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市場調査レポート
商品コード
1627745

乳製品原料の世界市場:予測(2025年~2030年)

Dairy Ingredients Market - Forecasts from 2025 to 2030


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英文 120 Pages
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即日から翌営業日
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乳製品原料の世界市場:予測(2025年~2030年)
出版日: 2024年12月30日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

世界の乳製品原料の市場規模は、CAGR4.91%で成長し、2025年の696億4,100万米ドルから2030年には885億200万米ドルに達すると推定されます。

牛、水牛、ヤギなどの哺乳類のミルクから生産される、またはミルクを含む製品を乳製品原料と呼びます。酪農産業の拡大と乳製品需要の拡大が、予測期間中の市場成長を牽引すると予想されます。しかし、代替品の入手可能性とヴィーガンへの傾倒の高まりが、今後数年間の市場拡大を抑制すると予想されます。

乳製品原料市場の促進要因:

  • 乳製品は重要な栄養源と考えられている

乳製品と乳は、エネルギー、タンパク質、カルシウム、セレン、ビタミンB12、ビタミンB5、マグネシウムなどの微量栄養素を供給する栄養密度の高い食品であり、栄養不良と飢餓の軽減に不可欠であると考えられています。多くの国が、バランスの取れた食生活の構成要素として乳製品を推奨しています。世界的に見ると、ミルクは1人当たり1日平均134kcalのエネルギーと8.3gのタンパク質を供給しています。さらに、ミルクは人間にとって、エネルギーの供給源としては第5位、タンパク質と脂質の供給源としては第3位です。

乳製品原料市場の地理的展望:

地域別では、乳製品原料市場は北米、南米、欧州、中東・アフリカ、アジア太平洋に区分されます。アジア太平洋は、中国、日本、インド、韓国などの主要経済国が支配的です。急成長している新興国の中には、ASEAN諸国などこの地域のものもあります。

アジア太平洋の乳製品原料市場は大きなシェアを占めると推定されます。中国やインドといった国々における大手市場企業の投資増加により、急成長が見込まれています。世界で最も人口の多い中国は、乳製品の約30%を輸入しており、これは今後増加すると予想されます。国家酪農開発計画によると、中国は2028年までに自給率を70%にする必要があります。さらに、インド、中国、インドネシアなどの新興諸国における可処分所得の増加も、乳製品原料で作られたインスタント食品や簡便食品の需要を押し上げ、今後の市場開拓を後押ししています。

本レポートを購入する理由

  • 洞察に満ちた分析:顧客セグメント、政府政策と社会経済要因、消費者嗜好、業界、その他のサブセグメントに焦点を当て、主要地域および新興地域を網羅する詳細な市場考察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用する戦略的作戦を理解し、正しい戦略による市場浸透の可能性を理解することができます。
  • 市場動向と促進要因:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場展開をどのように形成していくかを探ります。
  • 実行可能な提言:ダイナミックな環境の中で、新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的意思決定に洞察を活用します。
  • 幅広い利用者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果が高くなっています。

どのような用途で利用されていますか?

業界および市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資の決定、規制の枠組みと影響、新製品開発、競合の影響

調査範囲

  • 2022年~2030年の実績データと予測
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制枠組み、顧客行動、動向分析
  • 競合のポジショニング、戦略、市場シェア分析
  • セグメントと各国を含む地域の収益成長と予測分析
  • 企業プロファイル(主に戦略、製品、財務情報、主要な発展など)

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス
  • データ検証

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • アナリストの見解

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 乳製品原料市場:タイプ別

  • イントロダクション
  • 粉ミルク
  • 乳タンパク質
  • 乳糖および誘導体
  • その他

第6章 乳製品原料市場:家畜別

  • イントロダクション
  • 水牛
  • その他

第7章 乳製品原料市場:用途別

  • イントロダクション
  • ベーカリーと菓子類
  • 乳製品
  • スポーツ栄養製品
  • 乳児用調合乳
  • その他

第8章 乳製品原料市場:形態別

  • イントロダクション
  • 乾燥
  • 液体

第9章 乳製品原料市場:流通チャネル別

  • イントロダクション
  • オンライン
  • オフライン

第10章 乳製品原料市場:地域別

  • 世界の概要
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他南米
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • その他中東・アフリカ
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • 台湾
    • タイ
    • インドネシア
    • その他アジア太平洋

第11章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 新興企業と市場収益性
  • 合併・買収・協定・協業
  • 競合ダッシュボード

第12章 企業プロファイル

  • FrieslandCampina
  • Arla Foods amba
  • Glanbia
  • Kerry Group
  • Groupe Lactalis
  • Amul
  • Saputo
  • Dairy Farmers of America
  • Euroserum
目次
Product Code: KSI061613503

The global dairy ingredients market is estimated to grow at a CAGR of 4.91% to reach a market size of US$88.502 billion in 2030 from US$69.641 billion in 2025.

