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市場調査レポート
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1574174

サービスとしての人工知能(AIaaS)市場-2024年から2029年までの予測

Artificial Intelligence as a Service (AIaaS) Market - Forecasts from 2024 to 2029


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ページ情報
英文 118 Pages
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サービスとしての人工知能(AIaaS)市場-2024年から2029年までの予測
出版日: 2024年10月08日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 118 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

サービスとしての人工知能(AIaaS)市場は予測期間中に46.52%のCAGRを記録し、2024年の249億4,700万米ドルから2029年には1,684億4,900万米ドルの市場規模に達すると予測されています。

サービスとしての人工知能(AIaaS)は、低コストでクラウドベースの方法として活用され、インフラや途方もないスタートアップ事業を必要とすることなく、人工知能(AI)アルゴリズムを使用し、人工神経システムを採用するためのビジネスを支援します。AIaaSには、クラウドベースの伝送、従量課金、インフラ企業の制限を受けない汎用性など、多くの企業が利用するさまざまなコンポーネントがあり、その中核能力に集中することができます。

AIaaSの管理には、機械学習ステージ、自然言語処理管理、コンピューター・ビジョン・サービス、AIチャットボット、仮想同僚が含まれます。これらは、機械が人間の方言を理解し、生成し、視覚データを解読し、顧客を支援することを可能にします。AI分野の絶え間ない進歩は、大手企業が研究開発へのベンチャーを拡大していることを理由に、企業以上の努力の間で人気を拡大しています。

さらに、AIを導入するための初期コストが高いことが、企業におけるAIの普及を妨げてきました。しかし、AIaaSは、AIインフラストラクチャを構築する必要性を排除することで、これらのコストを削減しており、予測期間における市場成長を促進すると期待されています。

サービスとしての人工知能(AIaaS)市場促進要因:

  • クラウドコンピューティングの採用拡大により、サービスとしての人工知能(AIaaS)ソリューションの需要が世界的に高まると予想されます。

予測期間中にArtificial Intelligence as a Service市場の成長を促進すると予測される主な要因の1つは、多数の組織がクラウドコンピューティングに移行していることです。クラウド・コンピューティングにより、企業はAIインフラを構築することなく人工知能を利用できるため、コストと時間を節約できます。サービスとしてのAIは第三者によって提供されるため、企業は本業に完全に集中することができ、これがAIaaSの需要の高まりにつながり、今後の市場成長を後押しします。

例えば、2022年6月、e&Group Limitedの一部門であるe&Enterpriseは、DataRobotと協業し、デジタルトランスフォーメーションの加速を目指す公開会社および非公開会社向けに、業界初のEnterprise AlaaSソリューションを発表しました。このソリューションは、AI・MLソリューションの構築、トレーニング、導入、管理を自社で行う場合の数分の一のコストで実現するエンド・ツー・エンドのクラウド・ソリューションを提供します。さらに、政府機関や非公開会社は、AIの専門知識を最小限に抑えながら、AIフィックスを大規模に展開し、ビジネス価値を実現することができます。同様に、ビジネスをアップグレードするためにクラウドコンピューティングを採用する企業が増えており、評価期間中の市場成長を後押しすると予測されています。

サービスとしての人工知能(AIaaS)市場の地理的展望:

  • 北米地域がサービスとしての人工知能(AIaaS)市場で大きなシェアを占めると予測されます。

北米地域は、Microsoft Corporation、Amazon Web Services、Google LLC、IBM Corporationなどの市場リーダーの存在により、大きな市場シェアを占めると予測されています。さらに、この地域には強力な業界プレイヤーの存在があり、技術的進歩の増加につながっています。したがって、今後数年間は多様な産業でAIaaSのような技術を採用する傾向が高まると思われます。

また、米国やカナダなどの北米諸国は、クラウドベースのソリューションへの投資の増加や、複数のアプリケーションへのAlaaSの活用を実現する新興セクターの台頭により、予測期間中に大幅な成長が見込まれています。さらに、同地域ではAIaaSソリューションを提供する新興企業の数が増加しており、予測期間中の市場成長を促進すると予測されています。

本レポートを購入する理由

  • 洞察に満ちた分析:顧客セグメント、政府政策と社会経済要因、消費者の嗜好、業界業種、その他のサブセグメントに焦点を当て、主要地域だけでなく新興地域もカバーする詳細な市場考察を得ることができます。
  • 競合情勢:
  • 市場促進要因と今後の動向:
  • 実行可能な提言:
  • 幅広い読者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果が高いです。

企業はどのような目的で当社のレポートを利用していますか?

