デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1775479

フレーバー・フレグランス市場:2025年~2030年の予測

Flavors and Fragrances Market - Forecasts from 2025 to 2030


出版日
ページ情報
英文 148 Pages
納期
即日から翌営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=151.79円
フレーバー・フレグランス市場:2025年~2030年の予測
出版日: 2025年06月30日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 148 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

フレーバー・フレグランス市場は、2025年の347億7,700万米ドルから2030年には440億8,700万米ドルへと、CAGR4.86%で成長すると予測されています。

この調査レポートは、世界のフレーバー・フレグランス市場を包括的に分析し、食品・飲料、化粧品、パーソナルケア分野の業界専門家に重要な洞察を提供します。このサマリーは専門家向けに作成されており、2025年時点の主な促進要因、セグメント、地域動向、競合開発をハイライトし、最近の動向に焦点を当て、2023年以前のデータや開発は除外しています。同市場は、コンビニエンス食品への需要の高まり、都市化、自然で革新的な感覚体験に対する消費者選好の高まりなどを背景に大きな成長を遂げていますが、サプライチェーンの混乱による原材料コストの上昇という課題に直面しています。

フレーバー・フレグランス市場促進要因は、多忙なライフスタイルと労働人口の増加(特に女性)です。香料は、スナック、乳製品、ベーカリーなどの製品の味と保存性を高め、素早く調理できる食品の需要を満たします。Chipotleのようなファストカジュアルチェーンは、コリアンダー、ライム、スモーキーなスパイスといった大胆な風味を活用して、独特の風味を求める都市部の消費者選好に応えています。さらに、ソフトドリンクやエナジードリンクなどのレディ・トゥ・ドリンク飲料に対する需要の高まりは、感覚的な魅力を高める香料の必要性を高めており、Coca-Colaのような大手企業は製品ライン全体にこれらの要素を組み込んでいます。

市場セグメンテーションでは、食品・飲料、医薬品、化粧品、パーソナルケア、家庭用ケア、その他への応用が強調されています。食品・飲料分野は、消費者のライフスタイルの変化やパッケージ商品の需要に後押しされ、乳製品、スナック菓子、食品・飲料で風味増強剤の使用が増加しているため、優位を占めています。フレーバー・フレグランスの市場調査では、飲料加工が大きく伸びており、フレーバーがソフトドリンクやエナジードリンクの刺激的な効果を高め、利便性や感覚的な体験を求める消費者の動向と一致しているとしています。

地域的には北米がリードしており、特に米国ではオーガニックやクリーンラベル製品に対する需要が牽引しています。欧州は、天然で持続可能な原料への需要と可処分所得の上昇に後押しされ、大きなシェアを占めています。中国やインドを含むアジア太平洋は、人口増加、都市化、コンビニエンスフードやパーソナル・ケア製品に対する需要の増加により、急成長が見込まれています。

競合情勢では、フレーバー・フレグランスの市場調査が主な発展をハイライトしています。2023年、BASF Aroma Ingredientsは、環境に優しいアロマソリューションへのアクセスを合理化するデジタルプラットフォーム、バーチャルアロマアシスタントを立ち上げ、化粧品とパーソナルケアにおける顧客エンゲージメントを強化しました。競合環境は、市場成長を支えるパートナーシップやイノベーションなどの戦略的進歩も反映しています。

結論として、フレーバー・フレグランスの市場調査は、利便性、都市化、イノベーションが牽引する市場に関する戦略的洞察を提供する、業界専門家にとって不可欠なリソースです。北米とアジア太平洋が成長をリードし、BASFのような企業が持続可能なソリューションを進めていることから、本調査は、原材料コストの上昇という課題にもかかわらず、このダイナミックな市場の機会を活かすためのロードマップを提供しています。

本レポートの主な利点

  • 洞察に満ちた分析:顧客セグメント、政府政策と社会経済要因、消費者選好、産業別、その他のサブセグメントに焦点を当て、主要地域だけでなく新興地域もカバーする詳細な市場考察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用している戦略的作戦を理解し、適切な戦略による市場浸透の可能性を理解することができます。
  • 市場動向と促進要因:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場開拓をどのように形成していくかを探ります。
  • 行動可能な提言:洞察力を戦略的意思決定に活用し、ダイナミックな環境の中で新たなビジネスストリームと収益を発見します。
  • 幅広い利用者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果に優れています。

どのような用途で利用されていますか?

