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市場調査レポート
商品コード
1532926
宅配便・エクスプレス・小包(CEP)市場 - 2024年~2029年までの予測Courier, Express, and Parcel (CEP) Market - Forecasts from 2024 to 2029 |
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カスタマイズ可能
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宅配便・エクスプレス・小包(CEP)市場 - 2024年~2029年までの予測 |
出版日: 2024年07月15日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 142 Pages
納期: 即日から翌営業日
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宅配便・エクスプレス・小包(CEP)市場は、2024年の5,637億5,100万米ドルから予測期間中にCAGR7.99%で成長し、2029年までには8,279億8,400万米ドルに達すると予測されています。
同市場は、特に世界の新興経済圏における都市化の進展と中流階級の人口拡大に伴い、著しいペースで成長すると予測されています。市場参入企業間の合併・買収(M&A)活動が活発化していることも、事業領域を拡大し、予測期間中の市場成長を急拡大させる好機となっています。eコマース産業の拡大は、CEPサービスの市場需要を促進しています。国内および国際貿易の拡大は、市場プレーヤーが将来成長するためのさらなる機会を生み出しています。
また、オンラインショッピングの急速な増加は、生産性の高い配送サービスオプションへの要求の上昇につながります。例えば、2022年には、EUの16歳から74歳の個人の91%がインターネットを利用し、75%が私的使用のために製品やサービスを購入または注文しています。e-ショッパーの割合は2012年の55%から2022年には75%に拡大し、オンライン・サービスや商品を購入または注文するインターネット・ユーザーの割合は、オランダが92%、デンマークが90%、アイルランドが89%と、最も高くなっています。
さらに、革新的な新興企業の出現は、予測期間中に市場が繁栄する機会を提供しています。加えて、人件費の増加や、配達に自律走行車を利用するなどの技術的進歩が、予測期間中の市場の成長を急増させると予測されます。
これは主に、個人のライフスタイルの進化、高い消費者基盤を生み出す中流階級の人口拡大、可処分所得の増加により、同地域の製造業の発展に政府が力を入れるようになっているためです。多くの国際企業がこの地域に拠点を設けようとしているため、国際貿易の成長見通しがさらに高まっています。国内製造業を推進する意欲はさらに、予測期間中の市場急成長に弾みをつけ、同地域の国内貿易を促進します。地域の小売業界の成長は、予測期間中、市場に力強い成長見通しをもたらします。
eコマース業界の継続的な成長により、宅配便の成長もさらに高まっています。さらに、eコマース小売の普及とデジタル化の進展に伴い、より迅速で柔軟な配送を求める顧客の期待の高まりから、小包の取扱量も時代とともに増加しています。ITAの報告によると、B2B eコマース産業は2022年に21兆190億米ドルを計上し、2026年までには36兆1,630億米ドルにまで増加するといいます。
さらに、小売業者はサプライチェーンに投資することで、最終消費者に商品をより近づけ、配送時間を最短にし、輸送コストを削減するために、さまざまな取り組みを行っています。これを実現するため、サプライチェーンをシングルノードからマルチノード・ネットワークに変革する取り組みが行われています。
スマートフォンのようなモバイル機器の普及率が高く、技術に精通した顧客の存在は、eコマースの成長による市場成長の可能性をさらに高めています。例えば、ハイテクに精通した顧客は、配送体験のコントロールに重点を置いた追加機能を求めています。このため、配達窓口の選択や変更、配達期間の設定、リアルタイムでの配達状況の把握、必要時のドライバーとのコミュニケーションなど、斬新な機能が追加される可能性がさらに高まっています。
宅配便・エクスプレス・小包市場のセグメント分析
世界のeコマースの拡大により、小売業界の市場は今後数年で拡大します。より多くの顧客がオンラインショッピングを選ぶようになるにつれ、さまざまな国への小包発送は何倍にも成長すると思われます。これは主に、オンライン・ショッピングが提供する利便性と多様性によるものです。
さらに、貿易の世界化に伴い、大手小売業者だけでなく小規模小売業者も注文の迅速な配達のためにCEP企業と提携することが予想され、それによって市場の成長を支えています。さらに、CEPプロバイダーは、Amazonのようなeコマース大手のニーズを満たすために、配送ネットワークを革新し、最適化すると思われます。さらに、市場の今後の動向として、ロボット工学、自動化、データ分析、人工知能への注目が拡大すると思われます。その結果、荷物の追跡、業務効率の改善、配送スピードが向上し、顧客体験が向上します。
さらに、大手企業による市場の主な発展は、小売セグメントの長期的な成長を後押しすると予想されます。例えば2022年、eコマース市場の大手企業であるDHL Parcel UKは、eコマースの返品に特化したテクノロジープラットフォームであるZigZagとの提携を発表しました。これにより、GAP、Superdry、Selfridgesなど、ZigZagネットワーク傘下の約100の小売業者は、便利で迅速かつ高品質な返品ソリューションに加え、DHLのジャストライトリターンズサービスを利用できるようになります。そのため、手間のかからない返品プロセスにより、顧客の信頼と満足度を高めることができます。
