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市場調査レポート
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1649456

世界のシングルモルトウイスキー市場-2025年から2030年までの予測

Global Single Malt Whiskey Market - Forecasts from 2025 to 2030


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英文 145 Pages
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世界のシングルモルトウイスキー市場-2025年から2030年までの予測
出版日: 2025年01月13日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 145 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

世界のシングルモルトウイスキー市場は予測期間中にCAGR 6%で成長し、2025年の39億6,900万米ドルから2030年には53億1,100万米ドルに拡大すると予測されます。

シングルモルトウイスキーは、主に麦芽にした大麦から作られる特徴的なアルコール飲料であり、コーンミールや小麦のような麦芽のない穀物で補われることもあります。特定の蒸溜所で生産されたものはシングルモルトウイスキーと呼ばれ、その蒸溜所のアイデンティティと密接に関連しています。アルコール飲料の世界の取引の増加は、予測期間中のシングルモルトウイスキー市場の成長を促進する重要な要因です。例えば、スコッチウイスキー協会は、スコッチウイスキーの輸出総額は2023年に56億英ポンドに達し、同年のスコットランドの食品・飲料輸出の約74%を占めると報告しています。さらに、ウイスキーの消費量の増加、特にプレミアムカテゴリーにおける消費量の増加が、シングルモルトウイスキー市場の成長に大きく寄与しています。ウイスキーとアルコール飲料の世界の取引の増加も、予測期間中の市場見通しを高めると予想されます。

世界のシングルモルトウイスキー市場の促進要因:

  • 世界のウイスキー消費量の増加:シングルモルトウイスキーの需要増加の主な要因は、世界のウイスキー消費量の増加です。消費者はシングルモルトウイスキーのユニークな特質を認識し、他の種類のアルコール飲料と比較してより高品質な飲料であると認識しています。この動向に拍車をかけているのが、可処分所得の増加と外食産業の成長です。ウイスキー・マガジンによると、インドでのウイスキー生産は近年大幅に伸びており、国産シングルモルトの売上は2023年に25%増加するといいます。

米国では、Distilled Spirits Councilの報告によると、2023年の米国産ウイスキーの総売上高は3,111万9リットルケースに達し、そのうちプレミアムウイスキーは655万4,000ケース、高級プレミアムウイスキーは1,503万2,000ケースです。

世界のシングルモルトウイスキー市場の地理的展望:

  • シングルモルトウイスキーは、その豊かな風味と複雑な味わいが評価され、社交の場やお祝いの席で好まれる主要な高級アルコール飲料のひとつとなっています。米国では、パーティー文化の進化と消費者の購買力の向上により、プレミアムアルコール飲料の需要が増加しています。この動向は、アルコール消費全体の増加につながっています。

レストランやバーを含む外食産業の成長は、アルコール飲料の売上を大きく押し上げています。消費者がワインやウイスキーなど多様な蒸留酒を求めるようになり、市場は急速に拡大すると予想されます。ブラウン・フォーマンの年次報告書によると、同社の米国での売上収益は19億6,800万米ドルで、2022年度比2.66%増となった。2024年度には、Brown Forman社はJack Daniel's American Single Malt Whiskeyをトラベルリテールでも発売しています。要約すると、世界のシングルモルトウイスキー市場は、特に北米における良好な地域情勢動向とともに、特にプレミアムセグメントにおける消費パターンの増加により、大きな成長を遂げようとしています。

本レポートを購入する理由

  • 洞察に満ちた分析:主要地域および新興地域を網羅し、顧客セグメント、政府政策および社会経済要因、消費者嗜好、産業別、その他のサブセグメントに焦点を当てた詳細な市場考察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用している戦略的戦略を理解し、適切な戦略による市場浸透の可能性を理解することができます。
  • 市場動向と促進要因:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場展開をどのように形成していくかを探ります。
  • 実行可能な提言:ダイナミックな環境の中で新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的決断を下すために、洞察を活用します。
  • 幅広い利用者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果の高いです。

どのような用途で利用されていますか?

