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市場調査レポート
商品コード
1604517
EV用バッテリーセパレーター市場:2024年~2029年の予測EV Battery Separator Market - Forecasts from 2024 to 2029 |
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カスタマイズ可能
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EV用バッテリーセパレーター市場:2024年~2029年の予測 |
出版日: 2024年10月30日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 144 Pages
納期: 即日から翌営業日
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世界のEV用バッテリーセパレーター市場は、複合年間成長率8.57%を記録し、2024年の22億6,600万米ドルから、2029年までには40億2,900万米ドルに増加すると予測されています。
マルチセルバッテリーは、バッテリーセパレーターとして知られる絶縁体によって互いに分離された陽極と陰極で構成されています。さらに、セパレーターは電解液に浸されており、電池の充電時には正極から負極へのイオンの流れを助け、電池の放電時には同じプロセスに対抗します。このタイプのセパレーターは非導電性の電気絶縁体です。セパレーターは電池部品の中でも重要な部品であり、負極と正極の間のリチウムイオン(Li-ion)の移動を妨げることなく、負極と正極を離しておくため、存在する必要があります。現代のリチウムイオン電池モデルでは、電解液を含むセパレーターが占めるセル体積は、セル体積のほぼ3%です。
市販のリチウムイオン電池では、ポリオレフィンがセパレーターとして使用されています。ポリオレフィンは優れた機械的特性を持ち、耐薬品性に優れ、しかも安価です。ポリオレフィンは、オレフィンであるエチレンが重合してできるポリマーです。エチレンは主に原油の化学精製から得られる炭化水素で、ポリオレフィンはポリエチレンとポリプロピレンの両方を含みます。リチウムイオン電池に関連して、セパレーターは孔径30nmから100nmの多孔質材料です。
さらに、リチウムイオン電池はここ数年米国の自動車業界を席巻しており、急拡大するEV市場でも有効なソリューションと考えられています。予測では、2030年までにEVは米国の乗用車全体の約40%以上になるとされています。過去15年間にEV業界で達成された進歩は、ほぼリチウム電池の技術革新に起因しています。
EV用バッテリーセパレーター市場の促進要因
電子駆動車(EDV)への関心の高まりは、人々がより燃費がよく、高性能で、排ガスの少ない車を求めているため、推進力になると予測されます。この業界のもうひとつの要因は、リチウム電池を動力源とすることで、ハイブリッド車、プラグイン車、フルバッテリー電気自動車、バス、タクシー、フリートなどの車両を可能にすることです。Celgardのリチウムイオンバッテリーセパレーターは、このようなEDVバッテリーセル構成の範囲内で、安全性とエネルギー、出力性能の最適な組み合わせにおいて優位性を発揮します。同社は、安全性、化学的・寸法的安定性、サイクル寿命など、EDVシステムのいくつかの性能ニーズに対応するさまざまなセパレーター・ソリューションを提供しています。
さらに、Tekraのマイラーおよびメリネックスポリエステルフィルムは、リチウムイオン電池の絶縁体やセパレーターに使用される様々な厚さで提供されており、DuPont Teijin Filmsのカラデックスフィルムは、Toyobo Film Solutions Limitedのテオネックスフィルムと並んで、かなりの種類の厚さで提供されているPENフィルムです。
もうひとつの例は、Toray Industriesが提供したSETELAです。これは高性能で信頼性の高いバッテリーセパレーターフィルムです。民生用電気アクセサリーや電気自動車のリチウムイオン二次電池のセパレーター材料としてよく使用されています。同様に、2022年11月、General MotorsとMicrovastは、米国にセパレーター工場を建設する合弁会社を設立しました。この新工場とセパレーター・プロジェクトは、米国エネルギー省のバッテリー材料加工・製造イニシアチブから授与された2億米ドルの助成金による支援を受けています。
現在、EVBはリチウムイオン電池のみを採用しており、この傾向は今後も続くと考えられています。さらに、リチウムイオンバッテリーや関連システムを市場向けに設計・運用する際、生産者は適切なライフサイクル管理(修理・再利用、リサイクル、廃棄)など、環境・持続可能な開拓の問題に対処していることを確認します。電池需要の増加もEV用バッテリーセパレーター業界の成長を促進すると予想されます。2022年の自動車用リチウムイオン電池の需要は、2021年の約330GWhから約65%増加し、550GWhに達します。この成長は、同期間に電気乗用車の新規登録台数が55%増加したことが主因です。
EV用バッテリーセパレーター市場の地理的展望
