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市場調査レポート
商品コード
1731699

プレミアムアルコールの世界市場:将来予測 (2025年~2030年)

Global Premium Alcohol Market - Forecasts from 2025 to 2030


出版日
ページ情報
英文 142 Pages
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即日から翌営業日
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価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
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プレミアムアルコールの世界市場:将来予測 (2025年~2030年)
出版日: 2025年04月24日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 142 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
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  • 目次
概要

プレミアムアルコール市場は、2025年の評価額5,967億6,700万米ドルからCAGR 9.76%で成長し、2030年には9,508億3,800万米ドルの市場規模に達すると推定されます。

プレミアムアルコールは、優れた高品質の原料を使用し、より高い品質基準で調製されたアルコール飲料であり、洗練された製造手順を伴い、味と品質を高めるために一般的に長期熟成や発酵が行われます。アルコール飲料市場は、可処分所得の増加による中間層の増加など、多様な成長要因によって成長を遂げています。

さらに、様々なワイン生産国が、拡大するエンドユーザーの需要に応えるため、ワイン生産の拡大に投資しています。例えば、国際ブドウ・ワイン機構(International Organization of Vine and Wine)によると、2024年のイタリアのワイン生産量は4,410万ヘクトリットルに達し、2023年の生産量を15.1%上回り、同年の世界生産量の19.5%を占めました。

市場動向

  • 可処分所得の増加と都市化がプレミアムアルコール需要を牽引:可処分所得の増加が、高品質のプレミアムアルコール飲料への消費者の購入能力を高め、プレミアムアルコール市場を大きく押し上げます。米国エネルギー情報局によると、世界の一人当たり可処分所得は2022年の1万136米ドルから2025年には1万677米ドルに増加し、2030年には1万1,862米ドル、2035年には1万3,116米ドルに達すると予測されています。さらに、世界銀行の報告によると、2023年には世界人口の57%が都市部に住んでおり、この数字は主要国の経済発展とともに増加すると予想されています。
  • 北米の堅調なアルコール市場:アルコール消費大国である米国では、生活水準の向上と活気ある若者層により、アウトドア文化が成長しています。バンク・オブ・アメリカのデータによると、バーへの支出は外食支出全体の4.8%を占め、一貫した成長を示しています。特に、米国のベビーブーマーによるバーへの支出は、2025年1月に前年比4%増を記録しました。

当レポートでカバーしている主要企業には、Diageo、Pernod Ricard、HITEJINRO America、Cerritos、CA、Brown Forman Corporation、Bacardi Limitedなどがあります。

当レポートの主なメリット

  • 洞察に満ちた分析:顧客セグメント、政府政策と社会経済要因、消費者の嗜好、産業別、その他のサブセグメントに焦点を当て、主要地域だけでなく新興地域もカバーする詳細な市場考察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用している戦略的作戦を理解し、適切な戦略による市場浸透の可能性を理解することができます。
  • 市場促進要因と将来動向:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場展開をどのように形成していくかを探ります。
  • 行動可能な提言:ダイナミックな環境の中で、新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的意思決定に洞察を活用します。
  • 幅広い利用者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果が高いです。

どのような用途で利用されていますか?

業界・市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資決定、規制の枠組みと影響、新製品開発、競合の影響

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 市場スナップショット

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 分析範囲
  • 市場セグメンテーション

第3章 ビジネス情勢

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 市場機会
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • ポリシーと規制
  • 戦略的提言

