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市場調査レポート
商品コード
1521106

EVバッテリー向けサーマルインターフェースソリューション市場 - 2024年~2029年までの予測

Thermal Interface Solutions Market for EV Battery - Forecasts from 2024 to 2029


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英文 142 Pages
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EVバッテリー向けサーマルインターフェースソリューション市場 - 2024年~2029年までの予測
出版日: 2024年06月28日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 142 Pages
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  • 目次
概要

世界のEVバッテリー向けサーマルインターフェースソリューション市場は、予測期間中(2024年~2029年)にCAGR12.65%で成長すると予測されます。

電気自動車産業は拡大しており、バッテリーの温度管理は対処すべき重要な課題として浮上しています。バッテリーの充放電中は、バッテリーパック内で熱が発生します。バッテリーパックを常温に保つことで、その性能を大幅に向上させることができます。これには、動作効率と充電速度という2つの重要な懸念事項が含まれています。

インターフェイス材料は、バッテリーパックのセルから余分な熱を取り除き、バッテリー温度を調整し、バッテリー機能を向上させ、バッテリー寿命を延ばします。用途に合わせた熱伝導性ギャップフィラーは、ヒートシンクとしてバッテリーから熱を逃がします。硬度、表面タック、ライナーはさまざまな用途に適しているため、複数の企業がEVバッテリーモジュールに理想的なEVバッテリー向けサーマルインターフェースソリューションを提供する製品ラインとソリューションを提供しています。また、精密なダイカットを施したサーマルインターフェイス材料は、EVバッテリー部品間の熱の移動を調整・誘導するのに役立ちます。

Tesla、BYD、Volkswagenなど多くのメーカーが、パック内の多数のモジュールからセルからパックへの移行を目指すと宣言しています。これにより、モジュール・ハウジング、冷却水ライン、モジュール相互接続など、バッテリー・パックに見られるいくつかの材料の必要性がなくなるか、減少します。数多くの部品が削除されるかもしれませんが、セルから熱管理システムへの熱の輸送は常に何らかの形で必要とされるため、サーマルインターフェイス材料(TIM)は依然として必要です。自動車1台当たりのTIMの量が減少しても、熱管理への全体的な重点化と急速なEV産業の勃興がTIMの需要を押し上げ、その結果、最も有望な市場の1つとなります。

世界のEVバッテリー向けサーマルインターフェースソリューション市場の促進要因

  • EVバッテリー向けサーマルインターフェースソリューションの製品開発は、熱管理、バッテリーの長寿命化、耐久性の向上させます。そのため、EVに搭載されるさまざまな構成のバッテリーは特定のシステムによって管理され、効率的な統合が可能になります。また、EVにとって重要な耐火性や熱暴走防止などの安全性も向上します。例えば、Saint-Gobain Tape Solutionsが提供するThermaCool TC2006は、低コストで柔らかいセラミック充填シリコーンエラストマーで、通常は両面にPET剥離ライナーが付属しています。この物質は生来粘着性があり、部品にほとんど力を加えることなく、幅広い積み重ね公差を通して圧縮でうまく機能します。

このほか、ロックタイトTLB 9300 APSiは、Henkelが提供する3W/mKの高い熱伝導率、適度な粘度、セルフレベリング特性を持つ2液型ポリウレタン熱伝導性接着剤です。バッテリーセルとモジュールの接着や、冷却システムへの直接接着に最適です。放熱特性以外にも、微細な電気絶縁性と複数の基材への接着性を提供します。室温で硬化し、エネルギーを必要としないグリーン・ソリューションであるため、低排出、高効率、作業空間の安全性向上という顧客の持続可能な開発目標の達成に貢献します。

さらにDuPontは、バッテリーモジュールとヒートシンクの間に塗布する1Kまたは2K溶剤ベースの熱伝導性ポリウレタン材料、BETATECH TIMを提供しています。この製品は、自動車の電動化、無人自動車、コネクティビティ、モビリティ・アーキテクチャーといった分野に1つのパッケージ・ソリューションを提供します。これらの開発により、使い勝手が向上し、電気自動車用バッテリーのレベルが向上します。

