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市場調査レポート
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1627704

モッツァレラチーズの世界市場:予測(2025年~2030年)

Global Mozzarella Cheese Market - Forecasts from 2025 to 2030


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ページ情報
英文 146 Pages
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モッツァレラチーズの世界市場:予測(2025年~2030年)
出版日: 2024年12月02日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 146 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 目次
概要

モッツァレラチーズ市場は予測期間中に複合年間成長率5.38%で成長し、市場規模は2025年の200億9,400万米ドルから2030年には261億1,000万米ドルに達すると予測されます。

モッツァレラチーズはイタリアのチーズ製品で、イタリアの水牛の乳からパスタフィレ法で製造されます。チーズの色は通常白色だが、動物の飼料や乳量によって異なる場合があります。このチーズは水分含有量が高く、そのため、通常は製造された翌日に提供されます。真空パックでかなりの期間保存できます。数種類のモッツァレラチーズが様々な種類のピザやパスタ料理に使われ、バジルやスライスしたトマトと一緒に使われたり食べられたりもします。それには、長い年月をかけていくつかのバリエーションが生み出されてきました。その一つが低水分のモッツァレラチーズで、特にピザに使われます。このタイプはガラクトース含有量が少ないため、外食産業で広く使われています。

ピザのチーズに適度または最小限の醸造を求める消費者の嗜好が、さまざまなタイプのモッツァレラチーズ変種の採用につながりました。

イタリアでは、モッツァレラチーズの調製に水牛乳が使用されます。モッツァレラチーズのほとんどは、特定の国でのみ承認された水牛のミルクから作られています。このチーズの意義は、半凝固乳を使用するモッツァレラや他の非イタリア産チェダーよりも大きいです。この種のチーズは、牛のチーズ、羊のチーズ、さらにはヤギのチーズも使って製造することができ、ヤギのチーズは牛の乳よりも消化しやすいことから人気を集めています。しかし、ヤギのチーズは比較的新しいチーズ製造法であり、現在のところ製造業者は多くないです。

牛の乳から作られるモッツァレラは、水牛の乳から作られるものより安価です。大手企業は、クリーンで健康的、栄養価の高いモッツァレラチーズ製品を開発しており、植物性チーズは市場で大きな需要を生み出しています。企業や新興企業は市場の成長に不可欠な役割を果たしています。

モッツァレラチーズ市場促進要因

  • ピザにおけるモッツァレラチーズの使用増加がモッツァレラチーズ市場の拡大を促進すると予想されます。

ピザ用チーズが市場成長を牽引特にピザ用のチーズはいくつかの種類や品種が製造されています。これらには、改良および加工されたモッツァレラチーズと、変種が含まれます。一般的にピザ用チーズの中身のほとんどはモッツァレラであり、ピザは世界中で広く普及しているため、市場にプラスの影響を与えると思われます。国際食品料理辞典によると、ピザ用チーズは牛乳から作られるモッツァレラに似ています。これは柔らかい凝乳チーズです。低水分のモッツァレラチーズがピザ用チーズの製造に広く使われています。チーズは通常ブロック状で販売されており、スライスしたり顆粒状にして他の種類の料理に使用することもできます。

低水分のモッツァレラの利点は、すりおろしやすく、しっかりとした食感があり、溶けやすく、焼き色がつきやすいことです。また、腐りにくいです。モッツァレラは世界的に最も人気があり、使用されているピザ用チーズです。米国では、ピザ用チーズを含め、製品の30%がモッツァレラタイプのチーズで作られています。様々な企業、メーカー、フードチェーンが、外食産業で使用される革新的で斬新なピザ用チーズ製品を実験・開発しています。

本レポートを購入する理由

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  • 幅広い利用者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果の高いです。

企業はどのような目的で当社のレポートを使用していますか?

業界および市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資の決定、規制の枠組みと影響、新製品開発、競合の影響

調査範囲

  • 2022年から2030年までの過去データ&予測
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制枠組み、顧客行動、およびトレンド分析
  • 競合のポジショニング、戦略、および市場シェア分析
  • 収益の成長と予測国々を含むセグメントおよび地域の分析
  • 企業プロファイリング(特に主な動向など)

モッツァレラチーズ市場は以下のようにセグメント化され、分析されています:

