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市場調査レポート
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1604529

eコマース向けAI市場:将来予測 (2024年~2029年)

AI in e-commerce market - Forecasts from 2024 to 2029


出版日
ページ情報
英文 140 Pages
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即日から翌営業日
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eコマース向けAI市場:将来予測 (2024年~2029年)
出版日: 2024年11月05日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 目次
概要

eコマース向けAI市場は15.70%のCAGRで成長し、2024年の78億8,600万米ドルから2029年には145億2,000万米ドルの市場規模に達すると予測されています。

eコマースにおける人工知能とは、個人または組織のオンラインショッピング体験、プロセス、成果を向上させるためのAI技術や手法の使用を指します。AI用eコマースの主な特徴には、顧客中心主義、チャットボットとバーチャルアシスタント、予測、ダイナミックプライシングなどがあります。また、顧客の嗜好や行動パターンに基づいたコンテンツ、コマーシャル、マーケティング媒体に特化したレコメンデーションをeコマース企業に提供し、より良い顧客エンゲージメントを保証します。

インテリジェントバーチャルエージェント (IVA) とは、チャットボットや音声アシスタント・デバイスのことで、顧客からの問い合わせに対応したり、商品検索を行ったり、カスタマージャーニー全体を通じて相互コミュニケーションを強化するなど、カスタマーケア担当役員の機能の多くを果たします。これにより、カスタマージャーニーが強化され、所要時間が短縮され、eコマース事業のコストが削減されます。人工知能 (AI) におけるグラフィックと予測分析は、財務および人的資源管理会計の需要予測、eコマース業界におけるサプライチェーンのプロセス制御とリスク管理、販売関連の統計収集と分析を伴う。

さらに、過去のデータや業界の動向から、eコマース企業は商品の在庫切れによる損失を回避することができます。eコマースAIソリューションは、組織内のプロセスを合理化し、顧客の体験を向上させ、競争の激しいウェブ環境での開発を加速させます。このように、eコマースはビジネスのやり方に革命をもたらし、創造性を促進します。

eコマース向けAI市場の促進要因

  • パーソナライズされたショッピング体験の増加が、eコマース向けAI市場の成長に寄与する

AIレコメンデーションエンジンは、ユーザーや他の人々のデータや行動を利用して、ユーザーに商品を推薦することができます。これは、ユーザーとのインタラクションや購買率の向上につながります。特別なショッピング体験は、eコマース向けAI市場の成長において大きな役割を果たし、特定のブランドに対する顧客のエンゲージメント・コンバージョン・ロイヤリティを高めます。例えば、ZBrainは業界で最も重要かつ差別化された製品の1つであり、企業のLLMベースのアプリケーションをゼロから構築するための包括的な生成AIシステムです。ZBrainのソリューションの実際の実装は、いくつかのタスクを実行し、顧客との対話を強化し、戦略的な意思決定を行うことで、プロセスを容易にすることができます。

さらに、eコマース向けAIは、ターゲットを絞ったパーソナライズされたショッピング体験の強化により、顧客満足度の向上、購買率の向上、業界全体の拡大をもたらします。技術的な変化に伴い、オンライン買い物客がより献身的で適切なサービスを期待するようになるため、eコマースにおけるパーソナライゼーションはより戦術的なものになると思われます。

eコマース向けAI市場の地理的展望

  • 北米が予測期間中に飛躍的な成長を遂げる

北米市場は、テクノロジー志向の創造的なビジネス文化で知られているため、最大のシェアを占めると予想されます。北米には、IBM、セールスフォース、メタ、グーグルなど、急成長している大手企業や既存の大手企業があります。このような環境は、eコマースなど様々な業界において、AIを含むテクノロジーの成長と活用を促進しています。北米大陸は高速インターネットなどのデジタルインフラが発達しています。しかし、人口の大半はスマートフォンや高度な決済手段の利用に課題を抱えています。これらすべての要因が、企業と個人の双方がAI主導のeコマース・システムを採用することを後押ししています。

さらに北米は、オンライン・ショッピングを利用する人口が多く、デジタル空間が急速に成長しているため、世界的に見てもeコマース・ビジネスの大きな割合を占めています。このため、AI用eコマース・ソリューション・プロバイダーが同地域に参入し、市場を制覇する機会がいくつかあります。

このレポートを購入する理由

  • 洞察に満ちた分析:顧客セグメント、政府政策と社会経済要因、消費者の嗜好、産業別、その他のサブセグメントに焦点を当て、主要地域だけでなく新興地域もカバーする詳細な市場考察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用している戦略的作戦を理解し、適切な戦略による市場浸透の可能性を理解することができます。
  • 市場促進要因と将来動向:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場展開をどのように形成していくかを探ります。
  • 行動可能な提言:ダイナミックな環境の中で、新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的意思決定に洞察を活用します。
  • 幅広い利用者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果が高いです。

どのような用途で利用されていますか?