  • 現在、EVBはリチウムイオン電池のみを使用しており、この動向は今後も続くと予測されています。さらに、修理、再利用、リサイクル、廃棄を含むライフサイクル管理に関する問題は、LIBのような電池システムを開発・展開する際にメーカーによって考慮されます。これに続いて、電池の需要が指数関数的に増加しているため、EV用電池のEVバッテリー向けサーマルインターフェースソリューションの使用も増加します。IEAは、2022年に電気乗用車の販売が増加するため、自動車用リチウムイオンの使用量が65%近く増加し、2022年には550MWHになると推定しています。

これに伴い、中国では自動車用バッテリー需要が70%以上拡大し、電気自動車の販売台数は2022年から2021年にかけて80%増加しました。しかし、電池需要の増加はPHEVのシェア拡大によって部分的に補われました。米国の自動車用電池消費量は2022年に80%近く増加しましたが、電気自動車販売台数は55%近くの増加にとどまりました。BEVとPHEVの世界販売台数はHEVを追い越しており、そのためBEVとPHEVのバッテリー性能は向上しており、それがバッテリー要件に拍車をかけています。

世界のEVバッテリー向けサーマルインターフェースソリューション市場のセグメンテーション:

  • 車種別では、商用車が最も急成長しているセグメントのひとつです。

商用車は、EVバッテリー向けサーマルインターフェースソリューション市場において最も急速に開拓しているカテゴリーの一つです。この拡大は、電気バス、ローリー、配送車両の世界の使用の増加が促進力となっています。政府は、FAME India SchemeのフェーズIIを、2019年4月1日から2024年3月31日までの5年間、総額1,000億インドルピーの予算拠出で承認しました。この段階では、電気自動車(2輪車、3輪車、4輪車、電気バス)の購入に奨励金を支給することで、公共交通機関や共有交通機関の電化を促進することに重点が置かれます。

これに加えて、国際エネルギー機関(IEA)によると、2022年には、世界で約6万6,000台の電気バスと6万台の中型・大型トラックが販売され、バスの総販売台数の約4.5%、トラックの総販売台数の約1.2%を占めています。電気(および燃料電池)トラック・バスの製造・販売では、中国が引き続き優位を占めています。2022年には、5万4,000台の新型電気バスと5万2,000台の電気中型・大型トラックが中国で販売され、それぞれ販売台数全体の18%と4%、世界販売台数の約80%と85%を占めました。さらに、中国ブランドはラテンアメリカ、北米、欧州のバス・トラック市場をリードしていると記載されました。

拡大の結果として、商用電気自動車業界は、大型バッテリーからの熱に適切に対処するために、熱伝導層の形をした高度な熱管理技術を要求しています。これらのソリューションは、生産性の向上、品質の確保、安全性に関する業界標準の遵守のためにむしろ不可欠です。この進展は、商用EVに最適なサーマルインターフェイス材料を扱う企業に大きなチャンスがあることを示唆しています。

  • アジア太平洋地域のEV用電池市場は、大きく成長すると予想されます。

アジア太平洋地域の中国やインドのような電気自動車市場のほとんどが、将来のEVバッテリー向けサーマルインターフェースソリューション需要を押し上げると予想されています。再生可能エネルギー、特に持続可能エネルギーに関する政策や、熱管理における印象的な技術革新は、政府からのインセンティブによって推進されています。これとともに、EV用バッテリー生産への投資が成長局面に著しい影響を与えています。例えば、100%出資の電気自動車子会社GFCL EV Products Ltdの場合、2024年2月から今後4年から5年間で600億インドルピーを投資する計画です。これにより、電気自動車用バッテリー・システムとエネルギー貯蔵システムを年間約200GWh生産できるようになります。

それにもかかわらず、IEAによると、電気自動車(LDV)用のリン酸リチウムイオン電池の約95%は中国から調達されており、BYDが50%の最大シェアを占めています。Teslaの寄与は15%で、LFP電池の比率は2021年の20%から2022年には30%に上昇します。したがって、LFP電池搭載車の約85%はTesla車であり、そのほとんどは中国で生産されたものです。このことは、放熱によってバッテリーの性能と安全性を高める取り組みが、業界にイノベーションと投資をもたらすことをさらに証明しています。アジア太平洋には、環境問題や電気自動車インフラの建設など、サーマルインターフェイス技術開発の需要を高める要因がいくつかあります。

