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市場調査レポート
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1557338

データ収益化市場-2024年から2029年までの予測

Data Monetization Market - Forecasts from 2024 to 2029


出版日
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英文 152 Pages
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即日から翌営業日
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データ収益化市場-2024年から2029年までの予測
出版日: 2024年08月30日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 152 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

データ収益化市場は、2024年には約48億4,100万米ドルと推定され、CAGR 21.06%で2029年には125億8,500万米ドルに成長すると予測されています。

データ収益化市場は、世界のインターネット利用の増加に伴い、より高い成長率を示すと推定されます。展開モデルでは、クラウドベースの展開が高い市場シェアを獲得すると推定されます。一方、企業規模別では中・大企業規模が大きなシェアを獲得します。エンドユーザー産業におけるメディア・エンターテインメント分野は、より大容量のデータストレージを提供する産業として急成長すると思われます。インターネットの成長により、データ分析、ガバナンス、管理に対する世界の需要が高まると推定されます。同様に、地域全体でより安全で最適なデータランドスケープの開発に対する政府による関心の高まりも、世界のデータ収益化市場の成長を後押しすると推定されます。

データ収益化は、業界を超えて異なる企業間でデータを共有するプロセスです。データ収益化ソリューションにより、組織はAIを使用してデータを利用し、具体的な価値を得ることができます。これにより、データ交換が容易になり、成長が促進され、市場活動が活発化するなど、複数のメリットが得られます。インターネットの急速な普及により、企業のデータ量は増加し、データ収益化の潜在的なメリットに対する認識も高まっています。また、データ収益化のプロセスは、組織の運用コストを削減し、収益を増加させます。

世界のインターネット利用の増加は、データ収益化の市場を押し上げると推定されます。さらに、AIのイントロダクションも世界中のデータ収益化市場を押し上げると予測されています。AIのイントロダクションより、企業は断片化されたデータを活用し、データを収益化するインテリジェントな方法を創造・開発することができます。

データ収益化市場は、オンラインビジネスの成長とともにさらに拡大すると予想されます。例えば、オンライン小売の需要の増加は、AmazonやeBayのような様々なeコマースプロバイダーが保存する必要のあるデータ量を増加させ、データ収益化の利用を増加させます。Meta、Reddit、Xのような様々なソーシャルメディアやネットワーキングサイトも、AIを搭載したデータ収益化のイントロダクションより、より大きな成長を遂げると予想されます。

データ漏洩やサイバー攻撃の世界の事例の増加は、データ収益化の世界市場の成長に対する主要な課題として作用すると予測されます。世界のデータ漏洩の増加に伴い、データ収益化サービスを提供する企業はセキュリティを強化するための投資を増やし、サービスの運用コストを増加させる必要があります。

データ収益化市場の促進要因:

  • 世界のインターネット利用の増加。

データ収益化の世界市場成長の主な促進要因の1つは、クラウドコンピューティングに対する需要の増加です。ここ数年のインターネット利用率の伸びを目の当たりにし、すべての主要企業がオンライン空間にシフトしています。データ作成の増加に伴い、データストレージの需要も増加しています。クラウド・コンピューティングは、企業や従業員がインターネット接続を使用してクラウドからデータを保存し、利用することを可能にします。この場合、企業が収集したデータは遠隔地のデータセンターに転送され、インターネット経由でいつでもアクセスできます。クラウド・コンピューティングの増加により、企業はデータ共有や分析のために複数のツールや企業と簡単にコラボレーションできるようになった。

データ収益化の活用により大きな成長が期待される主要産業のひとつに、IT・通信業界があります。通信業界は、AIを搭載したツールを使用することで、データ収益化から多くの恩恵を受けることができます。AIを搭載したツールは、顧客にさらなるサービスを提供し、他の組織向けにカスタマイズ可能なサービスを設計します。世界市場で増加する通信業界は、ここ数年で大きな盛り上がりを見せています。国際電気通信連合(ITU)によると、2021年の世界のインターネット利用者数は約49億人で、2023年には約54億人に増加します。このインターネット・ユーザー数の急激な増加は、データ作成量を増加させました。

