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市場調査レポート
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1627677

天然食品着色料の世界市場:将来予測 (2025年~2030年)

Natural Food Colors Market - Forecasts from 2025 to 2030


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英文 152 Pages
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天然食品着色料の世界市場:将来予測 (2025年~2030年)
出版日: 2024年12月18日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 152 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

天然食品着色料市場は2025年に27億4,100万米ドルと評価され、CAGR 5.91%で成長し、2030年には36億5,200万米ドルの市場規模に達します。

天然食品着色料は、植物や動物などの天然源に由来する食品着色料の一種です。これらの着色料は、食品に添加される際に色を付与するために、食品・飲料業界全体で広く使用されています。これらは、食用可能な天然由来の材料から得られるため、数多くの食品、特にベビーフードに適しています。

天然食品着色料市場は目覚しい成長を見せると予測されています。この成長は主に、クリーンラベル製品に対する消費者の嗜好が絶えず高まっていることに起因しています。さらに、合成着色料の摂取に伴う健康被害に対する懸念の高まりも、世界各地で天然着色食品への需要を高めています。

このため、消費者の需要増に対応するため、食品製造会社による天然着色料の使用がさらに増加しています。また、人工着色料の使用に関する規制が厳しくなっているため、天然食品着色料の需要もプラスの影響を受けており、予測期間終了まで天然食品着色料市場の成長を形成する上で重要な役割を果たしています。特に新興経済諸国では、人々のライフスタイルの変化や購買力の向上により、簡便な食品への需要が高まっていることも、予測期間中の市場成長を補完する要因となっています。

天然食品着色料市場促進要因

  • 世界の酪農産業の成長

乳製品加工品の消費と生産は世界中で著しく増加しています。世界の生乳生産量は予測期間中に年率1.7%で成長し、2030年には1,020 Mtに達すると予測され、これは他のほとんどの農産物よりも速いです。こうした消費の増加は、開発途上地域における食品・飲料産業の成長に起因しています。先進諸国では、1人当たり消費量は2018~20年の23.6kgから2030年には25.2kgに増加すると予測されます。新興諸国では、10.7kgから12.6kgに増加します。加工製品は消費拡大を後押しします。

これらの乳製品の需要は、いくつかの着色溶液を使用することで強化されます。ロハ社は、乳飲料に適した天然着色料をNatracolブランドで提供しています。同社が提供するNatracolルテインなどの製品は、大きな需要を持つと思われます。これはマリーゴールドの花 (Tageteserecta) から抽出されます。この色素はカロテノイドの一種で、抗酸化作用があるため機能性食品に使用されます。この色素は光、熱、pHに対する安定性に優れ、温かみのある黄色を呈します。乳製品産業の全体的な成長は、これらの製品に適用される天然着色料の市場拡大を促進するでしょう。

天然食品着色料市場の地理的展望:

  • 天然食品着色料市場は世界の5つの地域に区分されます:

地域別に見ると、天然食品着色料市場は北米、南米、欧州、中東・アフリカ、アジア太平洋に区分されます。アジア太平洋地域は、中国、日本、インド、韓国などの主要経済国が支配的です。急成長している新興国の中には、ASEAN諸国などこの地域のものもあります。

アジア太平洋地域は、市場関係者にとって有利な成長機会を示すと予測されています。天然成分に対する消費者の嗜好の高まりと相まって、購買力の向上がこの地域の天然食品着色料の需要をさらに高めており、予測期間中のアジア太平洋地域の天然食品着色料市場の成長を大きく形成しています。

地域的には、人工着色料の使用に関して多くの国で厳しい規制があるため、北米地域と欧州地域が世界市場で大きなシェアを占めると予測されています。

当レポートを購入する理由

  • 洞察に満ちた分析:顧客セグメント、政府政策と社会経済要因、消費者の嗜好、産業別、その他のサブセグメントに焦点を当て、主要地域だけでなく新興地域もカバーする詳細な市場考察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用している戦略的作戦を理解し、適切な戦略による市場浸透の可能性を理解することができます。
  • 市場促進要因と将来動向:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場展開をどのように形成していくかを探ります。
  • 行動可能な提言:ダイナミックな環境の中で、新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的意思決定に洞察を活用します。
  • 幅広い利用者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果が高いです。

どのような用途で利用されていますか?

