デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1649414

世界のアルコール飲料パッケージング市場-2025年から2030年までの予測

Global Alcohol Packaging Market - Forecasts from 2025 to 2030


出版日
ページ情報
英文 135 Pages
納期
即日から翌営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.06円
世界のアルコール飲料パッケージング市場-2025年から2030年までの予測
出版日: 2025年01月03日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 135 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

世界のアルコール飲料パッケージング市場はCAGR 5.19%で成長し、2025年の857億7,400万米ドルから2030年には1,104億5,900万米ドルの市場規模に達すると予測されています。

可処分所得の増加はアルコール飲料消費の増加につながり、メーカー各社は消費者の手元に届くまで飲料の品質を保つため、より優れたパッケージング・ソリューションの採用を促しています。さらに、労働人口の増加により、娯楽目的のアルコール飲料への支出が増加しています。こうした要因は、アルコール飲料の完全性を維持する強化された先進パッケージング・ソリューションに対する需要を促進し、それによって予測期間中の市場成長を支えています。しかし、ラベル表示と持続可能性に関連する政府規制は、アルコール飲料パッケージング分野において設計の柔軟性に制限を課し、コストを増加させています。廃棄物やリサイクルに関する環境への懸念がこうした課題をさらに助長し、環境に優しい素材に関連する高コストがさらなる負担となっています。原材料価格の変動や、再利用可能なパッケージングやノンアルコール飲料との競合も、この業界の成長を妨げています。

世界のアルコール飲料パッケージング市場の促進要因:

  • 世界のアルコール飲料消費量の増加:世界のアルコール飲料消費量の増加は、アルコール飲料パッケージング市場の主要な成長促進要因です。社会動態の変化、ライフスタイルのシフト、地域の経済発展は、アルコール飲料消費パターンに大きな影響を与えています。特に新興国では可処分所得が増加するにつれて、消費者は高級アルコール飲料やブランドアルコール飲料を購入する傾向が強まり、革新的で魅力的なパッケージに対する需要が高まっています。

Euromonitor社のレポートによると、インドのアルコール飲料部門は世界第3位の規模を誇り、年間売上高は440億米ドルに達します。輸入関税の高さ、州の物品税率が一定していないこと、マーケティングの機会が限られていることなどの課題にもかかわらず、同部門は2027年までに550億米ドルに成長すると予測されています。今後5年間、インドでは、若年中間層の拡大とプレミアム化の動向に牽引され、アルコール飲料市場が大きく成長する可能性があります。また、現在一人当たりの消費量が少ないため、成長の余地が大きいです。

世界のアルコール飲料パッケージング市場の地域別展望:

  • 世界のセグメンテーション:世界のアルコール飲料パッケージング市場は、北米、南米、欧州、中東・アフリカ、アジア太平洋の5地域に区分されます。
  • 北米:若年・中年消費者の間でビールやクラフトビールに対する需要が高まっていることから、予測期間中、この地域が市場で大きなシェアを占めると予想されます。この需要増に対応するため、市場参入企業は拡大プロジェクトへの投資を増やしています。例えば、アブソルート・ウォッカは2023年6月、完全バイオベースパッケージングに向けたイニシアチブの一環として、市販の紙ベースのシングルモールドボトルを販売する最初の世界スピリッツブランドとなりました。
  • アジア太平洋:アジア太平洋地域は予測期間中に大幅な市場シェア拡大が見込まれます。この成長は、インドやオーストラリアなどの国々で先進パッケージング・ソリューションを提供する企業が増加していることに起因しています。例えば、コロナは最近、生分解性で堆肥化可能な100%大麦の麦わらでできた新しい6本入りパックを発売しました。この取り組みは、コロナの環境持続可能性へのコミットメントに沿ったもので、世界環境デーの「自然と調和して持続可能な生活を」というテーマを反映しています。

本レポートを購入する理由

  • 洞察に満ちた分析:顧客セグメント、政府政策と社会経済要因、消費者嗜好、産業別、その他のサブセグメントに焦点を当て、主要地域および新興地域を網羅した詳細な市場考察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用している戦略的策略を理解し、適切な戦略による市場浸透の可能性を理解することができます。
  • 市場動向と促進要因:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場展開をどのように形成していくかを探ります。
  • 実行可能な提言:ダイナミックな環境の中で新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的決断を下すために、洞察を活用します。
  • 幅広い利用者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果の高いです。

どのような用途で利用されていますか?

業界および市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資の決定、規制の枠組みと影響、新製品開拓、競合の影響

調査範囲

  • 2022年から2030年までの過去データ&予測
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制枠組み、顧客行動、およびトレンド分析
  • 競合のポジショニング、戦略、および市場シェア分析
  • 収益の成長と予測国々を含むセグメントおよび地域の分析
  • 企業プロファイリング(特に主な動向など)

世界のアルコール飲料パッケージング市場は以下のようにセグメント分けされています:

飲料タイプ別

  • ビール
  • ワイン
  • スピリッツ
  • その他

製品タイプ別

  • ボトル
  • その他

地域別

  • 北米
  • 米国
  • カナダ
  • メキシコ
  • 南米
  • ブラジル
  • アルゼンチン
  • その他南米
  • 欧州
  • 英国
  • ドイツ
  • フランス
  • イタリア
  • スペイン
  • その他南米
  • 中東・アフリカ
  • サウジアラビア
  • UAE
  • その他中東・アフリカ
  • アジア太平洋地域
  • 中国
  • インド
  • 日本
  • 韓国
  • 台湾
  • タイ
  • インドネシア
  • その他アジア太平洋地域

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • アナリストビュー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 世界のアルコール飲料パッケージング市場:飲料タイプ別