データ収益化市場の抑制要因:

  • サイバー侵害の増加

データ収益化市場の主な抑制要因の1つは、サイバー攻撃や信頼性の低いデータストレージによるデータの盗難や損失のリスクです。サイバー攻撃の事例が増加しているため、世界中で毎年膨大な量のデータの盗難や損失が発生しています。同様に、データの紛失や信頼性の低い不正確なデータの収集も、世界のデータ収益化市場の成長の課題となります。

ここ数年、世界のサイバー攻撃事例が増加しています。IT Governance UKが発表したブログによると、2023年だけでも世界で約82億件のデータ漏洩や攻撃がされています。英国の企業DarkBeamは、同サイトに掲載されたデータによると、データ漏洩の総額は約38億件にのぼるといいます。同様に、米国のReal Estate Wealth Networkは、1年間に約15億2,300万件のデータ流出しています。世界のソーシャルメディアサイトであるX(ツイッター)でも、約2億2,000万件のデータ流出が確認されました。

世界中でサイバー攻撃が増加する中、データ損失のリスクも生じています。同様に、世界市場におけるデータ収益化の大きな課題の一つは、不正確で質の低いデータのリスクです。不適切なデータ収集手順や信頼性の低いデータ保存は、データの品質にも影響を及ぼし、市場の抑制要因となっています。

データ収益化市場の地理的展望

  • 北米がデータ収益化市場で大きなシェアを占めると予測されます。

北米は世界最大のインターネットユーザーであり、世界最大のデータ作成者でもあることから、世界のデータ収益化市場で大きなシェアを占めると予想されます。米国やカナダのような国々は、Meta、X(Twitter)、Amazon、Redditなど、大量のデータを保有する世界分析企業の大半の本拠地でもあります。

北米地域は、AIなどの新技術の開発・導入が世界的に最も進んでいる地域のひとつです。データ収益化は企業に比類のないデジタル・アドバンテージを提供するソリューションであるため、この地域でのテクノロジー導入の速いペースは、データ収益化の市場を確実に押し上げると思われます。この地域は、データ収益化市場にAIやMLを活用したテクノロジーを導入する世界のリーダーです。

主要企業が提供するデータ収益化市場製品:

  • インフォシスはインドの多国籍企業で、航空宇宙、農業、化学、ヘルスケア、鉱業、ライフサイエンス、教育など複数の業界に製品やソリューションを提供しています。同社は、ブロックチェーン、IoT、デジタルエクスペリエンス、デジタルワークプレイスサービスなど複数のサービスを提供しています。データ収益化市場の企業は、データ収益化と分析ソリューションを提供しています。同社が提供するツールは、運用コストの削減と運転資本の削減を実現します。
  • Adastra社はThalesグループに属し、企業にデータ分析ソリューションを提供しています。同社はBFSI、自動車、ヘルスケア&ライフサイエンス、公共部門、製造業など様々な業界に製品とサービスを提供しています。同社は、データを強化し、開発し、イノベーションを促進するための包括的なフレームワークを含む、データ戦略と収益化ソリューションを提供しています。また、信頼できるデータを提供し、ガバナンス・フレームワークにより品質を保証します。カスタムソリューションとデータ統合により、強固なセキュリティを提供します。

データ収益化市場の主な発展:

  • 2024年2月、多国籍ソーシャルメディアプラットフォームのRedditは、世界のハイテク企業であるGoogleとデータ収益化に関するライセンスパートナーシップを締結したと発表しました。
  • 2023年10月、アマゾン傘下のアマゾン・ウェブ・サービスは、国際放送大会(IBC)2023で新しいデータ収益化ソリューションのデモを行った。同社は、この新しいソリューションが、DatabrickとHightouchで、コンポーザブルなC360ソリューションを提供すると述べた。また、Stable Diffusion XLを使用することで、クリエイティブな広告を生成し、高度な広告デモンストレーションを提供します。

データ収益化市場は以下のようにセグメント化され、分析されている:

提供タイプ別:

