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市場調査レポート
商品コード
1604529
eコマース向けAI市場:将来予測 (2024年~2029年)AI in e-commerce market - Forecasts from 2024 to 2029 |
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カスタマイズ可能
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eコマース向けAI市場:将来予測 (2024年~2029年) |
出版日: 2024年11月05日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 即日から翌営業日
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eコマース向けAI市場は15.70%のCAGRで成長し、2024年の78億8,600万米ドルから2029年には145億2,000万米ドルの市場規模に達すると予測されています。
eコマースにおける人工知能とは、個人または組織のオンラインショッピング体験、プロセス、成果を向上させるためのAI技術や手法の使用を指します。AI用eコマースの主な特徴には、顧客中心主義、チャットボットとバーチャルアシスタント、予測、ダイナミックプライシングなどがあります。また、顧客の嗜好や行動パターンに基づいたコンテンツ、コマーシャル、マーケティング媒体に特化したレコメンデーションをeコマース企業に提供し、より良い顧客エンゲージメントを保証します。
インテリジェントバーチャルエージェント (IVA) とは、チャットボットや音声アシスタント・デバイスのことで、顧客からの問い合わせに対応したり、商品検索を行ったり、カスタマージャーニー全体を通じて相互コミュニケーションを強化するなど、カスタマーケア担当役員の機能の多くを果たします。これにより、カスタマージャーニーが強化され、所要時間が短縮され、eコマース事業のコストが削減されます。人工知能 (AI) におけるグラフィックと予測分析は、財務および人的資源管理会計の需要予測、eコマース業界におけるサプライチェーンのプロセス制御とリスク管理、販売関連の統計収集と分析を伴う。
さらに、過去のデータや業界の動向から、eコマース企業は商品の在庫切れによる損失を回避することができます。eコマースAIソリューションは、組織内のプロセスを合理化し、顧客の体験を向上させ、競争の激しいウェブ環境での開発を加速させます。このように、eコマースはビジネスのやり方に革命をもたらし、創造性を促進します。
eコマース向けAI市場の促進要因
AIレコメンデーションエンジンは、ユーザーや他の人々のデータや行動を利用して、ユーザーに商品を推薦することができます。これは、ユーザーとのインタラクションや購買率の向上につながります。特別なショッピング体験は、eコマース向けAI市場の成長において大きな役割を果たし、特定のブランドに対する顧客のエンゲージメント・コンバージョン・ロイヤリティを高めます。例えば、ZBrainは業界で最も重要かつ差別化された製品の1つであり、企業のLLMベースのアプリケーションをゼロから構築するための包括的な生成AIシステムです。ZBrainのソリューションの実際の実装は、いくつかのタスクを実行し、顧客との対話を強化し、戦略的な意思決定を行うことで、プロセスを容易にすることができます。
さらに、eコマース向けAIは、ターゲットを絞ったパーソナライズされたショッピング体験の強化により、顧客満足度の向上、購買率の向上、業界全体の拡大をもたらします。技術的な変化に伴い、オンライン買い物客がより献身的で適切なサービスを期待するようになるため、eコマースにおけるパーソナライゼーションはより戦術的なものになると思われます。
eコマース向けAI市場の地理的展望
北米市場は、テクノロジー志向の創造的なビジネス文化で知られているため、最大のシェアを占めると予想されます。北米には、IBM、セールスフォース、メタ、グーグルなど、急成長している大手企業や既存の大手企業があります。このような環境は、eコマースなど様々な業界において、AIを含むテクノロジーの成長と活用を促進しています。北米大陸は高速インターネットなどのデジタルインフラが発達しています。しかし、人口の大半はスマートフォンや高度な決済手段の利用に課題を抱えています。これらすべての要因が、企業と個人の双方がAI主導のeコマース・システムを採用することを後押ししています。
さらに北米は、オンライン・ショッピングを利用する人口が多く、デジタル空間が急速に成長しているため、世界的に見てもeコマース・ビジネスの大きな割合を占めています。このため、AI用eコマース・ソリューション・プロバイダーが同地域に参入し、市場を制覇する機会がいくつかあります。
このレポートを購入する理由
どのような用途で利用されていますか?
業界・市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資決定、規制の枠組みと影響、新製品開発、競合の影響
The AI in e-commerce market is expected to grow at a CAGR of 15.70%, reaching a market size of US$14.520 billion in 2029 from US$7.886 billion in 2024.
Artificial intelligence in e-commerce refers to the use of AI technologies and techniques to enhance the online shopping experience, process, and outcomes for individuals or organizations. Key features of AI e-commerce include customer centricity, chatbots and virtual assistants, prediction, and dynamic pricing. It also ensures better customer engagement, providing e-commerce firms with specialized recommendations based on content, commercials, and marketing mediums oriented to customers' preferences and behavioral patterns.
Intelligent virtual agents are chatbots and voice self-assist devices that perform many of the functions of a customer care executive, such as addressing customer queries, conducting product searches, and enhancing cross-communication throughout the customer journey. This enhances the customer journey, reduces turnaround times, and lowers costs for e-commerce businesses. Graphics and Predictive Analysis in Artificial Intelligence (AI) is accompanied by predicting financial and human resource management accounting demand, involved supply chain process control and risk management in e-commerce industries, and sales-related statistics collection and analysis.
Moreover, drawing on historical data and trends in the given industry, business enterprises in e-commerce would be able to avoid losses by stocking out products. E-commerce AI solutions streamline processes within the organization, enhance the experience of the clients, and speed up development in the very competitive web environment. Thus, e-commerce revolutionizes the ways of doing business and encourages creativity.
AI in e-commerce market drivers
AI recommendation engines can use the data and behavior of the user and other people to recommend products to the users. This leads to increased user interaction and purchase rates. Inordinate shopping experiences play a major part in AI in e-commerce market growth, enhancing customer engagement, conversion, and loyalty for a particular brand. For instance, ZBrain is one of the industry's most significant and differentiating offerings, being a comprehensive generative AI system for building enterprise LLM-based applications from scratch. ZBrain's real-life implementations of solutions can ease processes by carrying out some tasks, enhancing interactions with customers, and making strategic decisions.
Moreover, AI in e-commerce brings higher customer satisfaction, purchase rates, and the industry's expansion as a whole due to enhanced targeted and personalized shopping experience. With technological changes, personalization in e-commerce will become more tactical as online shoppers expect more dedicated and relevant services.
AI in the e-commerce market geographical outlook
North American market is expected to hold the largest share, as it is known for its technology-oriented creative business culture. It is home to some of the most rapidly expanding and existing tech giants, such as IBM, Salesforce, Meta, and Google, to mention a few. Such an environment promotes the growth and utilization of technology, including AI, in various industries such as e-commerce. The continent of North America possesses a well-developed digital infrastructure, such as high-speed internet. Still, a majority of the population is challenged with using smartphones and advanced means of payment. All these factors encourage both businesses and individuals to embrace AI-driven e-commerce systems.
Additionally, North America has a huge chunk of the e-commerce business globally, thanks to the large population that adheres to online shopping and the rapidly growing digital space. This allows several opportunities for AI e-commerce solution providers to enter the region and conquer the market.
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