業界・市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資決定、規制の枠組みと影響、新製品開発、競合の影響

分析範囲

  • 過去のデータと予測 (2022~2030年)
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制枠組み、顧客行動、動向分析
  • 競合企業のポジショニング・戦略・市場シェア分析
  • 収益成長率と予測分析:セグメント別・地域別 (国別)
  • 企業プロファイリング (戦略、製品、財務情報、主な動向など)

天然食品着色料市場は以下のように分類・分析されています:

種類別

  • アントシアニン
  • カルミン
  • クルクミン
  • カロテノイド
  • その他

原料別

  • 植物
  • 動物
  • ミネラル

形状別

  • 液体
  • 粉末
  • ジェル
  • その他

用途別

  • 乳製品
  • 飲料
  • パン・菓子類
  • その他

地域別

  • 北米
  • 米国
  • カナダ
  • メキシコ
  • 南米
  • ブラジル
  • アルゼンチン
  • その他南米
  • 欧州
  • 英国
  • ドイツ
  • フランス
  • イタリア
  • スペイン
  • その他欧州
  • 中東中東・アフリカ
  • サウジアラビア
  • UAE
  • その他中東・アフリカ
  • アジア太平洋
  • 中国
  • インド
  • 日本
  • 韓国
  • 台湾
  • タイ
  • インドネシア
  • その他アジア太平洋地域

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 分析範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • ステークホルダーにとっての主なメリット

第2章 分析手法

  • 分析デザイン
  • 分析プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • アナリストの見解

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 世界中で乳製品産業が成長
    • 発展途上国におけるパン・菓子類の需要増加
  • 市場抑制要因
    • 原材料価格の変動
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 天然食品着色料市場:種類別

  • イントロダクション
  • アントシアニン
  • カーマイン
  • クルクミン
  • カロテノイド
  • その他

第6章 天然食品着色料市場:原料別

  • イントロダクション
  • 植物
  • 動物
  • ミネラル

第7章 天然食品着色料市場:形状別

  • イントロダクション
  • 液体
  • 粉末
  • ゲル
  • その他

第8章 天然食品着色料市場:用途別

  • イントロダクション
  • 乳製品
  • 飲料
  • パン・菓子類
  • その他

第9章 天然食品着色料市場:地域別

  • 世界概要
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他南米
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州地域
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • その他中東・アフリカ
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • 台湾
    • タイ
    • インドネシア
    • その他アジア太平洋地域

第10章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 企業合併・買収 (M&A)、合意、事業協力
  • 競合ダッシュボード

第11章 企業プロファイル

  • Sensient Technologies Corporation
  • ADM
  • McCormick & Company, Inc.
  • Kalsec Inc.
  • ROHA Dyechem Pvt. Ltd.
  • San-Ei GEN FFI Inc.
  • DDW The Color House
  • GNT Group B.V.
  • Synthite Industries Ltd.
  • BioconColors
目次
Product Code: KSI061613950

The natural food colors market is evaluated at US$2.741 billion for 2025, growing at a CAGR of 5.91%, reaching a market size of US$3.652 billion by 2030.

Natural food colors are those types of food colorings that are derived from natural sources such as plants, animals, and others. These colorings are widely used across the food and beverage industry for imparting colors when added to food products. These are obtained from edible, naturally sourced materials, making them suitable for numerous food products, especially baby foods.

The market for natural food colors is projected to show impressive growth. This growth is primarily attributed to the constantly growing consumer preference for clean-labeled products. Moreover, rising concerns over health hazards associated with the intake of synthetic food colors are also amplifying the demand for naturally colored food in many parts of the world.

This, in turn, is further increasing the use of natural colors by food manufacturing companies to meet the growing consumer demand. The demand for natural food coloring is also being positively impacted because of the stringent regulations regarding the use of artificial colorings, thus also playing a significant role in shaping the natural food colors market growth until the end of the forecast period. The growing demand for convenience food products due to people's changing lifestyles and increasing purchasing power, particularly in developing economies, are additional factors supplementing the market growth over the forecast period.

Natural food colors market drivers:

  • Rising dairy industry worldwide

The consumption and production of processed dairy products are increasing significantly worldwide. Global milk production is projected to grow at 1.7% p.a. over the projection period to 1,020 Mt by 2030, faster than most other agricultural commodities. This increased consumption is attributed to the growing food and beverage industry in developing regions. In developed countries, per capita consumption is projected to grow from 23.6 kg in 2018-20 to 25.2 kg in 2030. In developing countries, it would increase from 10.7 kg to 12.6 kg. The processed products boost the growing consumption.

