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市場調査レポート
商品コード
1557275
世界のゲーム市場-2024年から2029年までの予測Global Gaming Market - Forecasts from 2024 to 2029 |
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カスタマイズ可能
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世界のゲーム市場-2024年から2029年までの予測 |
出版日: 2024年07月26日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 138 Pages
納期: 即日から翌営業日
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世界のゲーム市場は、2024年の2,060億7,100万米ドルから2029年には2,923億3,600万米ドルへと7.24%(CAGR)で成長すると推定されます。
昨今、ゲームは娯楽の主要な源となっており、技術の進歩に伴い、グラフィックスやディスプレイの革新が世界の成長をさらに後押ししています。米国、中国、日本などの主要経済国は、このセグメントで著しい成長を遂げており、5Gの導入が進み、若い人口が急増していることから、新しくて革新的なゲームに対する需要はプラス成長を示すと予想されます。
さらに、クラウドエコシステムとAR/VRへの投資が、新しいヘッドセットとゲーム機の市場開拓につながり、市場をさらに押し上げています。主要市場参入企業であるSAGA Corporation、Nintendo、Blizzard Entertainment、Sory、Microsoftは、新しいゲームの発売やコラボレーションなどの戦略的な作戦を開始しており、これがさらなる促進要因として作用しています。
ここ数年、主要国では都市部の人口が増加傾向にあり、生活水準の向上に伴い、ホームエンタテインメントの利用範囲も拡大しています。主要国ではゲーマーの人口が増加しており、これがゲーム市場の拡大を促進すると予想されています。例えば、Confederation of Indian Industries "Indian Gaming Show 2024 "によると、2023年のインドにおけるアクティブゲーマーの数は4億5,000万人に達しました。これは2022年の数字を7.1%上回る成長率で、2050年には5億人に達するといいます。
同様に、IAB欧州によると、2023年には世界全体で32億4,000万人のゲーマーが存在し、2024年には33億4,000万人に達すると推定されています。ゲームは人々をつなぐ共通のチャネルを提供し、大手ブランドは拡大する市場機会を最適化するための取り組みを行うようになりました。
技術の進歩や採用がさまざまな業界で見られるようになり、ゲームセグメントも同様です。アーケード、シミュレーション、ストラテジー、スポーツ、アクションなど、ゲームにはさまざまな種類やジャンルがあるため、好みはダイナミックに変化します。民間参入企業は、多様な消費者層に対応するゲーム技術を強化するため、戦略的な投資を行っています。
例えば、2024年1月、Nitro GamesはDigital Extremesとモバイル無料ゲーム「Warframe」の拡大に関する正式契約を締結しました。この協業により、Nitro Gamesは自社のIPを使ったゲーム開発をさらに進めることができるようになります。
エンターテインメントの媒体であるゲームは、PC、ラップトップ、スマートフォン、タブレットなど、さまざまなデバイスを通じて実施されます。ゲームに使用される最も一般的なデバイスはスマートフォンです。技術の進歩に伴い、今後発売されるモデルは最新のアプローチに基づいており、ゲームを簡単に操作できる機能を備えています。サムスン、アップル、Vivoといった大手企業が新モデルに投資しており、世界のスマートフォン普及率は上昇傾向にあります。世界のサプライヤー・モバイル・アソシエーションによると、2030年までにスマートフォンの接続台数は80億台に達し、普及率は90%に達します。主要新興経済諸国、すなわち中国と米国では、普及率は90%を超えると考えられます。
インターネット接続と5Gの普及が進むことで、新たな成長が見込まれます。エリクソンのモバイル契約展望では、2024年第1四半期には、世界で1億6,000万件の5G契約が追加され、契約総額は17億件に達しました。また、2029年までに世界の5G契約数は56億に達するとしています。
世界のゲーム市場の地理的展望
北米はかなりの市場シェアを占めると予想されるが、これはゲーマー人口が急増していることと、米国とカナダという主要な地域経済圏で新しいゲームやコンソールが発売されていることに起因します。Entertainment Software Associationの「2023 Facts About U.S. Gaming Industry」によると、毎週約212.何百万人ものアメリカ人が日課としてビデオゲームをプレイしています。さらに同資料によると、ゲーマーの54%がゲーム機をゲームに使用しており、ユーザーの75%がゲームに4時間近く費やしているといいます。さらに、「2022年カナダインターネット調査(CIUS)」によると、2022年にはカナダの人口の約37%がビデオゲームをプレイし、人口の約6%が週に20時間以上を費やしています。
The global gaming market is estimated to grow from US$206.071 billion in 2024 to US$292.336 billion in 2029 at 7.24% (CAGR).
