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市場調査レポート
商品コード
1697361

抗ウイルス薬市場:将来予測 (2025年~2030年)

Anti-Viral Drug Market - Forecasts from 2025 to 2030


出版日
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英文 144 Pages
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即日から翌営業日
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抗ウイルス薬市場:将来予測 (2025年~2030年)
出版日: 2025年01月24日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 144 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

抗ウイルス薬の世界市場は、予測期間中にCAGR 4.69%で力強い成長を遂げ、2025年の861億米ドルから2030年には1,082億6,300万米ドルになると予測されています。

抗ウイルス薬はインフルエンザの治療に使用されます。インフルエンザが発症した場合、抗ウイルス薬は発熱や、咳、喉の痛み、鼻水や鼻づまり、体の痛み、頭痛、悪寒、疲労などのインフルエンザの症状を軽減するのに役立ちます。世界の抗ウイルス薬市場は、世界各国でインフルエンザの有病率が上昇していることから増加しています。また、世界の老人人口の増加や政府の取り組みの活発化も、予測期間中に抗ウイルス薬市場の成長を促進する主な要因の一つとなっています。

市場動向:

  • 世界のインフルエンザ患者数の増加:世界のインフルエンザ患者数の増加は、抗ウイルス薬の需要増加の主な要因です。世界保健機関(WHO)の報告によると、季節性インフルエンザは年間300万~500万人の重症患者を引き起こし、29万~65万人の呼吸器関連死者を出しています。
  • 世界のワクチン接種の増加:公衆衛生の向上とパンデミックを引き起こす可能性のあるインフルエンザの蔓延抑制のため、世界的にワクチンの使用が拡大しており、各国政府はワクチン接種の重要性に対する認識を高める努力を強めています。
  • 北米:北米は、製薬会社の広範な研究開発により、抗ウイルス薬市場のかなりの部分を占めることになりそうです。この背景には、業界大手の存在と最先端医療の早期導入があります。
  • 欧州:欧州市場は予測期間中に大きく成長すると予測されます。この急成長は、医薬品やワクチンの研究開発促進に焦点を当てた政府のイニシアチブの高まりによるところが大きいです。
  • アジア太平洋:アジア太平洋地域は、主にインフルエンザとHIVの診断件数の増加により、急成長が見込まれています。この動向は、インドや中国といった人口の多い国々における抗ウイルス薬の使用を後押ししています。

当レポートで取り上げられている主な企業は、F. Hoffmann-La Roche Ltd、Gilead Sciences, Inc.、Bristol-Myers Squibb Company、Pfizer Inc.、AstraZeneca plc.、AbbVie Inc.、Johnson &Johnson、Merck &Co, Inc.、Atea Pharmaceuticals、GlaxoSmithKline plc.などです。

当レポートの主なメリット

  • 洞察に満ちた分析:顧客セグメント、政府政策と社会経済要因、消費者の嗜好、産業別、その他のサブセグメントに焦点を当て、主要地域だけでなく新興地域もカバーする詳細な市場考察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用している戦略的作戦を理解し、適切な戦略による市場浸透の可能性を理解することができます。
  • 市場促進要因と将来動向:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場展開をどのように形成していくかを探ります。
  • 行動可能な提言:ダイナミックな環境の中で、新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的意思決定に洞察を活用します。
  • 幅広い利用者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果が高いです。

どのような用途で利用されていますか?

業界・市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資決定、規制の枠組みと影響、新製品開発、競合の影響

分析範囲

  • 過去のデータ(2022~2024年)と予測データ (2025~2030年)
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制枠組み、顧客行動、動向分析
  • 競合企業のポジショニング・戦略・市場シェア分析
  • 収益成長率と予測分析:セグメント別・地域別 (国別)
  • 企業プロファイリング (戦略、製品、財務情報、主な動向など)

世界の抗ウイルス薬市場は以下のセグメント別に分析されます:

用途の種類別

  • 抗ヘルペスウイルス薬
  • 抗肝炎ウイルス薬
  • 抗HIVウイルス薬
  • 抗インフルエンザウイルス薬
  • その他の抗ウイルス薬

作用機序別

  • ヌクレオチドポリメラーゼ阻害薬
  • 逆転写酵素阻害薬
  • プロテアーゼ阻害薬
  • その他

流通チャネル別

  • オンライン
  • オフライン

地域別

  • 北米
  • 米国
  • カナダ
  • メキシコ
  • 南米
  • ブラジル
  • アルゼンチン
  • その他
  • 欧州
  • 米国英国
  • ドイツ
  • フランス
  • スペイン
  • その他
  • 中東・アフリカ
  • サウジアラビア
  • アラブ首長国連邦
  • その他
  • アジア太平洋
  • 中国
  • 日本
  • インド
  • 韓国
  • 台湾
  • その他