業界と市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資の決定、規制の枠組みと影響、新製品開拓、競合の影響

調査範囲

  • 2022年から2024年までの実績データ・2025年から2030年までの予測データ
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制の枠組み、動向分析
  • 競合のポジショニング、戦略、市場シェア分析
  • 収益の成長と予測各国を含むセグメントと地域の分析
  • 企業プロファイリング(戦略、製品、財務状況、主な発展など)

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 市場スナップショット

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション

第3章 ビジネス情勢

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 市場機会
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • ポリシーと規制
  • 戦略的提言

第4章 技術展望

第5章 フレーバー・フレグランス市場:製品タイプ別

  • イントロダクション
  • フレーバー
  • フレグランス

第6章 フレーバー・フレグランス市場:原料別

  • イントロダクション
  • アロマケミカル
  • エッセンシャルオイル
  • その他

第7章 フレーバー・フレグランス市場:形態別

  • イントロダクション
  • 液体
  • 固体

第8章 フレーバー・フレグランス市場:エンドユーザー別

  • イントロダクション
  • 食品・飲料
  • 医薬品
  • 化粧品・パーソナルケア
  • その他

第9章 フレーバー・フレグランス市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他
  • 欧州
    • ドイツ
    • フランス
    • 英国
    • スペイン
    • その他
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • その他
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • インドネシア
    • その他

第10章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意、コラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第11章 企業プロファイル

  • Givaudan
  • International Flavors and Fragrances(IFF)
  • Symrise AG
  • Robertet Group
  • Sensient Technologies Corporation
  • Dsm-firmenich.
  • Takasago International Corporation
  • T. Hasegawa Co., Ltd.
  • Mane
  • Archer Daniel Midland Company
  • Solvay S.A.

第12章 付録

  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主なメリット
  • 調査手法
  • 略語
目次
Product Code: KSI061610055

The flavor and fragrances market is expected to grow from USD 34.777 billion in 2025 to USD 44.087 billion in 2030, at a CAGR of 4.86%.

The Flavors and Fragrances Market Study provides a comprehensive analysis of the global flavors and fragrances market, offering critical insights for industry experts in food and beverage, cosmetics, and personal care sectors. This summary, tailored for professionals, highlights key drivers, segmentation, geographical trends, and competitive developments as of 2025, focusing on recent advancements and excluding data and developments prior to 2023. The market is experiencing significant growth driven by rising demand for convenience foods, urbanization, and increasing consumer preference for natural and innovative sensory experiences, though it faces challenges from rising raw material costs due to supply chain disruptions.

The Flavors and Fragrances Market Study identifies the growing preference for convenience foods as a primary driver, fueled by hectic lifestyles and an increasing working population, particularly among women. Flavors and fragrances enhance taste and shelf life in products like snacks, dairy, and bakery items, meeting the demand for quick-preparation foods. Urbanization further propels market growth by expanding the food and beverage industry, with fast-casual chains like Chipotle leveraging bold flavors such as cilantro, lime, and smoky spices to cater to urban consumers' preferences for distinctive taste profiles. Additionally, the rising demand for ready-to-drink beverages, such as soft drinks and energy drinks, boosts the need for flavors and fragrances to enhance sensory appeal, with major players like Coca-Cola integrating these elements across their product lines.

Market segmentation highlights applications in food and beverages, pharmaceuticals, cosmetics, personal care, household care, and others. The food and beverage segment dominates due to increased use of flavor enhancers in dairy, snacks, and bakery products, driven by changing consumer lifestyles and demand for packaged goods. The Flavors and Fragrances Market Study notes significant growth in beverage processing, where flavors enhance the stimulating effects of soft and energy drinks, aligning with consumer trends toward convenience and sensory experiences.

Geographically, North America leads, driven by demand for organic and clean-label products, particularly in the USA, where consumers seek exotic and fusion flavors to cater to diverse, multicultural urban communities. Europe holds a significant share, propelled by demand for natural and sustainable ingredients and rising disposable incomes. The Asia Pacific region, including China and India, is expected to grow rapidly due to population growth, urbanization, and increasing demand for convenience foods and personal care products.

