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市場調査レポート
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1574169

モバイル人工知能市場-2024年から2029年までの予測

Mobile Artificial Intelligence Market - Forecasts from 2024 to 2029

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 140 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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モバイル人工知能市場-2024年から2029年までの予測
出版日: 2024年10月04日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

モバイル人工知能市場はCAGR 28.49%で成長し、2024年の226億5,800万米ドルから2029年には793億6,700万米ドルの市場規模に達すると予測されています。

モバイル人工知能(AI)は、主にスマートフォンやタブレットなどのモバイル通信機器へのAI技術の融合を意味します。これらのデバイスは、一般的な用途にとどまらず、多数のAIアプリケーションのプラットフォームとして機能します。言語翻訳、画像認識、音声識別などは、モバイルデバイスでAIを活用した場合の汎用性の一例に過ぎないです。とはいえ、このような技術の発展は、特に盗作に関する新たな懸念を引き起こしています。コンテンツ生成にAIを使用すると、人間が書いたものとAIが生成した文章を区別することが難しくなります。学生がAIの言語モデルを利用し、あたかも自分のオリジナル作品であるかのように装うことで、学問的誠実さの原則が損なわれるという、不穏なケースも記録されています。

この問題に対処するため、数人の独創的なデザイナーが、小論文が人間によって書かれたのか、AI言語モデルによって書かれたのかを見分けるアプリケーションを開発し、学問的不正から守っています。AIをスマートフォン端末に組み込むことで、生産性と効率性が向上する可能性があるにもかかわらず、その倫理的完全性を維持し、肯定的な影響を確保しながら盗用を防止するためには、注意を払うことが不可欠です。

モバイル人工知能市場促進要因:

  • AIを実現するプロセッサの需要増が市場成長を押し上げると予測

スマートフォンやタブレットなどのモバイル技術において、AIを搭載したプロセッサに対するニーズの高まりが見られます。需要の増加は、これらのポータブルデバイスに適用されたAIを使用して実行できる多様な機能に起因しています。モバイルの世界では、言語の翻訳、画像の認識、さらには音声認識など、多様な機能を通じてAIが受け入れられています。変化し続けるテクノロジーに精通した世代に対応するため、メーカーはより優れたユーザー体験を提供することを目的に、さまざまな形態の人工知能をガジェットに組み込んでいます。しかし、これは個人の利便性にとどまらないです。ヘルスケア、ゲーム、写真撮影など、AIアルゴリズムを実行するための専用チップを搭載することが、性能の最適化と運用効率を左右する分野もあり、その結果、モバイルコンピューティングデバイスの全体的な品質が向上する(Fraschini et al.)したがって、この分野のさらなる発展により、AI対応プロセッサーは携帯電話やタブレット端末で引き続き高い需要が見込まれ、それによってこれらのコンパニオンデバイスの使い方が変化することが予想されます。

モバイル人工知能市場の地理的展望

  • アジア太平洋地域は予測期間中に飛躍的な成長を遂げる

地域全体のモバイルアプリブームは、増え続けるスマートフォンの使用とインターネットアクセスの改善から生じています。急増する中産階級の人口も、モバイルAI技術の需要を促進する要因の一つです。さらに、中国と日本は自動車製造、エレクトロニクス、半導体産業で巨大な存在感を示しているため、この市場の促進に役立っています。これらの経済大国と多くの製造企業は、アジア太平洋地域全体でモバイルAI事業を確立するために大きく貢献しています。最近の5G技術動向は、この地域にスモールセルの急速な拡大をもたらしました。これは、データ・トランスミッションがより高速かつ効率的になり、人工知能機能が向上するため、モバイルAI市場の爆発的成長を意味します。

本レポートを購入する理由

  • 洞察に満ちた分析:顧客セグメント、政府政策と社会経済的要因、消費者の嗜好、産業分野、その他のサブセグメントに焦点を当て、主要地域と新興地域をカバーする詳細な市場洞察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用している戦略的策略を理解し、適切な戦略による市場浸透の可能性を把握します。
  • 市場促進要因と今後の動向:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場開拓をどのように形成していくかを探ります。
  • 実行可能な提言:ダイナミックな環境の中で、新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的決断を下すために、洞察を活用します。
  • 幅広い読者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果に優れています。

企業はどのような目的で当社のレポートを使用していますか?

