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市場調査レポート
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1557274

食用油の世界市場:2024年~2029年の予測

Global Edible Oils Market - Forecasts from 2024 to 2029


出版日
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英文 152 Pages
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食用油の世界市場:2024年~2029年の予測
出版日: 2024年07月26日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 152 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

食用油市場は、2024年の1,133億8,100万米ドルから2029年には1,412億1,400万米ドルに達し、CAGRで4.49%の成長が予測されています。

食用油または調理油とは、植物、動物、微生物由来のもので、人間の食生活においてビタミンEと不飽和脂肪の一次供給源となります。食用油製品は身体の様々な栄養ニーズを満たすため、家庭料理や工業用食品製造に使用されています。栄養価の高い食事に対する需要の高まりと、植物油の生産と消費の拡大が、食用油製品に対する世界の需要の大きな原動力となっており、市場全体の成長を促進しています。

世界の食用油市場促進要因

  • エンドユーザー需要の拡大が市場全体の成長を促進しています。

食用油には、ココナッツ油、ひまわり油、大豆油、パーム油、マスタード油など様々な種類があり、いずれも家庭での調理や工業用食品製造に高い適用性を見出しています。世界の人口増加により、消費者の全体的な食品消費規模は拡大しています。急速な都市化に伴う生活水準の向上により、住宅ユーザーからの食品需要は増加傾向にあります。このような積極的な成長は、調理目的の食用油の需要と使用を強化します。例えば、インド油糧種子研究評議会によると、インドの食用油需要は2025年の2,902万トンから2050年には4,089万トンに増加します。

同様に、国連食糧農業機関によれば、2032年までに植物油消費量の57%を人間が消費し、次いで飼料が消費するといいます。新興市場経済圏、すなわち中国とブラジルでは、一人当たりの消費水準が裕福な経済圏の消費規模に匹敵するようになります。

  • 食用油生産を強化するための政府の好意的な取り組みが、市場拡大の原動力になると予想されます。

食用油は、心臓、消化器系、その他の器官をより健康的な状態に改善するのに役立つ栄養素を豊富に含んでいます。健康意識の高まりは、より健康的で適切に調理された食品消費へとシフトしており、バター、獣脂、ラードといった飽和脂肪源のより良い代替品として機能する食用油は、そうした食生活に不可欠な部分を形成しています。

各国政府は食用油の応用性の高さを認識し、食用油の生産を強化するための取り組みや計画に投資しています。例えば、インド政府の「食用パーム油国家ミッション」は、国内のパーム油生産能力を向上させ、食用油の輸入依存度を最小限に抑えることを目的としています。同様に、世界各国の農務省は食用油の生産能力を強化することを重視しており、これが世界市場の拡大を促進すると予想されます。

世界の食用油市場セグメント分析

  • パーム油は着実な成長を遂げています。

食用油市場は製品タイプ別に、ココナッツ油、ひまわり油、大豆油、落花生油、マスタード油、その他に分類されます。パーム油は、コレステロールを低下させ、心臓の健康全般を向上させるなど、その高い健康効果に後押しされ、絶え間ない成長が見込まれています。パーム油は、高トランス脂肪のショートニングの効果的な代替品となっています。このような食用油製品の需要は、栄養価の高い植物油に対する消費者の嗜好の高まりに後押しされ、上昇軌道に乗ると予想されます。

米国農務省の「油糧種子市場と貿易」レポートによると、2024年5月までに世界の植物油生産量は2億2,828万トンに達し、そのうちパーム油が35.05%を占めています。一方、残りの65%はココナッツ、オリーブ、菜種、ヒマワリ、大豆、綿実などの他の種類です。さらに同レポートは、同期間においてパームが世界の植物油消費量の35.12%を占めていたことも明記しています。

