市場調査レポート
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1097882

ボットサービス市場:サービスタイプ(プラットフォーム、フレームワーク)、チャネル形態(ソーシャルメディア、ウェブサイト)、インタラクションタイプ、ビジネス機能、業界別(BFSI、小売&eコマース)、地域別-2027年までの世界予測

Bot Services Market by Service Type (Platform & Framework), Mode of Channel (Social Media, Website), Interaction Type, Business Function (Sales & Marketing, IT, HR), Vertical (BFSI, Retail & eCommerce) and Region - Global Forecast to 2027

出版日: | 発行: MarketsandMarkets | ページ情報: 英文 323 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

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ボットサービス市場:サービスタイプ(プラットフォーム、フレームワーク)、チャネル形態(ソーシャルメディア、ウェブサイト)、インタラクションタイプ、ビジネス機能、業界別(BFSI、小売&eコマース)、地域別-2027年までの世界予測
出版日: 2022年07月01日
発行: MarketsandMarkets
ページ情報: 英文 323 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
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概要

ボットサービスの市場規模は、2022年の16億米ドルから2027年には67億米ドルへと、予測期間中に33.2%の複合年間成長率(CAGR)で成長すると予測されます。

より人間に近い会話体験を提供するための自己学習型チャットボットの開発に向けた取り組み、顧客サービスにおける人間のエージェントに代わる能力、ソーシャルメディアプラットフォームにおけるユーザーエンゲージメントの増加など、さまざまな要因が、世界各地のボットサービス市場に機会を提供すると予想されます。

ボットは主に、エンドユーザーのエンゲージメントを向上させる会話ツールとして使用され、それによってユーザー体験を向上させます。ボットは、過去数年の間に人工知能(AI)駆動型テクノロジーの主要な構成要素となっています。エンドユーザーに効率的に対応する高度なフレームワークやプラットフォームの構築は、継続的に発展しています。最近では、さまざまな業界別でボットの導入が大幅に増加しています。

マーケティング戦略を強化するためのソーシャルメディアとのチャットボットの統合、より良い顧客体験をもたらすチャットボットのためのAIとML技術の革新、低い運用コストで24x7顧客サポートのニーズの上昇、COVID-19中と後の顧客サービスの自動化、およびヒューマンエラーの最小化などの要因は、市場におけるボットサービスの需要を後押しする精度の増加につながります。世界中の組織は、ユーザーエクスペリエンスを向上させ、変化する市場環境の中で競争力を維持するために、AIとML技術に献身的に投資しています。

COVID-19は、世界中の人々の生活と人生に大混乱をもたらしました。個人やカスタマーサービスチームは、顧客からの問い合わせに対応し、顧客の緊急のニーズに応えるために満足度の指標を維持することが困難であることに気づきました。特に危機的な状況下での顧客と企業とのやり取りは、顧客の信頼感や忠誠心に即座に、そして持続的に影響を与えます。顧客経験(CX)リーダーは、顧客行動のより長期的な変化に適応し、対応する必要があるのです。可処分所得の減少とCOVID-19の心理的影響の両方が、消費者支出に影響を及ぼしています。たとえば、ブラジル、日本、イタリア、スペインの消費者は、不要不急の買い物をやめ、選り好みをするようになり、経済的な負担を感じ、経済的な回復を優先するようになっています。

コンテンツ管理分野が予測期間中に最も高いCAGRを記録する

ボットサービス市場は、用途に応じて、顧客エンゲージメント&リテンション、ワークフォース管理、エージェントパフォーマンス管理、コンテンツ管理、アポイントメントスケジュール、従業員オンボーディング、その他に区分されます。コンテンツ管理分野は、予測期間中に最も高い成長率を示すと推定されます。最近の顧客は、一口サイズのコンテンツを読みたがります。ボットは、ニュースの要約を提供したり、ユーザーが問い合わせた内容を共有したりするようにプログラムすることができます。このように、ボットはメディアパブリッシャーにとって、読者とコミュニケーションを取り、エンゲージメントを追跡して読者の興味に関する有益な情報を得るための優れた手法となっています。さらに、ボットサービスは、ユーザー体験を向上させるために、様々な異なる応答タイプを取り入れることで、ユーザーに豊富な応答セットを提供します。

予測期間中、ソーシャルメディアセグメントが最も高いCAGRを占める見込み

ボットサービス市場は、チャネルのモードに基づいて、ウェブサイト、コンタクトセンター、ソーシャルメディア、モバイルアプリケーションに区分されます。予測期間中は、ソーシャルメディアセグメントがより高いCAGRで成長する見込みです。ソーシャルメディアプラットフォームには、Facebook、YouTube、Twitter、Skype、Kik、Telegram、WeChat、Lineなどのメッセンジャーアプリやソーシャルメディアネットワークが含まれます。ソーシャルメディアプラットフォームのアクティブユーザー数は膨大であるため、企業はこれらのソーシャルメディアプラットフォーム上でボットを介してエンドユーザーとコミュニケーションをとることを推奨しています。ソーシャルメディア・プラットフォームに実装されたボットは、企業が顧客にパーソナライズされたセルフサービスやソーシャル体験を提供するのに役立ちます。

予測期間中、アジア太平洋地域が最も高いCAGRを記録

アジア太平洋地域のボットサービス市場は、同地域における工業化の進展により、2022年から2027年にかけて36.3%の最高のCAGRで成長すると予想されます。また、同市場はボットサービスの大幅な普及を占めると予想されます。中国、日本、インドなどの国では、情報集約型のAI技術を活用しており、ボットサービスは主要な技術動向の1つとなっています。IBM、Google、AWSは、この地域の市場で事業を展開しているベンダーであり、その他にもいくつかの重要なボットサービスプロバイダーが存在します。BFSI、旅行、病院、小売など、さまざまな業種の企業によるAI技術の採用は、アジア太平洋地域のボットサービス市場の成長に貢献すると予想されます。

プライマリーの内訳

ボットサービス市場で事業を展開する様々な主要組織の最高経営責任者(CEO)、イノベーション・技術責任者、システムインテグレーター、経営幹部に対して、詳細なインタビューを実施しました。

  • 企業別:ティアI:35%、ティアII:45%、ティアIII - 0%
  • 役職別:Cレベルエグゼクティブ - 35%、Dレベルエグゼクティブ - 25%、マネージャー - 40%
  • 地域別:APAC - 25%、欧州 - 30%、北米 - 30%、MEA - 10%、ラテンアメリカ - 5%

本レポートでは、ボットサービスを提供する主要プレイヤーの調査も行っています。ボットサービス市場の主要ベンダーのプロファイルを掲載しています。ボットサービス市場の主要プレイヤーは、Microsoft(米国)、IBM(米国)、Google(米国)、Oracle(米国)、AWS(米国)、Meta(米国)、Artificial Solutions(スウェーデン)、eGain(米国)、Baidu(中国)、Inbenta(米国)、Alvaria(米国)、SAP(ドイツ)、CM.com(オランダ)、Creative Virtual(英国)、Kore.ai(米国)、[24]7.ai(米国)、Gupshup(米国)、Rasa(米国)、Pandorabots(米国)、Botego(米国)、Chatfuel(米国)、Pypestream(米国)、Avaamo(米国)、Webio(アイルランド)、ServisBOT(米国)、Morph.ai(インド)、Cognigy(ドイツ)、Enterprise Bot(スイス)、Engage(米国)、Haptik(米国)です。

調査対象範囲

本市場調査は、セグメントにわたるボットサービス市場を対象としています。コンポーネント、マッピングタイプ、アプリケーション、業種、地域など、さまざまなセグメントにわたる市場規模およびこの市場の成長可能性を推定することを目的としています。また、市場の主要企業の詳細な競合分析、企業プロファイル、製品や事業の提供に関する主な観測、最近の発展、主な市場戦略などを掲載しています。

本レポートを購入する主な利点

本レポートは、本市場の市場リーダー/新規参入者に、ボットサービス市場全体とそのサブセグメントにおける収益数の最も近い概算に関する情報を提供するものです。利害関係者が競合情勢を理解し、自社のビジネスを位置づけ、適切な市場参入戦略を計画するためのより良い洞察を得るのに役立つと思われます。また、利害関係者が市場の脈動を理解するのに役立ち、主要な市場促進要因・要因、課題、機会に関する情報を提供します。

目次

第1章 イントロダクション

  • 研究の目的
  • 市場の定義
    • 包含と除外
  • マーケットスコープ
    • 市場セグメンテーション
    • 対象地域
    • 研究のために考慮された年
  • 考慮される通貨
  • 利害関係者
  • 変更の概要

第2章 調査手法

  • 調査データ
    • 二次データ
    • 一次データ
      • 一次プロファイルの分割
      • 業界の重要な洞察
  • 市場内訳とデータの三角測量
  • 市場規模の見積もり
    • トップダウンアプローチ
    • ボトムアップアプローチ
  • 市場予測
  • 会社の評価マトリックスの調査手法
  • スタートアップ/SME評価マトリックスの調査手法
  • 研究のための仮定
  • 研究の限界
  • ボットサービスCOVID-19

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 重要考察

  • ボットサービス市場における魅力的な市場機会
  • ボットサービス市場:上位3つのアプリケーション
  • ボットサービス市場:地域別
  • 北米の北米サービス市場、上位3つのアプリケーションと業界

第5章 市場概要と動向

  • イントロダクション
  • 市場力学
    • 促進要因
      • チャットボットとソーシャルメディアの統合別マーケティング戦略の強化
      • チャットボット向けのAIおよびMLテクノロジーの革新により、顧客体験が向上します
      • より低い運用コストで24時間365日のカスタマーサポートの必要性が高まります
      • COVID-19中およびCOVID-19後のカスタマーサービスの自動化
      • ヒューマンエラーを最小限に抑えると、精度が向上します
    • 抑制要因
      • ボットが動的な決定を行うことができない
      • ユーザーの音声認証の正確性の欠如
    • 市場機会
      • ソーシャルメディアプラットフォームでのユーザーエンゲージメントの増加
      • カスタマーサービスでヒューマンエージェントを置き換える機能
      • より人間らしい会話体験を提供するための自己学習型チャットボットの開発に向けたイニシアチブ
    • 課題
      • さまざまなアプリケーションにボットを使用することに抵抗がある
      • AIベースのプロジェクトをより適切に実行するための熟練した労働力の不足
    • 累積成長分析
  • 動向
    • ボットサービス市場:進化
    • エコシステム
    • サプライチェーン分析
    • ボットサービス市場: COVID-19の影響
    • 動向サービス市場の購入者/クライアントに影響を与える傾向/混乱
  • テクノロジー分析
    • 機械学習とボットサービス
    • ディープラーニングとボットサービス
    • 自然言語処理とボットサービス
    • クラウドコンピューティングとボットサービス
  • ケーススタディ分析
    • BFSI
      • ケーススタディ:ブラデスコとIBMは協力して、クライアントとのやり取りを改善するために銀行の商品とサービスについてワトソンに教えるチームを開発しました。
      • ケーススタディ:AIを使用した世界有数の保険会社のカスタマーサポートの向上
      • ケーススタディ:シティバンクがシームレスな顧客体験を提供できるようにする
    • ヘルスケアと生命科学
      • ケーススタディ:状況に応じたAIアシスタント別処方箋の補充の簡素化
      • ケーススタディ:Tiaは、HIPAAコンプライアンスを組み込み、効率を向上させるためにRASAのNLUを選択しました
    • ITとテレコム
      • ケーススタディ:AzureCognitiveServices上に構築されたデジタルアシスタントでVodafoneのカスタマーケア戦略を変革する
      • ケーススタディ:Elisa Estoniaは、MindTitanのチャットボットを導入して、着信チャットを分析し、顧客体験を向上させました。
      • ケーススタディ:Indian Information Systems Companyは、1日に膨大な数のレコードを処理します
    • 小売とeコマース
      • ケーススタディ:英国の大手統合デジタル小売業者および金融サービスプロバイダーは、会話型の顧客エンゲージメントを完全に受け入れました
      • ケーススタディ:小売業者がさまざまな顧客のタッチポイントにわたってパーソナライズされた会話体験を提供できるようにする
    • 政府
      • ケーススタディ:インド政府の公式COVID-19ヘルプライン向けに世界最大のWhatsAppチャットボットを構築
    • メディアとエンターテインメント
      • ケーススタディ:Dream 11は、季節的な急増時にカスタマーサポートを強化するためにHaptikのサポートボットを実装しました
      • ケーススタディ:Pandorabotsは、中国の農村地域での英語学習のための標準化されたソリューションをSuperFishに提供します
    • 特許分析
      • 調査手法
      • ドキュメントタイプ
      • イノベーションと特許出願
      • トップ応募者
    • ポーターのファイブフォース分析
      • 新規参入業者の脅威
      • 代替品の脅威
      • 供給企業の交渉力
      • 買い手の交渉力
      • 競争企業間の敵対関係の激しさ
  • 規制の影響
    • 一般データ保護規則
    • 医療保険の相互運用性と説明責任に関する法律
    • ペイメントカード業界のデータセキュリティ基準
    • SARBANES-2002年のOXLEY法
    • SOC2タイプIIコンプライアンス
    • ISO/IEC 27001
    • グラム・リーチ・ブライリー法
  • 2022年から2023年の主要な会議とイベント
  • 関税と規制の規制状況
    • 規制機関、政府機関、およびその他の組織
  • 価格分析
  • 主要な利害関係者と購入基準
    • 購入プロセスの主要な利害関係者
    • 購入基準