業界・市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資決定、規制の枠組みと影響、新製品開発、競合の影響

分析範囲

  • 過去のデータと予測 (2022~2029年)
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制枠組み、顧客行動、動向分析
  • 競合企業のポジショニング・戦略・市場シェア分析
  • 収益成長率と予測分析:セグメント別・地域別 (国別)
  • 企業プロファイリング (戦略、製品、財務情報、主な動向など)

eコマース向けAI市場は以下のセグメントに分析されます:

用途別

  • パーソナライゼーション
  • 顧客サービス
  • サプライチェーンの最適化
  • 不正防止

提供方法別

  • B2B
  • B2C
  • C2C
  • オムニチャネル

エンドユーザー別

  • 食品・飲料
  • ファッション・アパレル
  • 小売業
  • 医療
  • その他

地域別

  • 北米
  • 米国
  • カナダ
  • メキシコ
  • 南米
  • ブラジル
  • アルゼンチン
  • その他
  • 欧州
  • ドイツ
  • フランス
  • 英国
  • スペイン
  • その他
  • 中東・アフリカ
  • サウジアラビア
  • アラブ首長国連邦
  • イスラエル
  • その他
  • アジア太平洋
  • 中国
  • 日本
  • インド
  • 韓国
  • インドネシア
  • 台湾
  • その他

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 分析範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • ステークホルダーにとっての主なメリット

第2章 分析手法

  • 分析デザイン
  • 分析プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • CXOの視点

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界のバリューチェーン分析
  • アナリストの見解

第6章 eコマース向けAI市場:提供方法別

  • イントロダクション
  • B2B
  • B2C
  • C2C
  • オムニチャネル

第7章 eコマース向けAI市場:エンドユーザー別

  • イントロダクション
  • 食品・飲料
  • ファッション・アパレル
  • 小売業
  • 医療
  • その他

第8章 eコマース向けAI市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 用途別
    • 提供方法別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 南米
    • 用途別
    • 提供方法別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 欧州
    • 用途別
    • 提供方法別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • 用途別
    • 提供方法別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • アジア太平洋
    • 用途別
    • 提供方法別
    • エンドユーザー別
    • 国別

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第10章 企業プロファイル

  • BigCommerce Pty. Ltd
  • Salesforce
  • Appinventiv
  • Kyndru
  • LeewayHertz.
  • Kyndryl
  • AltexSoft
  • Toloka
  • Virto Commerce
目次
Product Code: KSI061616790

The AI in e-commerce market is expected to grow at a CAGR of 15.70%, reaching a market size of US$14.520 billion in 2029 from US$7.886 billion in 2024.

Artificial intelligence in e-commerce refers to the use of AI technologies and techniques to enhance the online shopping experience, process, and outcomes for individuals or organizations. Key features of AI e-commerce include customer centricity, chatbots and virtual assistants, prediction, and dynamic pricing. It also ensures better customer engagement, providing e-commerce firms with specialized recommendations based on content, commercials, and marketing mediums oriented to customers' preferences and behavioral patterns.

Intelligent virtual agents are chatbots and voice self-assist devices that perform many of the functions of a customer care executive, such as addressing customer queries, conducting product searches, and enhancing cross-communication throughout the customer journey. This enhances the customer journey, reduces turnaround times, and lowers costs for e-commerce businesses. Graphics and Predictive Analysis in Artificial Intelligence (AI) is accompanied by predicting financial and human resource management accounting demand, involved supply chain process control and risk management in e-commerce industries, and sales-related statistics collection and analysis.

Moreover, drawing on historical data and trends in the given industry, business enterprises in e-commerce would be able to avoid losses by stocking out products. E-commerce AI solutions streamline processes within the organization, enhance the experience of the clients, and speed up development in the very competitive web environment. Thus, e-commerce revolutionizes the ways of doing business and encourages creativity.

