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市場調査レポート
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1627737

糖尿病食の世界市場:将来予測 (2025年~2030年)

Global Diabetic Food Market - Forecasts from 2025 to 2030


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英文 121 Pages
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即日から翌営業日
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糖尿病食の世界市場:将来予測 (2025年~2030年)
出版日: 2024年12月27日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 121 Pages
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概要

糖尿病食市場はCAGR 6.04%で成長し、2025年の113億1,400万米ドルから2030年には151億6,900万米ドルに達すると推定されます。

糖尿病食は、血糖値の維持・調整に役立つ食品タイプです。また、体重の維持にも役立ちます。世界の糖尿病患者の増加に伴い、糖尿病食の需要も大幅な成長が見込まれています。人口の間でさまざまなタイプの糖尿病 (1型および2型) の有病率が上昇しているため、さらなる合併症に苦しむ可能性を軽減するために健康的な糖尿病食を摂取することの重要性がより認識されています。ここ数年、糖尿病の有病率が上昇しており、若い世代から高齢者まで、糖尿病は個人にとって大きな負担となっています。

糖尿病食の世界の需要は、食品技術の進歩に伴って大きく伸びると予想されます。人工甘味料や高繊維成分のような新しい飲食品成分の導入は、糖尿病食の効率を高めると予想されます。同様に、世界の高齢者人口の増加に伴い、これらの製品に対する需要も大幅に急増すると思われます。

糖尿病食市場促進要因

  • 世界の糖尿病患者の増加

世界の糖尿病患者数の増加が、予測期間中に糖尿病食の需要を促進すると見込まれます。糖尿病の世界の症例数は大幅に増加しており、その主な原因は加工食品と飲食品の消費の増加と不健康なライフスタイルの蔓延にあります。

英国糖尿病協会 (The British Diabetic Association) は、その世界の報告書の中で、2022-23会計年度中に、国家の合計440万人が糖尿病に罹患し、120万人が2型糖尿病に罹患していると述べました。同機関によると、2022-23会計年度の糖尿病患者総数は、2021-22会計年度に比べ167,822人増加しました。国内では、糖尿病患者の約90%が2型糖尿病であるのに対し、糖尿病患者全体の約8%が1型糖尿病です。

同様に、米国疾病予防管理センターはその報告書の中で、2021年8月と2023年8月以降、糖尿病の有病率は15.8%を記録したと述べました。同センターは、全米の糖尿病有病率のうち、未診断糖尿病は4.5%、診断糖尿病は11.3%であると述べました。同機関はさらに、20~39歳の糖尿病有病率は3.6%、40~59歳は17.7%、60歳以上は27.3%であるとしています。

アジア太平洋地域が糖尿病食市場で大きなシェアを占めると予測されます。

アジア太平洋地域は、予測されるタイムラインで大きく成長すると予想されます。この地域では糖尿病食の症例数が増加しており、糖尿病食の成長を後押しすると予想されます。インド、中国、日本、シンガポールなど、この地域のさまざまな国々が糖尿病患者の大幅な増加を目の当たりにしています。例えば、世界保健機関 (WHO) はその報告書の中で、インドでは18歳以上の7,700万人が2型糖尿病を患っていると述べています。また、18歳以上の糖尿病有病者数は2,500万人でした。同様に、中国、シンガポール、日本のようなこの地域の他の国々の糖尿病の症例も、過去数年間で糖尿病の症例総数が大幅に増加しています。

当レポートを購入する理由

  • 洞察に満ちた分析:顧客セグメント、政府政策と社会経済要因、消費者の嗜好、産業別、その他のサブセグメントに焦点を当て、主要地域だけでなく新興地域もカバーする詳細な市場考察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用している戦略的作戦を理解し、適切な戦略による市場浸透の可能性を理解することができます。
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  • 幅広い利用者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果が高いです。

どのような用途で利用されていますか?