  • ソリューション
  • サービス

展開モデル別

  • オンプレミス
  • クラウド

企業規模別

  • 小規模
  • 中規模
  • 大規模

エンドユーザー業界別

  • Retail
  • Manufacturing
  • Automotive
  • BFSI
  • Media and Entertainment
  • Others

地域別

  • 北米
  • 米国
  • カナダ
  • メキシコ
  • 南米
  • ブラジル
  • アルゼンチン
  • その他
  • 欧州
  • 英国
  • ドイツ
  • フランス
  • イタリア
  • スペイン
  • その他
  • 中東・アフリカ
  • サウジアラビア
  • UAE
  • イスラエル
  • その他
  • アジア太平洋
  • 日本
  • 中国
  • インド
  • 韓国
  • インドネシア
  • タイ
  • その他

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 データ収益化市場:提供タイプ別

  • イントロダクション
  • ソリューション
  • サービス

第6章 データ収益化市場:展開モデル別

  • イントロダクション
  • オンプレミス
  • クラウド

第7章 データ収益化市場:企業規模別

  • イントロダクション

第8章 データ収益化市場:エンドユーザー業界別

  • イントロダクション
  • 小売り
  • 製造業
  • 自動車
  • BFSI
  • メディアとエンターテイメント
  • その他

第9章 データ収益化市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 提供タイプ別
    • 展開モデル別
    • 企業規模別
    • エンドユーザー業界別
    • 国別
  • 南米
    • 提供タイプ別
    • 展開モデル別
    • 企業規模別
    • エンドユーザー業界別
    • 国別
  • 欧州
    • 提供タイプ別
    • 展開モデル別
    • 企業規模別
    • エンドユーザー業界別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • 提供タイプ別
    • 展開モデル別
    • 企業規模別
    • エンドユーザー業界別
    • 国別
  • アジア太平洋
    • 提供タイプ別
    • 展開モデル別
    • 企業規模別
    • エンドユーザー業界別
    • 国別

第10章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第11章 企業プロファイル

  • Accenture
  • First Quantum(Adastra)
  • Dawex Systems
  • Elevondata
  • EMU Analytics
  • Gemalto NV(Thales Group)
  • Infosys
  • MonetizeMore
  • IBM
  • Google
  • SAP
  • SAS AB
目次
Product Code: KSI061612184

The data monetization market is estimated to be around US$4.841 billion in 2024 and is anticipated to grow to US$12.585 billion by 2029 at a CAGR of 21.06%.

The data monetization market is estimated to grow at a higher rate with the increase in the global usage of the internet. Under the deployment model, the cloud-based deployment is estimated to attain a higher market share. In contrast, the medium and large enterprise size in the enterprise size segments will achieve a significant share. The media and entertainment sector in the end-user industry will grow rapidly as the industry offers a higher volume of data storage. The growth of the Internet is estimated to increase the global demand for data analytics, governance, and management. Similarly, the increasing interest by the governments in developing a safer and optimal data landscape across the regions is also estimated to boost the global data monetization market growth.

Data monetization is the process through which the data is shared between different companies across industries. The data monetization solutions allow the organization to use its data, with AI, to obtain a tangible value. This offers multiple benefits, like easy data exchange, boosting growth, and increasing market activities. The rapid adoption of the internet increases the enterprise data volume and grows awareness of the potential benefits of data monetization. The data monetization process also helps the organization reduce operational costs while increasing revenue generation.

The growth of internet usage worldwide is estimated to boost the market for data monetization. Furthermore, the introduction of AI is also anticipated to boost the data monetization market around the globe. With the introduction of AI, enterprises can utilize fragmented data to create and develop intelligent ways to monetize data.

The data monetization market is expected to propel further with the growth in the online business landscape. For instance, the increase in the demand for online retail will increase the volume of data that needs to be stored by various e-commerce providers like Amazon and eBay, increasing the utilization of data monetization. The various social media and networking sites, like Meta, Reddit, and X, are also anticipated to attain greater growth with the introduction of AI-powered data monetization.

The rising global cases of data breaches and cyberattacks are forecasted to act as a major challenge to the growth of the global data monetization market. With the rising global cases of data breaches, the companies offering data monetization services have to increase their investments to boost security, increasing the operating cost of the services.

