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市場調査レポート
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1627609

プレミアムアルコールの世界市場:予測(2025年~2030年)

Global Premium Alcohol Market - Forecasts from 2025 to 2030


出版日
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英文 142 Pages
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即日から翌営業日
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プレミアムアルコールの世界市場:予測(2025年~2030年)
出版日: 2024年12月02日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 142 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

世界のプレミアムアルコールの市場規模は、2025年の5,967億6,700万米ドルからCAGR9.76%で成長し、2030年には9,508億3,800万米ドルに達すると推定されます。

アルコール飲料は、アルコールの一種であるエタノールを含む飲料の一種です。アルコール飲料には、ビール、ワイン、スピリッツの3つの基本タイプがあります。プレミアムアルコールは、特別に作られ、一般的に高価なアルコール飲料の一種で、優れた味わいと飲み心地を提供します。プレミアムアルコール飲料には様々な特徴があります。例えば、これらのタイプの蒸留酒やアルコール飲料の製造工程は、洗練されたプロセスに従っており、優れた品質の原料を使用して作られています。このアルコールはまた、その形態においてより高いレベルの純度と透明度を提供し、通常のアルコールと比較してより高い熟成期間を経て製造されます。

世界のアルコール飲料の生産と消費の増加は、プレミアムアルコール市場を前進させると予想されます。アルコール飲料の世界の消費量は年々大幅に増加しており、アルコール飲料の国際的な販売を後押ししています。また、アルコール飲料の生産量も年々大幅に増加しています。欧州委員会は報告書の中で、2023年にはこの地域で約325億リットルのアルコールビールが生産されると述べています。同委員会はさらに、2023年にはドイツが最大のビール生産国で、約72億リットルを生産し、EUにおける市場シェアの22.3%を占めたと述べました。スペインは約40億リットル、ポーランドは約34億リットルを生産しています。

プレミアムアルコール市場は、国民のアルコール消費を抑制するために政府が厳格な政策と税金を導入したことで、大きな変化を目の当たりにすると予想されます。米国、インド、日本、英国など世界各国は、アルコール購入に重税を導入している数少ない国のひとつです。例えばインドでは、アルコール飲料に18%のGST(物品サービス税)が課されており、これはGSTの中でも高い税率です。同様に、さまざまな政府がアルコールの消費を減らすための政策を導入しています。

プレミアムアルコール市場の促進要因

  • アルコール飲料の世界的消費の増加

プレミアムアルコール市場を前進させると予測される主な要因は、世界市場におけるアルコール飲料の消費量の増加であると推定されます。アルコールは、飲食品業界において世界で最も消費されている飲料のひとつです。アルコール飲料の消費の増加に伴い、高級アルコールの需要も高まると予想されます。世界の様々な企業やブランドも、新たな消費者を惹きつけるためにプレミアムアルコール飲料のカテゴリーを導入しています。

カナダ農業・飲食品省はその報告書の中で、インドにおけるアルコール飲料の消費量は過去数年間で大幅に増加したと述べています。同機関によると、2021年には合計51億7,920万リットルのアルコール飲料が消費され、2022年には62億1,190万リットルに増加しました。2021年の消費量では、蒸留酒が最大のシェアを占め、次いでビールで、蒸留酒は約29億6,670万リットル消費され、ビールは約27億8,930万リットル消費されました。2022年には、蒸留酒の消費量は33億3,890万リットルに増加し、ビールの消費量は27億8,930万リットルに達します。

同様に、米国蒸留酒協会は、米国のアルコールと蒸留酒の市場シェアは着実に伸びていると述べました。同協議会によると、米国ではウォッカが約72億米ドルと最大の市場売上を記録し、テキーラの650万米ドルがそれに続きました。米国のウイスキーとコーディアルの総売上はそれぞれ約53億米ドルと29億米ドルでした。

プレミアムアルコール市場の地理的展望

  • 欧州がプレミアムアルコール市場の主要シェアを占めると予測される

欧州は、世界的にみてもアルコール飲料の最大の生産国であり消費国です。ドイツ、スペイン、オランダ、ベルギーといった国々は、世界最大のアルコール飲料生産国のひとつです。

欧州のビール醸造所協会であるBrewers of Europeは、2022年にはこの地域で4億194万5,000HLのビールが生産され、2021年の3億8,787万HLから大幅に増加したと述べています。同様に、同地域のビール消費量も2021年の3億5,410万1,000HLから2022年には約3億6,693万2,000HLに増加しました。

本レポートを購入する理由

  • 洞察に満ちた分析:主要地域および新興地域を網羅し、顧客セグメント、政府政策および社会経済要因、消費者嗜好、業界、その他のサブセグメントに焦点を当てた詳細な市場考察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用している戦略的策略を理解し、適切な戦略による市場浸透の可能性を理解することができます。
  • 市場動向と促進要因:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場展開をどのように形成していくかを探ります。
  • 実行可能な提言:ダイナミックな環境の中で新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的決断を下すために、洞察を活用します。
  • 幅広い利用者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果が高くなっています。

どのような用途で利用されているか?