業界・市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資決定、規制の枠組みと影響、新製品開発、競合の影響

分析範囲

  • 過去のデータと予測 (2022~2030年)
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制枠組み、顧客行動、動向分析
  • 競合企業のポジショニング・戦略・市場シェア分析
  • 収益成長率と予測分析:セグメント別・地域別 (国別)
  • 企業プロファイリング (戦略、製品、財務情報、主な動向など)

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 分析範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • ステークホルダーにとっての主なメリット

第2章 分析手法

  • 分析デザイン
  • 分析プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界のバリューチェーン分析
  • アナリストの見解

第5章 世界の糖尿病食市場:食品の種類別

  • イントロダクション
  • 菓子類
  • アイスクリーム・ゼリー
  • ダイエット飲料
  • スナック
  • 焼き菓子
  • 乳製品
  • その他

第6章 世界の糖尿病食市場:流通チャネル別

  • イントロダクション
  • オンライン
  • オフライン
    • スーパーマーケット
    • 専門店
    • その他

第7章 世界の糖尿病食市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 食品の種類別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 南米
    • 食品の種類別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 欧州
    • 食品の種類別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • 食品の種類別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • アジア太平洋地域
    • 食品の種類別
    • 流通チャネル別
    • 国別

第8章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 企業合併・買収 (M&A)、合意、事業協力
  • 競合ダッシュボード

第9章 企業プロファイル

  • Nestle
  • Unilever
  • KELLOG Company
  • Mondelez International
  • PepsiCo
  • Dr. Reddy's Laboratories Ltd
  • Ayura Origins
  • Fifty 50 Foods, LP.
  • The Hershey Company
  • Diabe Smart (Bajo Foods Pvt. Ltd.)
  • Sriram Diabetic Foods
  • Diabliss Consumer Products Pvt Ltd
  • Diabetic Kitchen
  • Diabexy
  • Danone S.A.
目次
Product Code: KSI061613598

The Global Diabetic Food market is estimated to grow at a CAGR of 6.04%, attaining US$15.169 billion by 2030, from US$11.314 billion in 2025.

A diabetic food is a type of food product that helps in maintaining and regulating blood glucose levels. It also helps in maintaining body weight. With the increasing global cases of diabetes, the demand for diabetic foods is also expected to witness significant growth. The rising prevalence of the different types of diabetes (type 1 and type 2) among the population is making them more aware of the importance of consuming healthy diabetic food to mitigate the chances of suffering from further complications. There has been a rise in the prevalence of diabetes over the past few years, and it poses a major burden to the individuals in the population of both younger and older generations.

The global demand for diabetic food products is expected to witness major growth with the increasing advancements in food technologies. Introducing new food and beverage ingredients, like artificial sweeteners and high-fiber ingredients, is expected to increase the efficiency of diabetic food products. Similarly, with the increasing global population of the older population, the demand for these products will surge significantly.

Global diabetic food market drivers

  • Increasing global cases of diabetes

The increasing number of diabetes cases worldwide is expected to propel the demand for diabetic foods during the forecasted timeline. The global cases of diabetes have increased massively, which can majorly be attributed to the increasing consumption of processed foods and beverage products and the prevalence of unhealthy lifestyles.

The British Diabetic Association, in its global report, stated that during the 2022-23 financial year, a total of 4.4 million individuals in the nation had diabetes, along with 1.2 million individuals living with type 2 diabetes. The agency stated that the total cases of diabetes in 2022-23 witnessed an increase of 167,822 cases compared to the 2021-22 financial year. In the nation, about 8% of the total individuals living with diabetes have type 1, whereas about 90% of diabetes patients suffer from type 2 diabetes.

Similarly, the Centers for Disease Control and Prevention of the USA, in its report, stated that since August 2021 and 2023, the prevalence of diabetes was recorded at 15.8%. The agency stated that in the total prevalence of diabetes in the nation, undiagnosed diabetes accounts for 4.5%, and diagnosed diabetes accounts for 11.3%. The agency further stated that the prevalence of diabetes in the age group between 20 and 39 years was recorded at 3.6%, 17.7% for the age between 40 and 59 years, and 27.3% for the age group above 60 years.