業界および市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資決定、規制の枠組みと影響、新製品開拓、競合の影響

調査範囲

  • 2022年から2029年までの過去データと予測
  • 成長機会、課題、サプライチェーン展望、規制枠組み、顧客行動、動向分析
  • 競合の市況、戦略、市場シェア分析
  • 各国を含むセグメントと地域の収益成長と予測評価
  • 企業プロファイル(戦略、製品、財務情報、主な発展など)

モバイル人工知能市場は以下のようにセグメント化され、分析されています:

コンポーネント別

  • ハードウェア
  • プロセッサ
  • メモリ
  • センサ
  • その他
  • ソフトウェア
  • サービス

テクノロジーノード別

  • 20-28nm
  • 10nm
  • 7nm
  • その他

エンドユーザー別

  • スマートフォン
  • カメラ
  • ドローン
  • 自動車
  • ロボット
  • AR/VR
  • その他

地域別

  • 北米
  • 米国
  • カナダ
  • メキシコ
  • 南米
  • ブラジル
  • アルゼンチン
  • その他
  • 欧州
  • 英国
  • ドイツ
  • フランス
  • スペイン
  • その他
  • 中東・アフリカ
  • サウジアラビア
  • UAE
  • イスラエル
  • その他
  • アジア太平洋
  • 日本
  • 中国
  • インド
  • 韓国
  • インドネシア
  • タイ
  • その他

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • ステークホルダーにとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • CXOの視点

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 モバイル人工知能市場:コンポーネント別

  • イントロダクション
  • ハードウェア
    • プロセッサ
    • メモリ
    • センサー
    • その他
  • ソフトウェア
  • サービス

第6章 モバイル人工知能市場:テクノロジーノード別

  • イントロダクション
  • 20-28nm
  • 10nm
  • 7nm
  • その他

第7章 モバイル人工知能市場:エンドユーザー別

  • イントロダクション
  • スマートフォン
  • カメラ
  • ドローン
  • 自動車
  • ロボット工学
  • AR/VRについて
  • その他

第8章 モバイル人工知能市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • コンポーネント別
    • テクノロジーノード別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 南米
    • コンポーネント別
    • テクノロジーノード別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 欧州
    • コンポーネント別
    • テクノロジーノード別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • コンポーネント別
    • テクノロジーノード別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • アジア太平洋地域
    • コンポーネント別
    • テクノロジーノード別
    • エンドユーザー別
    • 国別

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第10章 企業プロファイル

  • Qualcomm Inc
  • Nvidia
  • Intel Corporation
  • IBM Corporation
  • Microsoft Corporation
  • Apple Inc
  • Huawei(Hisilicon)
  • GoogleLLC
  • Mediatek
  • Samsung
  • Cerebras Systems
目次
Product Code: KSI061616153

The mobile artificial intelligence market is expected to grow at a CAGR of 28.49%, reaching a market size of US$79.367 billion in 2029 from US$22.658 billion in 2024.

Mobile artificial intelligence (AI) signifies the amalgamation of AI technology into mobile communication devices, mostly smartphones and tablets. These devices serve as platforms for a multitude of AI applications, extending beyond typical use. Language translation, image recognition, and voice identification are just some examples of how versatile it can be when harnessed on a mobile device. Nevertheless, this development in technology raises new concerns, especially about plagiarism. The use of AI for content generation creates such complexity that differentiating between human-written materials and texts generated by AI becomes difficult. Some disturbing cases have been recorded where students have utilized AI language models, pretending they are their original works, thereby undermining principles of academic honesty.

To deal with this issue, a few creative designers have developed applications that can tell if an essay was written by a human or an AI language model, protecting against academic dishonesty. Despite the potential for increased productivity and efficiency by integrating AI into smartphone devices, it is essential to exercise caution to preserve its ethical integrity and prevent plagiarism while ensuring a positive impact.

Mobile Artificial Intelligence Market Drivers:

  • Increasing demand for AI-enabling processors is anticipated to increase the market growth

An increased need for processors powered by AI has been observed in mobile technology, including smartphones and tablets. The rise in demand can be attributed to diverse functions that can be performed using AI applied to these portable devices. The mobile world has embraced it through diverse functions like translation of languages, recognition of images, and even voice recognition. To keep up with this ever-changing, tech-savvy generation, manufacturers have incorporated different forms of artificial intelligence in their gadgets aimed at providing much better user experiences. However, this does not end at personal convenience. There are also sectors such as healthcare, gaming, or photography where performance optimization and operational efficiency hinge on having dedicated chips for running AI algorithms within them, thus enhancing the overall quality of mobile computing devices (Fraschini et al., 2020). Therefore, it is expected that with further developments in the field, AI-enabled processors will continue being in high demand for phones and tablets, thereby changing how people use these companion devices.