アジア太平洋地域は一定の成長が見込まれています。

地域別に見ると、食用油市場は北米、南米、欧州、中東・アフリカ、アジア太平洋に区分されます。アジア太平洋地域は、中国、インドネシア、インドといった主要経済圏における植物油消費の活況に後押しされ、かなりの市場シェアを占めており、一定の成長が見込まれています。米国農務省によると、2024年5月までに中国の国内野菜消費量は4,128万トン、次いでインドネシアの消費規模が2,586万トン、インドが2,541万トンとなっています。この3カ国を合わせると、世界の国内植物油消費量の41.15%を占めます。

さらに、北米は、国内外での食用油供給を強化するためのカーギル社などの主要市場プレイヤーの積極的な取り組みに後押しされ、着実な成長を示すと予想されます。さらに、米国をはじめとする主要国では野菜消費量が伸びており、この地域の市場拡大をさらに後押ししています。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • ステークホルダーにとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 食用油の世界市場:製品タイプ別

  • イントロダクション
  • ココナッツ油
  • ひまわり油
  • 大豆油
  • 落花生油
  • マスタード油
  • その他

第6章 食用油の世界市場:エンドユーザー別

  • イントロダクション
  • 住宅用
  • 商業用
  • 工業用

第7章 食用油の世界市場:流通チャネル別

  • イントロダクション
  • オンライン
  • オフライン

第8章 食用油の世界市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 製品タイプ別
    • エンドユーザー別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 南米
    • 製品タイプ別
    • エンドユーザー別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 欧州
    • 製品タイプ別
    • エンドユーザー別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • 製品タイプ別
    • エンドユーザー別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • アジア太平洋地域
    • 製品タイプ別
    • エンドユーザー別
    • 流通チャネル別
    • 国別

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第10章 企業プロファイル

  • Archer-Daniels-Midland Company
  • Adani Group
  • Cargill, Incorporated
  • Paras Group
  • Bunge
  • Sime Darby Plantation Berhad.
  • Louis Dreyfus Company Brasil S.A.
  • Wilmar Oils & Fats
  • Olenex Sarl
  • Adams Group
目次
Product Code: KSI061610512

The global edible oils market is estimated to grow at 4.49% (CAGR) from US$113.381 billion in 2024 to US$141.214 billion in 2029.

Edible oil or cooking oil is derived from plant, animal, or microbial origin which forms a primary source of vitamin E and unsaturated fats in human diets. Edible oil products fulfill varied nutritional needs of the body, owing to which they are used in home cooking and industrial food manufacturing. The booming demand for nutritional diet coupled with bolstering growth in the production & consumption of vegetable oil is majorly driving the demand for edible oil products globally, thereby augmenting the overall market growth.

Global Edible Oil Market Drivers

  • The growing end-user demand is propelling the overall market growth.

Edible oils come in various varieties, including coconut, sunflower, soybean, palm, and mustard oil, all of which find high applicability in home cooking and industrial food manufacturing. The global population growth has increased the consumer's overall food consumption scale. With the improvement in living standards followed by rapid urbanization, the food demand from residential users is set to experience an upward trajectory. Such positive growth will bolster demand and usage of edible oils for cooking purposes. For instance, according to the Indian Council of Oilseed Research, India's edible oil demand will grow from 29.02 million tons in 2025 to 40.89 million tons in 2050.

Likewise, according to the Food and Agriculture Organization, by 2032, human consumption will account for 57% of vegetable oil consumption, followed by feedstock. In the emerging market economies, namely China and Brazil, the per capita consumption level will match the consumption scale of wealthier economies.

  • Favorable government initiatives to bolster edible oil production are expected to drive the market expansion.

Edible oil provides a plethora of nutrients that assist in improving the heart, digestive system, and other organs in healthier shape. The growing health awareness has shifted towards healthier and properly cooked food consumption, and edible oil acting as the better alternative for saturated fat sources such as butter, tallow, and lard are forming an integral part of such diets.