第6章 サービスタイプ別のボットサービス市場

  • イントロダクション
    • サービスタイプ:ボットサービス市場促進要因
    • サービスタイプ: COVID-19の影響
  • フレームワーク
    • ボットフレームワークは、ボット開発者が問題に取り組むのに役立つ高度に統合されたツールを提供します
      • ボット分析
      • 自然言語処理(NLP)
      • 機械学習(ML)
      • 人工ニューラルネットワーク(ANN)
  • プラットホーム
    • BOT PLATFORMは、複雑なクエリをリアルタイムで処理できるインタラクティブなBOTを作成するためのツールキットをユーザーに提供します

第7章 チャネル形態別のボットサービス市場

  • イントロダクション
    • チャネルのモード:ボットサービス市場促進要因
    • チャネルのモード: COVID-19の影響
  • ウェブサイト
    • Webサイトを介して展開されるボットサービスは、販売およびマーケティングサポートに役立つ可能性があります
  • コンタクトセンター
    • ボットは、ビジネスが顧客体験を向上させ、ビジネスがインフラストラクチャのコストを削減して業務全体を再構築できるようにするのに役立ちます
  • ソーシャルメディア
    • ソーシャルメディアプラットフォームに実装されたボットは、組織がパーソナライズされたエクスペリエンスを提供するのに役立ちます
  • モバイルアプリケーション
    • モバイルアプリケーション全体のボットは、ユーザーエクスペリエンスを向上させ、適切なコンテンツを見つけるために必要な時間を短縮します

第8章 インタラクションタイプ別のボットサービス市場

  • イントロダクション
    • インタラクションタイプ:ボットサービス市場促進要因
    • 相互作用の種類: COVID-19の影響
  • テキストとリッチメディア
    • テキストとリッチメディアのインタラクションタイプは、応答率を高め、それ別さまざまなチャネルにわたる顧客エンゲージメントを向上させます
  • オーディオ
    • オーディオインターフェースモードを使用することにより、顧客はボットのインタラクティブな品質を確認することができます
  • ビデオ
    • ビデオボットは、企業が顧客サービスを向上させ、パーソナライズされたユーザーエクスペリエンスを提供するのに役立ちます

第9章 ビジネス機能別のボットサービス市場

  • イントロダクション
    • ビジネス機能:ボットサービス市場促進要因
    • ビジネス機能: COVID-19の影響
  • セールス&マーケティング
    • 成長は、販売およびマーケティングビジネス機能全体でボットサービスの需要を高めるために、顧客の購入パターンを効果的に認識する必要があります。
  • 人事
    • ボットサービスにより、組織は従業員の関与を自動化し、複雑なオンボーディングプロセスをリアルタイムで管理できます
  • ファイナンス
    • ボットサービスは、優れた請求書を追跡する財務チームをサポートし、フォローアッププロセスを自動化して、請求書が時間どおりに支払われ、閉じられるようにします。
  • サプライチェーンとロジスティクス
    • 組織はボットを導入してサプライチェーンとロジスティクス業務を強化し、顧客エクスペリエンスと全体的な生産性を向上させます。
  • 情報技術
    • 企業はボットを配備して複雑なITプロセスを合理化し、顧客からの問い合わせをリアルタイムでより高速に解決します

第10章 アプリケーション別のボットサービス市場

  • イントロダクション
    • アプリケーション:ボットサービス市場促進要因
    • アプリケーション: COVID-19の影響
  • カスタマーエンゲージメントとリテンション
    • チャットボットをカスタマーサービスプロセスに組み込むことで、カスタマーサービスのコストを削減できます
  • ワークフォースマネジメント
    • チャットボットの真の価値は、反復プロセスを自動化する能力に由来します
  • エージェントのパフォーマンス管理
    • ボットサービスの助けを借りて、企業はエージェントのパフォーマンスを追跡し、顧客に関連する回答を提供することができます
  • コンテンツ管理
    • チャットボットは、ニュースの要約を提供し、さまざまなチャネル間で特定のコンテンツを共有するようにプログラムできます
  • 予定のスケジューリング
    • チャットボットは、電話またはビデオを介して優先場所で会議を確認するようにプログラムできます
  • 従業員の新人研修
    • ボットサービスの助けを借りて、組織は、従業員の関与、調査の実施、フィードバックの取得などのタスクを自動化できます。
  • その他のアプリケーション

第11章 展開モード別のボットサービス市場

  • イントロダクション
    • 展開モード:ボットサービス市場の推進市場促進要因
    • 展開モード: COVID-19の影響
  • オンプレミス
    • オンプレミス展開モードを採用してボットサービスを展開するデータに敏感な組織
  • クラウド
    • クラウド展開モードの成長を促進するためのスケーラビリティと実装の容易さなどの利点

第12章 組織規模別のボットサービス市場

  • イントロダクション
    • 組織の規模:ボットサービス市場促進要因
    • 組織の規模: COVID-19の影響
  • 大企業
    • 複雑なHRプロセスを最適化するために、大企業の間でボットサービスの採用が進んでいます。
  • 中小企業
    • 問題を修正し、ビジネスプロセスを強化して、中小企業間のボットサービスの需要を高めるための新しいテクノロジーの採用

第13章 業界別のボットサービス業界別

  • イントロダクション
    • VERTICALS:BOT SERVICES市場促進要因
    • 業界: COVID-19の影響
  • 銀行、金融サービス、および保険
    • チャットボットは、銀行が顧客の質問に迅速に回答することで顧客満足度を高めるのに役立ちます
  • 小売&eコマース
    • 小売およびEコマース企業別ボットサービスの展開を増やし、顧客エンゲージメントと忠誠心を高めます
  • ヘルスケアとライフサイエンス
    • ボットサービスは、組織の効率を向上させながら、患者の体験を向上させ、患者の忠誠心を高めることができます
  • メディアとエンターテインメント
    • メディアおよびエンターテインメント企業は、さまざまなチャネルにボットサービスを導入することで、顧客エクスペリエンスを最適化しています。
  • 旅行とホスピタリティ
    • 旅行およびホスピタリティ業界全体でボットサービスの成長を促進するために、予約プロセスとスケジュール管理を自動化する必要性が高まっています
  • IT・通信
    • 効果的なコンタクトセンターに対する需要の高まりと、ITおよびテレコムバーティカル全体でのボットサービスの採用を後押しするための運用コストの削減
  • 政府
    • ボットサービスは、政府機関がさまざまなチャネルを通じて効率的に市民と交流するのに役立ちます
  • その他の業界

第14章 地域別のボットサービス市場

  • イントロダクション
    • 地域: COVID-19の影響
  • 北米
    • 北米:BOT SERVICES市場促進要因
    • 米国
      • 米国の市場を牽引するための顧客サービスを強化するためのAIおよびMLベースのソリューションの実装の増加
    • カナダ
      • カナダでのボットサービスの成長を促進するために、顧客体験を強化し、複雑なビジネスプロセスを処理するための企業別実現
  • 欧州
    • 欧州:ボットサービス市場促進要因
    • 英国
      • 英国でのボットサービスの採用を促進するためのさまざまな投資家からの大量の資本流入
    • ドイツ
      • ドイツでボットサービスの成長を促進するための政府支援と高度なスキルを持つ労働力の台頭
    • フランス
      • フランスのボットサービス市場の成長を促進するために、大規模および中規模の組織全体でデジタルトランスフォーメーションの受け入れが高まっています
    • その他欧州
  • アジア太平洋地域
    • アジア太平洋:ボットサービス市場促進要因
    • 中国
      • 中国でのボットサービスの採用を促進するためのAIテクノロジーへの投資の増加
    • 日本
      • 高度なテクノロジーの採用と組織でのデータ侵害を防ぐ必要性が、日本でのボットサービスの採用を促進しています
    • インド
      • インドでボットサービスの採用をトリガーするためのスタートアップへの投資とさまざまな分野でのAIテクノロジーの使用の増加
    • その他アジア太平洋地域
  • 中東およびアフリカ
    • 中東およびアフリカ:ボットサービス市場促進要因
    • サウジアラビア王国
      • 公益事業および政府部門は、ボットサービス市場に大きな成長機会を提供します
    • アラブ首長国連邦
      • ボットサービスの需要を促進するために、顧客のクエリをリアルタイムで解決し、生産性を向上させる必要性
    • 南アフリカ
      • ボットサービスの需要を促進するために顧客体験を強化する必要性の高まり
    • 中東およびアフリカの残りの部分
  • ラテンアメリカ
    • ラテンアメリカ:BOT SERVICES市場促進要因
    • ブラジル
      • ブラジルの新興企業は、ボットサービスやプロセス自動化などの新しいテクノロジーに投資しています
    • メキシコ
      • メキシコはラテンアメリカで最初の国になり、世界で最初の10か国の1つになり、公式のAI戦略を導入し、他の国々の模範となりました。
    • その他ラテンアメリカ

第15章 競合情勢

  • 概要
  • 主なプレーヤーの戦略
  • 収益分析
    • 過去の収益分析
  • 市場シェア分析
  • 市場評価フレームワーク
  • 会社評価象限
    • スターズ
    • 新興リーダー
    • 普及
    • 参加者
  • 競合ベンチマーキング
    • 会社の製品のフットプリント
  • スタートアップ/SME評価象限
    • プログレッシブカンパニー
    • レスポンシブ企業
    • ダイナミックな企業
    • スターティングブロック
  • スタートアップ/中小企業の競争力のある競合ベンチマーキング
    • 会社の製品のフットプリント
  • 競合シナリオと動向
    • 新製品の発売
    • お得な情報

第16章 企業プロファイル

  • INTRODUCTION
  • KEY PLAYERS
    • MICROSOFT
    • IBM
    • GOOGLE
    • ORACLE
    • AWS
    • META
    • ARTIFICIAL SOLUTIONS
    • EGAIN
    • BAIDU
    • INBENTA
    • ALVARIA
    • SAP
    • CM.COM
    • CREATIVE VIRTUAL
    • KORE.AI
    • [24]7.AI
    • GUPSHUP
    • PANDORABOTS
    • BOTEGO
    • HAPTIK
  • STARTUP OR SMES
    • RASA
    • CHATFUEL
    • PYPESTREAM
    • AVAAMO
    • WEBIO
    • SERVISBOT
    • MORPH.AI
    • COGNIGY
    • ENTERPRISE BOT
    • ENGATI

第17章 隣接および関連市場

  • イントロダクション
  • チャットボット市場-2026年までの世界の予測
    • 市場の定義
    • 市場概要
    • コンポーネント別のチャットボット市場
    • タイプ別のチャットボット市場
    • 展開モード別のチャットボット市場
    • チャンネル統合別チャットボット市場
    • 組織規模別のチャットボット市場
    • チャットボット市場、ビジネス機能別
    • チャットボット市場、アプリケーション別
    • 業界別チャット業界別市場
    • 地域別のチャットボット市場
  • 自然言語処理市場
    • 市場の定義
    • 市場概要
    • コンポーネント別の自然言語処理市場
    • 展開モード別自然言語処理市場
    • 組織規模別の自然言語処理市場
    • タイプ別の自然言語処理市場
    • アプリケーション別の自然言語処理市場
    • 業界方向の自然言語処理業界別
    • 地域別の自然言語処理市場

第18章 付録

目次
Product Code: TC 5580

The bot services market size to grow from USD 1.6 billion in 2022 to USD 6.7 billion by 2027, at a Compound Annual Growth Rate (CAGR) of 33.2% during the forecast period. Various factors such as initiatives toward the development of self-learning chatbots to deliver a more human-like conversational experience, ability to replace human agents in customer service, and increased user engagement on social media platforms are expected to offer opportunities for the bot services market across the globe.

