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市場調査レポート
商品コード
1627590

植物性卵の世界市場:予測(2025年~2030年)

Plant Based Eggs Market - Forecasts from 2025 to 2030


出版日
ページ情報
英文 143 Pages
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即日から翌営業日
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植物性卵の世界市場:予測(2025年~2030年)
出版日: 2024年11月20日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 143 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 目次
概要

世界の植物性卵の市場規模は、CAGR12.77%で成長し、2025年の3億17万9,000米ドルから2030年には5億4,750万3,000米ドルに達すると予測されています。

小麦粉と藻類タンパク質を原料とする植物性卵市場は、これらの製品に対する推定需要があるため、予測期間中に成長を促すと予想されます。例えば藻類粉は、高タンパク質とビタミン、繊維質、必須アミノ酸を豊富に含み、卵の栄養組成に類似しています。藻類粉に含まれるアルギンやカラギーナンなどの増粘剤とともに、これらの化学物質は藻類化学物質として知られています。藻類ヴィーガンスクランブルエッグは、食感や口当たりが最高です。この市場の成長を支える主な要因の一つは、健康に対する消費者の意識の高まりと植物性卵への嗜好です。また、世界の人口規模の増加や、食品へのニーズも成長を後押ししています。

植物性卵市場の促進要因

  • 健康志向の消費者の増加が市場成長に貢献

健康志向の消費者の増加に伴い、人々は植物性卵の消費に頼るようになっています。通常の卵に含まれる高コレステロール値は、心臓病などの特定の健康状態に関連しています。現在の世代の一部は、こうした問題を認識しており、同様の利点をもたらしはしても、余計なコレステロールを含まない解決策を探しています。通常の卵には、健康志向の人々が敬遠する成分が多く含まれていると言われています。ヴィーガン卵はほとんど卵を使用していないため、コレステロールがなく、健康愛好家の間で人気があります。

さらに、ビタミンやミネラルを強化した製品の動向が高まっていることなども、植物性卵市場の上昇に寄与しています。その上、企業は健康的なヴィーガン卵の販売に乗り出し、付加価値を高めています。例えば、スペインに拠点を置くひよこ豆加工会社Shukran Foodsは、2023年1月にヴィーガン卵の代替品を扱うレストラン供給会社として急成長しました。

植物性卵市場の地理的展望

  • 北米は予測期間中に飛躍的な成長を遂げる

北米市場は大きな市場シェアを占めています。最近のヴィーガンの人口増加や食品イノベーションの動向の高まりから、大きな市場シェアを獲得することが予想されます。また、飲食品業界におけるイノベーションと技術開発により、市場は大きく成長しています。植物性卵市場は、先進的で迅速な技術統合、製品の発売と流通、物理的・仮想的流通網を通じた市場での迅速な存在感などの恩恵を享受し、これらの要因が市場成長に寄与しています。

本レポートを購入する理由

  • 洞察に満ちた分析:顧客セグメント、政府政策と社会経済要因、消費者嗜好、業界、その他のサブセグメントに焦点を当て、主要地域だけでなく新興地域もカバーする詳細な市場考察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用している戦略的策略を理解し、適切な戦略による市場浸透の可能性を理解することができます。
  • 市場動向と促進要因:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場展開をどのように形成していくかを探ります。
  • 実行可能な提言:ダイナミックな環境の中で新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的決断を下すために、洞察を活用します。
  • 幅広い利用者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果が高くなっています。

どのような用途で利用されているか?

業界および市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資の決定、規制の枠組みと影響、新製品開発、競合の影響

調査範囲

  • 2022年~2030年の実績データと予測
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制枠組み、顧客行動、動向分析
  • 競合のポジショニング、戦略、市場シェア分析
  • セグメントと各国を含む地域の収益成長と予測分析
  • 企業プロファイル(主に戦略、製品、財務情報、主要な発展など)

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • ステークホルダーにとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • CXOの視点

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストの見解

第5章 植物性卵市場:供給源別

  • イントロダクション
  • 豆類
  • その他の植物由来の供給源

第6章 植物性卵市場:形態別

  • イントロダクション
  • 液体
  • 粉末と全卵

第7章 植物性卵市場:流通チャネル別

  • イントロダクション
  • オフライン
    • スーパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • 専門店および食品サービス
  • オンライン

第8章 植物性卵市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 供給源別
    • 形態別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 南米
    • 供給源別
    • 形態別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 欧州
    • 供給源別
    • 形態別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • 供給源別
    • 形態別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • アジア太平洋
    • 供給源別
    • 形態別
    • 流通チャネル別
    • 国別

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併・買収・協定・協業
  • 競合ダッシュボード

第10章 企業プロファイル

  • Plantmade
  • Zero Egg
  • Bob's Red Mill Natural Foods
  • Eat Just, Inc.
  • Float Foods
  • Crackd
  • Orgran
目次
Product Code: KSI061614157

The plant-based eggs market is expected to grow at a CAGR of 12.77%, reaching a market size of US$547.503 million in 2030 from US$300.179 million in 2025.