タイプ別

  • フレッシュモッツァレラチーズ
  • プロセスモッツァレラチーズ

製品形態別

  • スプレー
  • ブロック・キューブ
  • スプレッド
  • スライス

エンドユーザー別

  • ホテル・レストラン
  • 家庭用
  • 食品・飲料業界

流通チャネル別

  • オフライン
  • スーパーマーケット
  • ハイパーマーケット
  • その他
  • オンライン

地域別

  • 北米
  • 米国
  • カナダ
  • メキシコ
  • 南米
  • ブラジル
  • アルゼンチン
  • その他
  • 欧州
  • 英国
  • ドイツ
  • フランス
  • イタリア
  • その他
  • 中東アフリカ
  • サウジアラビア
  • 南アフリカ
  • アラブ首長国連邦
  • その他
  • アジア太平洋
  • 中国
  • 日本
  • オーストラリア
  • インド
  • 韓国
  • インドネシア
  • ベトナム
  • その他

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 モッツァレラチーズの世界市場:タイプ別

  • イントロダクション
  • フレッシュモッツァレラチーズ
  • 加工モッツァレラチーズ

第6章 モッツァレラチーズの世界市場:製品形態別

  • イントロダクション
  • スプレー
  • ブロックとキューブ
  • スプレッド
  • スライス

第7章 モッツァレラチーズの世界市場:エンドユーザー別

  • イントロダクション
  • ホテルとレストラン
  • 家庭用
  • 食品・飲料業界

第8章 モッツァレラチーズの世界市場:流通チャネル別

  • イントロダクション
  • オフライン
    • スーパーマーケット
    • ハイパーマーケット
    • その他
  • オンライン

第9章 モッツァレラチーズの世界市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • タイプ別
    • 製品形態別
    • エンドユーザー別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 南米
    • タイプ別
    • 製品形態別
    • エンドユーザー別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 欧州
    • タイプ別
    • 製品形態別
    • エンドユーザー別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • タイプ別
    • 製品形態別
    • エンドユーザー別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • アジア太平洋地域
    • タイプ別
    • 製品形態別
    • エンドユーザー別
    • 流通チャネル別
    • 国別

第10章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第11章 企業プロファイル

  • Antonio Mozzarella Factory Inc
  • Boar's Head
  • BelGioioso Cheese
  • Kraft Foods
  • Perfect Italiano
  • Grande Cheese Company
  • Groupe Lactalis
  • Leprino Foods Company
  • Saputo Cheese USA Inc
  • Arla Foods amba
目次
Product Code: KSI061613984

The global mozzarella cheese market is expected to grow at a compound annual growth rate of 5.38% over the forecast period to reach a market size of US$26.110 billion in 2030, up from US$20.094 billion in 2025.

Mozzarella Cheese is an Italian cheese product produced from Italian buffalo's milk using the pasta filet method. The color of the cheese is usually white but may vary according to the animal's diet and the output of the milk. The cheese has a higher moisture content, and because of that, it is usually served the day after it is made. It can be kept in vacuum-sealed packages for a significant amount of time. Several types of mozzarella cheese are used for various kinds of pizza and pasta dishes, and it is also used or served with basil and sliced tomatoes. Several variants of the cheese have been formulated over time. One of them is low-moisture mozzarella cheese, which is used especially on pizza. This variant type is widely used in the food service industry because of its minimum galactose content.

Consumer preference toward moderate or minimum brewing for cheese on pizza has led to the adoption of different types of mozzarella cheese variants.

In Italy, the buffalo milk is used to prepare the mozzarella cheese. Most of the prepared or made mozzarella cheese is from approved buffalo milk and only in certain countries. The cheese's significance is greater than the mozzarella, which uses semi-coagulated milk and other nonitalian cheddars. These types of cheeses can also be produced using cow's cheese, sheep's cheese, and even goat's cheese, with the goat cheese variety gaining popularity since it's easier to digest than cow's milk. However, it is a relatively new approach to cheese production and currently does not have many manufacturers.

Mozzarella made from cow's milk is cheaper than the one made from buffalo milk. Major companies have been developing clean, healthy, and nutritious mozzarella cheese products, with plant-based cheese generating significant demand in the market. The companies and startups have been playing an imperative role in the growth of the market.

Global Mozzarella Cheese Market Drivers

  • An increased use of mozzarella cheese in pizza is expected to propel the global mozzarella cheese market expansion.

Pizza cheese will drive market growth. Several varieties and types of cheese are manufactured, especially for pizza use. These include modified and processed mozzarella cheeses and variants. Most of the content in pizza cheese is typically mozzarella, which will have a positive market impact because pizza is widely popular worldwide. The International Dictionary of Food and Cooking states that pizza cheese resembles mozzarella made from cow's milk. It is a soft-spun curd cheese. Low-moisture mozzarella cheese is widely used to produce pizza cheese. Cheese is usually available in blocks, and it can be sliced or made into granules for use in other types of food dishes.

