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市場調査レポート
商品コード
1627780
冷凍魚介類市場:予測(2025年~2030年)Frozen Fish and Seafood Market - Forecasts from 2025 to 2030 |
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カスタマイズ可能
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冷凍魚介類市場:予測(2025年~2030年) |
出版日: 2024年12月16日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 152 Pages
納期: 即日から翌営業日
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冷凍魚介類市場は、2025年の878億4,600万米ドルから、2030年には1,182億1,500万米ドルまでに達し、CAGR6.12%で成長すると予想されています。
貝類、カニ、エビなどを含む魚介類製品は、保存期間を延ばすために加工され冷凍されます。このような食品を冷凍することで、輸送中も栄養分や味を損なわないようにすることができます。急速な都市化に伴う主要国での魚介類製品の消費増加は、世界の冷凍魚介類市場を前進させると推定されます。Europe Dish Market 2023によると、世界の一人当たりの魚消費量は1億8,453万3,000トンに達し、2021年の消費規模では2.1%の伸びを示しました。
冷凍魚介類製品は、不要な微生物の繁殖を最小限に抑え、新鮮で高品質な製品をエンドユーザーに確実に届けるため、真空密閉区画と冷凍温度で保存・保管されます。衛生的で安全な食品選好への移行に伴い、顧客は安全な品質と認証を受けた冷凍食品に傾斜しています。米国農務省(USDA)によると、鶏肉や赤身肉(羊肉/牛肉/豚肉/羊肉)よりも魚介類の方が、タンパク質、オメガ3、脂肪酸、ビタミンD、ビタミンB12を比較的多く含んでいるため好まれます。
さらに、現代産業における魚介類の冷凍プロセスは、鮮度が損なわれず、細菌が繁殖する時間を与えないように、自然な形で残るように開始されているため、冷凍魚介類は新鮮な形よりも優れています。また、サプライチェーン全体を通して適時チェックすることで、季節の変化に左右されにくく、取り扱いが簡単なため、無駄を最小限に抑えることができます。
消費者の選好が健康を損なうことのない便利な食品に傾くにつれ、冷凍魚介類も徐々に家庭の一般的な必需品のひとつになりつつあります。タイトなスケジュールを持つ個人の食事の下ごしらえの傾向の高まりは、彼らの食事の中で使いやすい冷凍魚介類製品の需要をさらに増加させるのに役立ちます。さらに、パッケージングの技術的進歩は、製品の視認性と利便性を向上させ、消費者が他のタンパク質源よりも冷凍魚介類を好むことをより身近にしています。これらの要因は、ライフスタイルや食生活の選好の変化に適応するという点で、冷凍魚介類市場の明るい未来を指し示しています。
冷凍魚介類市場の促進要因
魚介類製品の世界的消費の増加に伴い、養殖生産は世界中で大幅に増加しています。さらに、世界中の複数の政府が、地域の魚の生産と加工風景をさらに後押しするために、複数の政策と補助金を導入しています。
インド政府の漁業・畜産・酪農省は、そのプレスリリースの中で、2023年末時点でインドの総魚類生産量は約1,754万5,000トンを記録し、同国は世界第3位の魚類生産国になると述べています。InvestIndiaはデータシートの中で、2022年から2023年の内陸漁業の総生産量は約1,313万トンを記録したと述べています。
さらに、米国農務省はその報告書の中で、中国の魚介類生産はここ数年で大きく伸びたと述べています。同機関によると、2021年には約6,690万MTの水産物が生産され、2022年には約6,866万MTに増加しました。2023年の中国の総水産物生産量は約7,100万MTを記録しました。
この生産量の増加は、消費者の高まる需要を満たすだけでなく、世界中の食糧安全保障問題にも答えています。人口が増加し、食生活がよりタンパク質を中心としたものに変化するにつれ、責任ある養殖の実践がますます重要になってきています。養殖方法と飼料転換効率の改善により、環境への悪影響を減らしつつ、収量が増加しています。さらに、コールドチェーン・ロジスティクスの革新は、品質と鮮度が維持されるよう、冷凍水産物のより良い流通を支援しています。さらに、食料品のオンライン・ショッピングが普及し、オンライン・ショップを通じた冷凍魚介類売上が増加しています。
全体として、これらの要因は、生産者が変化する顧客の選好と持続可能な食品源に対する世界の欲求に適応するにつれて、冷凍魚介類市場に大きな成長をもたらすと予想されます。
冷凍魚介類市場の地理的展望
地域別に見ると、冷凍魚介類市場は北米、南米、欧州、中東・アフリカ、アジア太平洋に区分されます。アジア太平洋地域はかなりの市場シェアを占めると予想されます。中国は魚介類の主要消費国のひとつであり、ここ数年、魚介類の消費と生産が拡大しています。例えば、米国農務省の「2024 China Fishery Product Report」によると、同国の水産物総生産量は7,100万トンとなり、2022年の生産量より3.4%増加しました。エビ、カニなどの主要養殖製品は6%の伸びを示し、次いで貝類が2.7%の伸びを示しました。
急速な都市化と生活水準の向上により、同国の一人当たりの水産物消費量が増加し、市場全体の成長を大きく後押ししています。2022年には一人当たり26.9kgとなり、2018年の一人当たり消費量を27.1%上回る大幅な伸びを示しました。さらに、欧州連合(EU)の「EU魚市場2023年版」によると、中国は2022年にOECD加盟国上位15カ国の魚消費量全体の34.5%を占め、来年も首位の座を維持すると予想されています。さらに、魚の養殖への継続的な投資、それに続く魚の健康上の特典に関する消費者の意識の高まりが、市場成長のその他の促進要因としてさらに作用しています。
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業界と市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資の決定、規制の枠組みと影響、新製品開拓、競合の影響
The Frozen Fish and Seafood market is expected to grow at a compound annual growth rate (CAGR) of 6.12% from US$87.846 billion in 2025 to US$118.215 billion in 2030.
Fish or seafood products including shellfish, crabs, and shrimps, among others, are processed and frozen to extend their shelf life. Freezing such food assists in keeping their nutrition content and taste intact during transportation. Increasing consumption of fish and seafood products across major nations, followed by rapid urbanization, is estimated to propel the global frozen fish and seafood market forward. As per the "Europe Dish Market 2023," the global per capita fish consumption reached 184.533 million tons, which represented a 2.1% growth in the consumption scale of 2021.
Frozen fish and seafood products are preserved and stored in vacuum-tight compartments and at freezing temperatures to minimize the growth of unwanted microbes and ensure fresh, quality products are delivered to the end user. With the transition towards hygienic and safe food preferences, customers are inclined towards safe quality and certified frozen food. As per the U.S. Department of Agriculture (USDA), fish and seafood meat are preferred over chicken and red meat (mutton/beef/pork/lamb) for relatively high levels of protein, omega-3, fatty acids, and vitamins D and B-12.
Moreover, frozen fish and seafood are better than the fresh form as the freezing process of fish and seafood meat in modern industry is initiated to remain in its natural form so that the freshness is intact and does not provide time for bacterial growth. Also, the wastage can be minimized to a great extent with timely checks throughout the supply chain with easy handling making it less prone to seasonal changes.
As consumer tastes lean more toward convenience foodstuffs which do not undermine their health-giving factors, frozen seafood is also gradually becoming one of the common necessities in homes. Rising trend of meal prepping from individuals with tight schedules helps further increase the demand for easy usage frozen seafood products within their meals. In addition, technological advancements in packaging have improved the visibility and convenience of the product, making it more accessible to consumers to prefer frozen seafood over other protein sources. These factors point toward a bright future for the frozen fish and seafood market in terms of adapting to changing lifestyles and dietary preferences.
Frozen Fish and Seafood market drivers
With the increase in the global consumption of fish and seafood products, the production of aquaculture has increased significantly worldwide. Furthermore, multiple governments across the globe have introduced multiple policies and subsidies to further boost the regional fish production and processing landscape.
The Ministry of Fisheries, Animal Husbandry & Dairying of the Indian Government, in its press releases, stated that at the end of 2023, the nation recorded a total fish production of about 17.545 million tons (175.45 lakh tons), making the nation the third largest fish producer globally. InvestIndia, in its datasheet, stated that in 2022-23, the total production of inland fisheries was recorded at about 13.13 million metric tons.
Furthermore, the US Department of Agriculture, in its report, stated that fish and seafood production in China grew significantly over the past few years. The organization stated that in 2021, about 66.90 MMT of seafood was produced in the nation, which grew to about 68.66 MMT in 2022. The total seafood production of China in 2023 was recorded at about 71.0 MMT
This increase in production is not only filling the rising demand of consumers but also answering food security issues around the world. As populations increase and diets change to be more protein-based, responsible aquaculture practices are becoming ever more crucial. Improvements in farming methods and feed conversion efficiency have increased yields while decreasing negative environmental impacts. Additionally, Innovations in cold chain logistics aid in the better distribution of frozen seafood items so that quality and freshness are maintained. In addition, online grocery shopping has taken off, thereby increasing frozen fish and seafood sales through online stores, as customers look to purchase meals that are not only more convenient but also not less nutrient-dense or flavorful.
Overall, these factors are expected to create significant growth in the frozen fish and seafood market as producers adapt to changing customer preferences and global desires for sustainable food sources.
Frozen Fish and Seafood market geographical outlook
Based on geography, the Frozen Fish and Seafood market is segmented into North America, South America, Europe, the Middle East and Africa, and the Asia Pacific. Asia Pacific is anticipated to hold a substantial market share. China is one of the leading consumers of fish items, and over the years, the country has been experiencing a positive expansion in its seafood consumption and production. For instance, according to the USDA's "2024 China Fishery Product Report", the country's total seafood production stood at 71 million metric tons, which represented a 3.4% growth over 2022's production volume. Major aquaculture products such as shrimps, & crabs witnessed 6% growth, followed by shellfish with 2.7%.
The rapid urbanization and improvement in living standards have increased the per capita seafood consumption in the country, which has greatly boosted to the overall market growth. In 2022, the per capita stood at 26.9 kilograms, which represented a significant growth of 27.1% over 2018's per capita consumption. Moreover, as per the European Union's "EU Fish Market 2023" edition, China accounted for 34.5% of the total fish consumption in the top 15 OECD countries in 2022, and in the coming year, the country is expected to maintain its position as the leader. Furthermore, the ongoing investment in fish farming, followed by growing consumer awareness regarding the health benefits of fish, is further acting as an additional driving factor for the market growth.
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