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市場調査レポート
商品コード
1521106
EVバッテリー向けサーマルインターフェースソリューション市場 - 2024年~2029年までの予測Thermal Interface Solutions Market for EV Battery - Forecasts from 2024 to 2029 |
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カスタマイズ可能
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EVバッテリー向けサーマルインターフェースソリューション市場 - 2024年~2029年までの予測 |
出版日: 2024年06月28日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 142 Pages
納期: 即日から翌営業日
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世界のEVバッテリー向けサーマルインターフェースソリューション市場は、予測期間中(2024年~2029年)にCAGR12.65%で成長すると予測されます。
電気自動車産業は拡大しており、バッテリーの温度管理は対処すべき重要な課題として浮上しています。バッテリーの充放電中は、バッテリーパック内で熱が発生します。バッテリーパックを常温に保つことで、その性能を大幅に向上させることができます。これには、動作効率と充電速度という2つの重要な懸念事項が含まれています。
インターフェイス材料は、バッテリーパックのセルから余分な熱を取り除き、バッテリー温度を調整し、バッテリー機能を向上させ、バッテリー寿命を延ばします。用途に合わせた熱伝導性ギャップフィラーは、ヒートシンクとしてバッテリーから熱を逃がします。硬度、表面タック、ライナーはさまざまな用途に適しているため、複数の企業がEVバッテリーモジュールに理想的なEVバッテリー向けサーマルインターフェースソリューションを提供する製品ラインとソリューションを提供しています。また、精密なダイカットを施したサーマルインターフェイス材料は、EVバッテリー部品間の熱の移動を調整・誘導するのに役立ちます。
Tesla、BYD、Volkswagenなど多くのメーカーが、パック内の多数のモジュールからセルからパックへの移行を目指すと宣言しています。これにより、モジュール・ハウジング、冷却水ライン、モジュール相互接続など、バッテリー・パックに見られるいくつかの材料の必要性がなくなるか、減少します。数多くの部品が削除されるかもしれませんが、セルから熱管理システムへの熱の輸送は常に何らかの形で必要とされるため、サーマルインターフェイス材料(TIM)は依然として必要です。自動車1台当たりのTIMの量が減少しても、熱管理への全体的な重点化と急速なEV産業の勃興がTIMの需要を押し上げ、その結果、最も有望な市場の1つとなります。
このほか、ロックタイトTLB 9300 APSiは、Henkelが提供する3W/mKの高い熱伝導率、適度な粘度、セルフレベリング特性を持つ2液型ポリウレタン熱伝導性接着剤です。バッテリーセルとモジュールの接着や、冷却システムへの直接接着に最適です。放熱特性以外にも、微細な電気絶縁性と複数の基材への接着性を提供します。室温で硬化し、エネルギーを必要としないグリーン・ソリューションであるため、低排出、高効率、作業空間の安全性向上という顧客の持続可能な開発目標の達成に貢献します。
さらにDuPontは、バッテリーモジュールとヒートシンクの間に塗布する1Kまたは2K溶剤ベースの熱伝導性ポリウレタン材料、BETATECH TIMを提供しています。この製品は、自動車の電動化、無人自動車、コネクティビティ、モビリティ・アーキテクチャーといった分野に1つのパッケージ・ソリューションを提供します。これらの開発により、使い勝手が向上し、電気自動車用バッテリーのレベルが向上します。
これに伴い、中国では自動車用バッテリー需要が70%以上拡大し、電気自動車の販売台数は2022年から2021年にかけて80%増加しました。しかし、電池需要の増加はPHEVのシェア拡大によって部分的に補われました。米国の自動車用電池消費量は2022年に80%近く増加しましたが、電気自動車販売台数は55%近くの増加にとどまりました。BEVとPHEVの世界販売台数はHEVを追い越しており、そのためBEVとPHEVのバッテリー性能は向上しており、それがバッテリー要件に拍車をかけています。
商用車は、EVバッテリー向けサーマルインターフェースソリューション市場において最も急速に開拓しているカテゴリーの一つです。この拡大は、電気バス、ローリー、配送車両の世界の使用の増加が促進力となっています。政府は、FAME India SchemeのフェーズIIを、2019年4月1日から2024年3月31日までの5年間、総額1,000億インドルピーの予算拠出で承認しました。この段階では、電気自動車(2輪車、3輪車、4輪車、電気バス)の購入に奨励金を支給することで、公共交通機関や共有交通機関の電化を促進することに重点が置かれます。
これに加えて、国際エネルギー機関(IEA)によると、2022年には、世界で約6万6,000台の電気バスと6万台の中型・大型トラックが販売され、バスの総販売台数の約4.5%、トラックの総販売台数の約1.2%を占めています。電気(および燃料電池)トラック・バスの製造・販売では、中国が引き続き優位を占めています。2022年には、5万4,000台の新型電気バスと5万2,000台の電気中型・大型トラックが中国で販売され、それぞれ販売台数全体の18%と4%、世界販売台数の約80%と85%を占めました。さらに、中国ブランドはラテンアメリカ、北米、欧州のバス・トラック市場をリードしていると記載されました。
