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市場調査レポート
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メディアとエンターテインメントにおける人工知能(AI)市場-2024年から2029年までの予測

Artificial Intelligence (AI) in Media and Entertainment Market - Forecasts from 2024 to 2029

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 135 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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メディアとエンターテインメントにおける人工知能(AI)市場-2024年から2029年までの予測
出版日: 2024年10月01日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 135 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

メディアとエンターテインメントにおける人工知能(AI)市場は、CAGR27.54%で成長し、2024年の市場規模114億7,900万米ドルから2029年には387億3,900万米ドルに達すると予測されます。

メディアとエンターテインメントにおける人工知能(AI)技術とソフトウェア製品の応用は、ゲーム、映像制作、コンテンツ制作、その他の関連分野など、さまざまなサブセクターを包含しています。メディア・エンターテインメント分野の進化と多様化により、AIソフトウェアやアプリケーションの利用が促進されています。これには、字幕の制作、消費者向けのメディアコンテンツのパーソナライズ、革新的な編集ツールやフィルターの開発などが含まれます。メディアとエンターテインメントにおける人工知能(AI)の利用が始まったばかりであるため、この市場は予測期間を通じて大きく成長すると思われます。

メディアとエンターテインメントにおける人工知能(AI)市場促進要因:

  • ゲーム・アニメーション分野の進歩が市場成長を牽引すると予測

解像度とグラフィックスの向上により、ゲーム、アニメーション、視覚効果は年々急速に成長しており、その結果、ゲーム産業やその他の分野が世界的に成長しています。さらに、YouTube、Netflix、その他のオンラインビデオストリーミングサイトなど、多数のプラットフォームでの露出が増加しているなど、アニメーションや漫画の分野が増加している理由はいくつかあります。

さらに、ゲームやアニメ製品への需要が高まっていることも、この躍進を後押ししています。AI制御技術は、体の動きを強化し、表情や動作を再現し、Call of Dutyのようなゲームのキャラクターに声を合わせることで、これらの産業に利益をもたらしています。このため、メディアとエンターテインメントにおける人工知能(AI)の拡大は、それを構成するさまざまなサブ分野にわたる後続のイノベーションとともに、生産量という意味でのコンテンツの増加によって推進されると思われます。

メディアとエンターテインメントにおける人工知能(AI)市場の地理的展望

  • 北米は予測期間中に飛躍的な成長を遂げる

AI技術では、北米は複数の技術大手、有名な研究機関、前衛的な新興企業によって支配されています。これらの組織による研究開発は、メディアとエンターテインメントにおける人工知能(AI)応用を強化しています。また、北米は堅牢なデジタルインフラと高いインターネット普及率により、AIソリューションの導入と活用に適した条件を提供しています。

このインフラを利用してデジタルコンテンツを制作、共有、消費することができるため、AI技術の繁栄が可能になります。例えば、TIMEとOpenAIは2024年6月に提携を発表し、TIMEの尊敬されるジャーナリズムをChatGPTのようなOpenAI製品に統合しました。このパートナーシップにより、OpenAIはTIMEの膨大なアーカイブにアクセスすることで、製品を改善し、情報源に適切なクレジットを与えることができます。それと引き換えに、TIMEはOpenAIの技術にアクセスし、新しい商品を作り、ニュースの配信方法を改善することができます。このコラボレーションは、世界規模で信頼できる正確な情報へのアクセスを増やすことを目指しています。

このレポートを購入する理由

  • 洞察に満ちた分析:顧客セグメント、政府政策と社会経済的要因、消費者の嗜好、産業分野、その他のサブセグメントに焦点を当て、主要地域と新興地域をカバーする詳細な市場洞察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用している戦略的策略を理解し、適切な戦略による市場浸透の可能性を把握します。
  • 市場促進要因と今後の動向:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場開発をどのように形成していくかを探ります。
  • 実行可能な提言:ダイナミックな環境の中で、新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的決断を下すために、洞察を活用します。
  • 幅広い読者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果に優れています。

企業はどのような目的で当社のレポートを使用していますか?

業界および市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資決定、規制の枠組みと影響、新製品開発、競合の影響

調査範囲

  • 2022年から2029年までの過去データと予測
  • 成長機会、課題、サプライチェーン展望、規制枠組み、顧客行動、動向分析
  • 競合の市況、戦略、市場シェア分析
  • 各国を含むセグメントと地域の収益成長と予測評価
  • 企業プロファイル(戦略、製品、財務情報、主な発展など)

メディアとエンターテインメントにおける人工知能(AI)市場は以下のようにセグメント化され、分析されています:

用途別

  • ゲーム
  • 動画制作
  • 盗用検知
  • パーソナライゼーション
  • 制作管理
  • その他

地域別

  • 北米
  • 米国
  • カナダ
  • メキシコ
  • 南米
  • ブラジル
  • アルゼンチン
  • その他
  • 欧州
  • 英国
  • ドイツ
  • フランス
  • イタリア
  • スペイン
  • その他
  • 中東・アフリカ
  • サウジアラビア
  • UAE
  • その他
  • アジア太平洋
  • 中国
  • 日本
  • インド
  • 韓国
  • オーストラリア
  • シンガポール
  • インドネシア
  • その他

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • ステークホルダーにとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • CXOの視点

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 メディアとエンターテインメントにおける人工知能(AI)市場:用途別

  • イントロダクション
  • ゲーム
  • 動画作成
  • 盗作検出
  • パーソナライゼーション
  • 制作管理
  • その他

第6章 メディアとエンターテインメントにおける人工知能(AI)市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 用途別
    • 国別
  • 南米
    • 用途別
    • 国別
  • 欧州
    • 用途別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • 用途別
    • 国別
  • アジア太平洋地域
    • 用途別
    • 国別

第7章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第8章 企業プロファイル

  • Amazon Web Services Inc.
  • Gravity Media
  • GrayMeta
  • IBM Corporation
  • Microsoft Corporation
  • Production Resource Group LLC
  • Synthesia Ltd.
  • Valossa Labs Ltd.
  • PlaySight Interactive
  • Move.ai
目次
Product Code: KSI061614839

Artificial Intelligence (AI) in the media and entertainment market is expected to grow at a CAGR of 27.54%, reaching a market size of US$38.739 billion in 2029 from US$11.479 billion in 2024.