世界のEVバッテリー向けサーマルインターフェースソリューション市場の主要な発展:

  • 2023年5月、Henkelは新規の注入型熱伝導性接着剤でEVバッテリーシステムソリューションの提供を拡大しました。新しい接着剤であるLoctite TLB 9300 APSiは、バッテリーシステムにおいて構造接着と熱伝導性を提供します。
  • 2021年9月、Renaultはフランス北部のモーブージュとドゥーエにある生産拠点にDuPontのBETATECHサーマルインターフェイス材(TIM)を採用しました。EV製造用のBETATECH TIMの納入は2021年初めに開始されました。BETATECH TIMは、EVの充電中や運転中に高密度バッテリーから発生する熱を効果的に管理します。

世界のEVバッテリー向けサーマルインターフェースソリューション市場のセメグメンテーションは以下の通りです:

車種別

  • 乗用車
  • 商用車

地域別

  • 北米
  • 米国
  • カナダ
  • メキシコ
  • 南米
  • ブラジル
  • アルゼンチン
  • その他南米
  • 欧州
  • 英国
  • ドイツ
  • フランス
  • イタリア
  • スペイン
  • その他欧州
  • 中東・アフリカ
  • サウジアラビア
  • アラブ首長国連邦
  • その他中東・アフリカ
  • アジア太平洋
  • 中国
  • インド
  • 日本
  • 韓国
  • 台湾
  • タイ
  • インドネシア
  • その他アジア太平洋

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害利害関係者にとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • アナリストビュー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 電気自動車の普及拡大
    • 政府の政策とインセンティブ
  • 市場抑制要因
    • サプライチェーンの制約
    • 技術的な制限
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 世界のEVバッテリー向けサーマルインターフェースソリューション市場:車種別

  • イントロダクション
  • 乗用車
  • 商用車

第6章 世界のEVバッテリー向けサーマルインターフェースソリューション市場:地域別

  • 世界概要
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他南米
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州地域
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • その他中東・アフリカ地域
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • 台湾
    • タイ
    • インドネシア
    • その他アジア太平洋

第7章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意、コラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第8章 企業プロファイル

  • Saint-Gobain Tape Solutions
  • Shenzhen FRD Science & Technology Co., Ltd.
  • JBC Technologies
  • Avery Dennison
  • Graco Inc.
  • DuPont
  • Henkel
  • Shin-Etsu Chemicals
  • Jones Tech
  • Parker Hannifin
目次
Product Code: KSI061616965

The global thermal interface solutions market for EV batteries is anticipated to grow at a CAGR of 12.65% during the forecast period (2024-2029).

The electric car industry is expanding, and battery temperature management has emerged as a critical issue that must be addressed. Heat is generated within the battery pack while the battery is charged and discharged. Keeping the battery pack at a normal temperature can significantly increase its performance. This incorporates two key concerns: operating efficiency and charging speed.

Interface materials remove excess heat from battery pack cells, which regulates battery temperature, improves battery functioning, and extends battery life. These thermally conductive gap fillers that can be tailored to each application act as heat sinks to conduct heat away from the battery. Since hardness, surface tack, and liner are suitable for various applications, several companies offer product lines and solutions to provide the ideal thermal interface solutions for EV battery modules. Precision die-cut thermal interface materials can also assist in regulating and guiding heat movement between and out of EV battery components.

Many manufacturers, including Tesla, BYD, and Volkswagen, have declared their aim to transition away from many modules in a pack and towards cell-to-pack choices. This eliminates or decreases the requirement for several of the materials found in battery packs, including module housings, coolant lines, and module interconnects. While numerous components may be deleted, thermal interface materials (TIMs) remain necessary because transporting heat from the cells to the thermal management system is always required in some manner. Even if the amount of TIM per vehicle decreases, the overall emphasis on thermal management and the rapidly rising EV industry will boost demand for TIMs, resulting in one of the greatest prospective markets.