業界および市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資の決定、規制の枠組みと影響、新製品開発、競合の影響

調査範囲

  • 2022年~2030年の実績データと予測
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制枠組み、顧客行動、動向分析
  • 競合のポジショニング、戦略、市場シェア分析
  • セグメントと各国を含む地域の収益成長と予測分析
  • 企業プロファイル(主に戦略、製品、財務情報、主要な発展など)

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストの見解

第5章 プレミアムアルコールの世界市場:タイプ別

  • イントロダクション
  • ワイン
  • ビール
  • スピリッツ

第6章 プレミアムアルコールの世界市場:流通チャネル別

  • イントロダクション
  • オントレード
  • オフトレード

第7章 プレミアムアルコールの世界市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • タイプ別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 南米
    • タイプ別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 欧州
    • タイプ別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • タイプ別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • アジア太平洋
    • タイプ別
    • 流通チャネル別
    • 国別

第8章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併・買収・協定・協業
  • 競合ダッシュボード

第9章 企業プロファイル

  • Diageo
  • Pernod Ricard
  • TITO'S HANDMADE VODKA
  • HITEJINRO CO., LTD
  • Brown Forman Corporation
  • Bacardi Limited
  • Tanduay Distillers, Inc.
  • Allied Blenders and Distillers Pvt. Ltd.(ABD)
  • Guizhou Moutai Wine Co., Ltd.
  • Alliance Global Group, Inc.(Emperador)
  • Hermes Distillery
  • Monika Alcobev Limited
  • Kaya Spirits
  • Anheuser-Busch InBev SA/NV
  • Constellation Brands, Inc.
目次
Product Code: KSI061614171

The global premium alcohol market is estimated to attain US$950.838 billion by 2030, growing at a CAGR of 9.76% from US$596.767 billion in 2025.

An alcohol or alcoholic beverage is a type of beverage that contains ethanol, a kind of alcohol. There are three basic types of alcoholic beverages: beer, wine, and spirits. Premium alcohol is a type of specially crafted and generally expensive category of alcoholic beverages that offers superior taste and drinking experience. Premium alcoholic beverages feature various characteristics. For instance, the production process of these types of spirits or alcoholic beverages follows a refined process and is made using superior-quality ingredients. This alcohol also offers a higher level of purity and clarity in its form and is produced with a higher aging duration compared to regular alcohol.

The increasing production and consumption of alcoholic beverages worldwide is expected to propel the global premium alcohol market forward. The global consumption of alcoholic beverages witnessed substantial growth over the years, pushing the international sales of alcoholic beverages. The production of alcoholic beverages also grew significantly over the years. The European Commission, in its report, stated that in 2023, about 32.5 billion liters of alcoholic beer were produced in the region. The agency further stated that in 2023, Germany was the biggest beer producer, producing about 7.2 billion liters, which accounted for 22.3% of the market share in the EU. Spain and Poland produced about 4 billion liters and 3.4 billion liters, respectively.

The global premium alcohol market is expected to witness a significant change with the introduction of stringent policies and taxes by the government to discourage the consumption of alcohol in the population. Various global countries, like the USA, India, Japan, and the UK, are among the few countries among many which introduced heavy taxes on the purchase of alcohol. For instance, in India, an 18% GST, or goods service tax, is liable for alcoholic liquor, which is among the higher GST rates. Similarly, various governments have introduced policies to reduce the consumption of alcohol.

Global Premium Alcohol Market Drivers

  • Increasing global consumption of alcoholic beverages.

A major factor that is forecasted to boost the global premium alcohol market forward is estimated to be the increasing consumption of alcoholic beverages in the worldwide market. Alcohol is among the most consumed beverages globally in the food and beverage industry. With the increased consumption of alcoholic beverages, the demand for premium alcohol is expected to rise. Various companies and brands worldwide have also introduced the premium alcoholic beverage category to attract new consumers.