業界および市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資決定、規制の枠組みと影響、新製品開拓、競合の影響

調査範囲

  • 2022年から2029年までの過去データおよび予測
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制枠組み、顧客行動、およびトレンド分析
  • 競合のポジショニング、戦略、および市場シェア分析
  • セグメントおよび各国を含む地域の収益成長および予測分析
  • 企業プロファイリング(特に主要な市場開拓)

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 サービスとしての人工知能(AIaaS)市場:タイプ別

  • イントロダクション
  • Bots
  • APIs
  • 機械学習
  • その他

第6章 サービスとしての人工知能(AIaaS)市場:企業規模別

  • イントロダクション

第7章 サービスとしての人工知能(AIaaS)市場:最終用途産業別

  • イントロダクション
  • BFSI
  • 小売り
  • ITおよび通信
  • ヘルスケア
  • 製造業
  • 政府
  • エネルギー
  • その他

第8章 サービスとしての人工知能(AIaaS)市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • タイプ別
    • 企業規模別
    • 最終用途産業別
    • 国別
  • 南米
    • タイプ別
    • 企業規模別
    • 最終用途産業別
    • 国別
  • 欧州
    • タイプ別
    • 企業規模別
    • 最終用途産業別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • タイプ別
    • 企業規模別
    • 最終用途産業別
    • 国別
  • アジア太平洋
    • タイプ別
    • 企業規模別
    • 最終用途産業別

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第10章 企業プロファイル

  • Amazon Web Services(AWS)
  • Microsoft Corporation
  • Google LLC
  • IBM Corporation
  • Oracle Corporation
  • BMC Software, Inc.
  • Salesforce.com, Inc.
  • BigML Inc
  • SAS Institute Inc
  • Fair Isaac Corporation
目次
Product Code: KSI061612188

The Artificial Intelligence as a Service (AIaaS) market is projected to witness a CAGR of 46.52% during the forecast period to reach a total market size of US$168.449 billion by 2029, up from US$24.947 billion in 2024.

Artificial Intelligence as a Service (AIaaS) is being utilized as a low-cost, cloud-based way to empower businesses to use artificial intelligence (AI) algorithms and employ artificial neural systems without requiring infrastructure or tremendous startup ventures. AIaaS has different components that numerous businesses utilize, like cloud-based conveyance, pay-as-you-go pricing, and versatility with no limitations on infrastructure companies to focus on its core capacities.

AIaaS administrations include machine learning stages, natural language processing administrations, computer vision services, AI chatbots, and virtual colleagues. They permit machines to understand and produce human dialects, decipher visual data, and assist clients. Ceaseless progressions in the field of AI, on account of major players expanding ventures into R&D, have been expanding their popularity among endeavors over businesses.

Moreover, the high initial costs of implementing AI have hindered its adoption among businesses. However, AIaaS has reduced these costs by eliminating the need to build an AI infrastructure, which is expected to drive market growth in the forecasted period.

ARTIFICIAL INTELLIGENCE AS A SERVICE (AIAAS) MARKET DRIVERS:

  • Growing adoption of cloud computing is expected to increase the demand for Artificial Intelligence as a Service (AIaaS) solutions globally.

One of the major factors anticipated to drive the Artificial Intelligence as a Service market's growth during the forecast period is the shift of a large number of organizations to cloud computing. Cloud computing allows companies to use artificial intelligence without the need to set up an AI infrastructure, saving them cost and time. It allows the companies to focus completely on their core business, as AI as a service is provided by third parties, which is leading to rising demand for AIaaS and propelling its market growth in the coming years.

For instance, in June 2022, e& Enterprise, a division of e& Group Limited, collaborated with DataRobot to introduce an industry-first Enterprise AlaaS solution for public and private companies looking to accelerate their digital transformation. It provides an end-to-end cloud solution that allows building, training, deployment, and managing AI & ML solutions at a fraction of the cost of in-house. Further, allowing governments and private companies to deploy AI fixes at scale and realize business value with minimal upfront AI expertise. Similarly, there are more companies are adopting cloud computing to upgrade their businesses, which is anticipated to boost the market growth during the assessment period.

