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市場調査レポート
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1441643

チアシード:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)

Chia Seed - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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チアシード:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

チアシード市場規模は2024年に15億1,000万米ドルと推定され、2029年までに29億3,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に14.19%のCAGRで成長します。

チアシード-マーケット

チアシードは、生産が少数の地域に限定されているため、主に輸出される商品の一つです。そのため、最初のCOVID-19ロックダウンは物流システムに混乱を引き起こし、世界中の商品供給に影響を与えました。これにより、2020年上半期の市場は低迷しました。しかし、パンデミックにより消費者の健康意識が高まり、チアシードを含むスーパーフードにチャンスが生まれました。この要因は、予測期間中に市場を推進すると予想されます。チアシードは市場がまだ小さいため、コモディティ化の傾向には乗っていません。しかし、より多くの消費者がチアシードとその利点を認識するようになり、市場は近い将来世界的に大幅な成長を遂げる可能性があります。米国とオーストラリアは引き続きチアシードやその他のチアベースの製品の需要が最も高い国ですが、英国、ブラジル、チリ、スペインなど、チアシードの生産量が大幅に増加している市場もあります。

長期的には、古代の栄養穀物や機能性食品などのマルチシリアルベースの製品に対する需要の増加が、チアシードの需要を押し上げています。チアシードはグルテンフリーでタンパク質含有量が豊富です。チアシードのグルテンフリー特性は、グルテン不耐症(セリアック病)に苦しむ消費者や、単にライフスタイルの選択のためにグルテンを避けている消費者の間で強い需要を生み出すことが予想されます。

チアシード市場動向

スーパーフードの人気が高まる

消費者が天然で健康的な原料を求める傾向が強まっており、製品の発売とともに「スーパー」原料の人気がここ最近で大幅に高まっています。これらの製品は栄養価と機能性が高く、その化学組成にはオメガ 3を中心としたPUFA、タンパク質、食物繊維、生理活性化合物が豊富に含まれています。市場は、機能的で健康ベースの天然由来製品に対する消費者の好みによって動かされています。チアシードは世界中で需要が高いため、食料品店で簡単に入手できます。チアシードを含む「スーパーフード」の販売の重要な要素は、従来の食料品店やコンビニエンスコンビニエンスストアと比較して、スーパーマーケットの入手しやすさとアクセスのしやすさです。

欧州ではスーパーフードは重要な健康補助食品と考えられており、それが市場の成長を可能にします。この地域では、チアはヘルスショップや専門店だけでなく、テスコ(英国)、エル・コルテ・イングレス(スペイン)、アルバート・ハイン(オランダ)などの大手スーパーマーケットにも参入しています。ドラッグストアなどでも栄養補助食品として販売されています。これは、健康食品や「スーパーフード」に対する一般大衆の関心の高まりを反映しています。さらに、近年、チアシードの高い栄養価と薬効により、食品業界での使用が大幅に増加しています。チアシードは、ホール、粉砕、小麦粉、オイル、ジェルなど、さまざまな形で使用できます。これらすべての要因が市場の成長に貢献すると予想されます。

北米が市場の主要消費者である

調査期間中、北米はチアシードの最大の消費国でした。北米市場におけるチアシードの需要は、ビーガン食品の要件、地域社会のライフスタイル、健康意識、ジャンクフードから健康的なスナックへの移行によって促進されています。米国心臓協会は、心臓病を予防するために、毎日の食事にオメガ 3が豊富な食品や油を取り入れることを推奨しています。時間が経つにつれて、チアシードなどのオメガ 3 EFAの植物源は、便利で機能性食品に取り入れやすく、クセのない味のため人気が高まっています。米国ではチアシードは「スーパーフード」としてラベル付けされているため、ほとんどの販売業者は顧客を引き付けるためにパッケージにビタミン、ミネラル、抗酸化物質の含有量を挙げています。高たんぱく質、オメガ3脂肪酸、繊維質が豊富に含まれているため、ここ数年、この地域ではチアシードの消費量が増加しています。

米国では、スナック、エナジードリンク、シリアルとの集合体など、種子が健康および食品分野の動向にますます組み込まれています。チアシード販売業者は、市場シェアを拡大するために、全国の店頭でのデモンストレーションを含む教育マーケティングプログラムを積極的に作成し、店頭ディスプレイに多額の投資を行い、チアシードのすべてのバッチの分析証明書を顧客に提供しています。これらすべての要因が市場の成長に貢献すると予想されます。

チアシード業界の概要

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • バリューチェーン分析
    • バリューチェーンの概要
    • バリューチェーンにおける価格の値上げ
    • バリューチェーンにおける利害関係者

第5章 市場セグメンテーション

  • 地域(生産分析、金額と数量による消費分析、金額と数量による輸入分析、金額と数量による輸出分析、価格動向分析)
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • オランダ
      • フランス
      • スペイン
      • イタリア
    • アジア太平洋
      • 中国
      • オーストラリア
      • 日本
      • インド
    • 南米
      • ボリビア
      • アルゼンチン
      • パラグアイ
      • ペルー
    • 中東とアフリカ
      • 南アフリカ
      • アラブ首長国連邦

第6章 市場機会と将来の動向

第7章 COVID-19が市場に与える影響の評価

目次
Product Code: 46872

The Chia Seed Market size is estimated at USD 1.51 billion in 2024, and is expected to reach USD 2.93 billion by 2029, growing at a CAGR of 14.19% during the forecast period (2024-2029).