Mobile Artificial Intelligence Market Geographical Outlook

  • Asia Pacific is witnessing exponential growth during the forecast period

The mobile app boom regionwide emanates from ever-increasing smartphone use and improved Internet access. The burgeoning middle-class population is another factor that drives demand for mobile AI technologies. Furthermore, China and Japan have been instrumental in promoting this market because of their massive presence in the auto-making, electronics, and semiconductor industries. These economic giants and many manufacturing companies contribute substantially to establishing mobile AI businesses across the Asia Pacific region. 5G technology development has brought about the rapid expansion of small cells within this region recently. This implies explosive growth in mobile AI markets because it makes data transmission faster and more efficient, thus improving artificial intelligence features.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decision to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2029
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

The Mobile artificial intelligence market is segmented and analyzed as follows:

By Component

  • Hardware
  • Processor
  • Memory
  • Sensor
  • Others
  • Software
  • Services

By Technology Node

  • 20-28nm
  • 10nm
  • 7nm
  • Others

By End User

  • Smartphones
  • Cameras
  • Drones
  • Automotive
  • Robotics
  • AR/ VR
  • Others

By Geography

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • Japan
  • China
  • India
  • South Korea
  • Indonesia
  • Thailand
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits to the Stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. CXO Perspective

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. MOBILE ARTIFICIAL INTELLIGENCE MARKET BY COMPONENT

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Hardware
    • 5.2.1. Processor
    • 5.2.2. Memory
    • 5.2.3. Sensor
    • 5.2.4. Others
  • 5.3. Software
  • 5.4. Services

6. MOBILE ARTIFICIAL INTELLIGENCE MARKET BY TECHNOLOGY NODE

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. 20-28nm
  • 6.3. 10nm
  • 6.4. 7nm
  • 6.5. Others

7. MOBILE ARTIFICIAL INTELLIGENCE MARKET BY END-USER

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Smartphones
  • 7.3. Cameras
  • 7.4. Drones
  • 7.5. Automotive
  • 7.6. Robotics
  • 7.7. AR/ VR
  • 7.8. Others

8. MOBILE ARTIFICIAL INTELLIGENCE MARKET BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. By Component
    • 8.2.2. By Technology Node
    • 8.2.3. By End-User
    • 8.2.4. By Country
      • 8.2.4.1. USA
      • 8.2.4.2. Canada
      • 8.2.4.3. Mexico
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. By Component
    • 8.3.2. By Technology Node
    • 8.3.3. By End-User
    • 8.3.4. By Country
      • 8.3.4.1. Brazil
      • 8.3.4.2. Argentina
      • 8.3.4.3. Others
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. By Component
    • 8.4.2. By Technology Node
    • 8.4.3. By End-User
    • 8.4.4. By Country
      • 8.4.4.1. United Kingdom
      • 8.4.4.2. Germany
      • 8.4.4.3. France
      • 8.4.4.4. Spain
      • 8.4.4.5. Others
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. By Component
    • 8.5.2. By Technology Node
    • 8.5.3. By End-User
    • 8.5.4. By Country
      • 8.5.4.1. Saudi Arabia
      • 8.5.4.2. UAE
      • 8.5.4.3. Israel
      • 8.5.4.4. Others
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. By Component
    • 8.6.2. By Technology Node
    • 8.6.3. By End-User
    • 8.6.4. By Country
      • 8.6.4.1. Japan
      • 8.6.4.2. China
      • 8.6.4.3. India
      • 8.6.4.4. South Korea
      • 8.6.4.5. Indonesia
      • 8.6.4.6. Thailand
      • 8.6.4.7. Others

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Competitive Dashboard

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. Qualcomm Inc
  • 10.2. Nvidia
  • 10.3. Intel Corporation
  • 10.4. IBM Corporation
  • 10.5. Microsoft Corporation
  • 10.6. Apple Inc
  • 10.7. Huawei (Hisilicon)
  • 10.8. GoogleLLC
  • 10.9. Mediatek
  • 10.10. Samsung
  • 10.11. Cerebras Systems