化物質など、さまざまな栄養素が含まれています。消費者の需要の増加と高い健康上の利点により、市場は予測期間中に成長し、長期的な影響を与えると予想されます。
  • これに加えて、食品や飲料製品に心地よい風味を与える蜂蜜の可能性と、その容易な入手性と製品の長期保存期間が市場の需要を押し上げています。さらに、ミツロウは蜂蜜生産の製品別です。アロマセラピー、化粧品、スキンケア製品、木材仕上げ剤、ワックス、防水製品、歯型の素晴らしい成分となります。使用量を増やすと、天然ハチミツの量を増やすことができます。
  • 中国とトルコは天然ハチミツの主要生産市場であり、ドイツと日本は最大の輸入国の一つです。中国の蜂蜜は、中国の青海地方の小規模養蜂家から調達されています。

天然ハチミツ市場動向

天然ハチミツの健康上の利点の増加と天然甘味料の需要

人工甘味料よりも健康的で自然な代替品を求める消費者の嗜好の高まりと、蜂蜜の利点に対する意識の高まりが、天然ハチミツ市場の成長を主に推進しています。

人工甘味料は、肥満、コレステロールの上昇、ミネラルの枯渇、虫歯、高血圧、心血管疾患を引き起こします。また、2型糖尿病、メタボリックシンドローム、さまざまな種類のがんや腫瘍の原因にもなります。一方、天然ハチミツはグリセミックインデックス(GI)が低いため、血糖値が急激に上昇せず、人体に大きな利益をもたらす抗酸化物質も豊富に含まれています。それらには多くの健康上の利点があり、機能性食品やスキンケア製品などに使用できます。天然ハチミツは、ミツバチが花の蜜から作る純粋で濾過も殺菌もされていない甘味料で、その驚くべき栄養価と健康力で知られています。健康上の利点のため、砂糖の代替品として徐々に提唱されています。砂糖を蜂蜜に置き換えると、実際に体重増加を防ぎ、血糖値を下げる効果があることを証明する十分な調査があります。生蜂蜜を毎日摂取すると、体内の優れた抗酸化物質のレベルが上昇し、免疫システムの強化に役立ちます。

最新の食品消費動向によると、世界中の消費者は、特にパンデミックが急速に拡大した後、免疫レベルを高める食品の摂取にますます懸念を抱いています。したがって、この要因は、天然ハチミツ市場に新たな消費者を引き付けると予想されます。

さらに、政府や国際機関は、重要な食品成分および有益な仲介成分として天然ハチミツを奨励しています。例えば、世界保健機関(WHO)は、成人の慢性咳嗽だけでなく、小さな子供の咳にも効果的な自然療法として推奨しています。蜂蜜ベースのスプレッドは、クリーンなラベル表示の観点から、北米と欧州で成長している市場です。アメリカ人口の約50%が蜂蜜を消費しています。蜂蜜の純度と自然さは、消費者が製品を購入する際に考慮する重要な基準です。したがって、天然甘味料の普及と需要は、予測期間中に市場を牽引する可能性があります。

アジア太平洋が市場を独占

アジア太平洋は、世界中で天然ハチミツの主要な市場として登録されています。アジア太平洋における蜂蜜の生産と消費において中国が最大のシェアを占め、次にインドが続く。中国の広大な国土、豊富な蜜源、人口の多さ、人々の生活水準の向上が、国内の天然ハチミツ生産量の増加の理由となっています。中国では、蜂蜜は砂糖よりもスーパーで簡単に手に入る主食です。人口が14億人を超える中国では、2020年に蜂蜜の消費量が年間30万トンを超えました。

これに伴い、中国の輸入量は2018年の3,824トンから2020年には4,272トンに増加しました。中国はスペイン、ドイツ、英国などの輸入国に対する欧州の公式供給国です。この地域で天然ハチミツの需要が増加しているため、企業はアジア太平洋地域に新しい品種を導入し始めています。たとえば、DELTA Commerceは、タイム、ラベンダー、ローズマリー、ユーカリなどの品種のオーガニック蜂蜜を提供しています。Kato Brothers Honeyは、日本市場での特産品として桜蜂蜜を紹介しました。

さらに、インドはこの地域で中国に次ぐトップのハチミツ生産国です。さらに、天然ハチミツを米国、カナダ、カタールなど世界の多くの国に輸出しています。この国では、マルチフローラヒマラヤ蜂蜜、ユーカリ蜂蜜、ライチ蜂蜜など、いくつかの異なるエキゾチックな野生蜂蜜も提供しています。

天然ハチミツ業界の概要

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • バリューチェーン分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 地域(生産分析、金額・数量別消費分析、金額・数量別輸入分析、金額・数量別輸出分析、価格動向分析)
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • スペイン
      • ウクライナ
      • ポーランド
      • ドイツ
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • ニュージーランド
    • 南米
      • アルゼンチン
      • ブラジル
    • 中東とアフリカ
      • トルコ
      • イラン

第6章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 68535

The Natural Honey Market size is estimated at USD 11.08 billion in 2024, and is expected to reach USD 14.28 billion by 2029, growing at a CAGR of 5.20% during the forecast period (2024-2029).