The governments of countries are realizing the high applicability of edible oils and are investing in initiatives and schemes to bolster edible oil production. For instance, the government of India's "National Mission for Edible Palm Oils" aims to elevate palm oil production capabilities in the country thereby minimizing its dependence on edible oil imports. Likewise, agriculture ministries of respective nations globally emphasize bolstering their edible production capacity, which is anticipated to drive global market expansion.

Global Edible Oils Market Segment Analysis

  • Palm Oil is set to witness steady growth.

The global edible oils market, based on product type, is categorized into coconut oil, sunflower oil, soybean oil, groundnut oil, mustard oil, and others. Palm oil is anticipated to grow constantly, fuelled by its high health benefits, such as lowering cholesterol and improving overall heart health. The oil formed an effective alternative for high-trans fat shortening. The demand for such edible oil products is anticipated to witness an upward trajectory fuelled by the growing consumer preferences for vegetable oils having high nutritional content.

According to the USDA's "Oilseed Market and Trade" report, by May 2024, global vegetable oil production reached 228.28 million metric tons, of which palm oil accounted for 35.05%. In contrast, the remaining 65% comprised other types such as coconut, olive, rapeseed, sunflower, soybean, and cottonseed. Moreover, the same report also specified that in the same period, palm constituted 35.12% of the global vegetable oil consumption.

Asia Pacific is expected to grow at a constant rate.

Based on geography, the global edible oils market is segmented into North America, South America, Europe, the Middle East and Africa, and Asia Pacific. The Asia Pacific region is posed for constant growth, accounting for a considerable market share fuelled by the booming vegetable oil consumption in major economies, namely China, Indonesia, and India. According to the USDA, by May 2024, the domestic vegetable consumption in China stood at 41.28 million metric tons, followed by Indonesia with a consumption scale of 25.86, and India with 25.41 million metric tons. Together, the three nations accounted for 41.15% of the global domestic vegetable oil consumption.

Moreover, North America is anticipated to show steady growth fuelled by the favorable efforts by major market players such as Cargill to bolster their edible oil supply both domestically and overseas. Additionally, major economies, namely the United States, are experiencing positive growth in vegetable consumption, thereby further augmenting the regional market expansion.

Global Edible Oils Key Market Developments

  • In March 2024, the Indian government, under its "Mission Palm Oil", inaugurated its first mill in the Northeast region. The government aims to establish mills in major states, namely Assam, Mizoram, Manipur, Tripura, Nagaland, and Arunachal Pradesh.
  • In February 2023, Cargill launched its edible oil product "Gemini Pureit(TM)" in Karnataka as part of its effort to expand its edible oil portfolio in South India. The company further stated that the product would be available in other southern states, namely Andra Pradesh, Telangana, and Tamil Nadu.
  • In July 2022, Eni completed the construction of its oilseed collection and processing plant in Makueni, Kenya. The plant would produce vegetable oils for biorefineries and had an installed capacity of 15,000 tons. The establishment defines Kenya's commitment to bringing Africa into a vertical bio-refinery supply chain.
  • In June 2022, Gemini Edibles & Fats India Ltd, the market leader in refined sunflower oil, plans to invest up to Rs 500 crore to extend its footprint in the country's edible oil sector.

The Global Edible Oils Market is segmented and analyzed as:

By Product Type

  • Coconut Oil
  • Sunflower Oil
  • Soybean Oil
  • Groundnut Oil
  • Mustard Oil
  • Others

By End-User

  • Household
  • Commercial
  • Industrial

By Distribution Channel

  • Online
  • Offline

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Colombia
  • Peru
  • Others
  • Europe
  • Austria
  • Belgium
  • Bulgaria
  • Czech Republic
  • Denmark
  • Finland
  • France
  • Germany
  • Hungary
  • Ireland
  • Italy
  • Netherlands
  • Poland
  • Portugal
  • Romania
  • Slovakia
  • Slovenia
  • Spain
  • Sweden
  • United Kingdom
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • Israel
  • UAE
  • Turkey
  • Morocco
  • Ethiopia
  • Algeria
  • Egypt
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Philippines
  • Indonesia
  • Vietnam
  • Malaysia
  • Thailand
  • Singapore