Bots are primarily used as conversational tools to improve end user engagement, thereby enhancing user experience. Bots have become a predominant component of Artificial Intelligence (AI)-driven technologies over the past few years. There have been continuous developments in building highly advanced frameworks and platforms catering efficiently to end users. Recently, the deployment of bots has increased significantly across various verticals.

Factors such as integration of chatbots with social media to augment marketing strategy, innovations in AI and ML technologies for chatbots resulting in better customer experience, rise in the need for 24x7 customer support at a lower operational cost, customer service automation during and post COVID-19, and minimization of human errors leads to an increase in accuracy to boost the demand for bot services in the market. Organizations across the globe are dedicatedly investing in AI and ML technologies to improve user experience and stay competitive in the changing market environment.

COVID-19 has wreaked havoc on people's lives and livelihoods across the world. Individuals and customer service teams found it challenging to handle client inquiries and maintain satisfaction metrics to respond to the urgent needs of their customers. Customer interactions with firms, particularly during times of crisis, can have an instant and lasting impact on their sense of trust and loyalty. customer experience (CX) leaders need to adapt and react to longer-term changes in customer behavior. Both the decrease in disposable income and the psychological impact of COVID-19 have an impact on consumer spending. Consumers in Brazil, Japan, Italy, and Spain, for example, have ceased making non-essential purchases and have become pickier, feeling more financially overwhelmed and prioritizing financial recovery.

The content management segment to register for the highest CAGR during the forecast period

Based on applications, the bot services market is segmented into customer engagement & retention, workforce management, agent performance management, content management, appointment scheduling, employee onboarding, and others. The content management segment is estimated to witness highest growth rate during the forecast period. Customers these days want to read bite-sized content. Bots can be programmed to just offer news summaries and share specifics as users inquire about them. Thus, bots become a great technique for media publishers to communicate with their audiences and track engagement to acquire useful information about reader interests. Moreover, bot services provide users with a rich set of responses by incorporating various different response types to improve the user experience.

The social media segment to account for the highest CAGR during the forecast period

Based on mode of channel, the bot services market is segmented into website, contact centers, social media, and mobile applications. The social media segment is expected grow at a higher CAGR during the forecast period. Social media platforms include messenger apps and social media networks, such as Facebook, YouTube, Twitter, Skype, Kik, Telegram, WeChat, and Line. A massive number of active users on social media platforms is driving businesses to communicate with the end users via bots on these social media platforms. Bots implemented on social media platforms help organizations deliver personalized, self-service, and social experiences to their customers.

Asia Pacific to hold highest CAGR during the forecast period

The Asia Pacific bot services market is expected to grow at the highest CAGR of 36.3% from 2022 to 2027, due to growing industrialization in this region. This market is also expected to account for the significant adoption of bot services. Countries such as China, Japan, and India are leveraging information-intensive AI technologies, and bot service is one of the leading technology trends. IBM, Google, and AWS are the vendors operating in the market in the region, along with several other significant bot service providers. The adoption of AI technologies by companies across different verticals, such as BFSI, travel, hospitality, and retail, is expected to contribute to the growth of the bot services market in Asia Pacific.

Breakdown of primaries

In-depth interviews were conducted with Chief Executive Officers (CEOs), innovation and technology directors, system integrators, and executives from various key organizations operating in the bot services market.

  • By Company: Tier I: 35%, Tier II: 45%, and Tier III: 20%
  • By Designation: C-Level Executives: 35%, D-Level Executives: 25%, and Managers: 40%
  • By Region: APAC: 25%, Europe: 30%, North America: 30%, MEA: 10%, Latin America: 5%

The report includes the study of key players offering bot services. It profiles major vendors in the bot services market. The major players in the bot services market include Microsoft (US), IBM (US), Google (US), Oracle (US), AWS (US), Meta (US), Artificial Solutions (Sweden), eGain (US), Baidu (China), Inbenta (US), Alvaria (US), SAP (Germany), CM.com (Netherlands), Creative Virtual (UK), Kore.ai (US), [24]7.ai (US), Gupshup (US), Rasa (US), Pandorabots (US), Botego (US), Chatfuel (US), Pypestream (US), Avaamo (US), Webio (Ireland), ServisBOT (US), Morph.ai (India), Cognigy (Germany), Enterprise Bot (Switzerland), Engati (US), and Haptik (US).

Research Coverage

The market study covers the bot services market across segments. It aims at estimating the market size and the growth potential of this market across different segments, such as components, mapping type, application, vertical, and region. It includes an in-depth competitive analysis of the key players in the market, along with their company profiles, key observations related to product and business offerings, recent developments, and key market strategies.

Key Benefits of Buying the Report

The report would provide the market leaders/new entrants in this market with information on the closest approximations of the revenue numbers for the overall bot services market and its subsegments. It would help stakeholders understand the competitive landscape and gain more insights better to position their business and plan suitable go-to-market strategies. It also helps stakeholders understand the pulse of the market and provides them with information on key market drivers, restraints, challenges, and opportunities.

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 OBJECTIVES OF THE STUDY
  • 1.2 MARKET DEFINITION
    • 1.2.1 INCLUSIONS AND EXCLUSIONS
  • 1.3 MARKET SCOPE
    • 1.3.1 MARKET SEGMENTATION
    • 1.3.2 REGIONS COVERED
    • 1.3.3 YEARS CONSIDERED FOR THE STUDY
  • 1.4 CURRENCY CONSIDERED
    • TABLE 1 UNITED STATES DOLLAR EXCHANGE RATE, 2019-2021
  • 1.5 STAKEHOLDERS
  • 1.6 SUMMARY OF CHANGES

2 RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1 RESEARCH DATA
    • FIGURE 1 BOT SERVICES MARKET: RESEARCH DESIGN
    • 2.1.1 SECONDARY DATA
    • 2.1.2 PRIMARY DATA
    • TABLE 2 PRIMARY INTERVIEWS
      • 2.1.2.1 Breakup of primary profiles
      • 2.1.2.2 Key industry insights
  • 2.2 MARKET BREAKUP AND DATA TRIANGULATION
    • FIGURE 2 DATA TRIANGULATION
  • 2.3 MARKET SIZE ESTIMATION
    • FIGURE 3 BOT SERVICES MARKET: TOP-DOWN AND BOTTOM-UP APPROACHES
    • 2.3.1 TOP-DOWN APPROACH
    • 2.3.2 BOTTOM-UP APPROACH
    • FIGURE 4 MARKET SIZE ESTIMATION METHODOLOGY - APPROACH 1 (SUPPLY-SIDE): REVENUE FROM BOT PLATFORM/ FRAMEWORK OF THE BOT SERVICES MARKET
    • FIGURE 5 MARKET SIZE ESTIMATION METHODOLOGY- APPROACH 2, BOTTOM-UP (SUPPLY-SIDE): COLLECTIVE REVENUE FROM THE PLATFORM AND FRAMEWORK OF THE BOT SERVICES MARKET
    • FIGURE 6 MARKET SIZE ESTIMATION METHODOLOGY-APPROACH 3, BOTTOM-UP (SUPPLY-SIDE): COLLECTIVE REVENUE FROM ALL SERVICES OF THE BOT SERVICES MARKET
    • FIGURE 7 MARKET SIZE ESTIMATION METHODOLOGY-APPROACH 4, BOTTOM-UP (DEMAND-SIDE): SHARE OF BOT SERVICES THROUGH OVERALL BOT SERVICES SPENDING
  • 2.4 MARKET FORECAST
    • TABLE 3 FACTOR ANALYSIS
  • 2.5 COMPANY EVALUATION MATRIX METHODOLOGY
    • FIGURE 8 COMPANY EVALUATION MATRIX: CRITERIA WEIGHTAGE
  • 2.6 STARTUP/SME EVALUATION MATRIX METHODOLOGY
    • FIGURE 9 STARTUP/SME EVALUATION MATRIX: CRITERIA WEIGHTAGE
  • 2.7 ASSUMPTIONS FOR THE STUDY
  • 2.8 LIMITATIONS OF THE STUDY
  • 2.9 IMPLICATIONS OF COVID-19 ON THE BOT SERVICES MARKET
    • FIGURE 10 QUARTERLY IMPACT OF COVID-19 DURING 2020-2021

3 EXECUTIVE SUMMARY

    • TABLE 4 GLOBAL BOT SERVICES MARKET SIZE AND GROWTH RATE, 2016-2021 (USD MILLION, Y-O-Y %)
    • TABLE 5 GLOBAL BOT SERVICES MARKET SIZE AND GROWTH RATE, 2022-2027 (USD MILLION, Y-O-Y %)
    • FIGURE 11 BOT SERVICES MARKET SNAPSHOT, BY SERVICE
    • FIGURE 12 BOT SERVICES MARKET SNAPSHOT, BY INTERACTION TYPE
    • FIGURE 13 BOT SERVICES MARKET SNAPSHOT, BY MODE OF CHANNEL
    • FIGURE 14 BOT SERVICES MARKET SNAPSHOT, BY APPLICATION
    • FIGURE 15 BOT SERVICES MARKET SNAPSHOT, BY BUSINESS FUNCTION
    • FIGURE 16 BOT SERVICES MARKET SNAPSHOT, BY DEPLOYMENT MODE
    • FIGURE 17 BOT SERVICES MARKET SNAPSHOT, BY ORGANIZATION SIZE
    • FIGURE 18 BOT SERVICES MARKET SNAPSHOT, BY VERTICAL
    • FIGURE 19 BOT SERVICES MARKET SNAPSHOT, BY REGION

4 PREMIUM INSIGHTS

  • 4.1 ATTRACTIVE MARKET OPPORTUNITIES IN THE BOT SERVICES MARKET
    • FIGURE 20 INTEGRATION OF CHATBOTS WITH SOCIAL MEDIA PLATFORMS TO AUGMENT MARKETING STRATEGY AND INNOVATIONS IN AI AND ML TECHNOLOGIES
  • 4.2 BOT SERVICES MARKET: TOP 3 APPLICATIONS
    • FIGURE 21 THE CONTENT MANAGEMENT SEGMENT TO GROW AT THE HIGHEST CAGR DURING THE FORECAST PERIOD
  • 4.3 BOT SERVICES MARKET: BY REGION
    • FIGURE 22 NORTH AMERICA TO HOLD THE LARGEST MARKET SHARE IN 2022
  • 4.4 BOT SERVICES MARKET IN NORTH AMERICA, BY TOP 3 APPLICATIONS AND VERTICALS
    • FIGURE 23 THE CUSTOMER ENGAGEMENT & RETENTION APPLICATION AND THE BFSI VERTICAL TO ACCOUNT FOR THE LARGEST SHARES IN THE BOT SERVICES MARKET IN 2022