GLOBAL THERMAL INTERFACE SOLUTIONS MARKET FOR EV BATTERY DRIVERS:

  • Thermal Interface Solutions for EV batteries product development improves heat management, battery longevity, and durability. Hence, various configurations of batteries in EVs are managed by specific systems, making them efficient in integration. They also improve safety features such as fire resistance and prevention of thermal runaway, which are significant for EVs. For instance, ThermaCool TC2006, offered by Saint-Gobain Tape Solutions, is a low-cost, soft ceramic-filled silicone elastomer that normally comes with a PET release liner on both sides. The substance is innately sticky and performs well in compression throughout a wide range of stack-up tolerances with little force applied to components.

Besides this, Loctite TLB 9300 APSi is a two-component polyurethane thermally conductive adhesive with a high thermal conductivity of 3 W/mK, moderate viscosity, and self-leveling properties offered by Henkel. It is ideal for gluing battery cells to modules or directly to cooling systems. Apart from the heat dissipation characteristic, it provides fine electrical insulation and adhesion to several substrates. Since it is a green solution that cures at room temperature and does not require energy, it helps the clients achieve their sustainable development goal of low emissions, high efficiency, and enhanced workspace safety.

Additionally, DuPont offers BETATECH TIM, a 1K or 2K solvent-based thermal-conductive polyurethane material to be applied between the battery module and the heatsink. The product offers one package solution for the following sectors: vehicle electrification, driverless cars, connectivity, and mobility architecture. Altogether, these developments contribute to increased usability and raise the bar in the context of the batteries of electric vehicles.

  • Currently, EVBs only use Lithium-ion batteries, and this trend is projected to continue. Additionally, issues concerning the life cycle management of such systems that include repair, reuse, recycling, and disposal are considered by manufacturers while developing and deploying battery systems like LIBs. Following this, with the increasing demand for batteries being exponential, the use of thermal interface solutions for EV batteries will also increase. The IEA estimates that auto Li-ion use has increased by almost 65% to 550 MWH in 2022 because of the increased sales of electric passenger vehicles in 2022.

Along with this, the battery demand for cars expanded by over 70% in China, and electric car sales increased by 80 % from 2022 to 2021. However, the battery demand rise was partially compensated by a greater share of PHEVs. Battery consumption for automobiles in the United States rose by nearly 80% in 2022, when electric car sales only managed a rise of nearly 55%. The global sales of BEV and PHEV are overtaking HEV, and because of this, the battery capabilities of BEV and PHEV are increasing, which in turn fuels the battery requirement.

GLOBAL THERMAL INTERFACE SOLUTIONS MARKET FOR EV BATTERY SEGMENT ANALYSIS:

  • Based on vehicle type, commercial vehicles are one of the fastest-growing segments.

Commercial vehicles are among the most rapidly developing categories in the thermal interface solutions market for EV batteries. This expansion is driven by increased global use of electric buses, lorries, and delivery vehicles. The government approved Phase II of the FAME India Scheme for five years, beginning April 1, 2019, and ending March 31, 2024, with a total budgetary contribution of INR 10,000 crore, as stated by the PIB. This phase focuses on promoting public and shared transport electrification by offering incentives for acquiring electric vehicles (2-wheelers, 3-wheelers, 4-wheelers, and electric buses).

In addition to this, as per the International Energy Agency, in 2022, almost 66,000 electric buses and 60,000 medium- and heavy-duty trucks were sold globally, accounting for around 4.5% of total bus sales and 1.2% of total truck sales. China continues to dominate the manufacture and sales of electric (and fuel cell) trucks and buses. In 2022, 54,000 new electric buses and 52,000 electric medium- and heavy-duty trucks were sold in China, accounting for 18% and 4% of overall sales and about 80% and 85% of global sales, respectively. Additionally, it was stated that Chinese brands are market leaders in Latin America, North America, and Europe's bus and truck markets.

As a consequence of the expansion, the commercial electric vehicle industry demands advanced heat management technologies in the shape of thermal conductive layers to properly address heat from the bigger batteries. These solutions are rather essential for increasing productivity, ensuring quality, and adherence to industry standards regarding safety. This development suggests that there could be huge opportunities for those companies that deal in thermal interface materials, which are most suitable for commercial EVs.

  • Asia Pacific's Thermal interface solutions market for EV batteries is anticipated to grow significantly.