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits for the Stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. GLOBAL EDIBLE OILS MARKET BY PRODUCT TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Coconut Oil
  • 5.3. Sunflower Oil
  • 5.4. Soybean Oil
  • 5.5. Ground Nut Oil
  • 5.6. Mustard Oil
  • 5.7. Others

6. GLOBAL EDIBLE OILS MARKET BY END-USER

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Residential
  • 6.3. Commercial
  • 6.4. Industrial

7. GLOBAL EDIBLE OILS MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Online
  • 7.3. Offline

8. GLOBAL EDIBLE OILS MARKET BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. By Product Type
    • 8.2.2. By End User
    • 8.2.3. By Distribution Channel
    • 8.2.4. By Country
      • 8.2.4.1. United States
      • 8.2.4.2. Canada
      • 8.2.4.3. Mexico
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. By Product Type
    • 8.3.2. By End User
    • 8.3.3. By Distribution Channel
    • 8.3.4. By Country
      • 8.3.4.1. Brazil
      • 8.3.4.2. Argentina
      • 8.3.4.3. Colombia
      • 8.3.4.4. Peru
      • 8.3.4.5. Others
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. By Product Type
    • 8.4.2. By End User
    • 8.4.3. By Distribution Channel
    • 8.4.4. By Country
      • 8.4.4.1. Austria
      • 8.4.4.2. Belgium
      • 8.4.4.3. Bulgaria
      • 8.4.4.4. Czech Republic
      • 8.4.4.5. Denmark
      • 8.4.4.6. Finland
      • 8.4.4.7. France
      • 8.4.4.8. Germany
      • 8.4.4.9. Hungry
      • 8.4.4.10. Ireland
      • 8.4.4.11. Italy
      • 8.4.4.12. Netherland
      • 8.4.4.13. Poland
      • 8.4.4.14. Portugal
      • 8.4.4.15. Romania
      • 8.4.4.16. Slovakia
      • 8.4.4.17. Slovenia
      • 8.4.4.18. Spain
      • 8.4.4.19. Sweden
      • 8.4.4.20. United Kingdom
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. By Product Type
    • 8.5.2. By End User
    • 8.5.3. By Distribution Channel
    • 8.5.4. By Country
      • 8.5.4.1. Saudi Arabia
      • 8.5.4.2. Israel
      • 8.5.4.3. UAE
      • 8.5.4.4. Turkey
      • 8.5.4.5. Morocco
      • 8.5.4.6. Ethiopia
      • 8.5.4.7. Algeria
      • 8.5.4.8. Egypt
      • 8.5.4.9. Others
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. By Product Type
    • 8.6.2. By End User
    • 8.6.3. By Distribution Channel
    • 8.6.4. By Country
      • 8.6.4.1. China
      • 8.6.4.2. Japan
      • 8.6.4.3. India
      • 8.6.4.4. South Korea
      • 8.6.4.5. Australia
      • 8.6.4.6. Philippines
      • 8.6.4.7. Indonesia
      • 8.6.4.8. Vietnam
      • 8.6.4.9. Malaysia
      • 8.6.4.10. Thailand
      • 8.6.4.11. Singapore

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Competitive Dashboard

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. Archer-Daniels-Midland Company
  • 10.2. Adani Group
  • 10.3. Cargill, Incorporated
  • 10.4. Paras Group
  • 10.5. Bunge
  • 10.6. Sime Darby Plantation Berhad.
  • 10.7. Louis Dreyfus Company Brasil S.A.
  • 10.8. Wilmar Oils & Fats
  • 10.9. Olenex Sarl
  • 10.10. Adams Group