5 MARKET OVERVIEW AND INDUSTRY TRENDS

  • 5.1 INTRODUCTION
  • 5.2 MARKET DYNAMICS
    • FIGURE 24 DRIVERS, RESTRAINTS, OPPORTUNITIES, AND CHALLENGES: BOT SERVICES MARKET
    • 5.2.1 DRIVERS
      • 5.2.1.1 Integration of chatbots with social media to augment marketing strategy
      • 5.2.1.2 Innovations in AI and ML technologies for chatbots resulting in better customer experience
      • 5.2.1.3 Rise in the need for 24×7 customer support at a lower operational cost
      • 5.2.1.4 Customer service automation during and post COVID-19
      • 5.2.1.5 Minimization of human error leads to increased accuracy
    • 5.2.2 RESTRAINTS
      • 5.2.2.1 The inability of bots to make dynamic decisions
      • 5.2.2.2 Lack of accuracy in voice authentication of users
    • 5.2.3 OPPORTUNITIES
      • 5.2.3.1 Increased user engagement on social media platforms
      • 5.2.3.2 Ability to replace human agents in customer service
      • 5.2.3.3 Initiatives toward the development of self-learning chatbots to deliver a more human-like conversational experience
    • 5.2.4 CHALLENGES
      • 5.2.4.1 Reluctance to use bots for various applications
      • 5.2.4.2 Shortage of skilled workforce for better execution of the AI-based projects
    • 5.2.5 CUMULATIVE GROWTH ANALYSIS
  • 5.3 INDUSTRY TRENDS
    • 5.3.1 BOT SERVICES MARKET: EVOLUTION
    • FIGURE 25 EVOLUTION OF THE BOT SERVICES MARKET
    • 5.3.2 ECOSYSTEM
    • FIGURE 26 BOT SERVICES MARKET: ECOSYSTEM
    • 5.3.3 SUPPLY CHAIN ANALYSIS
    • FIGURE 27 SUPPLY CHAIN ANALYSIS
    • TABLE 6 BOT SERVICES MARKET: SUPPLY CHAIN
    • 5.3.4 BOT SERVICES MARKET: COVID-19 IMPACT
    • 5.3.5 TRENDS/DISRUPTIONS IMPACTING BUYERS/CLIENTS OF THE BOT SERVICES MARKET
    • FIGURE 28 BOT SERVICES MARKET: TRENDS/DISRUPTIONS IMPACTING BUYERS/CLIENTS
  • 5.4 TECHNOLOGY ANALYSIS
    • 5.4.1 MACHINE LEARNING AND BOT SERVICES
    • 5.4.2 DEEP LEARNING AND BOT SERVICES
    • 5.4.3 NATURAL LANGUAGE PROCESSING AND BOT SERVICES
    • 5.4.4 CLOUD COMPUTING AND BOT SERVICES
  • 5.5 CASE STUDY ANALYSIS
    • 5.5.1 BFSI
      • 5.5.1.1 Case study: Bradesco and IBM worked together to develop a team that taught Watson about the bank's products and services to have better interaction with clients
      • 5.5.1.2 Case study: Elevating Customer Support for the World's Leading Insurance Company using AI
      • 5.5.1.3 Case study: Enabling Citibank to provide seamless customer experience
    • 5.5.2 HEALTHCARE AND LIFE SCIENCES
      • 5.5.2.1 Case study: Simplifying prescription refills through a contextual AI assistant
      • 5.5.2.2 Case study: Tia selected RASA's NLU to incorporate HIPAA compliance and improve efficiency
    • 5.5.3 IT AND TELECOM
      • 5.5.3.1 Case study: Transforming Vodafone's customer care strategy with a digital assistant built on Azure Cognitive Services
      • 5.5.3.2 Case study: Elisa Estonia deployed MindTitan's chatbot to analyze incoming chats and improve customer experience
      • 5.5.3.3 Case study: Indian Information Systems Company processes huge number of records a day
    • 5.5.4 RETAIL AND ECOMMERCE
      • 5.5.4.1 Case study: Leading UK integrated digital retailer and financial services provider fully embraced conversational customer engagement
      • 5.5.4.2 Case study: Enabling retailers to deliver personalized conversational experiences across a range of customer touchpoints
    • 5.5.5 GOVERNMENT
      • 5.5.5.1 Case study: Built the World's Largest WhatsApp Chatbot for The Government of India's official COVID-19 helpline
    • 5.5.6 MEDIA AND ENTERTAINMENT
      • 5.5.6.1 Case study: Dream 11 implemented Haptik's support bot to enhance customer support during seasonal spike
      • 5.5.6.2 Case study: Pandorabots provides SuperFish with a standardized solution for English language learning in rural areas of China
    • 5.5.7 PATENT ANALYSIS
      • 5.5.7.1 Methodology
      • 5.5.7.2 Document Type
    • TABLE 7 PATENTS FILED, 2018-2021
      • 5.5.7.3 INNOVATION AND PATENT APPLICATIONS
    • FIGURE 29 TOTAL NUMBER OF PATENTS GRANTED IN A YEAR, 2019-2022
      • 5.5.7.4 Top applicants
    • FIGURE 30 TOP 10 COMPANIES WITH THE HIGHEST NUMBER OF PATENT APPLICATIONS, 2019-2022
    • 5.5.8 PORTER'S FIVE FORCES ANALYSIS
    • TABLE 8 IMPACT OF EACH FORCE ON THE BOT SERVICES MARKET
    • FIGURE 31 PORTER'S FIVE FORCES ANALYSIS
      • 5.5.8.1 Threat of new entrants
      • 5.5.8.2 Threat of substitutes
      • 5.5.8.3 Bargaining power of suppliers
      • 5.5.8.4 Bargaining power of buyers
      • 5.5.8.5 Intensity of competitive rivalry
  • 5.6 REGULATORY IMPLICATIONS
    • 5.6.1 GENERAL DATA PROTECTION REGULATIONS
    • 5.6.2 HEALTH INSURANCE PORTABILITY AND ACCOUNTABILITY ACT
    • 5.6.3 PAYMENT CARD INDUSTRY DATA SECURITY STANDARDS
    • 5.6.4 SARBANES-OXLEY ACT OF 2002
    • 5.6.5 SOC 2 TYPE II COMPLIANCE
    • 5.6.6 ISO/IEC 27001
    • 5.6.7 THE GRAMM-LEACH-BLILEY ACT
  • 5.7 KEY CONFERENCES & EVENTS IN 2022-2023
    • TABLE 9 BOT SERVICES MARKET: DETAILED LIST OF CONFERENCES & EVENTS
  • 5.8 TARIFF AND REGULATORY LANDSCAPE
    • 5.8.1 REGULATORY BODIES, GOVERNMENT AGENCIES, AND OTHER ORGANIZATIONS
    • TABLE 10 NORTH AMERICA: LIST OF REGULATORY BODIES, GOVERNMENT AGENCIES, AND OTHER ORGANIZATIONS
    • TABLE 11 EUROPE: LIST OF REGULATORY BODIES, GOVERNMENT AGENCIES, AND OTHER ORGANIZATIONS
    • TABLE 12 ASIA PACIFIC: LIST OF REGULATORY BODIES, GOVERNMENT AGENCIES, AND OTHER ORGANIZATIONS
    • TABLE 13 MIDDLE EAST AND AFRICA: LIST OF REGULATORY BODIES, GOVERNMENT AGENCIES, AND OTHER ORGANIZATIONS
    • TABLE 14 LATIN AMERICA: LIST OF REGULATORY BODIES, GOVERNMENT AGENCIES, AND OTHER ORGANIZATIONS
  • 5.9 PRICING ANALYSIS
    • TABLE 15 AVERAGE SELLING PRICE RANGES OF SUBSCRIPTION-BASED BOT SERVICES
  • 5.10 KEY STAKEHOLDERS & BUYING CRITERIA
    • 5.10.1 KEY STAKEHOLDERS IN BUYING PROCESS
    • FIGURE 32 INFLUENCE OF STAKEHOLDERS IN BUYING PROCESS FOR TOP THREE APPLICATIONS
    • TABLE 16 INFLUENCE OF STAKEHOLDERS IN BUYING PROCESS FOR TOP THREE APPLICATIONS (%)
    • 5.10.2 BUYING CRITERIA
    • FIGURE 33 KEY BUYING CRITERIA FOR TOP THREE APPLICATION
    • TABLE 17 KEY BUYING CRITERIA FOR TOP THREE APPLICATIONS

6 BOT SERVICES MARKET, BY SERVICE TYPE

  • 6.1 INTRODUCTION
    • 6.1.1 SERVICE TYPE: BOT SERVICES MARKET DRIVERS
    • 6.1.2 SERVICE TYPE: COVID-19 IMPACT
    • FIGURE 34 PLATFORM EXPECTED TO BE THE LARGER MARKET SEGMENT DURING THE FORECAST PERIOD
    • TABLE 18 BOT SERVICES MARKET BY SERVICE TYPE, 2016-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 19 BOT SERVICES MARKET BY SERVICE TYPE, 2022-2027 (USD MILLION)
  • 6.2 FRAMEWORK
    • 6.2.1 BOT FRAMEWORKS PROVIDE HIGHLY INTEGRATED TOOLS THAT HELP BOT DEVELOPERS TACKLE PROBLEMS
      • 6.2.1.1 Bot Analytics
      • 6.2.1.2 Natural Language Processing (NLP)
      • 6.2.1.3 Machine Learning (ML)
      • 6.2.1.4 Artificial Neural Network (ANN)
    • TABLE 20 FRAMEWORK: BOT SERVICES MARKET BY REGION, 2016-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 21 FRAMEWORK: BOT SERVICES MARKET BY REGION, 2022-2027 (USD MILLION)
  • 6.3 PLATFORM
    • 6.3.1 BOT PLATFORM OFFERS USERS A TOOLKIT TO CREATE AN INTERACTIVE BOT THAT CAN HANDLE COMPLEX QUERIES IN REAL TIME
    • TABLE 22 PLATFORM: BOT SERVICES MARKET BY REGION, 2016-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 23 PLATFORM: BOT SERVICES MARKET BY REGION, 2022-2027 (USD MILLION)

7 BOT SERVICES MARKET, BY MODE OF CHANNEL

  • 7.1 INTRODUCTION
    • 7.1.1 MODE OF CHANNEL: BOT SERVICES MARKET DRIVERS
    • 7.1.2 MODE OF CHANNEL: COVID-19 IMPACT
    • FIGURE 35 THE SOCIAL MEDIA SEGMENT TO GROW AT THE HIGHEST GROWTH RATE IN 2022
    • TABLE 24 BOT SERVICES MARKET, BY MODE OF CHANNEL, 2016-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 25 BOT SERVICES MARKET, BY MODE OF CHANNEL, 2022-2027 (USD MILLION)
  • 7.2 WEBSITES
    • 7.2.1 BOT SERVICES DEPLOYED OVER WEBSITES CAN BE USEFUL FOR SALES AND MARKETING SUPPORT
    • TABLE 26 WEBSITES: BOT SERVICES MARKET, BY REGION, 2016-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 27 WEBSITES: BOT SERVICES MARKET, BY REGION, 2022-2027 (USD MILLION)
  • 7.3 CONTACT CENTERS
    • 7.3.1 BOTS HELP BUSINESSES IMPROVE CUSTOMER EXPERIENCE AND ENABLE BUSINESSES RESTRUCTURE THEIR ENTIRE OPERATIONS AT REDUCED INFRASTRUCTURE COST
    • TABLE 28 CONTACT CENTERS: BOT SERVICES MARKET BY REGION, 2016-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 29 CONTACT CENTERS: BOT SERVICES MARKET, BY REGION, 2022-2027 (USD MILLION)
  • 7.4 SOCIAL MEDIA
    • 7.4.1 BOTS IMPLEMENTED ON SOCIAL MEDIA PLATFORMS HELP ORGANIZATIONS DELIVER PERSONALIZED EXPERIENCES
    • TABLE 30 SOCIAL MEDIA: BOT SERVICES MARKET BY REGION, 2016-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 31 SOCIAL MEDIA: BOT SERVICES MARKET BY REGION, 2022-2027 (USD MILLION)
  • 7.5 MOBILE APPLICATIONS
    • 7.5.1 BOTS ACROSS MOBILE APPLICATIONS IMPROVE USER EXPERIENCE AND REDUCE THE TIME NEEDED TO FIND THE RIGHT CONTENT
    • TABLE 32 MOBILE APPLICATIONS: BOT SERVICES MARKET BY REGION, 2016-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 33 MOBILE APPLICATIONS: BOT SERVICES MARKET BY REGION, 2022-2027 (USD MILLION)

8 BOT SERVICES MARKET, BY INTERACTION TYPE

  • 8.1 INTRODUCTION
    • 8.1.1 INTERACTION TYPE: BOT SERVICES MARKET DRIVERS
    • 8.1.2 INTERACTION TYPE: COVID-19 IMPACT
    • FIGURE 36 TEXT & RICH MEDIA SEGMENT TO LEAD THE BOT SERVICES MARKET IN 2022
    • TABLE 34 BOT SERVICES MARKET BY INTERACTION TYPE, 2016-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 35 BOT SERVICES MARKET BY INTERACTION TYPE, 2022-2027 (USD MILLION)
  • 8.2 TEXT & RICH MEDIA
    • 8.2.1 TEXT & RICH MEDIA INTERACTION TYPE INCREASES RESPONSE RATE AND THEREBY IMPROVES CUSTOMER ENGAGEMENT ACROSS DIFFERENT CHANNELS
    • TABLE 36 TEXT & RICH MEDIA: BOT SERVICES MARKET BY REGION, 2016-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 37 TEXT & RICH MEDIA: BOT SERVICES MARKET BY REGION, 2022-2027 (USD MILLION)
  • 8.3 AUDIO
    • 8.3.1 BY USING THE AUDIO INTERFACE MODE, CUSTOMERS CAN WITNESS THE INTERACTIVE QUALITY OF BOTS
    • TABLE 38 AUDIO: BOT SERVICES MARKET BY REGION, 2016-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 39 AUDIO: BOT SERVICES MARKET BY REGION, 2022-2027 (USD MILLION)
  • 8.4 VIDEO
    • 8.4.1 VIDEO BOTS HELP COMPANIES ELEVATE CUSTOMER SERVICE AND PROVIDE A PERSONALIZED USER EXPERIENCE
    • TABLE 40 VIDEO: BOT SERVICES MARKET BY REGION, 2016-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 41 VIDEO: BOT SERVICES MARKET BY REGION, 2022-2027 (USD MILLION)