The products that are produced or contain the milk of mammals, such as cows, buffaloes, and goats, among others, are called dairy ingredients. Expanding the dairy industry and the growing demand for dairy products are expected to drive market growth during the forecast period. However, the availability of substitutes and a rising inclination towards a vegan diet are anticipated to restrain market expansion in the coming years.

Dairy ingredients market drivers:

  • Dairy products are considered an important source of nutrients

Dairy products and milk are considered nutrient-dense foods, supplying energy, protein, and micronutrients such as calcium, selenium, vitamin B12, B5, and magnesium, which are essential in reducing malnutrition and hunger. Many countries have even recommended dietary guidelines for dairy products as a component of a balanced diet. On the global stage, milk contributes, on average, 134 kcal of energy and 8.3g of protein per capita per day to the global energy supply. In addition, it is the fifth-largest provider of energy and the third-largest provider of protein and fat to human beings.

Dairy ingredients market geographical outlook:

By geography, the dairy ingredients market is segmented into North America, South America, Europe, the Middle East and Africa, and Asia Pacific. The major economies like China, Japan, India, and South Korea dominate the Asia-Pacific region. Some of the fastest-growing emerging economies are from this region, such as ASEAN countries.

The dairy ingredients market in the Asia Pacific is estimated to hold a significant share. It is anticipated to grow rapidly due to the increased investment by big market players in countries like China and India. China, the world's most populated country, imports about 30% of its dairy products, which is expected to increase in the coming future. According to the National Dairy Development Plan, China should be 70% self-sufficient by 2028. In addition, increasing disposable income in developing countries like India, China, and Indonesia is also boosting the demand for ready-to-eat or convenience foods made of dairy ingredients, propelling market growth in the coming years.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decision to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

Dairy ingredients market is analyzed into the following segments:

By Type

  • Milk powder
  • Milk protein
  • Lactose & Derivatives
  • Others

By Livestock

  • Cows
  • Buffaloes
  • Others

By Application

  • Bakery & Confectionery
  • Dairy Products
  • Sports Nutrition Products
  • Infant Milk Formula
  • Others

By Form

  • Dry
  • Liquid

By Distribution Channel

  • Online
  • Offline

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Rest of South America
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Spain
  • Rest of Europe
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Rest of the Middle East and Africa
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • South Korea
  • Taiwan
  • Thailand
  • Indonesia
  • Rest of Asia-Pacific

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits for the stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process
  • 2.3. Data Validation

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. Analyst View

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Supplier
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. DAIRY INGREDIENTS MARKET BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Milk powder
  • 5.3. Milk protein
  • 5.4. Lactose & Derivatives
  • 5.5. Others

6. DAIRY INGREDIENTS MARKET BY LIVESTOCK

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Cows
  • 6.3. Buffaloes
  • 6.4. Others

7. DAIRY INGREDIENTS MARKET BY APPLICATION

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Bakery & Confectionery
  • 7.3. Dairy Products
  • 7.4. Sports Nutrition Products
  • 7.5. Infant Milk Formula
  • 7.6. Others

8. DAIRY INGREDIENTS MARKET BY FORM

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. Dry
  • 8.3. Liquid

9. DAIRY INGREDIENTS MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 9.1. Introduction
  • 9.2. Online
  • 9.3. Offline

10. DAIRY INGREDIENTS MARKET BY GEOGRAPHY

  • 10.1. Global Overview
  • 10.2. North America
    • 10.2.1. United States
    • 10.2.2. Canada
    • 10.2.3. Mexico
  • 10.3. South America
    • 10.3.1. Brazil
    • 10.3.2. Argentina
    • 10.3.3. Rest of South America
  • 10.4. Europe
    • 10.4.1. United Kingdom
    • 10.4.2. Germany
    • 10.4.3. France
    • 10.4.4. Italy
    • 10.4.5. Spain
    • 10.4.6. Rest of Europe
  • 10.5. Middle East and Africa
    • 10.5.1. Saudi Arabia
    • 10.5.2. United Arab Emirates
    • 10.5.3. Rest of the Middle East and Africa
  • 10.6. Asia-Pacific
    • 10.6.1. China
    • 10.6.2. India
    • 10.6.3. Japan
    • 10.6.4. South Korea
    • 10.6.5. Taiwan
    • 10.6.6. Thailand
    • 10.6.7. Indonesia
    • 10.6.8. Rest of Asia-Pacific

11. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 11.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 11.2. Emerging Players and Market Lucrativeness
  • 11.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 11.4. Competitive Dashboard

12. COMPANY PROFILES

  • 12.1. FrieslandCampina
  • 12.2. Arla Foods amba
  • 12.3. Glanbia
  • 12.4. Kerry Group
  • 12.5. Groupe Lactalis
  • 12.6. Amul
  • 12.7. Saputo
  • 12.8. Dairy Farmers of America
  • 12.9. Euroserum