The plant-based egg market made from flour and algae protein is expected to encourage growth in the forecast period because of the estimated demand for these products. Algal flour, for example, is high in protein and vitamins, fibrous, and rich in essential amino acids, which makes it analogous to egg nutritional composition. Along with thickeners such as algin and carrageenan, which are also present in algal flour, these chemicals are known as algal chemicals. Algae vegan scrambled eggs are superb in their texture and mouthfeel. One of the primary factors supporting this market's growth is the increasing consumer awareness regarding health and the preference for plant-based eggs. The increasing global population size and requirement-based food also aid the growth.

Plant-based egg market drivers

  • A rising number of health-conscious consumers are contributing to the market growth

With the rising number of health-conscious consumers, people are resorting to the consumption of vegan eggs more. The high cholesterol levels in normal eggs have been linked to certain health conditions like heart ailments. A section of the current generation is aware of these problems and is looking for solutions that provide similar benefits but without the added cholesterol. Regular eggs are said to contain a lot of constituents that health-conscious individuals shy away from. Vegan eggs are mostly egg-free, meaning they have no cholesterol, making them popular among health enthusiasts.

Moreover, factors like the rising trend of vitamin and mineral-enriched products are contributing to the rise in the plant-based eggs market. Besides, companies are, in turn, a gear to start selling healthy vegan eggs, adding some extra value. For instance, the Chickpea processing company Shukran Foods, based in Spain, mushroomed as a restaurant supply company dealing in vegan egg substitutes in January 2023.

Plant-based egg market geographical outlook

  • North America is witnessing exponential growth during the forecast period

The North American market accounted for a significant market share. It is expected to gain a large market share because of the recent increase in the population of practicing vegans and the growing trend of food innovations. Besides, the market has witnessed significant growth thanks to innovations and technological developments in the food and beverages industry. The plant-based egg market has reaped the benefits of advanced and rapid technological integration, product launch and distribution, and their swift presence in the market via physical and virtual distribution networks. These factors are contributing to the market growth.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decision to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

The Plant-based eggs market is segmented and analyzed as follows:

By Source

  • Legumes
  • Other plant-based sources

By Form

  • Liquid
  • Powder & Whole-egg

By Distribution Channel

  • Offline
  • Supermarket
  • Convenience Store
  • Speciality Store and food service
  • Online

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • UK
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Indonesia
  • Taiwan
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits to the Stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. CXO Perspective

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. PLANT-BASED EGGS MARKET BY SOURCE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Legumes
  • 5.3. Other plant-based sources

6. PLANT-BASED EGGS MARKET BY FORM

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Liquid
  • 6.3. Powder & Whole-egg

7. PLANT-BASED EGGS MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Offline
    • 7.2.1. Supermarket
    • 7.2.2. Convenience Store
    • 7.2.3. Speciality Store and foodservice
  • 7.3. Online

8. PLANT-BASED EGGS MARKET BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. By Source
    • 8.2.2. By Form
    • 8.2.3. By Distribution Channel
    • 8.2.4. By Country
      • 8.2.4.1. USA
      • 8.2.4.2. Canada
      • 8.2.4.3. Mexico
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. By Source
    • 8.3.2. By Form
    • 8.3.3. By Distribution Channel
    • 8.3.4. By Country
      • 8.3.4.1. Brazil
      • 8.3.4.2. Argentina
      • 8.3.4.3. Others
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. By Source
    • 8.4.2. By Form
    • 8.4.3. By Distribution Channel
    • 8.4.4. By Country
      • 8.4.4.1. Germany
      • 8.4.4.2. France
      • 8.4.4.3. UK
      • 8.4.4.4. Spain
      • 8.4.4.5. Others
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. By Source
    • 8.5.2. By Form
    • 8.5.3. By Distribution Channel
    • 8.5.4. By Country
      • 8.5.4.1. Saudi Arabia
      • 8.5.4.2. UAE
      • 8.5.4.3. Israel
      • 8.5.4.4. Others
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. By Source
    • 8.6.2. By Form
    • 8.6.3. By Distribution Channel
    • 8.6.4. By Country
      • 8.6.4.1. China
      • 8.6.4.2. Japan
      • 8.6.4.3. India
      • 8.6.4.4. South Korea
      • 8.6.4.5. Indonesia
      • 8.6.4.6. Taiwan
      • 8.6.4.7. Others

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Competitive Dashboard

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. Plantmade
  • 10.2. Zero Egg
  • 10.3. Bob's Red Mill Natural Foods
  • 10.4. Eat Just, Inc.
  • 10.5. Float Foods
  • 10.6. Crackd
  • 10.7. Orgran