9 BOT SERVICES MARKET, BY BUSINESS FUNCTION

  • 9.1 INTRODUCTION
    • 9.1.1 BUSINESS FUNCTION: BOT SERVICES MARKET DRIVERS
    • 9.1.2 BUSINESS FUNCTION: COVID-19 IMPACT
    • FIGURE 37 THE HUMAN RESOURCE SEGMENT TO GROW AT THE HIGHEST CAGR DURING THE FORECAST PERIOD
    • TABLE 42 BOT SERVICES MARKET BY BUSINESS FUNCTION, 2016-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 43 BOT SERVICES MARKET BY BUSINESS FUNCTION, 2022-2027 (USD MILLION)
  • 9.2 SALES & MARKETING
    • 9.2.1 GROWING NEED TO EFFECTIVELY RECOGNIZE CUSTOMER PURCHASING PATTERNS TO BOOST THE DEMAND FOR BOT SERVICES ACROSS SALES & MARKETING BUSINESS FUNCTION
    • TABLE 44 SALES & MARKETING: BOT SERVICES MARKET BY REGION, 2016-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 45 SALES & MARKETING: BOT SERVICES MARKET BY REGION, 2022-2027 (USD MILLION)
  • 9.3 HUMAN RESOURCE
    • 9.3.1 BOT SERVICES ENABLE ORGANIZATIONS TO AUTOMATE EMPLOYEE ENGAGEMENT AND MANAGE COMPLEX ONBOARDING PROCESSES IN REAL TIME
    • TABLE 46 HUMAN RESOURCE: BOT SERVICES MARKET BY REGION, 2016-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 47 HUMAN RESOURCE: BOT SERVICES MARKET, BY REGION, 2022-2027 (USD MILLION)
  • 9.4 FINANCE
    • 9.4.1 BOT SERVICES SUPPORT FINANCE TEAMS TRACK OUTSTANDING INVOICES AND AUTOMATE THE FOLLOW-UP PROCESS TO ENSURE THAT INVOICES ARE PAID AND CLOSED ON TIME
    • TABLE 48 FINANCE: BOT SERVICES MARKET, BY REGION, 2016-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 49 FINANCE: BOT SERVICES MARKET, BY REGION, 2022-2027 (USD MILLION)
  • 9.5 SUPPLY CHAIN & LOGISTICS
    • 9.5.1 ORGANIZATIONS DEPLOY BOTS TO ENHANCE THEIR SUPPLY CHAIN & LOGISTICS OPERATIONS TO DELIVER IMPROVED CUSTOMER EXPERIENCE AND OVERALL PRODUCTIVITY
    • TABLE 50 SUPPLY CHAIN & LOGISTICS: BOT SERVICES MARKET BY REGION, 2016-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 51 SUPPLY CHAIN & LOGISTICS: BOT SERVICES MARKET BY REGION, 2022-2027 (USD MILLION)
  • 9.6 INFORMATION TECHNOLOGY
    • 9.6.1 COMPANIES DEPLOY BOTS TO STREAMLINE COMPLEX IT PROCESSES AND RESOLVE CUSTOMER QUERIES AT A FASTER RATE IN REAL TIME
    • TABLE 52 INFORMATION TECHNOLOGY: BOT SERVICES MARKET BY REGION, 2016-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 53 INFORMATION TECHNOLOGY: BOT SERVICES MARKET BY REGION, 2022-2027 (USD MILLION)

10 BOT SERVICES MARKET, BY APPLICATION

  • 10.1 INTRODUCTION
    • 10.1.1 APPLICATIONS: BOT SERVICES MARKET DRIVERS
    • 10.1.2 APPLICATIONS: COVID-19 IMPACT
    • FIGURE 38 THE CONTENT MANAGEMENT SEGMENT TO GROW AT THE HIGHEST CAGR DURING THE FORECAST PERIOD
    • TABLE 54 BOT SERVICES MARKET BY APPLICATION, 2016-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 55 BOT SERVICES MARKET BY APPLICATION, 2022-2027 (USD MILLION)
  • 10.2 CUSTOMER ENGAGEMENT & RETENTION
    • 10.2.1 INCORPORATING CHATBOTS INTO THE CUSTOMER SERVICE PROCESS CAN REDUCE CUSTOMER SERVICE COSTS
    • TABLE 56 CUSTOMER ENGAGEMENT & RETENTION: BOT SERVICES MARKET BY REGION, 2016-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 57 CUSTOMER ENGAGEMENT & RETENTION: BOT SERVICES MARKET BY REGION, 2022-2027 (USD MILLION)
  • 10.3 WORKFORCE MANAGEMENT
    • 10.3.1 A CHATBOT'S TRUE VALUE COMES FROM ITS ABILITY TO AUTOMATE REPETITIVE PROCESSES
    • TABLE 58 WORKFORCE MANAGEMENT: BOT SERVICES MARKET BY REGION, 2016-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 59 WORKFORCE MANAGEMENT: BOT SERVICES MARKET BY REGION, 2022-2027 (USD MILLION)
  • 10.4 AGENT PERFORMANCE MANAGEMENT
    • 10.4.1 WITH THE HELP OF BOT SERVICES, FIRMS CAN TRACK AGENT PERFORMANCE AND PROVIDE RELEVANT ANSWERS TO CUSTOMERS
    • TABLE 60 AGENT PERFORMANCE MANAGEMENT: BOT SERVICES MARKET BY REGION, 2016-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 61 AGENT PERFORMANCE MANAGEMENT: BOT SERVICES MARKET BY REGION, 2022-2027 (USD MILLION)
  • 10.5 CONTENT MANAGEMENT
    • 10.5.1 CHATBOTS CAN BE PROGRAMMED TO OFFER NEWS SUMMARIES AND SHARE SPECIFIC CONTENT ACROSS VARIOUS CHANNELS
    • TABLE 62 CONTENT MANAGEMENT: BOT SERVICES MARKET BY REGION, 2016-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 63 CONTENT MANAGEMENT: BOT SERVICES MARKET BY REGION, 2022-2027 (USD MILLION)
  • 10.6 APPOINTMENT SCHEDULING
    • 10.6.1 CHATBOTS CAN BE PROGRAMMED TO CONFIRM MEETINGS VIA PHONE OR VIDEO AT A PREFERRED PLACE
    • TABLE 64 APPOINTMENT SCHEDULING: BOT SERVICES MARKET BY REGION, 2016-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 65 APPOINTMENT SCHEDULING: BOT SERVICES MARKET BY REGION, 2022-2027 (USD MILLION)
  • 10.7 EMPLOYEE ONBOARDING
    • 10.7.1 WITH THE HELP OF BOT SERVICES, ORGANIZATIONS CAN AUTOMATE TASKS SUCH AS ENGAGING EMPLOYEES, CONDUCTING SURVEYS, AND TAKING FEEDBACK
    • TABLE 66 EMPLOYEE ONBOARDING: BOT SERVICES MARKET BY REGION, 2016-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 67 EMPLOYEE ONBOARDING: BOT SERVICES MARKET BY REGION, 2022-2027 (USD MILLION)
  • 10.8 OTHER APPLICATIONS
    • TABLE 68 OTHER APPLICATIONS: BOT SERVICES MARKET BY REGION, 2016-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 69 OTHER APPLICATIONS: BOT SERVICES MARKET BY REGION, 2022-2027 (USD MILLION)

11 BOT SERVICES MARKET, BY DEPLOYMENT MODE

  • 11.1 INTRODUCTION
    • 11.1.1 DEPLOYMENT MODES: BOT SERVICES MARKET DRIVERS
    • 11.1.2 DEPLOYMENT MODES: COVID-19 IMPACT
    • FIGURE 39 THE CLOUD SEGMENT TO GROW AT A HIGHER CAGR DURING THE FORECAST PERIOD
    • TABLE 70 BOT SERVICES MARKET BY DEPLOYMENT MODE, 2016-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 71 BOT SERVICES MARKET BY DEPLOYMENT MODE, 2022-2027 (USD MILLION)
  • 11.2 ON-PREMISES
    • 11.2.1 DATA-SENSITIVE ORGANIZATIONS TO ADOPT THE ON-PREMISES DEPLOYMENT MODE TO DEPLOY BOT SERVICES
    • TABLE 72 ON-PREMISES BOT SERVICES MARKET BY REGION, 2016-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 73 ON-PREMISES: BOT SERVICES MARKET BY REGION, 2022-2027 (USD MILLION)
  • 11.3 CLOUD
    • 11.3.1 BENEFITS SUCH AS SCALABILITY AND EASE OF IMPLEMENTATION TO BOOST THE GROWTH OF THE CLOUD DEPLOYMENT MODE
    • TABLE 74 CLOUD: BOT SERVICES MARKET BY REGION, 2016-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 75 CLOUD: BOT SERVICES MARKET BY REGION, 2022-2027 (USD MILLION)

12 BOT SERVICES MARKET, BY ORGANIZATION SIZE

  • 12.1 INTRODUCTION
    • 12.1.1 ORGANIZATION SIZE: BOT SERVICES MARKET DRIVERS
    • 12.1.2 ORGANIZATION SIZE: COVID-19 IMPACT
    • FIGURE 40 SMALL AND MEDIUM-SIZED ENTERPRISES SEGMENT TO WITNESS A HIGHER GROWTH RATE DURING THE FORECAST PERIOD
    • TABLE 76 BOT SERVICES MARKET BY ORGANIZATION SIZE, 2016-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 77 BOT SERVICES MARKET BY ORGANIZATION SIZE, 2022-2027 (USD MILLION)
  • 12.2 LARGE ENTERPRISES
    • 12.2.1 THE ADOPTION OF BOT SERVICES IS ON THE RISE AMONG LARGE ENTERPRISES TO OPTIMIZE COMPLEX HR PROCESSES
    • TABLE 78 LARGE ENTERPRISES: BOT SERVICES MARKET BY REGION, 2016-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 79 LARGE ENTERPRISES: BOT SERVICES MARKET BY REGION, 2022-2027 (USD MILLION)
  • 12.3 SMALL AND MEDIUM-SIZED ENTERPRISES
    • 12.3.1 ADOPTION OF NEW TECHNOLOGIES TO FIX ISSUES AND ENHANCE BUSINESS PROCESSES TO BOOST THE DEMAND FOR BOT SERVICES AMONG SMES
    • TABLE 80 SMALL AND MEDIUM-SIZED ENTERPRISES: BOT SERVICES MARKET BY REGION, 2016-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 81 SMALL AND MEDIUM-SIZED ENTERPRISES: BOT SERVICES MARKET BY REGION, 2022-2027 (USD MILLION)