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 市場概況

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション

第3章 ビジネス情勢

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 市場機会
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • ポリシーと規制
  • 戦略的推奨事項

第4章 技術展望

  • 製品パイプライン
  • 特許分析

第5章 世界の抗ウイルス薬市場:用途の種類別

  • イントロダクション
  • 抗ヘルペ抗ウイルス薬
  • 抗肝炎ウイルス薬
  • 抗HIVウイルス薬
  • 抗インフルエンザウイルス薬
  • その他の抗ウイルス薬

第6章 世界の抗ウイルス薬市場:作用機序別

  • イントロダクション
  • ヌクレオチドポリメラーゼ阻害剤
  • 逆転写酵素阻害剤
  • プロテアーゼ阻害剤
  • その他

第7章 世界の抗ウイルス薬市場:流通チャネル別

  • イントロダクション
  • オンライン
  • オフライン

第8章 世界の抗ウイルス薬市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 用途の種類別
    • 作用機序別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 南米
    • 用途の種類別
    • 作用機序別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 欧州
    • 用途の種類別
    • 作用機序別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • 用途の種類別
    • 作用機序別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • アジア太平洋地域
    • 用途の種類別
    • 作用機序別
    • 流通チャネル別
    • 国別

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 企業合併・買収 (M&A)、合意、事業協力
  • 競合ダッシュボード

第10章 企業プロファイル

  • F. Hoffmann-La Roche Ltd
  • Gilead Sciences, Inc.
  • Bristol-Myers Squibb Company
  • Pfizer Inc.
  • AstraZeneca plc.
  • AbbVie Inc.
  • Johnson & Johnson
  • Merck & Co., Inc.
  • Atea Pharmaceuticals
  • GlaxoSmithKline plc.

第11章 付録

  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主なメリット
  • 調査手法
  • 略語
目次
Product Code: KSI061613444

The Global Anti-Viral Drug market is set to witness robust growth at a CAGR of 4.69% during the forecast period, worth US$ 108.263 billion in 2030 from US$ 86.100 billion in 2025.

Anti-viral drugs are used for treating influenza. When a flu illness develops, anti-viral medications can help reduce fever and flu symptoms such as cough, sore throat, runny or stuffy nose, body aches, headache, chills, and fatigue. The global anti-viral drug market is increasing due to the rising prevalence of influenza across various countries worldwide. The increasing geriatric population across the globe and increasing government initiatives are also among the major factors propelling the growth of the anti-viral drug market during the forecasted timeline.

Market Trends:

  • Rising influenza cases globally: The growing number of influenza cases worldwide is a key driver behind the increased demand for anti-viral drugs. The World Health Organization (WHO) reports that seasonal influenza causes 3 to 5 million severe illnesses annually, resulting in 290,000 to 650,000 respiratory-related deaths.
  • Increased global vaccine uptake: The expanding use of vaccines worldwide to enhance public health and curb the spread of flu, which has the potential to trigger pandemics, is encouraging governments to intensify efforts in raising awareness about the importance of vaccination.
  • North America: North America is poised to hold a substantial portion of the anti-viral drug market, driven by extensive research and development from pharmaceutical companies. This is supported by the presence of major industry players and the region's early adoption of cutting-edge medical treatments.
  • Europe: The European market is projected to experience significant growth over the forecast period. This surge is largely fueled by heightened government initiatives focused on advancing research and development for drugs and vaccines.
  • Asia Pacific: The Asia Pacific region is anticipated to see rapid growth, primarily due to the rising incidence of influenza and HIV diagnoses. This trend is boosting the use of anti-viral drugs in populous nations such as India and China.

Some of the major players covered in this report F. Hoffmann-La Roche Ltd, Gilead Sciences, Inc., Bristol-Myers Squibb Company, Pfizer Inc., AstraZeneca plc., AbbVie Inc., Johnson & Johnson, Merck & Co., Inc., Atea Pharmaceuticals, GlaxoSmithKline plc., among others.