The advantage of lower moisture mozzarella is that it is easier to grate, has a firm texture, and has better melting and browning characteristics. It is also less perishable. Mozzarella is the most popular and used pizza cheese globally. In the United States, 30% of products are made of mozzarella-type cheeses, including pizza cheeses. Various companies, manufacturers, and food chains have been experimenting and developing innovative and novel pizza cheese products for their use in the food service industry.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
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What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

The Global Mozzarella Cheese Market is segmented and analyzed as below:

By Type

  • Fresh Mozzarella Cheese
  • Processed Mozzarella Cheese

By Product Form

  • Spray
  • Blocks and Cubes
  • Spread
  • Slice

By End-User

  • Hotels and restaurants
  • Household
  • Food & Beverage Industry

By Distribution Channel

  • Offline
  • Supermarkets
  • Hypermarkets
  • Others
  • Online

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • South Africa
  • United Arab Emirates
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • Australia
  • India
  • South Korea
  • Indonesia
  • Vietnam
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits for the stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. The Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. GLOBAL MOZZARELLA CHEESE MARKET BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Fresh Mozzarella Cheese
  • 5.3. Processed Mozzarella Cheese

6. GLOBAL MOZZARELLA CHEESE MARKET BY PRODUCT FORM

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Spray
  • 6.3. Blocks and Cubes
  • 6.4. Spread
  • 6.5. Slice

7. GLOBAL MOZZARELLA CHEESE MARKET BY END-USER

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Hotels and restaurants
  • 7.3. Household
  • 7.4. Food & Beverage Industry

8. GLOBAL MOZZARELLA CHEESE MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. Offline
    • 8.2.1. Supermarkets
    • 8.2.2. Hypermarkets
    • 8.2.3. Others
  • 8.3. Online

9. GLOBAL MOZZARELLA CHEESE MARKET BY GEOGRAPHY

  • 9.1. Introduction
  • 9.1. North America
    • 9.1.1. By Type
    • 9.1.2. By Product Form
    • 9.1.3. By End-User
    • 9.1.4. By Distribution Channel
    • 9.1.5. By Country
      • 9.1.5.1. United States
      • 9.1.5.2. Canada
      • 9.1.5.3. Mexico
  • 9.2. South America
    • 9.2.1. By Type
    • 9.2.2. By Product Form
    • 9.2.3. By End-User
    • 9.2.4. By Distribution Channel
    • 9.2.5. By Country
      • 9.2.5.1. Brazil
      • 9.2.5.2. Argentina
      • 9.2.5.3. Others
  • 9.3. Europe
    • 9.3.1. By Type
    • 9.3.2. By Product Form
    • 9.3.3. By End-User
    • 9.3.4. By Distribution Channel
    • 9.3.5. By Country
      • 9.3.5.1. United Kingdom
      • 9.3.5.2. Germany
      • 9.3.5.3. France
      • 9.3.5.4. Italy
      • 9.3.5.5. Others
  • 9.4. Middle East and Africa
    • 9.4.1. By Type
    • 9.4.2. By Product Form
    • 9.4.3. By End-User
    • 9.4.4. By Distribution Channel
    • 9.4.5. By Country
      • 9.4.5.1. Saudi Arabia
      • 9.4.5.2. United Arab Emirates
      • 9.4.5.3. Others
  • 9.5. Asia Pacific
    • 9.5.1. By Type
    • 9.5.2. By Product Form
    • 9.5.3. By End-User
    • 9.5.4. By Distribution Channel
    • 9.5.5. By Country
      • 9.5.5.1. China
      • 9.5.5.2. Japan
      • 9.5.5.3. Australia
      • 9.5.5.4. India
      • 9.5.5.5. South Korea
      • 9.5.5.6. Indonesia
      • 9.5.5.7. Vietnam
      • 9.5.5.8. Others

10. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 10.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 10.2. Market Share Analysis
  • 10.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 10.4. Competitive Dashboard

11. COMPANY PROFILES

  • 11.1. Antonio Mozzarella Factory Inc
  • 11.2. Boar's Head
  • 11.3. BelGioioso Cheese
  • 11.4. Kraft Foods
  • 11.5. Perfect Italiano
  • 11.6. Grande Cheese Company
  • 11.7. Groupe Lactalis
  • 11.8. Leprino Foods Company
  • 11.9. Saputo Cheese USA Inc
  • 11.10. Arla Foods amba