13 BOT SERVICES MARKET, BY VERTICAL

  • 13.1 INTRODUCTION
    • 13.1.1 VERTICALS: BOT SERVICES MARKET DRIVERS
    • 13.1.2 VERTICALS: COVID-19 IMPACT
    • FIGURE 41 THE HEALTHCARE & LIFE SCIENCES SEGMENT TO GROW AT THE HIGHEST CAGR DURING THE FORECAST PERIOD
    • TABLE 82 BOT SERVICES MARKET, BY VERTICAL, 2016-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 83 BOT SERVICES MARKET, BY VERTICAL, 2022-2027 (USD MILLION)
  • 13.2 BANKING, FINANCIAL SERVICES, AND INSURANCE
    • 13.2.1 CHATBOTS HELP BANKS ENHANCE CUSTOMER SATISFACTION THROUGH THEIR PROMPT REPLIES TO CUSTOMER QUERIES
    • TABLE 84 BFSI: BOT SERVICES MARKET BY REGION, 2016-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 85 BFSI: BOT SERVICES MARKET BY REGION, 2022-2027 (USD MILLION)
  • 13.3 RETAIL & ECOMMERCE
    • 13.3.1 INCREASING DEPLOYMENT OF BOT SERVICES BY RETAIL & ECOMMERCE FIRMS TO LEAD TO GREATER CUSTOMER ENGAGEMENT AND LOYALTY
    • TABLE 86 RETAIL & ECOMMERCE: BOT SERVICES MARKET BY REGION, 2016-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 87 RETAIL AND ECOMMERCE: BOT SERVICES MARKET BY REGION, 2022-2027 (USD MILLION)
  • 13.4 HEALTHCARE & LIFE SCIENCES
    • 13.4.1 BOT SERVICES CAN ENHANCE PATIENT EXPERIENCE AND BUILD PATIENT LOYALTY WHILE IMPROVING ORGANIZATIONAL EFFICIENCY
    • TABLE 88 HEALTHCARE & LIFE SCIENCES: BOT SERVICES MARKET BY REGION, 2016-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 89 HEALTHCARE & LIFE SCIENCES: BOT SERVICES MARKET BY REGION, 2022-2027 (USD MILLION)
  • 13.5 MEDIA & ENTERTAINMENT
    • 13.5.1 MEDIA AND ENTERTAINMENT COMPANIES ARE OPTIMIZING CUSTOMER EXPERIENCE BY DEPLOYING BOT SERVICES ACROSS DIFFERENT CHANNELS
    • TABLE 90 MEDIA & ENTERTAINMENT: BOT SERVICES MARKET BY REGION, 2016-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 91 MEDIA & ENTERTAINMENT: BOT SERVICES MARKET BY REGION, 2022-2027 (USD MILLION)
  • 13.6 TRAVEL & HOSPITALITY
    • 13.6.1 THE RISING NEED TO AUTOMATE BOOKING PROCESSES AND SCHEDULE MANAGEMENT TO DRIVE THE GROWTH OF BOT SERVICES ACROSS THE TRAVEL & HOSPITALITY INDUSTRY
    • TABLE 92 TRAVEL & HOSPITALITY: BOT SERVICES MARKET BY REGION, 2016-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 93 TRAVEL & HOSPITALITY: BOT SERVICES MARKET BY REGION, 2022-2027 (USD MILLION)
  • 13.7 IT & TELECOM
    • 13.7.1 THE GROWING DEMAND FOR EFFECTIVE CONTACT CENTERS AND OPERATIONAL COST REDUCTION TO GIVE A BOOST TO THE ADOPTION OF BOT SERVICES ACROSS IT & TELECOM VERTICAL
    • TABLE 94 IT & TELECOM: BOT SERVICES MARKET BY REGION, 2016-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 95 IT & TELECOM: BOT SERVICES MARKET BY REGION, 2022-2027 (USD MILLION)
  • 13.8 GOVERNMENT
    • 13.8.1 BOT SERVICES HELP GOVERNMENT AGENCIES ENGAGE WITH THEIR CITIZENS EFFICIENTLY THROUGH VARIOUS CHANNELS
    • TABLE 96 GOVERNMENT: BOT SERVICES MARKET BY REGION, 2016-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 97 GOVERNMENT: BOT SERVICES MARKET BY REGION, 2022-2027 (USD MILLION)
  • 13.9 OTHER VERTICALS
    • TABLE 98 OTHER VERTICALS: BOT SERVICES MARKET BY REGION, 2016-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 99 OTHER VERTICALS: BOT SERVICES MARKET BY REGION, 2022-2027 (USD MILLION)

14 BOT SERVICES MARKET, BY REGION

  • 14.1 INTRODUCTION
    • 14.1.1 REGION: COVID-19 IMPACT
    • FIGURE 42 INDIA TO ACCOUNT FOR THE HIGHEST CAGR DURING THE FORECAST PERIOD
    • FIGURE 43 ASIA PACIFIC TO ACCOUNT FOR THE HIGHEST CAGR THE DURING FORECAST PERIOD
    • TABLE 100 BOT SERVICES MARKET, BY REGION, 2016-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 101 BOT SERVICES MARKET, BY REGION, 2022-2027 (USD MILLION)
  • 14.2 NORTH AMERICA
    • 14.2.1 NORTH AMERICA: BOT SERVICES MARKET DRIVERS
    • FIGURE 44 NORTH AMERICA: MARKET SNAPSHOT
    • TABLE 102 NORTH AMERICA: BOT SERVICES MARKET BY SERVICE TYPE, 2016-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 103 NORTH AMERICA: BOT SERVICES MARKET BY SERVICE TYPE, 2022-2027 (USD MILLION)
    • TABLE 104 NORTH AMERICA: BOT SERVICES MARKET BY INTERACTION TYPE, 2016-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 105 NORTH AMERICA: BOT SERVICES MARKET BY INTERACTION TYPE, 2022-2027 (USD MILLION)
    • TABLE 106 NORTH AMERICA: BOT SERVICES MARKET BY MODE OF CHANNEL, 2016-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 107 NORTH AMERICA: BOT SERVICES MARKET BY MODE OF CHANNEL, 2022-2027 (USD MILLION)
    • TABLE 108 NORTH AMERICA: BOT SERVICES MARKET BY BUSINESS FUNCTION, 2016-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 109 NORTH AMERICA: BOT SERVICES MARKET BY BUSINESS FUNCTION, 2022-2027 (USD MILLION)
    • TABLE 110 NORTH AMERICA: BOT SERVICES MARKET BY DEPLOYMENT MODE, 2016-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 111 NORTH AMERICA: BOT SERVICES MARKET BY DEPLOYMENT MODE, 2022-2027 (USD MILLION)
    • TABLE 112 NORTH AMERICA: BOT SERVICES MARKET BY ORGANIZATION SIZE, 2016-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 113 NORTH AMERICA: BOT SERVICES MARKET BY ORGANIZATION SIZE, 2022-2027 (USD MILLION)
    • TABLE 114 NORTH AMERICA: BOT SERVICES MARKET BY APPLICATION, 2016-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 115 NORTH AMERICA: BOT SERVICES MARKET BY APPLICATION, 2022-2027 (USD MILLION)
    • TABLE 116 NORTH AMERICA: BOT SERVICES MARKET BY VERTICAL, 2016-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 117 NORTH AMERICA: BOT SERVICES MARKET BY VERTICAL, 2022-2027 (USD MILLION)
    • TABLE 118 NORTH AMERICA: BOT SERVICES MARKET BY COUNTRY, 2016-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 119 NORTH AMERICA: BOT SERVICES MARKET BY COUNTRY, 2022-2027 (USD MILLION)
    • 14.2.2 UNITED STATES
      • 14.2.2.1 Increased implementation of AI and ML-based solutions for enhanced customer service to drive the market in the US
    • TABLE 120 UNITED STATES: BOT SERVICES MARKET BY SERVICE TYPE, 2016-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 121 UNITED STATES: BOT SERVICES MARKET BY SERVICE TYPE, 2022-2027 (USD MILLION)
    • 14.2.3 CANADA
      • 14.2.3.1 The realization by companies to enhance customer experience and handle complex business processes to drive the growth of bot services in Canada
    • TABLE 122 CANADA: BOT SERVICES MARKET BY SERVICE TYPE, 2016-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 123 CANADA: BOT SERVICES MARKET, BY SERVICE TYPE, 2022-2027 (USD MILLION)
  • 14.3 EUROPE
    • 14.3.1 EUROPE: BOT SERVICES MARKET DRIVERS
    • TABLE 124 EUROPE: BOT SERVICES MARKET BY SERVICE TYPE, 2016-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 125 EUROPE: BOT SERVICES MARKET BY SERVICE TYPE, 2022-2027 (USD MILLION)
    • TABLE 126 EUROPE: BOT SERVICES MARKET BY INTERACTION TYPE, 2016-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 127 EUROPE: BOT SERVICES MARKET BY INTERACTION TYPE, 2022-2027 (USD MILLION)
    • TABLE 128 EUROPE: BOT SERVICES MARKET BY MODE OF CHANNEL, 2016-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 129 EUROPE: BOT SERVICES MARKET BY MODE OF CHANNEL, 2022-2027 (USD MILLION)
    • TABLE 130 EUROPE: BOT SERVICES MARKET BY BUSINESS FUNCTION, 2016-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 131 EUROPE: BOT SERVICES MARKET BY BUSINESS FUNCTION, 2022-2027 (USD MILLION)
    • TABLE 132 EUROPE: BOT SERVICES MARKET BY DEPLOYMENT MODE, 2016-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 133 EUROPE: BOT SERVICES MARKET BY DEPLOYMENT MODE, 2022-2027 (USD MILLION)
    • TABLE 134 EUROPE: BOT SERVICES MARKET BY ORGANIZATION SIZE, 2016-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 135 EUROPE: BOT SERVICES MARKET BY ORGANIZATION SIZE, 2022-2027 (USD MILLION)
    • TABLE 136 EUROPE: BOT SERVICES MARKET BY APPLICATION, 2016-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 137 EUROPE: BOT SERVICES MARKET BY APPLICATION, 2022-2027 (USD MILLION)
    • TABLE 138 EUROPE: BOT SERVICES MARKET BY VERTICAL, 2016-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 139 EUROPE: BOT SERVICES MARKET BY VERTICAL, 2022-2027 (USD MILLION)
    • TABLE 140 EUROPE: BOT SERVICES MARKET BY COUNTRY, 2016-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 141 EUROPE: BOT SERVICES MARKET BY COUNTRY, 2022-2027 (USD MILLION)
    • 14.3.2 UNITED KINGDOM
      • 14.3.2.1 The heavy inflow of capital from various investors to fuel the adoption of bot services in the UK
    • TABLE 142 UK: BOT SERVICES MARKET BY SERVICE TYPE, 2016-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 143 UK: BOT SERVICES MARKET BY SERVICE TYPE, 2022-2027 (USD MILLION)
    • 14.3.3 GERMANY
      • 14.3.3.1 Rise in government support and a highly skilled labor force to drive the growth of bot services in Germany
    • TABLE 144 GERMANY: BOT SERVICES MARKET BY SERVICE TYPE, 2016-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 145 GERMANY: BOT SERVICES MARKET BY SERVICE TYPE, 2022-2027 (USD MILLION)
    • 14.3.4 FRANCE
      • 14.3.4.1 Rise in acceptance of digital transformation across large and midsized organizations to drive the growth of the bot services market in France
    • TABLE 146 FRANCE: BOT SERVICES MARKET BY SERVICE TYPE, 2016-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 147 FRANCE: BOT SERVICES MARKET BY SERVICE TYPE, 2022-2027 (USD MILLION)
    • 14.3.5 REST OF EUROPE
    • TABLE 148 REST OF EUROPE: BOT SERVICES MARKET BY SERVICE TYPE, 2016-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 149 REST OF EUROPE: BOT SERVICES MARKET BY SERVICE TYPE, 2022-2027 (USD MILLION)
  • 14.4 ASIA PACIFIC
    • 14.4.1 ASIA PACIFIC: BOT SERVICES MARKET DRIVERS
    • FIGURE 45 ASIA PACIFIC: MARKET SNAPSHOT
    • TABLE 150 ASIA PACIFIC: BOT SERVICES MARKET BY SERVICE TYPE, 2016-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 151 ASIA PACIFIC: BOT SERVICES MARKET BY SERVICE TYPE, 2022-2027 (USD MILLION)
    • TABLE 152 ASIA PACIFIC: BOT SERVICES MARKET BY INTERACTION TYPE, 2016-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 153 ASIA PACIFIC: BOT SERVICES MARKET BY INTERACTION TYPE, 2022-2027 (USD MILLION)
    • TABLE 154 ASIA PACIFIC: BOT SERVICES MARKET BY MODE OF CHANNEL, 2016-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 155 ASIA PACIFIC: BOT SERVICES MARKET BY MODE OF CHANNEL, 2022-2027 (USD MILLION)
    • TABLE 156 ASIA PACIFIC: BOT SERVICES MARKET BY BUSINESS FUNCTION, 2016-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 157 ASIA PACIFIC: BOT SERVICES MARKET BY BUSINESS FUNCTION, 2022-2027 (USD MILLION)
    • TABLE 158 ASIA PACIFIC: BOT SERVICES MARKET BY DEPLOYMENT MODE, 2016-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 159 ASIA PACIFIC: BOT SERVICES MARKET BY DEPLOYMENT MODE, 2022-2027 (USD MILLION)
    • TABLE 160 ASIA PACIFIC: BOT SERVICES MARKET BY ORGANIZATION SIZE, 2016-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 161 ASIA PACIFIC: BOT SERVICES MARKET BY ORGANIZATION SIZE, 2022-2027 (USD MILLION)
    • TABLE 162 ASIA PACIFIC: BOT SERVICES MARKET, BY APPLICATION, 2016-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 163 ASIA PACIFIC: BOT SERVICES MARKET, BY APPLICATION, 2022-2027 (USD MILLION)
    • TABLE 164 ASIA PACIFIC: BOT SERVICES MARKET BY VERTICAL, 2016-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 165 ASIA PACIFIC: BOT SERVICES MARKET BY VERTICAL, 2022-2027 (USD MILLION)
    • TABLE 166 ASIA PACIFIC: BOT SERVICES MARKET BY COUNTRY, 2016-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 167 ASIA PACIFIC: BOT SERVICES MARKET BY COUNTRY, 2022-2027 (USD MILLION)
    • 14.4.2 CHINA
      • 14.4.2.1 Increased investments in AI technologies to drive the adoption of bot services in China
    • TABLE 168 CHINA: BOT SERVICES MARKET BY SERVICE TYPE, 2016-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 169 CHINA: BOT SERVICES MARKET BY SERVICE TYPE, 2022-2027 (USD MILLION)
    • 14.4.3 JAPAN
      • 14.4.3.1 Adoption of advanced technologies and the need to prevent data breaches in organizations drive the adoption of bot services in Japan
    • TABLE 170 JAPAN: BOT SERVICES MARKET BY SERVICE TYPE, 2016-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 171 JAPAN: BOT SERVICES MARKET BY SERVICE TYPE, 2022-2027 (USD MILLION)
    • 14.4.4 INDIA
      • 14.4.4.1 Rise in investments in startups and the use of AI technologies in various verticals to trigger bot services adoption in India
    • TABLE 172 INDIA: BOT SERVICES MARKET BY SERVICE TYPE, 2016-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 173 INDIA: BOT SERVICES MARKET BY SERVICE TYPE, 2022-2027 (USD MILLION)
    • 14.4.5 REST OF ASIA PACIFIC
    • TABLE 174 REST OF ASIA PACIFIC: BOT SERVICES MARKET BY SERVICE TYPE, 2016-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 175 REST OF ASIA PACIFIC: BOT SERVICES MARKET BY SERVICE TYPE, 2022-2027 (USD MILLION)
  • 14.5 MIDDLE EAST AND AFRICA
    • 14.5.1 MIDDLE EAST AND AFRICA: BOT SERVICES MARKET DRIVERS
    • TABLE 176 MIDDLE EAST AND AFRICA: BOT SERVICES MARKET BY SERVICE TYPE, 2016-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 177 MIDDLE EAST AND AFRICA: BOT SERVICES MARKET BY SERVICE TYPE, 2022-2027 (USD MILLION)
    • TABLE 178 MIDDLE EAST AND AFRICA: BOT SERVICES MARKET BY INTERACTION TYPE, 2016-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 179 MIDDLE EAST AND AFRICA: BOT SERVICES MARKET BY INTERACTION TYPE, 2022-2027 (USD MILLION)
    • TABLE 180 MIDDLE EAST AND AFRICA: BOT SERVICES MARKET BY MODE OF CHANNEL, 2016-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 181 MIDDLE EAST AND AFRICA: BOT SERVICES MARKET, BY MODE OF CHANNEL, 2022-2027 (USD MILLION)
    • TABLE 182 MIDDLE EAST AND AFRICA: BOT SERVICES MARKET BY BUSINESS FUNCTION, 2016-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 183 MIDDLE EAST AND AFRICA: BOT SERVICES MARKET BY BUSINESS FUNCTION, 2022-2027 (USD MILLION)
    • TABLE 184 MIDDLE EAST AND AFRICA: BOT SERVICES MARKET BY DEPLOYMENT MODE, 2016-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 185 MIDDLE EAST AND AFRICA: BOT SERVICES MARKET BY DEPLOYMENT MODE, 2022-2027 (USD MILLION)
    • TABLE 186 MIDDLE EAST AND AFRICA: BOT SERVICES MARKET BY ORGANIZATION SIZE, 2016-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 187 MIDDLE EAST AND AFRICA: BOT SERVICES MARKET BY ORGANIZATION SIZE, 2022-2027 (USD MILLION)
    • TABLE 188 MIDDLE EAST AND AFRICA: BOT SERVICES MARKET BY APPLICATION, 2016-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 189 MIDDLE EAST AND AFRICA: BOT SERVICES MARKET BY APPLICATION, 2022-2027 (USD MILLION)
    • TABLE 190 MIDDLE EAST AND AFRICA: BOT SERVICES MARKET BY VERTICAL, 2016-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 191 MIDDLE EAST AND AFRICA: BOT SERVICES MARKET BY VERTICAL, 2022-2027 (USD MILLION)
    • TABLE 192 MIDDLE EAST AND AFRICA: BOT SERVICES MARKET BY COUNTRY, 2016-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 193 MIDDLE EAST AND AFRICA: BOT SERVICES MARKET BY COUNTRY, 2022-2027 (USD MILLION)
    • 14.5.2 KINGDOM OF SAUDI ARABIA
      • 14.5.2.1 The utilities and government sectors offer huge growth opportunities for the bot services market
    • TABLE 194 KSA: BOT SERVICES MARKET BY SERVICE TYPE, 2016-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 195 KSA: BOT SERVICES MARKET BY SERVICE TYPE, 2022-2027 (USD MILLION)
    • 14.5.3 UNITED ARAB EMIRATES
      • 14.5.3.1 The need to resolve customer queries in real time and enhance productivity to drive the demand for bot services
    • TABLE 196 UAE: BOT SERVICES MARKET BY SERVICE TYPE, 2016-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 197 UAE: BOT SERVICES MARKET BY SERVICE TYPE, 2022-2027 (USD MILLION)
    • 14.5.4 SOUTH AFRICA
      • 14.5.4.1 The rise in need to enhance customer experience to drive the demand for bot services
    • TABLE 198 SOUTH AFRICA: BOT SERVICES MARKET BY SERVICE TYPE, 2016-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 199 SOUTH AFRICA: BOT SERVICES MARKET BY SERVICE TYPE, 2022-2027 (USD MILLION)
    • 14.5.5 REST OF THE MIDDLE EAST AND AFRICA
    • TABLE 200 REST OF MIDDLE EAST AND AFRICA: BOT SERVICES MARKET BY SERVICE TYPE, 2016-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 201 REST OF MIDDLE EAST AND AFRICA: BOT SERVICES MARKET BY SERVICE TYPE, 2022-2027 (USD MILLION)
  • 14.6 LATIN AMERICA
    • 14.6.1 LATIN AMERICA: BOT SERVICES MARKET DRIVERS
    • TABLE 202 LATIN AMERICA: BOT SERVICES MARKET BY SERVICE TYPE, 2016-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 203 LATIN AMERICA: BOT SERVICES MARKET BY SERVICE TYPE, 2022-2027 (USD MILLION)
    • TABLE 204 LATIN AMERICA: BOT SERVICES MARKET BY INTERACTION TYPE, 2016-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 205 LATIN AMERICA: BOT SERVICES MARKET BY INTERACTION TYPE, 2022-2027 (USD MILLION)
    • TABLE 206 LATIN AMERICA: BOT SERVICES MARKET BY MODE OF CHANNEL, 2016-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 207 LATIN AMERICA: BOT SERVICES MARKET BY MODE OF CHANNEL, 2022-2027 (USD MILLION)
    • TABLE 208 LATIN AMERICA: BOT SERVICES MARKET BY BUSINESS FUNCTION, 2016-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 209 LATIN AMERICA: BOT SERVICES MARKET BY BUSINESS FUNCTION, 2022-2027 (USD MILLION)
    • TABLE 210 LATIN AMERICA: BOT SERVICES MARKET BY DEPLOYMENT MODE, 2016-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 211 LATIN AMERICA: BOT SERVICES MARKET BY DEPLOYMENT MODE, 2022-2027 (USD MILLION)
    • TABLE 212 LATIN AMERICA: BOT SERVICES MARKET BY ORGANIZATION SIZE, 2016-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 213 LATIN AMERICA: BOT SERVICES MARKET BY ORGANIZATION SIZE, 2022-2027 (USD MILLION)
    • TABLE 214 LATIN AMERICA: BOT SERVICES MARKET BY APPLICATION, 2016-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 215 LATIN AMERICA: BOT SERVICES MARKET BY APPLICATION, 2022-2027 (USD MILLION)
    • TABLE 216 LATIN AMERICA: BOT SERVICES MARKET BY VERTICAL, 2016-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 217 LATIN AMERICA: BOT SERVICES MARKET BY VERTICAL, 2022-2027 (USD MILLION)
    • TABLE 218 LATIN AMERICA: BOT SERVICES MARKET BY COUNTRY, 2016-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 219 LATIN AMERICA: BOT SERVICES MARKET BY COUNTRY, 2022-2027 (USD MILLION)
    • 14.6.2 BRAZIL
      • 14.6.2.1 Brazilian startups are investing in emerging technologies such as bot services and process automation
    • TABLE 220 BRAZIL: BOT SERVICES MARKET BY SERVICE TYPE, 2016-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 221 BRAZIL: BOT SERVICES MARKET BY SERVICE TYPE, 2022-2027 (USD MILLION)
    • 14.6.3 MEXICO
      • 14.6.3.1 Mexico became the first Latin American country and one of the first 10 countries in the world to introduce an official AI strategy, setting an example for the rest of the countries
    • TABLE 222 MEXICO: BOT SERVICES MARKET BY SERVICE TYPE, 2016-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 223 MEXICO: BOT SERVICES MARKET BY SERVICE TYPE, 2022-2027 (USD MILLION)
    • 14.6.4 REST OF LATIN AMERICA
    • TABLE 224 REST OF LATIN AMERICA: BOT SERVICES MARKET BY SERVICE TYPE, 2016-2021 (USD MILLION)
    • TABLE 225 REST OF LATIN AMERICA: BOT SERVICES MARKET BY SERVICE TYPE, 2022-2027 (USD MILLION)