Data Monetization Market Drivers:

  • Increasing use of the internet across the globe.

One of the major drivers for the global data monetization market growth is the increase in the demand for cloud computing. All major enterprises have shifted to the online space, witnessing the growth of internet usage in the recent few years. With the rise in data creation, the demand for data storage also increased. Cloud computing allows enterprises and personnel to store and utilize data from the cloud using internet connectivity. In this, the data collected by any enterprise are transferred to a remote data center, which can be accessed at any time via the Internet. The increase in cloud computing allows enterprises to easily collaborate with multiple tools and enterprises for data sharing and analytics.

One of the major industries expected to witness major growth with the help of data monetization is the IT and telecommunications industry. The telecommunication industry can benefit a lot from data monetization using AI-powered tools. The AI-powered tools provide further services to the customers and design customizable services for other organizations. The increasing telecommunication industry in the global market has witnessed a significant boost in the recent few years. According to the International Telecommunication Union (ITU), there were about 4.9 billion internet users worldwide in 2021, which increased to about 5.4 billion in 2023. This rapid increase in the number of internet users increased the volume of data creation.

Data Monetization Market Restraints:

  • Increasing incidents of cyber breaches.

One of the major restraints to the data monetization market is the risk of data theft and loss through cyber attacks and unreliable data storage. Due to increasing cases of cyber attacks, the globe witnesses the theft and loss of huge volumes of data every year. Similarly, losing data or collecting unreliable and inaccurate data will also challenge the global data monetization market's growth.

The globe has witnessed an increase in global cyber attack cases in the recent few years. According to a blog published by the IT Governance UK, the globe witnessed about 8.2 billion data breaches and attacks in 2023 alone. According to the data published on its site, the enterprise DarkBeam of the United Kingdom observed the total data breaches accounted for the loss of about 3.8 billion data. Similarly, the Real Estate Wealth Network of the USA witnessed about 1.523 billion data leaks in the year. The global social media site X (Twitter) also observed data breaches of about 220 million records.

The risk of data loss arises with the increasing number of cyber-attacks around the globe. Similarly, one of the major challenges for data monetization in the global market is the risk of inaccurate and poor-quality data. The improper data collection procedure and unreliable data storage will also affect data quality, creating a restraint on the market.

Data Monetization Market Geographical Outlook

  • North America is anticipated to hold a significant share of the Data Monetization Market.

North America is anticipated to hold a major share of the global data monetization market, as the region is among the biggest users of the internet and among the largest creators of data worldwide. Countries like the US and Canada are also home to most of the global analytic enterprises that hold a high volume of data, like Meta, X (Twitter), Amazon, and Reddit, among many others.

The North American region is one of the biggest developers and adopters of new technologies like AI worldwide. This quick pace of technology adoption is sure to boost the market for data monetization in the region, as the solution offers an unmatched digital advantage to enterprises. The region is the global leader in introducing AI and ML-powered technology to the data monetization market.

Data Monetization Market Products Offered by Key Companies:

  • Infosys is an Indian multinational corporation that offers products and solutions to multiple industries like aerospace, agriculture, chemical, healthcare, mining, life science, and education, among others. The company offers multiple services like blockchain, IoT, digital experience, and digital workplace services, among others. Companies in the data monetization market offer data monetization and analytic solutions. The tool offered by the company offers a reduced operational cost and reduced working capital. The company also aims to increase the revenue of the enterprises with this solution.
  • Adastra is a part of the Thales Group, offering enterprises data analytics solutions. The company offers its products and services to various industries, like BFSI, automotive, healthcare & life science, public sector, and manufacturing, among others. The company offers data strategy and monetization solutions, including a comprehensive framework for enhancing data, developing, and fostering innovation. The solution also offers trustable data, which ensures quality with a governance framework. The company offers robust security with custom solutions and data integration.

Data Monetization Market Key Developments:

  • In February 2024, Reddit, a multinational social media platform, announced that it had signed a licensing partnership with Google, the global tech giant, for data monetization. The company further stated that the agreement stated that Google would train its AI model with the data available from Reddit users.
  • In October 2023, Amazon Web Services, a part of Amazon, demonstrated its new data monetization solution at the International Broadcasting Convention (IBC) 2023. The company stated that its new solution will provide composable C360 solutions, with Databrick and Hightouch. The product also offers creative Ad generation, with the use of the Stable Diffusion XL, and also offers advanced advertising demonstration.