第4章 技術展望

第5章 世界のプレミアムアルコール市場:種類別

  • イントロダクション
  • ワイン
  • ビール
  • スピリッツ

第7章 世界のプレミアムアルコール市場:流通チャネル別

  • イントロダクション
  • オンライン
  • オフライン

第8章 世界のプレミアムアルコール市場:エンドユーザー別

  • イントロダクション
  • 家庭消費者
  • ホスピタリティ・フードサービス
  • 企業・イベントバイヤー
  • 免税店/トラベルリテール

第9章 世界のプレミアムアルコール市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 種類別
    • 販売チャネル別
    • 流通チャネル別
    • エンドユーザー別
    • 国別
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
  • 南米
    • 種類別
    • 販売チャネル別
    • 流通チャネル別
    • エンドユーザー別
    • 国別
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他
  • 欧州
    • 種類別
    • 販売チャネル別
    • 流通チャネル別
    • エンドユーザー別
    • 国別
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • スペイン
      • その他
  • 中東・アフリカ
    • 種類別
    • 販売チャネル別
    • 流通チャネル別
    • エンドユーザー別
    • 国別
      • サウジアラビア
      • アラブ首長国連邦
      • イスラエル
      • その他
  • アジア太平洋
    • 種類別
    • 販売チャネル別
    • 流通チャネル別
    • エンドユーザー別
    • 国別
      • 日本
      • 中国
      • インド
      • 韓国
      • インドネシア
      • タイ
      • その他

第10章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 企業合併・買収 (M&A)、合意、事業協力
  • 競合ダッシュボード

第11章 企業プロファイル

  • Diageo
  • Pernod Ricard
  • Tito's Handmade Vodka
  • HITEJINRO America, Cerritos, CA
  • Brown Forman Corporation
  • Bacardi Limited
  • Tanduay Distillers, Inc.
  • Allied Blenders and Distillers Pvt. Ltd.(ABD)
  • Alliance Global Group, Inc.(Emperador)
  • Kaya Spirits
  • Anheuser-Busch InBev SA/NV
  • Constellation Brands, Inc.

第12章 付録

  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主なメリット
  • 分析手法
  • 略語
目次
Product Code: KSI061614171

The global premium alcohol market is estimated to attain a market size of US$950.838 billion by 2030, growing at a 9.76% CAGR from a valuation of US$596.767 billion in 2025.

Premium alcohol is alcoholic beverages that are prepared with higher quality standards with the utilization of superior and high-quality ingredients, it involves refined production procedures and are typically aged or fermented for a longer time to enhance their taste and quality. The market of alcoholic beverages is witnessing growth due to diverse growth drivers such as the increase in the middle class with the increase in disposable income, which enhances their purchasing power which is enabling these consumers to spend on luxury alcoholic products.

Additionally, various wine-producing nations are investing in expanding their wine production to cater to the growing end-user demand. For instance, according to the International Organization of Vine and Wine, in 2024, Italy's wine production reached 44.1 million hectoliters, which represented a 15.1% growth over 2023's production, and the country accounted for 19.5% of the global production volume in the same year.

Market Trends

  • Growing Disposable Income and Urbanization Drive Premium Alcohol Demand: Rising disposable income enhances consumers' ability to purchase high-quality and premium alcoholic beverages, significantly boosting the premium alcohol market. According to the U.S. Energy Information Administration, global per capita disposable income is projected to increase from $10,136 in 2022 to $10,677 in 2025, reaching $11,862 by 2030 and $13,116 by 2035. Additionally, the World Bank reported that 57% of the global population lived in urban areas in 2023, a figure expected to grow with the economic progress of major nations. This urbanization trend is anticipated to increase demand for wines for both personal and commercial purposes.
  • North America's Robust Alcohol Market: The United States, a leading alcohol-consuming nation, is seeing growth in its outdoor culture due to improving living standards and a vibrant youth demographic. Bank of America data indicates that bar spending accounted for 4.8% of total restaurant expenditure, showing consistent growth. Notably, bar spending by baby boomers in the U.S. recorded a 4% year-on-year increase in January 2025.

Some of the major players covered in this report include Diageo, Pernod Ricard, HITEJINRO America, Cerritos, CA, Brown Forman Corporation, Bacardi Limited, among others.

Key Benefits of this Report:

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, and other sub-segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decisions to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data from 2022 to 2024 & forecast data from 2025 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

Global Premium Alcohol Market Segmentation:

By Type

  • Wine
  • Beer
  • Spirits

By Sales Channel

  • On-Trade
  • Off-Trade

By Distribution Channel

  • Online
  • Offline

By End-User

  • Houshold Consumers
  • Hospitality & Food Services
  • Corporate & Event Buyers
  • Duty-Free/Travel Retail

By Region

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Others
  • Middle East & Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • Japan
  • China
  • India
  • South Korea
  • Indonesia
  • Thailand
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. EXECUTIVE SUMMARY

