![]() |
市場調査レポート
商品コード
1538545
データマネタイゼーション市場レポート:2030年までの動向、予測、競合分析Data Monetization Market Report: Trends, Forecast and Competitive Analysis to 2030 |
||||||
カスタマイズ可能
適宜更新あり
|
データマネタイゼーション市場レポート:2030年までの動向、予測、競合分析 |
出版日: 2024年07月01日
発行: Lucintel
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 3営業日
|
データマネタイゼーションの動向と予測
世界のデータマネタイゼーション市場は、2024年から2030年にかけてCAGR 25.8%で成長すると予測されます。この市場の主な促進要因は、データ量の増加とデータ主導の意思決定、データマネタイゼーションの可能性に対する意識の高まり、外部データソースの急増とモノのインターネットの拡大です。世界のデータマネタイゼーション市場の将来は、BFSI、eコマース・小売、IT・通信、製造、ヘルスケア、エネルギー・ユーティリティの各市場における機会が有望視されています。
セグメント別のデータマネタイゼーション
この調査には、世界のデータマネタイゼーションの方法別、企業規模別、最終用途別、地域別の予測が含まれています。
データマネタイゼーション市場の洞察
Lucintelは、アナリティクス対応Platform as a Serviceは、顧客に柔軟なデータマネタイゼーションオプションを提供できるため、予測期間中も最大セグメントであり続けると予測しています。
この市場において、BFSIは、銀行業界におけるデータリッチなビジネスの存在感が高まっていることから、引き続き最大セグメントとなると思われます。
北米は、意思決定プロセスの自動化、インフラコストの合理化、技術アップグレードに対する組織の需要が高まっているため、予測期間中も最大地域であり続けると思われます。
Q1.市場の成長予測は:
A1.世界のデータマネタイゼーション市場は、2024年から2030年にかけてCAGR 25.8%で成長する見込みです。
Q2.市場の成長に影響を与える主な促進要因は:
A2.この市場の主な促進要因は、データ量の増加とデータ主導の意思決定、データマネタイゼーションの可能性に対する意識の高まり、外部データソースの急増とモノのインターネットの拡大です。
Q3.市場の主要セグメントは:
A3.世界のデータマネタイゼーション市場の将来は、BFSI、eコマース・小売、IT・通信、製造、ヘルスケア、エネルギー・ユーティリティの各市場における機会が有望視されています。
Q4.市場の主要企業は:
A4.データマネタイゼーションの主要企業は以下の通り:
Q5.今後、最大となる市場セグメントは:
A5.Lucintelは、アナリティクス対応Platform as a Serviceは、顧客に柔軟なデータマネタイゼーションオプションを提供できるため、予測期間中も最大セグメントであり続けると予測しています。
Q6.市場において、今後5年間に最大になると予想される地域は:
A6.北米は、意思決定プロセスの自動化、インフラコストの合理化、テクノロジーのアップグレードに対する組織の需要が高まっているため、予測期間中も最大地域であり続けると予想されます。
Q7.レポートのカスタマイズは可能か:
A7.はい、Lucintelは追加費用なしで10%のカスタマイズを提供します。
Data Monetization Trends and Forecast
The future of the global data monetization market looks promising with opportunities in the BFSI, e-commerce & retail, telecommunications & IT, manufacturing, healthcare, and energy & utility markets. The global data monetization market is expected to grow with a CAGR of 25.8% from 2024 to 2030. The major drivers for this market are rising data volumes and data-driven decisions, growing awareness of data monetization potential, along with proliferation of external data sources and the expansion of the internet of things.
A more than 150-page report is developed to help in your business decisions. Sample figures with some insights are shown below.
Data Monetization by Segment
The study includes a forecast for the global data monetization by method, enterprise size, end use, and region.
List of Data Monetization Companies
Companies in the market compete on the basis of product quality offered. Major players in this market focus on expanding their manufacturing facilities, R&D investments, infrastructural development, and leverage integration opportunities across the value chain. With these strategies data monetization companies cater increasing demand, ensure competitive effectiveness, develop innovative products & technologies, reduce production costs, and expand their customer base. Some of the data monetization companies profiled in this report include-
Data Monetization Market Insights
Lucintel forecasts that analytics-enabled platform as a service will remain the largest segment over the forecast period due to the method's capacity to provide flexible data monetization options to clients.
Within this market, BFSI will remain the largest segment due to increasing presence of most data-rich businesses in the banking industry.
North America will remain the largest region over the forecast period due to the growing demand among organizations to automate decision-making processes, streamlined infrastructure costs, and technology upgrades.
Features of the Global Data Monetization Market
Market Size Estimates: Data monetization market size estimation in terms of value ($B).
Trend and Forecast Analysis: Market trends (2018 to 2023) and forecast (2024 to 2030) by various segments and regions.
Segmentation Analysis: Data monetization market size by method, enterprise size, end use, and region in terms of value ($B).
Regional Analysis: Data monetization market breakdown by North America, Europe, Asia Pacific, and Rest of the World.
Growth Opportunities: Analysis of growth opportunities in different method, enterprise size, end use, and regions for the data monetization market.
Strategic Analysis: This includes M&A, new product development, and competitive landscape of the data monetization market.
Analysis of competitive intensity of the industry based on Porter's Five Forces model.
FAQ
Q1. What is the growth forecast for data monetization market?
Answer: The global data monetization market is expected to grow with a CAGR of 25.8% from 2024 to 2030.
Q2. What are the major drivers influencing the growth of the data monetization market?
Answer: The major drivers for this market are rising data volumes and data-driven decisions, growing awareness of data monetization potential, along with proliferation of external data sources and the expansion of the internet of things.
Q3. What are the major segments for data monetization market?
Answer: The future of the global data monetization market looks promising with opportunities in the BFSI, e-commerce & retail, telecommunications & IT, manufacturing, healthcare, and energy & utility markets.
Q4. Who are the key data monetization market companies?
Answer: Some of the key data monetization companies are as follows:
Q5. Which data monetization market segment will be the largest in future?
Answer: Lucintel forecasts that analytics-enabled platform as a service will remain the largest segment over the forecast period due to the method's capacity to provide flexible data monetization options to clients.
Q6. In data monetization market, which region is expected to be the largest in next 5 years?
Answer: North America will remain the largest region over the forecast period due to the growing demand among organizations to automate decision-making processes, streamlined infrastructure costs, and technology upgrades.
Q7. Do we receive customization in this report?
Answer: Yes, Lucintel provides 10% customization without any additional cost.