The application of artificial intelligence (AI) technology and software products in the media and entertainment market encompasses a range of sub-sectors, such as gaming, video production, content production, and other related fields. The media and entertainment sector's evolution and diversification are driving the use of AI software and applications for several tasks. These include the production of subtitles, personalizing media content for consumers, and the development of innovative editing tools and filters. Since the media and entertainment sector is just now beginning to use AI, this market will grow significantly throughout the forecast period.

Artificial Intelligence (AI) in media and entertainment Market Drivers:

  • Advancements in the gaming and animation sector are anticipated to drive the market growth

Due to better resolution and graphics, gaming, animation, and visual effects have grown rapidly over the years, resulting in the growth of the gaming industry and other such sectors worldwide. Moreover, there are several reasons why the animation and cartooning sector has increased, such as its rising exposure on numerous platforms such as YouTube, Netflix, and other online video streaming sites.

Additionally, this advancement is driven by a growing demand for gaming and animated products. AI-controlled technologies benefit these industries by enhancing body movements, replicating facial expressions and actions, and matching voices to characters in games like Call of Duty. Because of this, the expansion of AI within the media and entertainment sectors will be driven by increased content in terms of quantity produced, together with subsequent innovations across various sub-fields constituting it.

Artificial Intelligence (AI) in media and entertainment Market Geographical Outlook

  • North America is witnessing exponential growth during the forecast period

In AI technologies, North America has been dominated by several technological giants, renowned research institutions, and avant-garde start-ups. R&D done by these organizations enhances AI applications in the media and entertainment sector. In addition, North America provides amenable conditions for adopting and utilizing AI solutions owing to its robust digital infrastructure and high internet penetration rates.

Digital content can be produced, shared, and consumed using this infrastructure, enabling AI technologies to flourish. For instance, TIME and OpenAI announced their partnership in June 2024 to merge TIME's esteemed journalism into OpenAI products like ChatGPT. Through the partnership, OpenAI can improve its products and give proper credit to sources by accessing TIME's vast archives. In exchange, TIME will have access to OpenAI's technology to create new goods and improve how news is delivered. The collaboration seeks to increase access to reliable and accurate information on a global scale.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decision to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2029
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

The Artificial Intelligence (AI) in media and entertainment market is segmented and analyzed as follows:

By Application

  • Gaming
  • Video Production
  • Plagiarism Detection
  • Personalization
  • Production Management
  • Others

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Singapore
  • Indonesia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits to the Stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. CXO Perspective

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. ARTIFICIAL INTELLIGENCE (AI) IN MEDIA AND ENTERTAINMENT MARKET BY APPLICATION

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Gaming
  • 5.3. Video Production
  • 5.4. Plagiarism Detection
  • 5.5. Personalization
  • 5.6. Production Management
  • 5.7. Others

6. ARTIFICIAL INTELLIGENCE (AI) IN MEDIA AND ENTERTAINMENT MARKET BY GEOGRAPHY

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. North America
    • 6.2.1. By Application
    • 6.2.2. By Country
      • 6.2.2.1. United States
      • 6.2.2.2. Canada
      • 6.2.2.3. Mexico
  • 6.3. South America
    • 6.3.1. By Application
    • 6.3.2. By Country
      • 6.3.2.1. Brazil
      • 6.3.2.2. Argentina
      • 6.3.2.3. Others
  • 6.4. Europe
    • 6.4.1. By Application
    • 6.4.2. By Country
      • 6.4.2.1. United Kingdom
      • 6.4.2.2. Germany
      • 6.4.2.3. France
      • 6.4.2.4. Italy
      • 6.4.2.5. Spain
      • 6.4.2.6. Others
  • 6.5. Middle East and Africa
    • 6.5.1. By Application
    • 6.5.2. By Country
      • 6.5.2.1. Saudi Arabia
      • 6.5.2.2. UAE
      • 6.5.2.3. Others
  • 6.6. Asia Pacific
    • 6.6.1. By Application
    • 6.6.2. By Country
      • 6.6.2.1. China
      • 6.6.2.2. Japan
      • 6.6.2.3. India
      • 6.6.2.4. South Korea
      • 6.6.2.5. Australia
      • 6.6.2.6. Singapore
      • 6.6.2.7. Indonesia
      • 6.6.2.8. Others

7. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 7.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 7.2. Market Share Analysis
  • 7.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 7.4. Competitive Dashboard

8. COMPANY PROFILES

  • 8.1. Amazon Web Services Inc.
  • 8.2. Gravity Media
  • 8.3. GrayMeta
  • 8.4. IBM Corporation
  • 8.5. Microsoft Corporation
  • 8.6. Production Resource Group LLC
  • 8.7. Synthesia Ltd.
  • 8.8. Valossa Labs Ltd.
  • 8.9. PlaySight Interactive
  • 8.10. Move.ai