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市場調査レポート
商品コード
1490763
ハイバリア包装用プラスチックの世界市場:タイプ (ポリエチレン・ポリプロピレン・ポリエチレンテレフタレート・エチレンビニルアルコール・その他)・最終用途・地域別、予測(~2032年)Global High Barrier Packaging Plastics Market Research Report data by type (Polyethylene, Polypropylene, Polyethylene Terephthalate, Ethylene Vinyl Alcohol, and others) Forecast to 2032: By Product Type, By End Use, and By Region |
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ハイバリア包装用プラスチックの世界市場:タイプ (ポリエチレン・ポリプロピレン・ポリエチレンテレフタレート・エチレンビニルアルコール・その他)・最終用途・地域別、予測(~2032年) |
出版日: 2024年05月28日
発行: Market Research Future
ページ情報: 英文 180 Pages
納期: 即納可能
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ハイバリア包装用プラスチックの市場規模は、2022年の3,004億米ドル、2023年の3,142億4,800万米ドルから、予測期間中は4.51%のCAGRで推移し、2032年には4,674億500万米ドルに成長すると予測されています。
食品・飲料業界によるハイバリア包装用プラスチックの需要の増加が、この業界の成長を牽引する主な要因です。ハイバリア包装用プラスチックは、酸素、水分、光などの外部汚染物質に対して卓越した保護を提供するプラスチックの一種です。食品・飲料をはじめ、医薬品や電子機器などデリケートな商品の包装によく使われています。
これらのプラスチックが生鮮品の保存期間を延ばすことができるため、顧客は好みの食品や飲料を長期間楽しむことができ、生産者と消費者の双方にとって廃棄物の削減と収益性の向上が保証されます。さらに、COVID-19の大流行は、現在の世界の健康上の危機に対する認識を高め、衛生的で安全な包装の重要性を明確にしました。消費者が包装された製品をより安全な代替品とみなし、より大きな価値を置くようになったため、包装された食品・飲料の需要は大幅に急増しました。細菌やウイルスなどの外部不純物に対する保護バリアを提供する高バリア性包装用ポリマーは、これらの製品の健康と安全性を保証するために不可欠です。また、持続可能性は、安全性と保存性に加えて、ハイバリア包装用プラスチック業界に影響を与える重要な要因となりました。顧客は包装が環境に与える影響について、より強く認識するようになっています。これを受けて、業界は、環境に優しく持続可能なハイバリア包装用プラスチックの開発を支持する方向に転換しつつあります。持続可能な包装ソリューションを開発するため、製造業者は生分解性素材やリサイクル可能な素材の研究を進めています。持続可能な包装ソリューションへの移行により、環境に優しい材料に由来するハイバリアプラスチックの使用が促進されると予想されています。
地域別展望
アジア太平洋地域の2021年の市場規模は1,312億2,200万米ドルであり、シェアは43.36%で市場をリードしました。2022年から2032年にかけてのCAGRは4.89%でもっとも高くなると予想されています。北米のハイバリアプラスチックス市場は堅調に拡大しており、成長の機会が豊富にあります。しかしながら、基本材料の高額さや、技術的な難しさ、環境問題など、市場はさまざまな課題に直面しおり、市場開発に携わる製造業者は、こうした課題を認識し、克服するための戦略を立てなければなりません。
当レポートでは、世界のハイバリア包装用プラスチックの市場を調査し、市場の定義と概要、市場成長への影響因子および市場機会の分析、市場規模の推移・予測、各種区分・地域/主要国別の内訳、競合環境、主要企業のプロファイルなどをまとめています。
Global High Barrier Packaging Plastics Market Research Report data by type (Polyethylene (PE), Polypropylene (PP), Polyethylene Terephthalate (PET), Ethylene Vinyl Alcohol (EVOH), and others) Forecast to 2032: By Product Type (Bags and pouches, Containers, Lids, and Others), By End Use (Food and beverages, Pharmaceuticals, Chemicals, and Others), and By Region
The High Barrier Packaging Plastics Market was estimated to be worth USD 3,00,400 million in 2022. In 2023, the High Barrier Packaging Plastics industry is expected to grow at a compound annual growth rate (CAGR) of 4.51%, from USD 3,14,248 million to USD 4,67,405 million during the forecast period (2023-2032). The High Barrier Packaging Plastics Market is significantly influenced by a variety of market-driven factors. The food and beverage industry's increasing demand for high-barrier packaging plastics is the primary factor driving the growth of this industry. High barrier packaging plastics are a type of plastic that provide exceptional protection against external contaminants, such as oxygen, moisture, and light. They are frequently used to package food and beverage products, as well as other sensitive items such as pharmaceuticals and electronics.
The capacity of these plastics to prolong the storage life of perishable products guarantees that customers can enjoy their preferred foods and beverages for an extended period, thereby reducing waste and increasing profitability for both producers and consumers. Furthermore, the COVID-19 pandemic has underscored the significance of hygienic and secure packaging, as it has increased awareness of the current global health crisis. The demand for packaged food and drink has surged substantially as consumers regard packaged products as safer alternatives and place a greater value on them. Providing a protective barrier against external impurities, such as bacteria and viruses, high barrier packaging polymers are essential for assuring the health and safety of these products. Sustainability has emerged as a critical factor that impacts the high barrier packaging plastics industry in addition to safety and preservation. Customers are becoming more aware of the environmental consequences of packaging. In response, the industry is undergoing a transition in favor of the development of high-barrier packaging plastics that are both environmentally benign and sustainable. In order to develop sustainable packaging solutions that are consistent with the global sustainability agenda, manufacturers are conducting research on biodegradable and recyclable materials. It is anticipated that the transition to sustainable packaging solutions will encourage the use of high-barrier plastics that are derived from environmentally friendly materials.
Market segment insights
The High Barrier Packaging Plastics Market is segmented by type into Polyethylene (PE), Polypropylene (PP), Polyethylene Terephthalate (PET), Ethylene Vinyl Alcohol (EVOH), and Others.
The High Barrier Packaging Plastics Market is divided into four categories: Bags and pouches, Containers, Lids, and Others according to the category of product.
The High Barrier Packaging Plastics Market is segmented based on its end use and includes food and beverages, pharmaceuticals, chemicals, and other items.
Regional Perspectives
The High Barrier Packaging Plastics Market is segmented into five regions: North America, Europe, Asia-Pacific, the Middle East and Africa, and Latin America. The market was dominated by the Asia-Pacific region in 2021, with a value of USD 1,31,222 million and a share of 43.36%. It is expected to experience the highest compound annual growth rate (CAGR) of 4.89% from 2022 to 2032. In general, the high barrier plastics market in North America is a robust and expanding market that presents a plethora of opportunities for growth. However, the market is confronted with a variety of challenges, such as the exorbitant costs of fundamental materials, technical difficulties, and environmental concerns. Manufacturers of high-barrier plastics must be aware of these challenges and develop strategies to overcome them in order to succeed in the market.
Amcor, MONDI, Sealed Air Corp, Winpak, Huhtamaki Oyj, Jindal Poly Films, Uflex, Cosmo Films, Glenroy Inc., and Dummore Corporation are the primary companies in the High Barrier Packaging Plastics Market that are currently engaged in competition for quality, price, and availability.