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市場調査レポート
商品コード
1627834
オンライン音楽教育の世界市場:予測(2025年~2030年)Online Music Education Market - Forecasts from 2025 to 2030 |
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カスタマイズ可能
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オンライン音楽教育の世界市場:予測(2025年~2030年) |
出版日: 2024年12月16日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 即日から翌営業日
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世界のオンライン音楽教育の市場規模は、2025年の21億8,726万米ドルから2030年には49億233万5,000米ドルへと、CAGR17.52%で成長すると予測されています。
Eurostatによると、2024年1月、欧州連合(EU)でオンラインコースを受講したりオンライン教材を利用したりする人の割合は、16歳~74歳の年齢層を中心に、2022年の28%から2023年には30%へと一定の上昇を示しています。オンライン教材の利用が急増し、オンライン教育が受け入れられていることから、多様な年齢層のオンライン音楽教育産業が増加し、今後の市場拡大に寄与するものと思われます。
さらに、技術開発、利便性、手頃な価格、アクセスのしやすさなどが、市場拡大に拍車をかけています。これらの要因に加え、高速インターネットへのアクセス、デジタル機器の普及、個別学習ニーズの高まりが、業界の成長をもたらしています。市場競争力を維持するため、MusicGurus、Skoove、Yousician、Tonaraなど、オンライン音楽教育を提供する企業は、製品革新、提携、買収など、さまざまなビジネス戦術を実施しています。
さらに、教育現場におけるスマートガジェットやコネクテッドガジェットの利用も顕著に増加しています。音楽愛好家が自宅で必要な情報を習得できるよう、多くの団体がワークショップを無料で提供し始めました。例えば、2022年11月、アマゾンとYousicianは、初心者ミュージシャンのための究極のバンドルを作るために提携しました。アマゾンの店舗で対象の楽器を購入した顧客は、Yousician Premium+に30日間無料でアクセスできます。Yousicianは、ギター、ベース、ピアノ、ウクレレ、歌のための何千ものインタラクティブなレッスンを提供しており、ユーザーは様々な音楽ジャンルの何百ものアーティストから学ぶことができます。この音楽教育へのゲーミフィケーションアプローチは、新たなスタンダードを打ち立てます。
オンライン音楽教育市場の促進要因
デジタル技術の拡大とインターネット普及率の向上は、今日の人々が音楽を学び、楽しむ方法を劇的に変化させました。音楽学習を目的としたさまざまなアプリケーションやウェブサイトには、情報や図解を含むさまざまな学習教材が含まれており、予測期間中の市場成長にさらに貢献しています。
さらに、デジタル音楽フォーマットの柔軟性と利用可能な膨大な情報により、人々はいつでもどこでも音楽教育に簡単にアクセスできるようになりました。最近のスマートフォンやタブレットなどの携帯機器の開発動向は、遠隔地でもインターネットの普及が進んでいるため、処理能力が高く、より強力な音声処理機能と、より魅力的なビジュアルを備えており、これらの機器向けに開発されたオンライン音楽教育アプリケーションは大きな伸びを示しています。
国際電気通信連合(ITU)によると、インターネットを利用する個人の割合は世界のすべての地域で大幅に増加しており、その割合は2021年の62.2%から2023年には67.4%に増加しています。さらに、これらのデバイスからワンクリックでアクセスできる費用対効果の高いアプリケーションの数と、音楽の学習や練習のためのアクセシビリティが向上したこうしたデバイスの実行可能性が、所定の予測期間中にオンライン音楽教育の市場成長を押し上げています。
さらに、技術の進歩だけでなく、バークリーやジュリアードのようないくつかの有名な音楽学校は、徐々にオンライン音楽教育に向かって移動し、MOOCを統合しているように、オンライン音楽教育の可能性は無限大です。例えば、2022年4月、バークリーのベニー・グロット教授は、学生がリモートでプロ品質の音楽を制作するためのパーソナル・レコーディング・ツールキットを開発しました。MP&E学部は、コンピューター、ソフトウェア、オーディオインターフェイス、マイク、ヘッドホンを必要とする独立レコーディング・プロダクション専攻を立ち上げました。
オンライン音楽教育の可能性に気づいたビジネス界の企業たちは、オンラインサービスを拡大しています。2024年4月、BIMMは、マルチ・プラチナ・プロデューサーのウォーレン・フアートとのコラボレーションによる総合的なオンライン音楽教育プログラム、BIMM Proを開始しました。このプログラムでは、ボーカル・プロダクション、ドラム・パーカッション・プロダクション、インストゥルメント・プロダクション、シンセシス、プログラミング、サンプリングなどのコースを提供しています。
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業界および市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資の決定、規制の枠組みと影響、新製品開発、競合の影響
The online music education market is expected to grow at a compound annual growth rate (CAGR) of 17.52%, from US$2,187.26 million in 2025 to US$4,902.335 million in 2030.