EVバッテリーの分離は、アジア太平洋におけるEVの利用拡大とそれに伴うEV製造企業の増加により、有利な市場のひとつになると予測されます。特に、中国、日本、韓国は、グリーン・エネルギー技術を奨励する一方で、電池開発のための政府政策と資金を提供しているため、各国をリードすることになります。さらに、この地域はEV製造の主導権を握っているため、バッテリーの性能と安全性を高めるために重要な高性能バッテリーセパレーターの需要が高いです。
日本自動車販売協会連合会(JADA)と全国軽自動車協会連合会(全軽自協)が発表したEV販売統計によると、2022年末時点で、日本では合計5万8,813台のバッテリー式電気自動車(BEV)が販売されており、2021年比で2.7倍の伸びを示しています。乗用車販売台数に占めるBEVの比率は、2021年の0.6%から2022年には1.7%に上昇し、初めて1%を超えました。さらに、日本では2035年に100%クリーンな自動車という厳しい目標が設定されているため、屋外でのEVのメリットも考慮すると、BEVの販売も増加すると思われます。
さらに、IEAが述べているように、この地域で使用されている電気自動車のLDV用リン酸リチウムイオンバッテリーの95%は中国から調達されていると推定され、BYDが50%で最大の市場シェアを占めています。Teslaは15%を供給し、LFP電池のシェアは2021年の20%から2022年には30%に拡大します。LFP電池は、Teslaが製造する自動車の約85%に使用されており、そのほとんどが中国で生産されています。
とはいえ、バッテリー価格は地域によって異なり、最も低いのは中国、最も高いのはその他のアジア太平洋です。この価格差は、バッテリーセルの約65%が中国で製造され、正極の80%以上が中国で生産されているためです。このように急速に変化するシナリオは、EV用バッテリーセパレーター市場の形成におけるアジア太平洋の重要性を補強しています。アジア太平洋は、増大する需要に対応するための技術の確立と強化において積極的な市場競争を行っています。
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業界および市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資決定、規制の枠組みと影響、新製品開拓、競合の影響
The global EV battery separator market is expected to account for a compound annual growth rate of 8.57% and increase from US$2.266 Billion in 2024 to account for US$4.029 Billion in 2029.
A multi-cell battery consists of an anode and a cathode that are separated from each other by an insulator known as the battery separator. Additionally, the separator is soaked in an electrolyte that assists in the flow of ions from the cathode into the anode when the battery is being charged while opposing the same process when the battery is being discharged. This type of separator is a non-conductive electrical insulator. Separators are key components within the battery components and even have to be present since they keep the anodes and cathodes apart without preventing the movement of lithium ions (Li-ion) between them. In the contemporary Li-ion battery models, the cell volume occupied by the separator containing electrolyte is nearly three percent of the cell volume.
In commercially available lithium-ion batteries, polyolefin is used as a separator. It possesses excellent mechanical properties, high resistance to chemicals, and rather low cost. A polyolefin is a polymer produced when an olefin, ethylene, undergoes polymerization. Ethylene is a hydrocarbon that mostly comes from the chemical refining of crude oil, while polyolefin encompasses both polyethylene and polypropylene. Relative to the Li-ion battery, the separator is a porous material with a pore size of 30 to 100 nm.