Asia Pacific is forecasted to hold a major share of the global diabetic food market.

The Asia Pacific region is expected to grow significantly in the forecasted timeline. The increasing number of cases of diabetic food products in this region is expected to boost the growth of diabetic foods. Various countries in the region, like India, China, Japan, and Singapore, witnessed massive growth in diabetes cases. For instance, the World Health Organization, in its report, stated that in India, 77 million people over 18 years had type 2 diabetes. The agency stated that for individuals above 18 years, the prevalence of prediabetes was recorded at 25 million. Similarly, the cases of diabetes in other nations in the region, like China, Singapore, and Japan, also witnessed significant growth in the total diabetes cases in the past few years.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
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  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
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What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

The Global Diabetic Food market is segmented and analyzed as follows:

By Food Type

  • Confectionary
  • Ice Creams and Jellies
  • Dietary Beverages
  • Snacks
  • Baked Products
  • Dairy Products
  • Others

By Distribution Channel

  • Online
  • Offline
  • Supermarkets
  • Specialty Stores
  • Others

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • Japan
  • China
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits for the stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. The Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. GLOBAL DIABETIC FOOD MARKET BY FOOD TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Confectionary
  • 5.3. Ice Creams and Jellies
  • 5.4. Dietary Beverages
  • 5.5. Snacks
  • 5.6. Baked Products
  • 5.7. Dairy Products
  • 5.8. Others

6. GLOBAL DIABETIC FOOD MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Online
  • 6.3. Offline
    • 6.3.1. Supermarkets
    • 6.3.2. Specialty Stores
    • 6.3.3. Others

7. GLOBAL DIABETIC FOOD MARKET BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. By Food Type
    • 7.2.2. By Distribution Channel
    • 7.2.3. By Country
      • 7.2.3.1. United States
      • 7.2.3.2. Canada
      • 7.2.3.3. Mexico
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. By Food Type
    • 7.3.2. By Distribution Channel
    • 7.3.3. By Country
      • 7.3.3.1. Brazil
      • 7.3.3.2. Argentina
      • 7.3.3.3. Others
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. By Food Type
    • 7.4.2. By Distribution Channel
    • 7.4.3. By Country
      • 7.4.3.1. United Kingdom
      • 7.4.3.2. Germany
      • 7.4.3.3. France
      • 7.4.3.4. Spain
      • 7.4.3.5. Others
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. By Food Type
    • 7.5.2. By Distribution Channel
    • 7.5.3. By Country
      • 7.5.3.1. Saudi Arabia
      • 7.5.3.2. UAE
      • 7.5.3.3. Israel
      • 7.5.3.4. Others
  • 7.6. Asia Pacific
    • 7.6.1. By Food Type
    • 7.6.2. By Distribution Channel
    • 7.6.3. By Country
      • 7.6.3.1. Japan
      • 7.6.3.2. China
      • 7.6.3.3. India
      • 7.6.3.4. South Korea
      • 7.6.3.5. Australia
      • 7.6.3.6. Others

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Market Share Analysis
  • 8.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Competitive Dashboard

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. Nestle
  • 9.2. Unilever
  • 9.3. KELLOG Company
  • 9.4. Mondelez International
  • 9.5. PepsiCo
  • 9.6. Dr. Reddy's Laboratories Ltd
  • 9.7. Ayura Origins
  • 9.8. Fifty 50 Foods, LP.
  • 9.9. The Hershey Company
  • 9.10. Diabe Smart (Bajo Foods Pvt. Ltd.)
  • 9.11. Sriram Diabetic Foods
  • 9.12. Diabliss Consumer Products Pvt Ltd
  • 9.13. Diabetic Kitchen
  • 9.14. Diabexy
  • 9.15. Danone S.A.