業界および市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資の決定、規制の枠組みと影響、新製品開拓、競合の影響

調査範囲

  • 2022年から2030年までの過去データ&予測
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制枠組み、顧客行動、およびトレンド分析
  • 競合のポジショニング、戦略、および市場シェア分析
  • 収益の成長と予測国々を含むセグメントおよび地域の分析
  • 企業プロファイリング(特に主な動向など)

世界のシングルモルトウイスキー市場は以下のようにセグメント化されています:

タイプ別

  • スコッチウイスキー
  • アメリカンウイスキー
  • アイリッシュウイスキー
  • その他

流通チャネル別

  • スーパーマーケットおよびハイパーマーケット
  • オントレード
  • 専門小売店
  • オンライン
  • コンビエンスストア

地域別

  • 北米
  • 米国
  • カナダ
  • メキシコ
  • 南米
  • ブラジル
  • アルゼンチン
  • その他
  • 欧州
  • 英国
  • ドイツ
  • フランス
  • スペイン
  • イタリア
  • その他
  • 中東・アフリカ
  • サウジアラビア
  • UAE
  • イスラエル
  • その他
  • アジア太平洋
  • 日本
  • 中国
  • インド
  • 韓国
  • インドネシア
  • タイ
  • 台湾
  • その他

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • ステークホルダーにとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • CXOの視点

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 世界のシングルモルトウイスキー市場:タイプ別

  • イントロダクション
  • スコッチウイスキー
  • アメリカンウイスキー
  • アイリッシュウイスキー
  • その他

第6章 世界のシングルモルトウイスキー市場:流通チャネル別

  • イントロダクション
  • スーパーマーケットとハイパーマーケット
  • オントレード
  • 専門小売業者
  • オンライン
  • コンビニエンスストア

第7章 世界のシングルモルトウイスキー市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • タイプ別
    • 用途別
    • 最終用途別
    • 国別
  • 南米
    • タイプ別
    • 用途別
    • 最終用途別
    • 国別
  • 欧州
    • タイプ別
    • 用途別
    • 最終用途別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • タイプ別
    • 用途別
    • 最終用途別
    • 国別
  • アジア太平洋地域
    • タイプ別
    • 用途別
    • 最終用途別
    • 国別

第8章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第9章 企業プロファイル

  • BACARDI
  • Beam Suntory(Suntory Holdings Limited)
  • Brown-Forman
  • Diageo
  • Pernod Ricard
  • Asahi Breweries(Asahi Group Holdings)
  • Swift Distillery
  • Gruppo Campari
  • John Distilleries
  • Radico Khaitan
  • Amrut Distilleries Private Ltd
  • Piccadily Distilleries
  • Devans Modern Breweries Limited
目次
Product Code: KSI061614529

The global single malt whiskey market is projected to grow at a CAGR of 6% over the forecast period, increasing from US$3.969 billion in 2025 to US$5.311 billion by 2030.

Single malt whiskey is a distinctive alcoholic beverage made primarily from malted barley, sometimes supplemented with unmalted grains like cornmeal or wheat. When produced at a specific distillery, it is designated as single malt whiskey, closely associated with the identity of that distillery. The increasing global trade in alcoholic beverages is a key factor driving the growth of the single malt whiskey market during the forecast period. For example, the Scotch Whisky Association reported that total Scotch whiskey exports reached GBP 5.6 billion in 2023, accounting for approximately 74% of Scotland's food and drink exports that year.Furthermore, the rising consumption of whiskey, particularly in the premium category, is significantly contributing to the growth of the single malt whiskey market. The increasing global trade in whiskey and alcoholic beverages is also expected to enhance market prospects during the forecast period.

Drivers of the Global Single Malt Whiskey Market:

  • Growing Global Whiskey Consumption: The primary driver for increased demand for single malt whiskey is the overall rise in global whiskey consumption. As consumers recognize the unique qualities of single malt whiskey, they perceive it as a higher-quality beverage compared to other types of alcohol. This trend is fueled by rising disposable incomes and a growing food service sector. According to Whiskey Magazine, whiskey production in India has seen substantial growth in recent years, with sales of domestically produced single malts increasing by 25% in 2023.

In the United States, the Distilled Spirits Council reported that total sales of American whiskey reached 31,110 thousand 9-liter cases in 2023, including 6,554 thousand cases of premium whiskey and 15,032 thousand cases of high-end premium whiskey.