Additionally, lithium-ion batteries, which have captured the US automotive industry over the past few years, are considered a viable solution in the fast-expanding EV market. The forecast indicates that EVs will be about 40% or more of the total passenger vehicles in the USA by 2030. The advancements witnessed in the EV industry in the past 15 years can almost be attributed to the innovation in lithium batteries.
EV battery separator market drivers
Rising interest in electronic drive vehicles (EDVs) is predicted to propel because people are demanding more fuel-efficient, high-performing, and less emission-based vehicles. The other factor of the industry is powered by lithium batteries, allowing for hybrids, plug-ins, full battery electrics, and vehicles like buses, taxis, and fleets, among others. Within this range of EDV battery cell configurations, Celgard lithium-ion battery separators have advantages in safety and energy, power performance optimal combinations. The company provides various separator solutions to address the several performance needs of EDV systems, including safety, chemical and dimensional stability, and cycle life.
Furthermore, Tekra's Mylar and Melinex polyester films are provided in various thicknesses for use in lithium-ion battery insulation and separators, Kaladex films from DuPont Teijin Films are PEN films offered in considerable varieties of thicknesses alongside Teonex films from Toyobo Film Solutions Limited.
Another illustration of this is SETELA, which Toray Industries provided. This is a battery separator film of high performance and great reliability. It is often used as a separator material in secondary lithium-ion batteries in consumer electrical accessories and electric automobiles. Similarly, in November 2022, General Motors and Microvast made a joint venture to build a separator factory in the US. The new plant and separator project received support from a $200 million grant awarded to the US Department of Energy from its Battery Materials Processing and Manufacturing Initiative.
Currently, EVBs employ lithium-ion batteries only, and this trend is believed to continue in the coming years. Moreover, when designing and operating Li-ion batteries and related systems for the market, producers make sure that environmental, sustainable development issues such as appropriate life cycle management (repair and reuse, recycling or disposal) are addressed. Rising demand for batteries is also expected to fuel the EV battery separator industry's growth. In 2022, the demand for automotive Li-ion batteries increased by approximately 65%, reaching 550 GWh, compared to around 330 GWh in 2021. This growth was primarily driven by a 55% rise in new registrations of electric passenger vehicles during the same period.
EV battery separator market geographical outlook
The separation of EV batteries is forecast to be one of the lucrative markets in the Asia Pacific region owing to the growing usage of EVs within the region and the subsequent increase in the number of EVs manufacturing companies. In particular, China, Japan, and South Korea will lead the nations as they provide some government policy and funding for battery development while encouraging green energy techniques. Additionally, as this region leads in EV manufacturing, high-performance battery separators that are important for boosting battery performance and safety are in high demand.
According to statistics on EV sales published by the Japan Automobile Dealers Association (JADA) and the Japan Mini Vehicle Association (Zenkeijikyo), a total of 58,813 Battery Electric Vehicles (BEV) were sold in Japan as of the end of 2022, such rise representing 2.7 times growth from 2021. The ratio of BEVs to total passenger car sales also termed the BEV ratio, grew to 1.7 in 2022, an increase from 0.6 percent in 2021 before crossing the 1 percent figure for the first time. Further, BEV Sales in Japan would also cause sales of BEV motor vehicles to increase due to the strict target of 100% clean vehicles in the country set for 2035 while also considering the benefits of EVs outdoors.
Further, as stated by the IEA, it is estimated that 95% of the electric LDV lithium ion phosphate batteries used in the region were sourced from China, with BYD holding the largest market share at 50%. Tesla provided 15%, with its share of LFP batteries growing from 20% in 2021 to 30% in 2022. LFP batteries are used in around 85% of the cars manufactured by Tesla, most of which are produced in China.
Nonetheless, battery prices depend on the region, with the lowest being in China and the highest in the remainder of the Asia Pacific region. The differences in pricing are because approximately 65 percent of battery cells are manufactured in China, while more than 80 percent of cathodes come from there. This fast-changing scenario reinforces the importance of Asia Pacific in shaping the market for EV battery separators, which is aggressively competitive in establishing and enhancing technology to meet increasing demands.
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