These milk products' demands are enhanced by using several colored solutions. ROHA offers a range of natural colors within the Natracol brand that are suitable for dairy beverages. The products offered by the company, such as Natracol Lutein, will have significant demand. This is extracted from Marigold flowers (Tageteserecta). The pigment is a carotenoid and is used in functional foods due to its antioxidant properties. This color has good stability against light, heat, and pH and gives a warm yellow color. The overall growth of the dairy industry will propel the market expansion of natural colors applied to these products.

Natural Food Colors Market Geographical Outlook:

  • The natural food colors market is segmented into five regions worldwide:

By geography, the natural food colors market is segmented into North America, South America, Europe, the Middle East and Africa, and Asia Pacific. The major economies like China, Japan, India, and South Korea dominate the Asia-Pacific region. Some of the fastest-growing emerging economies are from this region, such as ASEAN countries.

Asia Pacific region is projected to show lucrative growth opportunities for the market players. The increasing purchasing power coupled with the growing consumer preferences towards natural ingredients is further bolstering the demand for natural food colors across the region, thus significantly shaping the natural food colors market growth in the APAC region during the forecast period.

Geographically, the North American and European regions are projected to hold major shares in the global market because of stringent regulations across many countries regarding using artificial colors.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decision to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

The Natural Food Colors Market is segmented and analyzed as below:

By Type

  • Anthocyanin
  • Carmine
  • Curcumin
  • Carotenoid
  • Others

By Source

  • Plant
  • Animal
  • Minerals

By Form

  • Liquid
  • Powder
  • Gel
  • Others

By Application

  • Dairy
  • Beverages
  • Bakery and Confectionery
  • Others

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Rest of South America
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Spain
  • Rest of Europe
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Rest of the Middle East and Africa
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • South Korea
  • Taiwan
  • Thailand
  • Indonesia
  • Rest of Asia-Pacific

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits for the stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. Analyst View

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
    • 4.1.1. Rising dairy industry worldwide
    • 4.1.2. Growing bakery and confectionery demand in the developing economy
  • 4.2. Market Restraints
    • 4.2.1. Fluctuation in the raw material prices
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. The Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. NATURAL FOOD COLORS MARKET BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Anthocyanin
  • 5.3. Carmine
  • 5.4. Curcumin
  • 5.5. Carotenoid
  • 5.6. Others

6. NATURAL FOOD COLORS MARKET BY SOURCE

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Plant
  • 6.3. Animal
  • 6.4. Minerals

7. NATURAL FOOD COLORS MARKET BY FORM

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Liquid
  • 7.3. Powder
  • 7.4. Gel
  • 7.5. Others

8. NATURAL FOOD COLORS MARKET BY APPLICATION

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. Dairy
  • 8.3. Beverages
  • 8.4. Bakery and Confectionery
  • 8.5. Others

9. NATURAL FOOD COLORS MARKET BY GEOGRAPHY

  • 9.1. Global Overview
  • 9.2. North America
    • 9.2.1. United States
    • 9.2.2. Canada
    • 9.2.3. Mexico
  • 9.3. South America
    • 9.3.1. Brazil
    • 9.3.2. Argentina
    • 9.3.3. Rest of South America
  • 9.4. Europe
    • 9.4.1. United Kingdom
    • 9.4.2. Germany
    • 9.4.3. France
    • 9.4.4. Italy
    • 9.4.5. Spain
    • 9.4.6. Rest of Europe
  • 9.5. Middle East and Africa
    • 9.5.1. Saudi Arabia
    • 9.5.2. United Arab Emirates
    • 9.5.3. Rest of the Middle East and Africa
  • 9.6. Asia-Pacific
    • 9.6.1. China
    • 9.6.2. India
    • 9.6.3. Japan
    • 9.6.4. South Korea
    • 9.6.5. Taiwan
    • 9.6.6. Thailand
    • 9.6.7. Indonesia
    • 9.6.8. Rest of Asia-Pacific

10. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 10.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 10.2. Market Share Analysis
  • 10.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 10.4. Competitive Dashboard

11. COMPANY PROFILES

  • 11.1. Sensient Technologies Corporation
  • 11.2. ADM
  • 11.3. McCormick & Company, Inc.
  • 11.4. Kalsec Inc.
  • 11.5. ROHA Dyechem Pvt. Ltd.
  • 11.6. San-Ei GEN FFI Inc.
  • 11.7. DDW The Color House
  • 11.8. GNT Group B.V.
  • 11.9. Synthite Industries Ltd.
  • 11.10. BioconColors