都市化の急速な進展は、CEP市場の小売セクターの形成に大きな影響を与えると思われます。住宅地や商業地の高密度化は、より多くの消費ニーズとオンラインショッピング需要を促進し、それによって予測期間中のCEPサービスの成長をさらに加速させると思われます。例えば、2023年の世界銀行のデータによると、世界人口の約57%が都市人口の一部を形成しているのに対し、2018年は55%です。
米国は、デジタル化の進展と高度な技術開発により、予測期間中に大きな市場シェアを占めると予測されています。これは、米国におけるeコマース部門の売上に好影響を与えると予想され、同国におけるCEPサービスの需要を大きく促進します。
さらに、米国における主要企業の存在は、今後数年間の成長見通しをさらに拡大させます。例えば、DHL、FedEx、Shipbobなどの企業が、同国におけるCEP市場のさらなる促進要因となっています。さらに、大手eコマース企業による割引、インセンティブ、マーケティング戦略の革新は、市場成長にさらなる弾みをつけると予想されます。例えば、Amazonは、Amazon Prime会員に加入している顧客に対して、全商品を2日以内に無料で配送し、特定の商品については当日配送も無料としています。
さらに、米国国勢調査局の推計によると、米国の小売売上高全体に占めるeコマースの割合は、同年第1四半期の14.9%から、2023年第4四半期には約15.6%に達しています。これは、予測期間中、同国におけるeコマース・チャネルの浸透が進むにつれて、宅配便・エクスプレス・小包関連サービスが拡大する有利な見通しを反映しています。さらに、このような増加は、小売業者が配送サービスを改善するためにサプライチェーンの最適化を推進し、それによって最高の顧客満足を提供することにもつながります。
The courier, express, and parcel (CEP) market is projected to grow at a CAGR of 7.99% over the forecast period, from US$563.751 billion in 2024, and is expected to reach US$827.984 billion by 2029.
The market is projected to grow at a significant pace with the growing urbanization and expanding middle-class population, especially in the emerging economies of the world. The growing mergers & acquisition (M&A) activities among the market players further provide an opportunity for extending the business's scope and burgeoning the market growth in the forecast period. The expanding e-commerce industry is propelling the market demand for CEP services. The growing national and international trade is further creating more opportunities for the market players to grow in the future.
In addition, the rapid rise of online shopping leads to a rise in the requirement for productive delivery service options. For instance, in 2022, 91% of EU individuals aged 16-74 utilized the Internet, with 75% buying or ordering products or services for private use. The extent of e-shoppers expanded from 55% in 2012 to 75% by 2022, with the Netherlands, Denmark, and Ireland having the most elevated shares with 92%, 90%, and 89%, respectively, of internet users who bought or ordered online services or goods.
Furthermore, the emergence of disruptive start-ups is providing an opportunity for the market to thrive in the forecast period. Additionally, growing labor costs and technological advancements, such as the utilization of autonomous vehicles for deliveries, are predicted to surge the market's growth in the forecast period.