  • イントロダクション
  • ビール
  • ワイン
  • スピリッツ
  • その他

第6章 世界のアルコール飲料パッケージング市場:製品タイプ別

  • イントロダクション
  • ボトル
  • その他

第7章 世界のアルコール飲料パッケージング市場:地域別

  • 世界概要
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他南米
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州地域
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • その他中東・アフリカ
  • アジア太平洋地域
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • 台湾
    • タイ
    • インドネシア
    • その他アジア太平洋地域

第8章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第9章 企業プロファイル

  • Crown
  • Beatson Clark
  • Ardagh Group S.A
  • Gerresheimer AG
  • Ball Corporation
  • Berry Global Inc.
  • DS Smith
  • Smurfit Kappa
  • Graham Packaging
  • Huhtamaki
目次
Product Code: KSI061613614

The global alcohol packaging market is projected to grow at a CAGR of 5.19% to reach a market size of US$110.459 billion by 2030, up from US$85.774 billion in 2025.

The rise in disposable income is leading to an increase in alcohol consumption, prompting manufacturers to adopt better packaging solutions to preserve beverage quality until they reach consumers. Additionally, a growing number of individuals in the workforce are spending more on alcoholic beverages for recreational purposes. These factors are driving demand for enhanced and advanced packaging solutions that maintain the integrity of alcoholic beverages, thereby supporting market growth during the forecast period.However, government regulations related to labeling and sustainability impose restrictions on design flexibility and increase costs in the alcohol packaging sector. Environmental concerns about waste and recycling further contribute to these challenges, while the high costs associated with eco-friendly materials add additional burdens. Fluctuations in raw material prices and competition from reusable packaging and non-alcoholic beverages also hinder growth in this industry.

Drivers of the Global Alcohol Packaging Market:

  • Rising Global Alcohol Consumption: The increase in global alcohol consumption is a primary growth driver for the alcohol packaging market. Changes in social dynamics, lifestyle shifts, and regional economic development have significantly influenced alcohol consumption patterns. As disposable incomes rise, particularly in emerging economies, consumers are more inclined to purchase premium and branded alcoholic beverages, which boosts demand for innovative and appealing packaging.

India's alcoholic beverage sector is notably robust, ranking as the third largest globally with annual sales reaching $44 billion, according to Euromonitor reports. Despite challenges such as high import tariffs, inconsistent state excise rates, and limited marketing opportunities, the sector is projected to grow to $55 billion by 2027. Over the next five years, India presents strong growth potential in the alcoholic drinks market, driven by an expanding young middle class and a trend toward premiumization. Additionally, there is significant room for growth due to currently low per capita consumption.

Geographical Outlook of the Alcohol Packaging Market:

  • Global Segmentation: The global alcohol packaging market is divided into five regions: North America, South America, Europe, the Middle East and Africa, and Asia Pacific.
  • North America: This region is expected to capture a significant share of the market during the forecast period due to rising demand for beer and craft beer among younger and middle-aged consumers. Market players are increasingly investing in expansion projects to meet this growing demand. For instance, in June 2023, Absolut Vodka became the first global spirits brand to sell commercially available single-mold paper-based bottles as part of its initiative toward creating fully bio-based packaging.
  • Asia Pacific: The Asia Pacific region is anticipated to see substantial market share growth during the forecast period. This growth can be attributed to an increasing number of companies providing advanced packaging solutions in countries like India and Australia. For example, Corona recently launched a new six-pack made entirely from 100% barley straw that is biodegradable and compostable. This initiative aligns with Corona's commitment to environmental sustainability and reflects the theme of "Living Sustainably in Harmony with Nature" for World Environment Day.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decision to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

The global alcohol packaging market has been segmented as following:

By Beverage Type

  • Beer
  • Wine
  • Spirits
  • Others

By Product Type

  • Cans
  • Bottles
  • Others

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Rest of South America
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Spain
  • Rest of Europe
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Rest of the Middle East and Africa
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • South Korea
  • Taiwan
  • Thailand
  • Indonesia
  • Rest of Asia-Pacific

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits for the stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. Analyst View

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. The Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. GLOBAL ALCOHOL PACKAGING MARKET BY BEVERAGE TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Beer
  • 5.3. Wine
  • 5.4. Spirits
  • 5.5. Others

6. GLOBAL ALCOHOL PACKAGING MARKET BY PRODUCT TYPE

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Cans
  • 6.3. Bottles
  • 6.4. Others

7. GLOBAL ALCOHOL PACKAGING MARKET BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Global Overview
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. United States
    • 7.2.2. Canada
    • 7.2.3. Mexico
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. Brazil
    • 7.3.2. Argentina
    • 7.3.3. Rest of South America
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. United Kingdom
    • 7.4.2. Germany
    • 7.4.3. France
    • 7.4.4. Italy
    • 7.4.5. Spain
    • 7.4.6. Rest of Europe
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. Saudi Arabia
    • 7.5.2. United Arab Emirates
    • 7.5.3. Rest of the Middle East and Africa
  • 7.6. Asia-Pacific
    • 7.6.1. China
    • 7.6.2. India
    • 7.6.3. Japan
    • 7.6.4. South Korea
    • 7.6.5. Taiwan
    • 7.6.6. Thailand
    • 7.6.7. Indonesia
    • 7.6.8. Rest of Asia-Pacific

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Market Share Analysis
  • 8.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Competitive Dashboard

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. Crown
  • 9.2. Beatson Clark
  • 9.3. Ardagh Group S.A
  • 9.4. Gerresheimer AG
  • 9.5. Ball Corporation
  • 9.6. Berry Global Inc.
  • 9.7. DS Smith
  • 9.8. Smurfit Kappa
  • 9.9. Graham Packaging
  • 9.10. Huhtamaki