Agriculture and Agri-Food Canada, in its report, stated that the consumption of alcoholic beverages in India witnessed a significant increase over the past few years. The agency said that in 2021, a total of 5,179.2 million liters of alcoholic beverages were consumed in the nation, which increased to 6,211.9 million liters in 2022. In 2021 consumption, spirits accounted for the maximum market share, followed by beer; about 2,966.7 million liters of spirits were consumed, whereas about 2,789.3 million liters of beer were consumed. In 2022, the consumption of spirits increased to 3,338.9 million liters, and that of beer reached 2,789.3 million liters.

Similarly, the Distilled Spirits Council of the United States stated that the nation's market share of alcohol and spirits witnessed steady growth. The agency said that in the USA, vodka witnessed the maximum market revenue of about US$7.2 billion, followed by US$6.5 million in tequila. The American whiskey and cordials witnessed a total revenue of about US$5.3 billion and US$2.9 billion, respectively.

Global Premium Alcohol Market geographical outlook

  • Europe is forecasted to hold a major share of the Global Premium Alcohol market.

Europe is among the biggest producers and consumers of alcoholic beverages globally. Countries like Germany, Spain, the Netherlands, and Belgium are among the biggest producers of alcoholic beverages across the globe.

The Brewers of Europe, a beer brewery association of Europe, stated that in 2022, 401,945 thousand HL of beer were produced in the region, which is a significant increase from 387,870 thousand HL in 2021. Similarly, the consumption of beer in the region also increased from 354,101 thousand HL in 2021 to about 366,932 thousand HL in 2022.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
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  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decision to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

Global Premium Alcohol Market is segmented and analyzed as follows:

By Type:

  • Wine
  • Beer
  • Spirits

By Distribution Channel:

  • On-Trade
  • Off-Trade

By Geography:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • Japan
  • China
  • India
  • South Korea
  • Indonesia
  • Thailand
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits for the stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. The Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. GLOBAL PREMIUM ALCOHOL MARKET BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Wine
  • 5.3. Beer
  • 5.4. Spirits

6. GLOBAL PREMIUM ALCOHOL MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. On-Trade
  • 6.3. Off-Trade

7. GLOBAL PREMIUM ALCOHOL MARKET BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. By Type
    • 7.2.2. By Distribution Channel
    • 7.2.3. By Country
      • 7.2.3.1. United States
      • 7.2.3.2. Canada
      • 7.2.3.3. Others
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. By Type
    • 7.3.2. By Distribution Channel
    • 7.3.3. By Country
      • 7.3.3.1. Brazil
      • 7.3.3.2. Argentina
      • 7.3.3.3. Others
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. By Type
    • 7.4.2. By Distribution Channel
    • 7.4.3. By Country
      • 7.4.3.1. Germany
      • 7.4.3.2. France
      • 7.4.3.3. United Kingdom
      • 7.4.3.4. Spain
      • 7.4.3.5. Others
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. By Type
    • 7.5.2. By Distribution Channel
    • 7.5.3. By Country
      • 7.5.3.1. South Africa
      • 7.5.3.2. Saudi Arabia
      • 7.5.3.3. Others
  • 7.6. Asia Pacific
    • 7.6.1. By Type
    • 7.6.2. By Distribution Channel
    • 7.6.3. By Country
      • 7.6.3.1. China
      • 7.6.3.2. Japan
      • 7.6.3.3. South Korea
      • 7.6.3.4. India
      • 7.6.3.5. Thailand
      • 7.6.3.6. Indonesia
      • 7.6.3.7. Taiwan
      • 7.6.3.8. Others

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Market Share Analysis
  • 8.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Competitive Dashboard

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. Diageo
  • 9.2. Pernod Ricard
  • 9.3. TITO'S HANDMADE VODKA
  • 9.4. HITEJINRO CO., LTD
  • 9.5. Brown Forman Corporation
  • 9.6. Bacardi Limited
  • 9.7. Tanduay Distillers, Inc.
  • 9.8. Allied Blenders and Distillers Pvt. Ltd. (ABD)
  • 9.9. Guizhou Moutai Wine Co., Ltd.
  • 9.10. Alliance Global Group, Inc. (Emperador)
  • 9.11. Hermes Distillery
  • 9.12. Monika Alcobev Limited
  • 9.13. Kaya Spirits
  • 9.14. Anheuser-Busch InBev SA/NV
  • 9.15. Constellation Brands, Inc.