This is mainly due to the increasing government focus on developing the manufacturing sector in the region owing to the evolving lifestyle of the individuals, expanding middle-class population creating a high consumer base, and increasing disposable income. Many international companies are looking to set up their bases in the region, hence further providing strong growth prospects for international trade. The motivation to promote domestic manufacturing further provides an impetus to burgeoning the market growth in the forecast period, promoting domestic trade in the region. The growing regional retail industry further provides strong growth prospects for the market during the forecast period.
There is continuous growth observed in the e-commerce industry that has further raised the growth of parcel delivery as well. Additionally, with the growing adoption of e-commerce retailing and the increase in digitization, the volume of parcels has also increased with time, owing to the evolving customer expectations for faster and more flexible delivery. ITA reported that there is a constant increment in the B2B e-commerce industry accounting for U$21,019 billion in 2022 and will rise to US$36,163 billion industry by 2026.
Moreover, retailers are taking several initiatives by making investments in the supply chain to move their products much closer to the end-consumers, thus minimizing delivery times and reducing transportation costs. To achieve this, efforts are being made to transform supply chains from single-node to multi-node networks.
The presence of tech-savvy customers, with high penetration of mobile devices like smartphones, has further raised the chances of enhanced market growth with growing e-commerce. For example, tech-savvy customers demand additional features with a large focus on control over the delivery experience. This has further raised prospects for adding novel features like the ability to select and modify delivery windows, i.e., the delivery period, the ability to keep track of the deliveries in real-time, and communication with drivers when needed.
Courier, Express, and Parcel Market Segment Analysis
The market for the retail segment will propel in the coming years owing to the expansion of e-commerce worldwide. The parcel shipment across different countries will grow multifold as more and more customers opt for online shopping. This is majorly due to the convenience and variety offered by online shopping.
Additionally, with the globalization of trade, large as well as small retailers are anticipated to partner with CEP companies for prompt delivery of orders, thereby supporting market growth. Further, the CEP providers will innovate and optimize their delivery networks to satisfy the needs of e-commerce giants such as Amazon, which highly prefers on-demand and same-day delivery of items. Moreover, as per upcoming trends in the market, the focus on robotics, automation, data analytics, and artificial intelligence will expand. This results in package tracking, improvement in operational efficiency, and delivery speed for enhanced customer experience.
Furthermore, the key developments in the market by major players are expected to boost the long-term growth of the retail segment. For instance, in 2022, DHL Parcel UK, a leading player in the CEP market, announced its partnership with ZigZag, a technology platform specializing in e-commerce returns. This will enable around 100 retailers under the ZigZag network, such as GAP, Superdry, and Selfridges, to get access to Just Right Returns service from DHL in addition to convenient, fast, and high-quality return solutions. Therefore, this will strengthen customer trust and satisfaction with hassle-free return processes.
The rapid growth of urbanization will have a significant impact on shaping the retail sector under the CEP market. The higher density of residential and commercial areas will drive the need for more consumption and online shopping demand, thereby further accelerating the growth of CEP services during the forecast period. For instance, as per World Bank data in 2023, around 57% of the global population forms part of the urban population compared to 55% in 2018.
The United States is anticipated to hold a significant market share in the projected period, owing to its increasing digitization and advanced technological development. This is expected to have a favorable impact on sales of the e-commerce sector in the United States, which will majorly drive the demand for CEP services in the country.
Moreover, the presence of key players in the United States further expands its growth prospects for the coming years. For instance, companies such as DHL, FedEx, and Shipbob are additional driving factors for the CEP market in the country. Furthermore, innovation in terms of discounts, incentives, and marketing strategies by big e-commerce players is expected to provide additional impetus to market growth. For instance, Amazon provides free 2-day shipping on all items and free same-day delivery on some specific items to its customers who take Amazon Prime membership.
Furthermore, as per the estimates from the U.S. Census Bureau, e-commerce as a percentage of total retail sales in the United States has reached around 15.6% in the fourth quarter of 2023 from 14.9% in the first quarter of the same year. This reflects lucrative prospects for the expansion of courier, express, and parcel-related services with increased penetration of e-commerce channels in the country till the forecast period. Additionally, such a rise will also propel retailers to bring optimization in their supply chains for improvement in delivery services, thereby providing utmost customer satisfaction.