拡大の結果として、商用電気自動車業界は、大型バッテリーからの熱に適切に対処するために、熱伝導層の形をした高度な熱管理技術を要求しています。これらのソリューションは、生産性の向上、品質の確保、安全性に関する業界標準の遵守のためにむしろ不可欠です。この進展は、商用EVに最適なサーマルインターフェイス材料を扱う企業に大きなチャンスがあることを示唆しています。
アジア太平洋地域の中国やインドのような電気自動車市場のほとんどが、将来のEVバッテリー向けサーマルインターフェースソリューション需要を押し上げると予想されています。再生可能エネルギー、特に持続可能エネルギーに関する政策や、熱管理における印象的な技術革新は、政府からのインセンティブによって推進されています。これとともに、EV用バッテリー生産への投資が成長局面に著しい影響を与えています。例えば、100%出資の電気自動車子会社GFCL EV Products Ltdの場合、2024年2月から今後4年から5年間で600億インドルピーを投資する計画です。これにより、電気自動車用バッテリー・システムとエネルギー貯蔵システムを年間約200GWh生産できるようになります。
それにもかかわらず、IEAによると、電気自動車(LDV)用のリン酸リチウムイオン電池の約95%は中国から調達されており、BYDが50%の最大シェアを占めています。Teslaの寄与は15%で、LFP電池の比率は2021年の20%から2022年には30%に上昇します。したがって、LFP電池搭載車の約85%はTesla車であり、そのほとんどは中国で生産されたものです。このことは、放熱によってバッテリーの性能と安全性を高める取り組みが、業界にイノベーションと投資をもたらすことをさらに証明しています。アジア太平洋には、環境問題や電気自動車インフラの建設など、サーマルインターフェイス技術開発の需要を高める要因がいくつかあります。
The global thermal interface solutions market for EV batteries is anticipated to grow at a CAGR of 12.65% during the forecast period (2024-2029).
The electric car industry is expanding, and battery temperature management has emerged as a critical issue that must be addressed. Heat is generated within the battery pack while the battery is charged and discharged. Keeping the battery pack at a normal temperature can significantly increase its performance. This incorporates two key concerns: operating efficiency and charging speed.
Interface materials remove excess heat from battery pack cells, which regulates battery temperature, improves battery functioning, and extends battery life. These thermally conductive gap fillers that can be tailored to each application act as heat sinks to conduct heat away from the battery. Since hardness, surface tack, and liner are suitable for various applications, several companies offer product lines and solutions to provide the ideal thermal interface solutions for EV battery modules. Precision die-cut thermal interface materials can also assist in regulating and guiding heat movement between and out of EV battery components.
Many manufacturers, including Tesla, BYD, and Volkswagen, have declared their aim to transition away from many modules in a pack and towards cell-to-pack choices. This eliminates or decreases the requirement for several of the materials found in battery packs, including module housings, coolant lines, and module interconnects. While numerous components may be deleted, thermal interface materials (TIMs) remain necessary because transporting heat from the cells to the thermal management system is always required in some manner. Even if the amount of TIM per vehicle decreases, the overall emphasis on thermal management and the rapidly rising EV industry will boost demand for TIMs, resulting in one of the greatest prospective markets.
