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市場調査レポート
商品コード
1627745
乳製品原料の世界市場:予測(2025年~2030年)Dairy Ingredients Market - Forecasts from 2025 to 2030 |
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カスタマイズ可能
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乳製品原料の世界市場:予測(2025年~2030年) |
出版日: 2024年12月30日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 即日から翌営業日
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世界の乳製品原料の市場規模は、CAGR4.91%で成長し、2025年の696億4,100万米ドルから2030年には885億200万米ドルに達すると推定されます。
牛、水牛、ヤギなどの哺乳類のミルクから生産される、またはミルクを含む製品を乳製品原料と呼びます。酪農産業の拡大と乳製品需要の拡大が、予測期間中の市場成長を牽引すると予想されます。しかし、代替品の入手可能性とヴィーガンへの傾倒の高まりが、今後数年間の市場拡大を抑制すると予想されます。
乳製品と乳は、エネルギー、タンパク質、カルシウム、セレン、ビタミンB12、ビタミンB5、マグネシウムなどの微量栄養素を供給する栄養密度の高い食品であり、栄養不良と飢餓の軽減に不可欠であると考えられています。多くの国が、バランスの取れた食生活の構成要素として乳製品を推奨しています。世界的に見ると、ミルクは1人当たり1日平均134kcalのエネルギーと8.3gのタンパク質を供給しています。さらに、ミルクは人間にとって、エネルギーの供給源としては第5位、タンパク質と脂質の供給源としては第3位です。
地域別では、乳製品原料市場は北米、南米、欧州、中東・アフリカ、アジア太平洋に区分されます。アジア太平洋は、中国、日本、インド、韓国などの主要経済国が支配的です。急成長している新興国の中には、ASEAN諸国などこの地域のものもあります。
アジア太平洋の乳製品原料市場は大きなシェアを占めると推定されます。中国やインドといった国々における大手市場企業の投資増加により、急成長が見込まれています。世界で最も人口の多い中国は、乳製品の約30%を輸入しており、これは今後増加すると予想されます。国家酪農開発計画によると、中国は2028年までに自給率を70%にする必要があります。さらに、インド、中国、インドネシアなどの新興諸国における可処分所得の増加も、乳製品原料で作られたインスタント食品や簡便食品の需要を押し上げ、今後の市場開拓を後押ししています。
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業界および市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資の決定、規制の枠組みと影響、新製品開発、競合の影響
The global dairy ingredients market is estimated to grow at a CAGR of 4.91% to reach a market size of US$88.502 billion in 2030 from US$69.641 billion in 2025.
The products that are produced or contain the milk of mammals, such as cows, buffaloes, and goats, among others, are called dairy ingredients. Expanding the dairy industry and the growing demand for dairy products are expected to drive market growth during the forecast period. However, the availability of substitutes and a rising inclination towards a vegan diet are anticipated to restrain market expansion in the coming years.
Dairy products and milk are considered nutrient-dense foods, supplying energy, protein, and micronutrients such as calcium, selenium, vitamin B12, B5, and magnesium, which are essential in reducing malnutrition and hunger. Many countries have even recommended dietary guidelines for dairy products as a component of a balanced diet. On the global stage, milk contributes, on average, 134 kcal of energy and 8.3g of protein per capita per day to the global energy supply. In addition, it is the fifth-largest provider of energy and the third-largest provider of protein and fat to human beings.
By geography, the dairy ingredients market is segmented into North America, South America, Europe, the Middle East and Africa, and Asia Pacific. The major economies like China, Japan, India, and South Korea dominate the Asia-Pacific region. Some of the fastest-growing emerging economies are from this region, such as ASEAN countries.
The dairy ingredients market in the Asia Pacific is estimated to hold a significant share. It is anticipated to grow rapidly due to the increased investment by big market players in countries like China and India. China, the world's most populated country, imports about 30% of its dairy products, which is expected to increase in the coming future. According to the National Dairy Development Plan, China should be 70% self-sufficient by 2028. In addition, increasing disposable income in developing countries like India, China, and Indonesia is also boosting the demand for ready-to-eat or convenience foods made of dairy ingredients, propelling market growth in the coming years.
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