Gaming has become a major source of entertainment these days, and as technology is advancing, innovations in graphics and display are further driving its global growth. Major economies, namely the United States, China, and Japan, among others, are witnessing significant growth in this field, and with the ongoing 5G adoption trend followed by a booming young population, the demand for new and innovative games is anticipated to show positive growth.
Additionally, investments in the cloud ecosystem and AR/VR have led to the development of new headsets and gaming consoles, further propelling the market upward. Major market players, namely SAGA Corporation, Nintendo, Blizzard Entertainment, Sony, and Microsoft, are initiating strategic maneuvers such as new game launches and collaborations, which are acting as an additional driving factor.
Over the years, the urban population has witnessed positive growth in major economies, and with improvements in living standards, the scope of home entertainment has also increased. The strength of gamers is increasing in major nations which is anticipated to drive the gaming market expansion. For instance, according to the Confederation of Indian Industries "Indian Gaming Show 2024", the strength of active gamers reached 450 million in India in 2023. This represented a 7.1% growth over 2022's figure, and by 2050, the strength will reach 500 million.
Likewise, according to IAB Europe, in 2023, there were an estimated 3.24 billion gamers globally, and the number is set to reach 3.34 billion in 2024. Gaming has provided a common channel for connecting people, which has made major brands undertake initiatives to optimize the growing market opportunity.
As technological advancements and adoption are finding their way into various industry verticals, the gaming sector is no different. Preferences change dynamically when it comes to gaming, as there are various types and genres such as arcade, simulation, strategy, sports, and action, among others. Private players are undertaking strategic investments to bolster gaming technology that would address the varied consumer demographics.
For instance, in January 2024, Nitro Games entered into a definitive agreement with Digital Extremes to expand their mobile free-to-play game "Warframe". The collaboration would further enable Nitro Games to develop gaming on its IP.
Gaming, being a medium of entertainment, is implemented through different devices such as PCs, laptops, smartphones, and tablets. The most common devices used for gaming are smartphones. As technology advances the upcoming models are based on a modern approach and are equipped with features that make gaming operate easily. The global smartphone penetration is witnessing an upward trajectory with major companies, namely Samsung, Apple, and Vivo, investing in new models. According to the Global Supplier Mobile Association, by 2030, there will be 8 billion smartphone connections, and the adoption rate will reach 90%. Major developed economies, namely China and the USA, will experience an adoption rate above 90%.
Internet subscription and the ongoing increase in 5G adoption is further anticipated to provide new growth prospects. The Ericson's mobile subscription outlook, in Q1 of 2024, 160 million 5G subscriptions were added globally thereby making the total subscription volume of 1.7 billion. And by 2029 the global 5G subscription is set to reach a threshold of 5.6 billion.
Global Gaming Market Geographical Outlook
North America is expected to account for a considerable market share, which is attributable to the booming population of gamers coupled with launches of new games and consoles in major regional economies, namely the United States and Canada. According to the Entertainment Software Association's "2023 Facts About U.S Gaming Industry", weekly nearly 212. Millions of Americans play video games as a part of their routine. The same source further stated that 54% of gamers use consoles for playing games, and 75% of the users spend nearly 4 hours on games. Additionally, according to the "2022 Canadian Internet Survey (CIUS)", about 37% of Canada's population played video games in 2022, and about 6% of the population spent more than 20 hours weekly.