Besides this, Loctite TLB 9300 APSi is a two-component polyurethane thermally conductive adhesive with a high thermal conductivity of 3 W/mK, moderate viscosity, and self-leveling properties offered by Henkel. It is ideal for gluing battery cells to modules or directly to cooling systems. Apart from the heat dissipation characteristic, it provides fine electrical insulation and adhesion to several substrates. Since it is a green solution that cures at room temperature and does not require energy, it helps the clients achieve their sustainable development goal of low emissions, high efficiency, and enhanced workspace safety.
Additionally, DuPont offers BETATECH TIM, a 1K or 2K solvent-based thermal-conductive polyurethane material to be applied between the battery module and the heatsink. The product offers one package solution for the following sectors: vehicle electrification, driverless cars, connectivity, and mobility architecture. Altogether, these developments contribute to increased usability and raise the bar in the context of the batteries of electric vehicles.
Along with this, the battery demand for cars expanded by over 70% in China, and electric car sales increased by 80 % from 2022 to 2021. However, the battery demand rise was partially compensated by a greater share of PHEVs. Battery consumption for automobiles in the United States rose by nearly 80% in 2022, when electric car sales only managed a rise of nearly 55%. The global sales of BEV and PHEV are overtaking HEV, and because of this, the battery capabilities of BEV and PHEV are increasing, which in turn fuels the battery requirement.
Commercial vehicles are among the most rapidly developing categories in the thermal interface solutions market for EV batteries. This expansion is driven by increased global use of electric buses, lorries, and delivery vehicles. The government approved Phase II of the FAME India Scheme for five years, beginning April 1, 2019, and ending March 31, 2024, with a total budgetary contribution of INR 10,000 crore, as stated by the PIB. This phase focuses on promoting public and shared transport electrification by offering incentives for acquiring electric vehicles (2-wheelers, 3-wheelers, 4-wheelers, and electric buses).
In addition to this, as per the International Energy Agency, in 2022, almost 66,000 electric buses and 60,000 medium- and heavy-duty trucks were sold globally, accounting for around 4.5% of total bus sales and 1.2% of total truck sales. China continues to dominate the manufacture and sales of electric (and fuel cell) trucks and buses. In 2022, 54,000 new electric buses and 52,000 electric medium- and heavy-duty trucks were sold in China, accounting for 18% and 4% of overall sales and about 80% and 85% of global sales, respectively. Additionally, it was stated that Chinese brands are market leaders in Latin America, North America, and Europe's bus and truck markets.
As a consequence of the expansion, the commercial electric vehicle industry demands advanced heat management technologies in the shape of thermal conductive layers to properly address heat from the bigger batteries. These solutions are rather essential for increasing productivity, ensuring quality, and adherence to industry standards regarding safety. This development suggests that there could be huge opportunities for those companies that deal in thermal interface materials, which are most suitable for commercial EVs.
Most of the electric car markets, like China and India in the Asia-Pacific region, are expected to boost the thermal interface solutions demand in the future. Policies on renewable energy, especially on sustainable energy, and the impressive technological innovations in thermal management are being propelled by incentives from the government. Along with this, investment in EV battery production has remarkably influenced growth aspects. For instance, in the case of its wholly owned electric vehicle subsidiary GFCL EV Products Ltd has planned to invest INR 6000 Crores over the next 4-5 years from February 2024. This would enable the production of battery systems for electric vehicles and energy storage systems to about 200 GWh annually.
Nonetheless, as per the IEA, about 95% of the lithium-ion phosphate batteries for electric LDVs (Light-Duty Vehicles) were sourced from China, and BYD holds the largest market share of 50%. Tesla contributed 15%, with its proportion of LFP batteries rising from 20% in 2021 to 30% in 2022. Thus, about 85% of cars equipped with LFP batteries are Tesla cars, most of which were produced in China. This has further proven that efforts to increase battery performance and safety by dissipating heat can bring innovation and investment to the industry. Comprehensively, several factors in Asia Pacific raise the demand for thermal interface technology development, such as environmental issues and the construction of the related electric car infrastructure.