Artificial Intelligence as a Service (AIaaS) Market Geographical Outlook:

  • The North American region is expected to hold a substantial Artificial Intelligence as a Service (AIaaS) market share.

The North American region is anticipated to hold a significant market share owing to the presence of market leaders such as Microsoft Corporation, Amazon Web Services, Google LLC, and IBM Corporation, among others. Further, the region has a strong industry player presence, leading to increasing technological advancements. Hence, there will be a higher tendency to adopt technologies like AIaaS for diverse industries in the coming years.

In addition, North American countries like the United States and Canada are anticipated to witness substantial growth during the forecast period due to rising investments in cloud-based solutions and an emerging sector realizing the utilization of AlaaS for multiple applications. Furthermore, the rising number of start-ups in the region providing AIaaS solutions is anticipated to propel the market growth during the forecast period.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decision to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2029
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

Market Segmentation:

The Artificial Intelligence as a Service (AIaaS) market is segmented and analyzed as below:

By Type

  • Bots
  • APIs
  • Machine Learning
  • Others

By Enterprise Size

  • Small
  • Medium
  • Large

By End-Use Industry

  • BFSI
  • Retail
  • IT and Telecom
  • Healthcare
  • Manufacturing
  • Government
  • Energy
  • Others

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • South Korea
  • Taiwan
  • Thailand
  • Indonesia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits for the stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. ARTIFICIAL INTELLIGENCE AS A SERVICE (AIAAS) MARKET BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Bots
  • 5.3. APIs
  • 5.4. Machine Learning
  • 5.5. Others

6. ARTIFICIAL INTELLIGENCE AS A SERVICE (AIAAS) MARKET BY ENTERPRISE SIZE

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Small
  • 6.3. Medium
  • 6.4. Large

7. ARTIFICIAL INTELLIGENCE AS A SERVICE (AIAAS) MARKET BY END-USE INDUSTRY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. BFSI
  • 7.3. Retail
  • 7.4. IT and Telecom
  • 7.5. Healthcare
  • 7.6. Manufacturing
  • 7.7. Government
  • 7.8. Energy
  • 7.9. Others

8. ARTIFICIAL INTELLIGENCE AS A SERVICE (AIAAS) MARKET BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. By Type
    • 8.2.2. By Enterprise Size
    • 8.2.3. By End-Use Industry
    • 8.2.4. By Country
      • 8.2.4.1. USA
      • 8.2.4.2. Canada
      • 8.2.4.3. Mexico
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. By Type
    • 8.3.2. By Enterprise Size
    • 8.3.3. By End-Use Industry
    • 8.3.4. By Country
      • 8.3.4.1. Brazil
      • 8.3.4.2. Argentina
      • 8.3.4.3. Others
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. By Type
    • 8.4.2. By Enterprise Size
    • 8.4.3. By End-Use Industry
    • 8.4.4. By Country
      • 8.4.4.1. Germany
      • 8.4.4.2. France
      • 8.4.4.3. United Kingdom
      • 8.4.4.4. Others
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. By Type
    • 8.5.2. By Enterprise Size
    • 8.5.3. By End-Use Industry
    • 8.5.4. By Country
      • 8.5.4.1. Saudi Arabia
      • 8.5.4.2. UAE
      • 8.5.4.3. Others
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. By Type
    • 8.6.2. By Enterprise Size
    • 8.6.3. By End-Use Industry
      • 8.6.3.1. China
      • 8.6.3.2. India
      • 8.6.3.3. Japan
      • 8.6.3.4. South Korea
      • 8.6.3.5. Taiwan
      • 8.6.3.6. Thailand
      • 8.6.3.7. Indonesia
      • 8.6.3.8. Others

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Competitive Dashboard

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. Amazon Web Services (AWS)
  • 10.2. Microsoft Corporation
  • 10.3. Google LLC
  • 10.4. IBM Corporation
  • 10.5. Oracle Corporation
  • 10.6. BMC Software, Inc.
  • 10.7. Salesforce.com, Inc.
  • 10.8. BigML Inc
  • 10.9. SAS Institute Inc
  • 10.10. Fair Isaac Corporation