15 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 15.1 OVERVIEW
  • 15.2 KEY PLAYER STRATEGIES
    • TABLE 226 OVERVIEW OF STRATEGIES ADOPTED BY KEY BOT SERVICES VENDORS
  • 15.3 REVENUE ANALYSIS
    • 15.3.1 HISTORICAL REVENUE ANALYSIS
    • FIGURE 46 HISTORICAL REVENUE ANALYSIS OF TOP FIVE LEADING PLAYERS, 2017-2021 (USD MILLION)
  • 15.4 MARKET SHARE ANALYSIS
    • FIGURE 47 MARKET SHARE ANALYSIS FOR KEY COMPANIES
    • TABLE 227 BOT SERVICES MARKET: DEGREE OF COMPETITION
  • 15.5 MARKET EVALUATION FRAMEWORK
    • FIGURE 48 MARKET EVALUATION FRAMEWORK: EXPANSIONS AND CONSOLIDATIONS IN THE BOT SERVICES MARKET BETWEEN 2019-2022
  • 15.6 COMPANY EVALUATION QUADRANT
    • 15.6.1 STAR
    • 15.6.2 EMERGING LEADER
    • 15.6.3 PERVASIVE
    • 15.6.4 PARTICIPANT
    • FIGURE 49 BOT SERVICES MARKET: COMPANY EVALUATION QUADRANT, 2022
  • 15.7 COMPETITIVE BENCHMARKING
    • 15.7.1 COMPANY PRODUCT FOOTPRINT
    • FIGURE 50 PRODUCT PORTFOLIO ANALYSIS OF TOP PLAYERS IN THE BOT SERVICES MARKET
    • FIGURE 51 BUSINESS STRATEGY EXCELLENCE OF TOP PLAYERS IN THE BOT SERVICES MARKET
    • TABLE 228 COMPANY OFFERING FOOTPRINT
    • TABLE 229 COMPANY REGION FOOTPRINT
    • TABLE 230 BOT SERVICES: COMPETITIVE BENCHMARKING OF KEY PLAYERS
  • 15.8 STARTUP/SME EVALUATION QUADRANT
    • 15.8.1 PROGRESSIVE COMPANIES
    • 15.8.2 RESPONSIVE COMPANIES
    • 15.8.3 DYNAMIC COMPANIES
    • 15.8.4 STARTING BLOCKS
    • FIGURE 52 BOT SERVICES MARKET, STARTUPS/SMES EVALUATION QUADRANT
  • 15.9 STARTUPS/SMES COMPETITIVE BENCHMARKING
    • 15.9.1 COMPANY PRODUCT FOOTPRINT
    • FIGURE 53 PRODUCT PORTFOLIO ANALYSIS OF STARTUPS/SMES IN THE BOT SERVICES MARKET
    • FIGURE 54 BUSINESS STRATEGY EXCELLENCE OF STARTUPS/SMES IN THE BOT SERVICES MARKET
    • TABLE 231 STARTUPS/SMES COMPANY OFFERING FOOTPRINT
    • TABLE 232 STARTUPS/SMES COMPANY REGION FOOTPRINT
    • TABLE 233 BOT SERVICES MARKET: DETAILED LIST OF KEY STARTUPS/SMES
    • TABLE 234 BOT SERVICES MARKET: COMPETITIVE BENCHMARKING OF KEY STARTUPS/SMES
  • 15.10 COMPETITIVE SCENARIO AND TRENDS
    • 15.10.1 NEW PRODUCT LAUNCHES
    • TABLE 235 NEW SERVICE/PRODUCT LAUNCHES, 2017-2021
    • 15.10.2 DEALS
    • TABLE 236 DEALS, 2019-2022