Natural Honey - Market

Key Highlights

  • Natural honey is a sweet-flavored liquid food produced by various pieces of wild bees. It differs from regular honey as it does not undergo commercial processes such as filtration or pasteurization but collects and packs directly from the beehives. It is largely used as a natural sweetener and the best alternative to white sugar for health consciousness people. It can be used in beverages, processed foods, jams, and jellies and is increasingly used as an ingredient in health and beauty products. Honey has been linked to various health benefits. Studies have found that it may help reduce risk factors for heart diseases like blood pressure and cholesterol and improve wound healing and throat infections. It contains various nutrients, including vitamins, minerals, calcium, and antioxidants. With increasing consumer demand and high health benefits, the market is expected to grow over the forecast period and have a long-term impact.
  • Along with this, the potential of honey to impart a pleasant flavor to food and beverage products, together with their easy accessibility and longer shelf life of the product is boosting market demand. Moreover, Beeswax is a byproduct of honey production. It makes a wonderful ingredient in aromatherapy, cosmetics, skincare products, wood finishes, waxes, waterproofing products, and dental molds. The increased usage will help to increase the natural honey.
  • China and Turkey are the major producing markets of natural honey, while Germany and Japan are among the highest importers. Chinese honey is sourced from small beekeepers in the Qinghai region of China.

Natural Honey Market Trends

Increased health benefits of natural honey and Demand of Natural Sweeteners

Increasing consumer preferences for healthy and natural alternatives over artificial sweeteners and increasing awareness about the benefits of honey are majorly driving the growth of the natural honey market.

Artificial sweeteners lead to obesity, elevated cholesterol, mineral depletion, tooth decay, hypertension, and cardiovascular diseases. They are also responsible for causing Type 2 diabetes, metabolic syndrome, and different types of cancers and tumors. On the other hand, natural honey has a lower glycemic index (GI), which means that it does not raise blood sugar levels quickly, and it is also filled with antioxidants that offer substantial benefits to the human body. They have many health benefits and can be used in functional foods, skincare products, etc. Natural honey is a pure, unfiltered, and unpasteurized sweetener made by bees from the nectar of flowers and is known for its incredible nutritional value and health powers. It is progressively advocated as a substitute for sugar due to its health benefits. There is enough research that proves that replacing sugar with honey can actually help prevent gaining weight and also lower blood sugar levels. A daily dose of raw honey raises levels of good antioxidants in the body that help boost the immune system.

As per the latest food consumption trends, consumers worldwide are increasingly concerned about consuming food products that enhance their immunity levels, particularly after the rapid pandemic spread. Therefore, this factor is anticipated to attract new consumers to the natural honey market.

Furthermore, governments and international organizations have been promoting natural honey as an important food ingredient and a beneficial mediational ingredient. For instance, the World Health Organization (WHO) has recommended it as an effective natural remedy for cough in small children, as well as for chronic cough in adults. The honey-based spread is a growing market in North America and Europe in terms of clean labeling. About 50% of the American population consumes honey. The purity and naturalness of honey are the crucial criteria consumers consider while purchasing the product. Thus, the popularization of and demand for natural sweeteners will likely drive the market during the forecast period.

Asia-Pacific Dominates the Market

Asia-Pacific registers as the dominant market for natural honey across the world. China holds the largest share of honey production and consumption in Asia-Pacific, followed by India. China's vast territory, rich nectar source, large population, and improvement in people's living standards are the reasons for the rise in domestic natural honey production. Honey, in China, is a staple food available more easily than sugar in a supermarket. In 2020, with a population of more than 1.4 billion inhabitants, honey consumption exceeded 300,000 metric tons per year in China.

Along with this, the import volume increased in China from 3,824 metric tons in 2018 to 4,272 metric ton in 2020. China is the official European supplier to importing countries like Spain, Germany, and the United Kingdom. As the natural honey demand is increasing in this region, companies have started introducing new varieties to the Asian-Pacific region. For instance, DELTA Commerce offers organic honey in varieties like thyme, lavender, rosemary, eucalyptus, etc. Kato Brothers Honey Co. Ltd introduced Sakura honey as its specialty in the Japanese market.

Moreover, India is among the top and leading producers of honey in this region, next to China. Additionally, it also exports natural honey to a number of countries globally, like the United States, Canada, and Qatar, among others. The country also offers several different exotic varieties of wild honey like the Multi-flora Himalayan honey, eucalyptus honey, lychee honey, and many others.

Natural Honey Industry Overview

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Value Chain Analysis

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Geography (Production Analysis, Consumption Analysis by Value and Volume, Import Analysis by Value and Volume, Export Analysis by Value and Volume, and Price Trend Analysis)
    • 5.1.1 North America
      • 5.1.1.1 United States
      • 5.1.1.2 Canada
      • 5.1.1.3 Mexico
    • 5.1.2 Europe
      • 5.1.2.1 Spain
      • 5.1.2.2 Ukraine
      • 5.1.2.3 Poland
      • 5.1.2.4 Germany
    • 5.1.3 Asia-Pacific
      • 5.1.3.1 China
      • 5.1.3.2 India
      • 5.1.3.3 Japan
      • 5.1.3.4 New Zealand
    • 5.1.4 South America
      • 5.1.4.1 Argentina
      • 5.1.4.2 Brazil
    • 5.1.5 Middle East and Africa
      • 5.1.5.1 Turkey
      • 5.1.5.2 Iran

6 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS