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市場調査レポート
商品コード
1627751
動物飼料の世界市場:予測(2025年~2030年)Animal Feed Market - Forecasts from 2025 to 2030 |
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カスタマイズ可能
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動物飼料の世界市場:予測(2025年~2030年) |
出版日: 2024年12月13日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 143 Pages
納期: 即日から翌営業日
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世界の動物飼料の市場規模は、CAGR3.18%で成長し、2025年の4,788億8,136万2,000米ドルから2030年には5,595億5,749万4,000米ドルに達すると予測されています。
動物飼料とは、家畜、特に農耕動物に与える餌のことです。飼料には基本的に乾草飼料と放牧飼料の2種類があります。乾草飼料は家畜に与えられる食物で、わらやペレット状の飼料が含まれます。一方、放牧飼料は植物の食用部分であり、牧草、低木、樹実などがあります。これらは給餌用に収穫され、放牧動物の飼料として提供されます。
さらに、世界市場において動物飼料の需要が伸びていることを確認し、この分野で最大シェアを獲得しようとしている国もあります。例えば、米国の農業・加工食品輸出開発局(APEDA)によると、2022~2023年に同国が輸出した調製済み動物飼料の量は約79万6,462.12トンで、約4億4,560万米ドルに相当します。インドが輸出した製品は、調合動物飼料、畜舎シャープ、マメ科植物の残渣、小麦、穀類、トウモロコシ畜舎、濃縮配合飼料などです。インドの動物飼料製品の主な輸入国は、バングラデシュ、ネパール、ベトナム、香港などアジア太平洋の国々や、フランスです。
さらに、アメリカも世界の動物飼料市場でより高いシェアを獲得しようとしています。米国飼料産業協会の発表によると、米国の動物性食品輸出総額は134億米ドルで、2023年には1,980万トンの動物性食品が世界に輸出されました。この2023年のデータは、米国の総動物性食品輸出額が約75億米ドル、輸出量が約900万トンであった2022年からの大幅な増加を示しています。カナダ、中国、メキシコ、日本は、米国の動物性食品の主な輸出先です。
動物飼料市場の促進要因
動物飼料業界は、世界の食肉消費量の増加により、今後数年間で上昇すると予想されます。OECD-FAO Agricultural Outlook 2021~2030によると、世界の一人当たり食肉生産量は、2030年までに0.3% P.A.増加して35.4kgになると予測されています。
さらに、食肉生産増加の大部分は発展途上地域であり、追加生産量の80%を占めると予測されています。さらに、牛肉消費量は今後10年間で7,600万トンに成長し、基準期間と比較して食肉消費量増加の約16%を占めると予測されています。
さらに、2020年~2029年のOECD農業アウトルックによれば、世界の豚肉消費量は今後10年間で1億2,700万トンに成長し、食肉消費量全体の増加の28%を占めると予測されています。このような食肉消費量の増加、それに続く人口増加が動物飼料市場に拍車をかけると予測されています。
動物飼料市場の地理的展望
動物飼料の北米市場は予測期間中、支配的な市場を保持すると予測されます。動物の疾病の増加と栄養成分に対する意識の高まりが、この地域の需要を牽引しています。
米国はこの地域の主要市場です。米国の動物用食品製造業はカナダおよびメキシコとの自由貿易協定(北米自由貿易協定(NAFTA))に強く依存しており、この協定は飼料および飼料原料の輸出を後押ししています。この貿易協定は、畜産業の成長と相まって、動物飼料産業に拍車をかけています。
さらに、アメリカ飼料産業協会によると、国内には5,800以上の動物用食品施設があり、その生産量は年間2億8,400万トン以上の動物飼料を生産しています。さらに、米国の飼料生産に使用される主な原料には、トウモロコシ(1億4,500万トン)、大豆粕(3,500万トン)、小麦製品(800万トン)、DDG(3,200万トン)などがあります。
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業界および市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資の決定、規制の枠組みと影響、新製品開発、競合の影響
The animal feed market is expected to grow at a CAGR of 3.18%, reaching a market size of US$5,59,557.494 million in 2030 from US$4,78,881.362 million in 2025.
Animal feed refers to the food given to the domestic animals, especially the agricultural animals. There are two basic types of feed: fodders and forages. Fodders are food given to domestic animals, which includes straws, and pelleted feeds. Whereas forage feed is the edible parts of plants, like herbage, browse, and mast. These can be harvested for feeding and provided as feed for the grazing animals.
Further, several countries have observed a growing demand for animal feed in the global market and are trying to attain the maximum share in the sector. For instance, according to the Agricultural & Processed Food Products Export Development Authority (APEDA) of India, the volume of prepared animal feed exported by the nation in 2022-2023 was about 796,462.12 MT, amounting to about US$ 445.60 million. India exported products like compounded animal feed, barn sharps, residues of legume plants, wheat, & cereals, maize barns, and concentrated compound feed. The major importers of India's animal feed products were mostly countries in Asia Pacific regions, like Bangladesh, Nepal, Vietnam, Hong Kong, also France.
Moreover, the USA is also trying to attract a much higher share of the global animal feed market. As per the American Feed Industry Association of the USA, the nation's total animal food export was valued at US$ 13.4 billion, with a total of 19.8 million MT of animal food exported globally in 2023. This data for 2023 shows a massive increase from 2022 when the nation's total animal food export was about US$ 7.5 billion with about 9 million MT in volume. Canada, China, Mexico, and Japan are among the major export destinations of animal food in the USA.
Animal feed Market Drivers
The animal feed industry is expected to rise in the coming years due to the increase in meat consumption worldwide. According to OECD-FAO Agricultural Outlook 2021-2030, global meat production per capita is projected to increase by 0.3% P.A. to 35.4kg by 2030.
Moreover, the bulk of meat production growth is predicted to be in developing regions, which would account for 80% of the additional output. It moreover stated that beef consumption is anticipated to grow to 76 Mt over the next ten years and will constitute around 16% of the total rise in meat consumption as compared to the base period.
Further, global pig meat consumption is projected to grow to 127 Mt over the next ten years and will account for 28% of the overall increase in meat consumption as per the OECD Agricultural Outlook for 2020 to 2029. This rise will result in an increase in meat consumption followed by a growth in population is projected to fuel the animal feed market.
Animal Feed Market Geographical Outlook
The North American market for animal feed is expected to hold a dominant market during the projected period. The increase of diseases amongst the animals coupled with the growing awareness about the nutritional content are among the primary contributors driving the demand in the region.
The United States is the key market in the region as the US animal food manufacturing industry strongly relies on the free-trade agreement with Canada and Mexico (North American Free Trade Agreement (NAFTA)), which has green-signalled the exports of feed and feed ingredients. This trade agreement, coupled with the growing livestock industry, is fuelling the animal feed industry.
Moreover, according to the American Feed Industry Association, there are more than 5800 animal food facilities in the country whose production results in more than 284 million tonnes of finished animal feed on an annual basis. Further, the major ingredients used in feed production in the United States include corn (145 million tonnes), soybean meal (35 million tonnes), wheat products (8 million tonnes), and DDGs (32 million tonnes), among others.
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