16 COMPANY PROFILES

  • 16.1 INTRODUCTION
  • 16.2 KEY PLAYERS
  • (Business overview, Solutions offered, Recent Developments, MNM view)**
    • 16.2.1 MICROSOFT
    • TABLE 237 MICROSOFT: BUSINESS OVERVIEW
    • FIGURE 55 MICROSOFT: COMPANY SNAPSHOT
    • TABLE 238 MICROSOFT: SOLUTIONS OFFERED
    • TABLE 239 MICROSOFT: PRODUCT LAUNCHES AND ENHANCEMENTS
    • TABLE 240 MICROSOFT: DEALS
    • 16.2.2 IBM
    • TABLE 241 IBM: BUSINESS OVERVIEW
    • FIGURE 56 IBM: COMPANY SNAPSHOT
    • TABLE 242 IBM: SOLUTIONS OFFERED
    • TABLE 243 IBM: PRODUCT LAUNCHES AND ENHANCEMENTS
    • TABLE 244 IBM: DEALS
    • 16.2.3 GOOGLE
    • TABLE 245 GOOGLE: BUSINESS OVERVIEW
    • FIGURE 57 GOOGLE: COMPANY SNAPSHOT
    • TABLE 246 GOOGLE: SOLUTIONS OFFERED
    • TABLE 247 GOOGLE: PRODUCT LAUNCHES AND ENHANCEMENTS
    • TABLE 248 GOOGLE: DEALS
    • 16.2.4 ORACLE
    • TABLE 249 ORACLE: BUSINESS OVERVIEW
    • FIGURE 58 ORACLE: COMPANY SNAPSHOT
    • TABLE 250 ORACLE: SOLUTIONS OFFERED
    • TABLE 251 ORACLE: PRODUCT LAUNCHES AND ENHANCEMENTS
    • TABLE 252 ORACLE: DEALS
    • 16.2.5 AWS
    • TABLE 253 AWS: BUSINESS OVERVIEW
    • FIGURE 59 AWS: COMPANY SNAPSHOT
    • TABLE 254 AWS: SOLUTIONS OFFERED
    • TABLE 255 AWS: PRODUCT LAUNCHES
    • TABLE 256 AWS: DEALS
    • 16.2.6 META
    • TABLE 257 META: BUSINESS OVERVIEW
    • FIGURE 60 META: COMPANY SNAPSHOT
    • TABLE 258 META: SOLUTIONS OFFERED
    • TABLE 259 META: PRODUCT LAUNCHES
    • TABLE 260 META: DEALS
    • 16.2.7 ARTIFICIAL SOLUTIONS
    • TABLE 261 ARTIFICIAL SOLUTIONS: BUSINESS OVERVIEW
    • FIGURE 61 ARTIFICIAL SOLUTIONS: COMPANY SNAPSHOT
    • TABLE 262 ARTIFICIAL SOLUTIONS: SOLUTIONS OFFERED
    • TABLE 263 ARTIFICIAL SOLUTIONS: PRODUCT LAUNCHES AND ENHANCEMENTS
    • TABLE 264 ARTIFICIAL SOLUTIONS: DEALS
    • 16.2.8 EGAIN
    • TABLE 265 EGAIN: BUSINESS OVERVIEW
    • FIGURE 62 EGAIN: COMPANY SNAPSHOT
    • TABLE 266 EGAIN: SOLUTIONS OFFERED
    • TABLE 267 EGAIN: PRODUCT LAUNCHES AND ENHANCEMENTS
    • TABLE 268 EGAIN: DEALS
    • 16.2.9 BAIDU
    • TABLE 269 BAIDU: BUSINESS OVERVIEW
    • FIGURE 63 BAIDU: COMPANY SNAPSHOT
    • TABLE 270 BAIDU: SOLUTIONS OFFERED
    • TABLE 271 BAIDU: PRODUCT LAUNCHES AND ENHANCEMENTS
    • TABLE 272 BAIDU: DEALS
    • 16.2.10 INBENTA
    • TABLE 273 INBENTA: BUSINESS OVERVIEW
    • TABLE 274 INBENTA: SOLUTIONS OFFERED
    • TABLE 275 INBENTA: PRODUCT LAUNCHES AND ENHANCEMENTS
    • TABLE 276 INBENTA: DEALS
    • 16.2.11 ALVARIA
    • TABLE 277 ALVARIA: BUSINESS OVERVIEW
    • TABLE 278 ALVARIA: SOLUTIONS OFFERED
    • TABLE 279 ALVARIA: PRODUCT LAUNCHES AND ENHANCEMENTS
    • 16.2.12 SAP
    • 16.2.13 CM.COM
    • 16.2.14 CREATIVE VIRTUAL
    • 16.2.15 KORE.AI
    • 16.2.16 [24]7.AI
    • 16.2.17 GUPSHUP
    • 16.2.18 PANDORABOTS
    • 16.2.19 BOTEGO
    • 16.2.20 HAPTIK
  • 16.3 STARTUP OR SMES
    • 16.3.1 RASA
    • 16.3.2 CHATFUEL
    • 16.3.3 PYPESTREAM
    • 16.3.4 AVAAMO
    • 16.3.5 WEBIO
    • 16.3.6 SERVISBOT
    • 16.3.7 MORPH.AI
    • 16.3.8 COGNIGY
    • 16.3.9 ENTERPRISE BOT
    • 16.3.10 ENGATI
  • *Details on Business overview, Solutions offered, Recent Developments, MNM view might not be captured in case of unlisted companies.

17 ADJACENT AND RELATED MARKETS

  • 17.1 INTRODUCTION
  • 17.2 CHATBOT MARKET-GLOBAL FORECAST TO 2026
    • 17.2.1 MARKET DEFINITION
    • 17.2.2 MARKET OVERVIEW
    • 17.2.3 CHATBOT MARKET, BY COMPONENT
    • TABLE 280 CHATBOT MARKET SIZE BY COMPONENT, 2015-2019 (USD MILLION)
    • TABLE 281 CHATBOT MARKET SIZE, BY COMPONENT, 2020-2026 (USD MILLION)
    • 17.2.4 CHATBOT MARKET, BY TYPE
    • TABLE 282 CHATBOT MARKET SIZE, BY TYPE, 2015-2019 (USD MILLION)
    • TABLE 283 CHATBOT MARKET SIZE, BY TYPE, 2020-2026 (USD MILLION)
    • 17.2.5 CHATBOT MARKET, BY DEPLOYMENT MODE
    • TABLE 284 CHATBOT MARKET SIZE, BY DEPLOYMENT MODE, 2015-2019 (USD MILLION)
    • TABLE 285 CHATBOT MARKET SIZE, BY DEPLOYMENT MODE, 2020-2026 (USD MILLION)
    • 17.2.6 CHATBOT MARKET, BY CHANNEL INTEGRATION
    • TABLE 286 CHATBOT MARKET SIZE, BY CHANNEL INTEGRATION, 2015-2019 (USD MILLION)
    • TABLE 287 CHATBOT MARKET SIZE, BY CHANNEL INTEGRATION, 2020-2026 (USD MILLION)
    • 17.2.7 CHATBOT MARKET, BY ORGANIZATION SIZE
    • TABLE 288 CHATBOT MARKET SIZE, BY ORGANIZATION SIZE, 2015-2019 (USD MILLION)
    • TABLE 289 CHATBOT MARKET SIZE, BY ORGANIZATION SIZE, 2020-2026 (USD MILLION)
    • 17.2.8 CHATBOT MARKET, BY BUSINESS FUNCTION
    • TABLE 290 CHATBOT MARKET SIZE, BY BUSINESS FUNCTION, 2015-2019 (USD MILLION)
    • TABLE 291 CHATBOT MARKET SIZE, BY BUSINESS FUNCTION, 2020-2026 (USD MILLION)
    • 17.2.9 CHATBOT MARKET, BY APPLICATION
    • TABLE 292 CHATBOT MARKET SIZE, BY APPLICATION, 2015-2019 (USD MILLION)
    • TABLE 293 CHATBOT MARKET SIZE, BY APPLICATION, 2020-2026 (USD MILLION)
    • 17.2.10 CHATBOT MARKET, BY VERTICAL
    • TABLE 294 CHATBOT MARKET SIZE, BY VERTICAL, 2015-2019 (USD MILLION)
    • TABLE 295 CHATBOT MARKET SIZE, BY VERTICAL, 2020-2026 (USD MILLION)
    • 17.2.11 CHATBOT MARKET, BY REGION
    • TABLE 296 CHATBOT MARKET SIZE, BY REGION, 2015-2019 (USD MILLION)
    • TABLE 297 CHATBOT MARKET SIZE, BY REGION, 2020-2026 (USD MILLION)
  • 17.3 NATURAL LANGUAGE PROCESSING MARKET
    • 17.3.1 MARKET DEFINITION
    • 17.3.2 MARKET OVERVIEW
    • 17.3.3 NATURAL LANGUAGE PROCESSING MARKET, BY COMPONENT
    • TABLE 298 NATURAL LANGUAGE PROCESSING MARKET SIZE, BY COMPONENT, 2015-2019 (USD MILLION)
    • TABLE 299 NATURAL LANGUAGE PROCESSING MARKET SIZE, BY COMPONENT, 2019-2026 (USD MILLION)
    • 17.3.4 NATURAL LANGUAGE PROCESSING MARKET, BY DEPLOYMENT MODE
    • TABLE 300 NATURAL LANGUAGE PROCESSING MARKET SIZE, BY DEPLOYMENT MODE, 2015-2019 (USD MILLION)
    • TABLE 301 NATURAL LANGUAGE PROCESSING MARKET SIZE, BY DEPLOYMENT MODE, 2019-2026 (USD MILLION)
    • 17.3.5 NATURAL LANGUAGE PROCESSING MARKET, BY ORGANIZATION SIZE
    • TABLE 302 NATURAL LANGUAGE PROCESSING MARKET SIZE, BY ORGANIZATION SIZE, 2015-2019 (USD MILLION)
    • TABLE 303 NATURAL LANGUAGE PROCESSING MARKET SIZE, BY ORGANIZATION SIZE, 2019-2026 (USD MILLION)
    • 17.3.6 NATURAL LANGUAGE PROCESSING MARKET, BY TYPE
    • TABLE 304 NATURAL LANGUAGE PROCESSING MARKET SIZE, BY TYPE, 2015-2019 (USD MILLION)
    • TABLE 305 NATURAL LANGUAGE PROCESSING MARKET SIZE, BY TYPE, 2019-2026 (USD MILLION)
    • 17.3.7 NATURAL LANGUAGE PROCESSING MARKET, BY APPLICATION
    • TABLE 306 NATURAL LANGUAGE PROCESSING MARKET SIZE, BY APPLICATION, 2015-2019 (USD MILLION)
    • TABLE 307 NATURAL LANGUAGE PROCESSING MARKET SIZE, BY APPLICATION, 2019-2026 (USD MILLION)
    • 17.3.8 NATURAL LANGUAGE PROCESSING MARKET, BY VERTICAL
    • TABLE 308 NATURAL LANGUAGE PROCESSING MARKET SIZE, BY VERTICAL, 2015-2019 (USD MILLION)
    • TABLE 309 NATURAL LANGUAGE PROCESSING MARKET SIZE, BY VERTICAL, 2019-2026 (USD MILLION)
    • 17.3.9 NATURAL LANGUAGE PROCESSING MARKET, BY REGION
    • TABLE 310 NATURAL LANGUAGE PROCESSING MARKET SIZE, BY REGION, 2015-2019 (USD MILLION)
    • TABLE 311 NATURAL LANGUAGE PROCESSING MARKET SIZE, BY REGION, 2019-2026 (USD MILLION)

18 APPENDIX

  • 18.1 INDUSTRY EXPERTS
  • 18.2 DISCUSSION GUIDE
  • 18.3 KNOWLEDGE STORE: MARKETSANDMARKETS' SUBSCRIPTION PORTAL
  • 18.4 AVAILABLE CUSTOMIZATIONS
  • 18.5 RELATED REPORTS
  • 18.6 AUTHOR DETAILS