The Data Monetization Market is segmented and analyzed as follows:

By Offering Type:

  • Solution
  • Services

By Deployment Model:

  • On-Premise
  • Cloud

By Enterprise Size:

  • Small
  • Medium
  • Large

By End-User Industry:

  • Retail
  • Manufacturing
  • Automotive
  • BFSI
  • Media and Entertainment
  • Others

By Geography

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • Japan
  • China
  • India
  • South Korea
  • Indonesia
  • Thailand
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits for the stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. The Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. DATA MONETIZATION MARKET BY OFFERING TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Solution
  • 5.3. Services

6. DATA MONETIZATION MARKET BY DEPLOYMENT MODEL

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. On-Premise
  • 6.3. Cloud

7. DATA MONETIZATION MARKET BY ENTERPRISE SIZE

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Small
  • 7.3. Medium
  • 7.4. Large

8. DATA MONETIZATION MARKET BY END-USER INDUSTRY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. Retail
  • 8.3. Manufacturing
  • 8.4. Automotive
  • 8.5. BFSI
  • 8.6. Media and Entertainment
  • 8.7. Others

9. DATA MONETIZATION MARKET BY GEOGRAPHY

  • 9.1. Introduction
  • 9.1. North America
    • 9.1.1. By Offering Type
    • 9.1.2. By Deployment Model
    • 9.1.3. By Enterprise Size
    • 9.1.4. By End-User Industry
    • 9.1.5. By Country
      • 9.1.5.1. United States
      • 9.1.5.2. Canada
      • 9.1.5.3. Mexico
  • 9.2. South America
    • 9.2.1. By Offering Type
    • 9.2.2. By Deployment Model
    • 9.2.3. By Enterprise Size
    • 9.2.4. By End-User Industry
    • 9.2.5. By Country
      • 9.2.5.1. Brazil
      • 9.2.5.2. Argentina
      • 9.2.5.3. Others
  • 9.3. Europe
    • 9.3.1. By Offering Type
    • 9.3.2. By Deployment Model
    • 9.3.3. By Enterprise Size
    • 9.3.4. By End-User Industry
    • 9.3.5. By Country
      • 9.3.5.1. United Kingdom
      • 9.3.5.2. Germany
      • 9.3.5.3. France
      • 9.3.5.4. Italy
      • 9.3.5.5. Spain
      • 9.3.5.6. Others
  • 9.4. Middle East and Africa
    • 9.4.1. By Offering Type
    • 9.4.2. By Deployment Model
    • 9.4.3. By Enterprise Size
    • 9.4.4. By End-User Industry
    • 9.4.5. By Country
      • 9.4.5.1. Saudi Arabia
      • 9.4.5.2. UAE
      • 9.4.5.3. Israel
      • 9.4.5.4. Others
  • 9.5. Asia Pacific
    • 9.5.1. By Offering Type
    • 9.5.2. By Deployment Model
    • 9.5.3. By Enterprise Size
    • 9.5.4. By End-User Industry
    • 9.5.5. By Country
      • 9.5.5.1. Japan
      • 9.5.5.2. China
      • 9.5.5.3. India
      • 9.5.5.4. South Korea
      • 9.5.5.5. Indonesia
      • 9.5.5.6. Thailand
      • 9.5.5.7. Others

10. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 10.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 10.2. Market Share Analysis
  • 10.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 10.4. Competitive Dashboard

11. COMPANY PROFILES

  • 11.1. Accenture
  • 11.2. First Quantum (Adastra)
  • 11.3. Dawex Systems
  • 11.4. Elevondata
  • 11.5. EMU Analytics
  • 11.6. Gemalto NV (Thales Group)
  • 11.7. Infosys
  • 11.8. MonetizeMore
  • 11.9. IBM
  • 11.10. Google
  • 11.11. SAP
  • 11.12. SAS AB