In the competitive landscape, the Flavors and Fragrances Market Study highlights key developments. In 2023, BASF Aroma Ingredients launched Virtual Aroma Assistants, a digital platform streamlining access to eco-friendly aroma solutions, enhancing customer engagement in cosmetics and personal care. The competitive environment also reflects strategic advancements, such as partnerships and innovations, supporting market growth.

In conclusion, the Flavors and Fragrances Market Study is an essential resource for industry experts, providing strategic insights into a market driven by convenience, urbanization, and innovation. With North America and Asia Pacific leading growth and companies like BASF advancing sustainable solutions, the study offers a roadmap for capitalizing on opportunities in this dynamic market, despite challenges from raw material cost increases.

Key Benefits of this Report:

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, and other sub-segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decisions to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data from 2022 to 2024 & forecast data from 2025 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others.

Flavors and Fragrances Market Segmentation

By Product Type

  • Flavors
  • Fragrances

By Raw Material

  • Aroma Chemicals
  • Essential Oils
  • Others

By Form

  • Liquid
  • Solid
  • By End-User
  • Food & Beverage
  • Pharmaceuticals
  • Cosmetics & Personal Care
  • Others

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Indonesia
  • Thailand
  • Taiwan
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. EXECUTIVE SUMMARY

2. MARKET SNAPSHOT

  • 2.1. Market Overview
  • 2.2. Market Definition
  • 2.3. Scope of the Study
  • 2.4. Market Segmentation

3. BUSINESS LANDSCAPE

  • 3.1. Market Drivers
  • 3.2. Market Restraints
  • 3.3. Market Opportunities
  • 3.4. Porter's Five Forces Analysis
  • 3.5. Industry Value Chain Analysis
  • 3.6. Policies and Regulations
  • 3.7. Strategic Recommendations

4. TECHNOLOGICAL OUTLOOK

5. FLAVOR AND FRAGRANCES MARKET BY PRODUCT TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Flavors
  • 5.3. Fragrances

6. FLAVOR AND FRAGRANCES MARKET BY RAW MATERIAL

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Aroma Chemicals
  • 6.3. Essential Oils
  • 6.4. Others

7. FLAVOR AND FRAGRANCES MARKET BY FORM

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Liquid
  • 7.3. Solid

8. FLAVOR AND FRAGRANCES MARKET BY END-USER

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. Food & Beverage
  • 8.3. Pharmaceuticals
  • 8.4. Cosmetics & Personal Care
  • 8.5. Others

9. FLAVOR AND FRAGRANCES MARKET BY GEOGRAPHY

  • 9.1. Introduction
  • 9.2. North America
    • 9.2.1. USA
    • 9.2.2. Canada
    • 9.2.3. Mexico
  • 9.3. South America
    • 9.3.1. Brazil
    • 9.3.2. Argentina
    • 9.3.3. Others
  • 9.4. Europe
    • 9.4.1. Germany
    • 9.4.2. France
    • 9.4.3. United Kingdom
    • 9.4.4. Spain
    • 9.4.5. Others
  • 9.5. Middle East and Africa
    • 9.5.1. Saudi Arabia
    • 9.5.2. UAE
    • 9.5.3. Others
  • 9.6. Asia Pacific
    • 9.6.1. China
    • 9.6.2. India
    • 9.6.3. Japan
    • 9.6.4. South Korea
    • 9.6.5. Indonesia
    • 9.6.6. Others

10. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 10.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 10.2. Market Share Analysis
  • 10.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 10.4. Competitive Dashboard

11. COMPANY PROFILES

  • 11.1. Givaudan
  • 11.2. International Flavors and Fragrances (IFF)
  • 11.3. Symrise AG
  • 11.4. Robertet Group
  • 11.5. Sensient Technologies Corporation
  • 11.6. Dsm-firmenich.
  • 11.7. Takasago International Corporation
  • 11.8. T. Hasegawa Co., Ltd.
  • 11.9. Mane
  • 11.10. Archer Daniel Midland Company
  • 11.11. Solvay S.A.

12. APPENDIX

  • 12.1. Currency
  • 12.2. Assumptions
  • 12.3. Base and Forecast Years Timeline
  • 12.4. Key benefits for the stakeholders
  • 12.5. Research Methodology
  • 12.6. Abbreviations