Geographical Outlook of the Global Single Malt Whiskey Market:

  • Exponential Growth in Asia Pacific: Single malt whiskey has become one of the major premium alcoholic beverages valued for its rich flavor and complexity, making it popular for social gatherings and celebrations. In the United States, demand for premium alcoholic beverages is on the rise due to an evolving party culture and improved consumer purchasing power. This trend has led to increased overall alcohol consumption.

The food service sector's growth-encompassing restaurants and bars-has significantly boosted alcoholic beverage sales. As consumers seek diverse distilled spirits, including wines and whiskeys, the market is anticipated to expand rapidly. Major players are establishing their presence in the U.S. market and are focused on meeting the growing demand for innovative drinks that challenge traditional concepts.According to Brown Forman's annual report, the company generated US$1.968 billion in revenue from U.S. sales, reflecting a 2.66% increase over 2022. In fiscal year 2024, Brown Forman also launched Jack Daniel's American Single Malt Whiskey in travel retail.In summary, the global single malt whiskey market is poised for significant growth driven by rising consumption patterns, particularly within premium segments, alongside favorable geographical trends-especially in North America-that support this expanding market landscape.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decision to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

The global single malt whiskey market has been segmented as following:

By Type

  • Scotch Whiskey
  • American Whiskey
  • Irish Whiskey
  • Others

By Distribution Channel

  • Supermarkets and Hypermarkets
  • On-Trade
  • Specialist Retailers
  • Online
  • Convenience Stores

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Italy
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • Japan
  • China
  • India
  • South Korea
  • Indonesia
  • Thailand
  • Taiwan
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits to the Stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. CXO Perspective

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. GLOBAL SINGLE MALT WHISKEY MARKET BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Scotch Whiskey
  • 5.3. American Whiskey
  • 5.4. Irish Whiskey
  • 5.5. Others

6. GLOBAL SINGLE MALT WHISKEY MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Supermarkets and Hypermarkets
  • 6.3. On-Trade
  • 6.4. Specialist Retailers
  • 6.5. Online
  • 6.6. Convenience Stores

7. GLOBAL SINGLE MALT WHISKEY MARKET BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. By Type
    • 7.2.2. By Application
    • 7.2.3. By End-User
    • 7.2.4. By Country
      • 7.2.4.1. USA
      • 7.2.4.2. Canada
      • 7.2.4.3. Mexico
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. By Type
    • 7.3.2. By Application
    • 7.3.3. By End-User
    • 7.3.4. By Country
      • 7.3.4.1. Brazil
      • 7.3.4.2. Argentina
      • 7.3.4.3. Others
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. By Type
    • 7.4.2. By Application
    • 7.4.3. By End-User
    • 7.4.4. By Country
      • 7.4.4.1. United Kingdom
      • 7.4.4.2. Germany
      • 7.4.4.3. France
      • 7.4.4.4. Spain
      • 7.4.4.5. Italy
      • 7.4.4.6. Others
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. By Type
    • 7.5.2. By Application
    • 7.5.3. By End-User
    • 7.5.4. By Country
      • 7.5.4.1. Saudi Arabia
      • 7.5.4.2. UAE
      • 7.5.4.3. Israel
      • 7.5.4.4. Others
  • 7.6. Asia Pacific
    • 7.6.1. By Type
    • 7.6.2. By Application
    • 7.6.3. By End-User
    • 7.6.4. By Country
      • 7.6.4.1. Japan
      • 7.6.4.2. China
      • 7.6.4.3. India
      • 7.6.4.4. South Korea
      • 7.6.4.5. Indonesia
      • 7.6.4.6. Thailand
      • 7.6.4.7. Taiwan
      • 7.6.4.8. Others

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Market Share Analysis
  • 8.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Competitive Dashboard

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. BACARDI
  • 9.2. Beam Suntory (Suntory Holdings Limited)
  • 9.3. Brown- Forman
  • 9.4. Diageo
  • 9.5. Pernod Ricard
  • 9.6. Asahi Breweries (Asahi Group Holdings)
  • 9.7. Swift Distillery
  • 9.8. Gruppo Campari
  • 9.9. John Distilleries
  • 9.10. Radico Khaitan
  • 9.11. Amrut Distilleries Private Ltd
  • 9.12. Piccadily Distilleries
  • 9.13. Devans Modern Breweries Limited