AI in e-commerce market drivers

  • Rising personalized shopping experiences is contributing to the AI in e-commerce market growth

AI recommendation engines can use the data and behavior of the user and other people to recommend products to the users. This leads to increased user interaction and purchase rates. Inordinate shopping experiences play a major part in AI in e-commerce market growth, enhancing customer engagement, conversion, and loyalty for a particular brand. For instance, ZBrain is one of the industry's most significant and differentiating offerings, being a comprehensive generative AI system for building enterprise LLM-based applications from scratch. ZBrain's real-life implementations of solutions can ease processes by carrying out some tasks, enhancing interactions with customers, and making strategic decisions.

Moreover, AI in e-commerce brings higher customer satisfaction, purchase rates, and the industry's expansion as a whole due to enhanced targeted and personalized shopping experience. With technological changes, personalization in e-commerce will become more tactical as online shoppers expect more dedicated and relevant services.

AI in the e-commerce market geographical outlook

  • North America is witnessing exponential growth during the forecast period

North American market is expected to hold the largest share, as it is known for its technology-oriented creative business culture. It is home to some of the most rapidly expanding and existing tech giants, such as IBM, Salesforce, Meta, and Google, to mention a few. Such an environment promotes the growth and utilization of technology, including AI, in various industries such as e-commerce. The continent of North America possesses a well-developed digital infrastructure, such as high-speed internet. Still, a majority of the population is challenged with using smartphones and advanced means of payment. All these factors encourage both businesses and individuals to embrace AI-driven e-commerce systems.

Additionally, North America has a huge chunk of the e-commerce business globally, thanks to the large population that adheres to online shopping and the rapidly growing digital space. This allows several opportunities for AI e-commerce solution providers to enter the region and conquer the market.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decision to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2029
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

The AI in e-commerce market is analyzed into the following segments:

By Application

  • Personalization
  • Customer Service
  • Supply Chain Optimization
  • Fraud Prevention

By Offering

  • B2B
  • B2C
  • C2C
  • Omnichannel

By End-Users

  • Food and Beverages
  • Fashion & Apparel
  • Retail
  • Healthcare
  • Others

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • UK
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Indonesia
  • Taiwan
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits to the Stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. CXO Perspective

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. AI IN E-COMMERCE MARKET BY APPLICATION

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Personalization
  • 5.3. Customer Service
  • 5.4. Supply Chain Optimization
  • 5.5. Fraud Prevention

6. AI IN E-COMMERCE MARKET BY OFFERING

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. B2B
  • 6.3. B2C
  • 6.4. C2C
  • 6.5. Omnichannel

7. AI IN E-COMMERCE MARKET BY END-USERS

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Food and Beverages
  • 7.3. Fashion & Apparel
  • 7.4. Retail
  • 7.5. Healthcare
  • 7.6. Others

8. AI IN E-COMMERCE MARKET BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. By Application
    • 8.2.2. By Offering
    • 8.2.3. By End-Users
    • 8.2.4. By Country
      • 8.2.4.1. USA
      • 8.2.4.2. Canada
      • 8.2.4.3. Mexico
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. By Application
    • 8.3.2. By Offering
    • 8.3.3. By End-Users
    • 8.3.4. By Country
      • 8.3.4.1. Brazil
      • 8.3.4.2. Argentina
      • 8.3.4.3. Others
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. By Application
    • 8.4.2. By Offering
    • 8.4.3. By End-Users
    • 8.4.4. By Country
      • 8.4.4.1. Germany
      • 8.4.4.2. France
      • 8.4.4.3. UK
      • 8.4.4.4. Spain
      • 8.4.4.5. Others
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. By Application
    • 8.5.2. By Offering
    • 8.5.3. By End-Users
    • 8.5.4. By Country
      • 8.5.4.1. Saudi Arabia
      • 8.5.4.2. UAE
      • 8.5.4.3. Israel
      • 8.5.4.4. Others
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. By Application
    • 8.6.2. By Offering
    • 8.6.3. By End-Users
    • 8.6.4. By Country
      • 8.6.4.1. China
      • 8.6.4.2. Japan
      • 8.6.4.3. India
      • 8.6.4.4. South Korea
      • 8.6.4.5. Indonesia
      • 8.6.4.6. Taiwan
      • 8.6.4.7. Others

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Competitive Dashboard

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. BigCommerce Pty. Ltd
  • 10.2. Salesforce
  • 10.3. Appinventiv
  • 10.4. Kyndru
  • 10.5. LeewayHertz.
  • 10.6. Kyndryl
  • 10.7. AltexSoft
  • 10.8. Toloka
  • 10.9. Virto Commerce