Chia Seed - Market

Chia seeds are among the majorly exported commodities as the production of the commodity is limited to a few geographies. Hence, the initial COVID-19 lockdown caused disruptions in the logistics system, which affected the supply of the commodity across the world. This led to a decline in the market during the first half of 2020. However, the pandemic has increased the health consciousness among consumers, which has opened an opportunity for superfoods, including chia seeds. This factor is anticipated to propel the market during the forecast period. Chia seeds do not follow the commoditization trend, as the market is still small. However, as more consumers are now aware of chia seeds and their benefits, the market is likely to witness tremendous growth in the near future globally. The United States and Australia continue to be the countries with the highest demand for chia seeds and other chia-based products, but there are markets, such as the United Kingdom, Brazil, Chile, and Spain, that have shown a substantial increase in their demand.

Over the long term, the increasing demand for ancient nutritional grains and multi-cereal-based products like functional foods are driving the demand for chia seeds. Chia seeds are gluten-free and have high protein content. The gluten-free property of chia seeds is expected to create a strong demand among consumers suffering from gluten intolerance (celiac disease) or those who simply avoid gluten because of their lifestyle choices.

Chia Seeds Market Trends

Growing Popularity of Superfoods

The popularity of 'super' ingredients has increased significantly over the recent past, with product launches, as consumers are more inclined toward natural and wholesome ingredients. These products have high nutritional and functional value, and their chemical composition is rich in PUFAs, mainly Omega-3, as well as protein, dietary fiber, and bioactive compounds. The market is driven by consumer preference toward functional and health-based naturally derived products. Chia seeds are readily available in grocery stores because they have a high demand around the world. A key factor for the sale of 'superfoods', including chia seeds, is the availability and accessibility of supermarkets, compared to traditional grocery stores and convenience stores.

Superfoods in Europe are considered an important health supplement, which enables growth in the market. In the region, chia has not only found its entrance in the health shops and specialty stores but also in major supermarkets, such as Tesco (United Kingdom), El Corte Ingles (Spain), and Albert Heijn (Netherlands). It is also sold as a food supplement in drug stores. It reflects a growing interest of the main public in healthy food and 'superfoods'. Additionally, in recent years, the usage of chia seeds has tremendously grown in the food industry due to their high nutritional and medicinal values. Chia seeds can be used in different shapes, whole, ground, and in the form of flour, oil, and gel. All these factors are expected to contribute to the growth of the market.

North America is the Major Consumer in the Market

North America is the largest consumer of chia seeds in the study period. The demand for chia seeds in the North American market is driven by the vegan food requirements, community lifestyle, health awareness, and shifting from junk foods to healthy snacks. The American Heart Association recommends the inclusion of omega-3 rich foods and oils in daily diets to prevent heart disease. With time, plant sources of omega-3 EFAs, such as chia seed, are gaining popularity due to their easy corporation in convenience and functional foods and their neutral taste. Chia seeds are labeled as 'superfoods' in the United States, and hence, most of the merchants cite vitamin, mineral, and antioxidant contents on the packages to attract customers. Due to the presence of high protein, omega-3 fatty acid, and fiber contents, the past few years have seen an increase in the consumption of chia seeds in the region.

In the United States, the seeds are being increasingly integrated into the trends of health and food sectors, such as snacks, energy drinks, or aggregates with cereal. Chia seed merchants are actively creating educational marketing programs that include in-store demonstrations around the country, investing heavily in point-of-sale displays and supplying the customers with a certificate of analysis on every single batch of chia, to increase their market shares. All these factors are expected to contribute to the growth of the market.

Chia Seeds Industry Overview

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Value Chain Analysis
    • 4.4.1 Value Chain Overview
    • 4.4.2 Price Markups in the Value Chain
    • 4.4.3 Stakeholders in the Value Chain

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Geography (Production Analysis, Consumption Analysis by Value and Volume, Import Analysis by Value and Volume, Export Analysis by Value and Volume, and Price Trend Analysis)
    • 5.1.1 North America
      • 5.1.1.1 United States
      • 5.1.1.2 Canada
      • 5.1.1.3 Mexico
    • 5.1.2 Europe
      • 5.1.2.1 Germany
      • 5.1.2.2 United Kingdom
      • 5.1.2.3 Netherlands
      • 5.1.2.4 France
      • 5.1.2.5 Spain
      • 5.1.2.6 Italy
    • 5.1.3 Asia-Pacific
      • 5.1.3.1 China
      • 5.1.3.2 Australia
      • 5.1.3.3 Japan
      • 5.1.3.4 India
    • 5.1.4 South America
      • 5.1.4.1 Bolivia
      • 5.1.4.2 Argentina
      • 5.1.4.3 Paraguay
      • 5.1.4.4 Peru
    • 5.1.5 Middle-East and Africa
      • 5.1.5.1 South Africa
      • 5.1.5.2 United Arab Emirates

6 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

7 AN ASSESSMENT OF COVID-19 IMPACT ON THE MARKET