Most of the electric car markets, like China and India in the Asia-Pacific region, are expected to boost the thermal interface solutions demand in the future. Policies on renewable energy, especially on sustainable energy, and the impressive technological innovations in thermal management are being propelled by incentives from the government. Along with this, investment in EV battery production has remarkably influenced growth aspects. For instance, in the case of its wholly owned electric vehicle subsidiary GFCL EV Products Ltd has planned to invest INR 6000 Crores over the next 4-5 years from February 2024. This would enable the production of battery systems for electric vehicles and energy storage systems to about 200 GWh annually.

Nonetheless, as per the IEA, about 95% of the lithium-ion phosphate batteries for electric LDVs (Light-Duty Vehicles) were sourced from China, and BYD holds the largest market share of 50%. Tesla contributed 15%, with its proportion of LFP batteries rising from 20% in 2021 to 30% in 2022. Thus, about 85% of cars equipped with LFP batteries are Tesla cars, most of which were produced in China. This has further proven that efforts to increase battery performance and safety by dissipating heat can bring innovation and investment to the industry. Comprehensively, several factors in Asia Pacific raise the demand for thermal interface technology development, such as environmental issues and the construction of the related electric car infrastructure.

Global Thermal Interface Solutions Market for EV Battery Key Developments:

  • In May 2023, Henkel expanded its EV battery system solution offering with a novel injectable thermally conductive glue. The new adhesive, Loctite TLB 9300 APSi, offers structural bonding and thermal conductivity in the battery system.
  • In September 2021, Renault selected DuPont's BETATECH thermal interface material (TIM) for its production sites in Maubeuge and Douai, northern France. The delivery of BETATECH TIM for EV manufacturing began in early 2021. BETATECH TIM effectively manages heat from high-density batteries during EV charging and operation.

The global thermal interface solutions market for EV batteries is segmented and analyzed as follows:

By Vehicle Type

  • Passenger Car
  • Commercial Vehicle

By Geography

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Rest of South America
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Spain
  • Rest of Europe
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • United Arab Emirates
  • Rest of Middle East and Africa
  • Asia-Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • South Korea
  • Taiwan
  • Thailand
  • Indonesia
  • Rest of Asia-Pacific

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits for the stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. Analyst View

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
    • 4.1.1. Growing Adoption of Electric Vehicles
    • 4.1.2. Government Policies and Incentives
  • 4.2. Market Restraints
    • 4.2.1. Supply Chain Constraints
    • 4.2.2. Technological Limitations
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. The Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. GLOBAL THERMAL INTERFACE SOLUTIONS MARKET FOR EV BATTERY BY VEHICLE TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Passenger Cars
  • 5.3. Commercial Vehicles

6. GLOBAL THERMAL INTERFACE SOLUTIONS MARKET FOR EV BATTERY BY GEOGRAPHY

  • 6.1. Global Overview
  • 6.2. North America
    • 6.2.1. United States
    • 6.2.2. Canada
    • 6.2.3. Mexico
  • 6.3. South America
    • 6.3.1. Brazil
    • 6.3.2. Argentina
    • 6.3.3. Rest of South America
  • 6.4. Europe
    • 6.4.1. United Kingdom
    • 6.4.2. Germany
    • 6.4.3. France
    • 6.4.4. Italy
    • 6.4.5. Spain
    • 6.4.6. Rest of Europe
  • 6.5. Middle East and Africa
    • 6.5.1. Saudi Arabia
    • 6.5.2. United Arab Emirates
    • 6.5.3. Rest of Middle East and Africa
  • 6.6. Asia-Pacific
    • 6.6.1. China
    • 6.6.2. India
    • 6.6.3. Japan
    • 6.6.4. South Korea
    • 6.6.5. Taiwan
    • 6.6.6. Thailand
    • 6.6.7. Indonesia
    • 6.6.8. Rest of Asia-Pacific

7. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 7.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 7.2. Market Share Analysis
  • 7.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 7.4. Competitive Dashboard

8. COMPANY PROFILES

  • 8.1. Saint-Gobain Tape Solutions
  • 8.2. Shenzhen FRD Science & Technology Co., Ltd.
  • 8.3. JBC Technologies
  • 8.4. Avery Dennison
  • 8.5. Graco Inc.
  • 8.6. DuPont
  • 8.7. Henkel
  • 8.8. Shin-Etsu Chemicals
  • 8.9. Jones Tech
  • 8.10. Parker Hannifin