As per the Eurostat, in January 2024, the percentage of people that are pursuing an online course or using online learning material in the European Union, typically having an age group from 16 to 74 years, is presenting a constant rise from 28% in 2022 to 30% in 2023. With the rapid rise in utilization of online learning material and acceptance of online education, there will be an increase in the online music education industry among diverse age groups contributing to market expansion in the years ahead.
Moreover, technological developments, convenience, affordability, and accessibility are a few of the reasons that are further fueling the market expansion. In addition to these factors, the industry has grown as a result of the accessibility of high-speed internet, the widespread use of digital devices, and the rising need for personalized learning. To remain competitive in the market, firms that provide online music instruction, such MusicGurus, Skoove, Yousician, and Tonara, have implemented a variety of business tactics, such as product innovation, collaborations, and acquisitions.
Additionally, there has been a noticeable increase in the use of smart and connected gadgets in education. To enable music lovers to acquire the necessary information at home, many organizations began providing workshops for free. For instance, in November 2022, Amazon and Yousician partnered to create the ultimate bundle for beginner musicians. Amazon customers who purchase a qualifying musical instrument in Amazon stores, received 30-days free access to Yousician Premium+. Yousician offers thousands of interactive lessons for guitar, bass, piano, ukulele, and singing, allowing users to learn from hundreds of artists across various musical genres. This gamified approach to music education sets a new standard.
Online music education market drivers
The expansion of digital technology and increasing internet penetration have dramatically changed the way people learn and enjoy music today. Different applications and websites meant for music learning contain different learning materials that include information and illustration materials, further contributing to the market growth during the forecast period.
Additionally, with the enormous flexibility of digital music formats and the huge amount of available information, people have easy access to music education anywhere and anytime. Recent developments in portable devices such as smartphones and tablets, with rising internet penetration even in remote areas, have resulted in higher processing power, more powerful audio-processing features, and visuals that are more appealing, resulting in tremendous growth in online music education applications developed for these devices.
According to the International Telecommunication Union (ITU), individuals using the internet have seen a significant increment in all the regions around the world, with the world percentage increasing from 62.2% in 2021 to 67.4% in 2023. Moreover, the number of cost-effective applications that can be accessed through these devices at a click and the viability of such devices with increased accessibility for learning and practicing music has boosted the market growth for online music education during the given forecast period.
Moreover, the potential for online music instruction is limitless as technology advances as well as several well-known music schools, like Berklee and Juilliard, are slowly moving towards online music education and integrating MOOCs. For instance, In April 2022, Berklee professor Benny Grotto developed a personal recording toolkit for students to produce professional-quality music remotely. The MP&E Department has launched an independent recording and production major, requiring a computer, software, audio interface, microphones, and headphones.
Players in the business are expanding their online services as they become aware of the potential of online music education. In April 2024, BIMM launched BIMM Pro, a comprehensive online music education program in collaboration with multi-platinum producer Warren Huart. The program offers courses in vocal production, drum and percussion production, instrument production, synthesis, programming, and sampling.
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