2. MARKET SNAPSHOT

  • 2.1. Market Overview
  • 2.2. Market Definition
  • 2.3. Scope of the Study
  • 2.4. Market Segmentation

3. BUSINESS LANDSCAPE

  • 3.1. Market Drivers
  • 3.2. Market Restraints
  • 3.3. Market Opportunities
  • 3.4. Porter's Five Forces Analysis
  • 3.5. Industry Value Chain Analysis
  • 3.6. Policies and Regulations
  • 3.7. Strategic Recommendations

4. TECHNOLOGICAL OUTLOOK

5. GLOBAL PREMIUM ALCOHOL MARKET BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Wine
  • 5.3. Beer
  • 5.4. Spirits

7. GLOBAL PREMIUM ALCOHOL MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Online
  • 7.3. Offline

8. GLOBAL PREMIUM ALCOHOL MARKET BY END-USER

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. Houshold Consumers
  • 8.3. Hospitality & Food Services
  • 8.4. Corporate & Event Buyers
  • 8.5. Duty-Free/Travel Retail

9. GLOBAL PREMIUM ALCOHOL MARKET BY GEOGRAPHY

  • 9.1. Introduction
  • 9.2. North America
    • 9.2.1. By Tye
    • 9.2.2. By Sales Channel
    • 9.2.3. By Distribution Channel
    • 9.2.4. By End-User
    • 9.2.5. By Country
      • 9.2.5.1. United States
      • 9.2.5.2. Canada
      • 9.2.5.3. Mexico
  • 9.3. South America
    • 9.3.1. By Tye
    • 9.3.2. By Sales Channel
    • 9.3.3. By Distribution Channel
    • 9.3.4. By End-User
    • 9.3.5. By Country
      • 9.3.5.1. Brazil
      • 9.3.5.2. Argentina
      • 9.3.5.3. Others
  • 9.4. Europe
    • 9.4.1. By Tye
    • 9.4.2. By Sales Channel
    • 9.4.3. By Distribution Channel
    • 9.4.4. By End-User
    • 9.4.5. By Country
      • 9.4.5.1. United Kingdom
      • 9.4.5.2. Germany
      • 9.4.5.3. France
      • 9.4.5.4. Spain
      • 9.4.5.5. Others
  • 9.5. Middle East & Africa
    • 9.5.1. By Tye
    • 9.5.2. By Sales Channel
    • 9.5.3. By Distribution Channel
    • 9.5.4. By End-User
    • 9.5.5. By Country
      • 9.5.5.1. Saudi Arabia
      • 9.5.5.2. UAE
      • 9.5.5.3. Israel
      • 9.5.5.4. Others
  • 9.6. Asia Pacific
    • 9.6.1. By Tye
    • 9.6.2. By Sales Channel
    • 9.6.3. By Distribution Channel
    • 9.6.4. By End-User
    • 9.6.5. By Country
      • 9.6.5.1. Japan
      • 9.6.5.2. China
      • 9.6.5.3. India
      • 9.6.5.4. South Korea
      • 9.6.5.5. Indonesia
      • 9.6.5.6. Thailand
      • 9.6.5.7. Others

10. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 10.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 10.2. Market Share Analysis
  • 10.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 10.4. Competitive Dashboard

11. COMPANY PROFILES

  • 11.1. Diageo
  • 11.2. Pernod Ricard
  • 11.3. Tito's Handmade Vodka
  • 11.4. HITEJINRO America, Cerritos, CA
  • 11.5. Brown Forman Corporation
  • 11.6. Bacardi Limited
  • 11.7. Tanduay Distillers, Inc.
  • 11.8. Allied Blenders and Distillers Pvt. Ltd. (ABD)
  • 11.9. Alliance Global Group, Inc. (Emperador)
  • 11.10. Kaya Spirits
  • 11.11. Anheuser-Busch InBev SA/NV
  • 11.12. Constellation Brands, Inc.

12. APPENDIX

  • 12.1. Currency
  • 12.2. Assumptions
  • 12.3. Base and Forecast Years Timeline
  • 12.4. Key benefits for the stakeholders
  • 12.5. Research Methodology
  • 12.6. Abbreviations