Key Benefits of this Report:

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, and other sub-segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decisions to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data from 2022 to 2024 & forecast data from 2025 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

Global Anti-Viral Drug Market is analyzed into the following segments:

By Application Type

  • Herpes Antiviral Drugs
  • Hepatitis Antiviral Drugs
  • HIV Antiviral Drugs
  • Influenza Antiviral Drugs
  • Other Anti-viral Drugs

By Mechanism of Action

  • Nucleotide Polymerase Inhibitors
  • Reverse Transcriptase Inhibitors
  • Protease Inhibitors
  • Others

By Distribution Channel

  • Online
  • Offline

By Geography

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Taiwan
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. EXECUTIVE SUMMARY

2. MARKET SNAPSHOT

  • 2.1. Market Overview
  • 2.2. Market Definition
  • 2.3. Scope of the Study
  • 2.4. Market Segmentation

3. BUSINESS LANDSCAPE

  • 3.1. Market Drivers
  • 3.2. Market Restraints
  • 3.3. Market Opportunities
  • 3.4. Porter's Five Forces Analysis
  • 3.5. Industry Value Chain Analysis
  • 3.6. Policies and Regulations
  • 3.7. Strategic Recommendations

4. TECHNOLOGICAL OUTLOOK

  • 4.1. Product Pipeline
  • 4.2. Patent Analysis

5. GLOBAL ANTI-VIRAL DRUG MARKET BY APPLICATION TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Herpes Antiviral Drugs
  • 5.3. Hepatitis Antiviral Drugs
  • 5.4. HIV Antiviral Drugs
  • 5.5. Influenza Antiviral Drugs
  • 5.6. Other Anti-viral Drugs

6. GLOBAL ANTI-VIRAL DRUG MARKET BY MECHANISM OF ACTION

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Nucleotide Polymerase Inhibitors
  • 6.3. Reverse Transcriptase Inhibitors
  • 6.4. Protease Inhibitors
  • 6.5. Others

7. GLOBAL ANTI-VIRAL DRUG MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Online
  • 7.3. Offline

8. GLOBAL ANTI-VIRAL DRUG MARKET BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. By Application Type
    • 8.2.2. By Mechanism of Action
    • 8.2.3. By Distribution Channel
    • 8.2.4. By Country
      • 8.2.4.1. USA
      • 8.2.4.2. Canada
      • 8.2.4.3. Mexico
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. By Application Type
    • 8.3.2. By Mechanism of Action
    • 8.3.3. By Distribution Channel
    • 8.3.4. By Country
      • 8.3.4.1. Brazil
      • 8.3.4.2. Argentina
      • 8.3.4.3. Others
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. By Application Type
    • 8.4.2. By Mechanism of Action
    • 8.4.3. By Distribution Channel
    • 8.4.4. By Country
      • 8.4.4.1. United Kingdom
      • 8.4.4.2. Germany
      • 8.4.4.3. France
      • 8.4.4.4. Spain
      • 8.4.4.5. Others
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. By Application Type
    • 8.5.2. By Mechanism of Action
    • 8.5.3. By Distribution Channel
    • 8.5.4. By Country
      • 8.5.4.1. Saudi Arabia
      • 8.5.4.2. UAE
      • 8.5.4.3. Others
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. By Application Type
    • 8.6.2. By Mechanism of Action
    • 8.6.3. By Distribution Channel
    • 8.6.4. By Country
      • 8.6.4.1. China
      • 8.6.4.2. Japan
      • 8.6.4.3. India
      • 8.6.4.4. South Korea
      • 8.6.4.5. Taiwan
      • 8.6.4.6. Others

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Competitive Dashboard

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. F. Hoffmann-La Roche Ltd
  • 10.2. Gilead Sciences, Inc.
  • 10.3. Bristol-Myers Squibb Company
  • 10.4. Pfizer Inc.
  • 10.5. AstraZeneca plc.
  • 10.6. AbbVie Inc.
  • 10.7. Johnson & Johnson
  • 10.8. Merck & Co., Inc.
  • 10.9. Atea Pharmaceuticals
  • 10.10. GlaxoSmithKline plc.

11. APPENDIX

  • 11.1. Currency
  • 11.2. Assumptions
  • 11.3. Base and Forecast Years Timeline
  • 11.4. Key benefits for the stakeholders
  • 11.5. Research Methodology
  • 11.6. Abbreviations