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市場調査レポート
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1495958

コーヒー豆市場:2024年~2029年の予測

Coffee Bean Market - Forecasts from 2024 to 2029


出版日
ページ情報
英文 230 Pages
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即日から翌営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=143.57円
コーヒー豆市場:2024年~2029年の予測
出版日: 2024年03月19日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 230 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

コーヒー豆の世界市場規模は、2022年の261億5,900万米ドルからCAGR 4.31%で成長し、2029年には351億4,800万米ドルに達すると予測されています。

コーヒー豆は、乳製品を含まず、より菜食主義者にやさしいという点で、牛乳に代わる健康的な代替品です。コーヒー豆は、乳製品に不耐性の消費者や同様のアレルギーを持つ消費者に好まれてきました。乳糖、ナッツ類、大豆、グルテンフリーの認定を受けたオーツ麦から作られたものであれば、グルテンは当然含まれていないです。

コーヒー豆は、乳糖不耐症の人にとって、牛乳の代用品として最適です。近年、ストレスや気分のコントロール、骨の健康に大きく関わるビタミンB群とビタミンD群(主にB12とD3)が不足する人が増えています。これは、日光を浴びる機会の減少や食生活の乱れが原因です。コーヒー豆はビタミンBとDを豊富に含んでいるため、大衆の支持を集めています。

さらに、コーヒー豆に多く含まれる食物繊維は、心臓の健康や消化器系の改善につながり、消費者の意識を高め、市場全体の成長に拍車をかけています。さらに、運動不足のために肥満が急増し、コーヒー豆のような無脂肪乳製品に注目が集まっています。コーヒー豆は代用品としてではなく、ベーカリー製品や飲料など他の製品を作るための原料としても販売されています。

コーヒー豆市場動向:

市場は、これらのコーヒー豆を利用する大手コーヒーハウスによるいくつかの開拓と、コーヒーの消費と生産の増加によって成長する可能性が高いです。ICO(国際コーヒー機関)によると、2022年6月のアラビカコーヒーの輸出量は2021年6月と比較して1.4%増加しました。

さらに、コーヒー消費動向の増加は、コーヒー豆市場の消費者である多くのコーヒー企業にとって有利な機会をもたらします。多忙なライフスタイルを容易に取り入れるミレニアル世代は、持ち運びに便利なプレメイドコーヒーなど、すぐに飲める飲食品に関心を寄せています。また、ガソリンスタンドでもコーヒーマシンが設置され、コンビニエンスストアでも移動中に手軽に飲めるコーヒーのバリエーションが増えつつあります。

コーヒー豆市場促進要因:

  • ミレニアル世代におけるコーヒー消費の拡大は、コーヒー豆市場の成長に影響を与えると予想されます。

若い世代におけるコーヒー消費の動向は、世界の発展途上地域における可処分所得の増加と先進地域の市民の高い可処分所得に伴い、市場の需要を急増させると予測されます。このことがコーヒー需要をさらに押し上げ、進化するコーヒー飲用客はコーヒーメーカーにコーヒー製品の技術革新を迫り、その結果、アイス飲料からコーヒーシェイク、クラシックなコーヒーオプションに至るまで様々なコーヒー飲料が生み出されています。さらに、人々の消費量の増加は、カフェやインスタントコーヒーメーカーによるこれらのコーヒー豆の需要を促進し、市場を押し上げると予想されます。

  • スペシャルティコーヒーへのシフトは、コーヒー豆市場の成長にプラスの影響を与えると予測されます。

スペシャルティコーヒーの動向により、コーヒー豆市場は堅調な伸びが見込まれます。スペシャルティコーヒーは、その特徴的な風味、優れた品質、珍しい産地により、世界中の顧客の間で魅力を増しています。スペシャルティコーヒーの需要の増加は、より個性的で優れたコーヒー体験を求める消費者の嗜好の変化を反映しています。顧客は、コーヒーの選択に対するこだわりが強くなるにつれて、より優れた風味と品質を提供するスペシャルティコーヒーやシングルオリジンコーヒーに対して、より多くの出費をする用意ができています。コーヒーの生産者、輸入業者、小売業者は、この動向によって競合に差をつけ、市場シェアを拡大するチャンスに恵まれています。

さらに、スペシャルティコーヒーへの注目は、倫理的な調達や持続可能性といった大きな動向を後押しし、市場拡大を後押しします。全体として、スペシャルティコーヒーへの移行は、消費者の参加を刺激し、イノベーションを促進し、予測期間中のコーヒー豆市場の成長に貢献すると予想されます。

コーヒー豆市場抑制要因:

気候変動は、予測不可能な天候パターンと作付けにおける収量低下を引き起こし、コーヒー豆産業に圧力をかけています。市場の変動は、為替レートの変動や不安定な地政学的状況などの経済変動要因によって損なわれています。

さらに、サプライチェーンの透明性や小規模農家への資金提供不足といった構造的な問題が成長を妨げています。こうした問題の結果、コーヒーのバリューチェーンに関わるすべての関係者が緊張状態にあります。長期的な持続可能性には、創造的思考とチームワークが不可欠です。コーヒービジネスが安定した成長を遂げるためには、主要なプレーヤーがこれらの制約に対処しなければならないです。

ロブスタ種のコーヒー豆は苦味が強く、主にインスタント・ブレンド・コーヒーに使用されるため、予測期間中に市場が急拡大すると予想されます。

コーヒー豆市場はタイプ別にロブスタ種とアラビカ種に区分されます。ロブスタ種コーヒー豆は、中所得層と高所得層の可処分所得の増加により、スペシャルティコーヒーやプレミアムコーヒーにより多くの支出をすることができるようになり、成長が期待されます。加えて、若い世代の間で厳選された焙煎豆やスペシャルティコーヒーの人気が高まっていることも、大きなシェアを占める要因となっています。

発展途上国の糖尿病はピークに達しており、ロブスタコーヒー豆の消費は2型糖尿病のリスク軽減に不可欠です。多くの研究者は、高いコーヒー消費量の結果としてインスリンに対する低感度の関係を発見しました。カフェインを定期的に多く摂取すると、2型糖尿病を患っている人のインスリン感受性が損なわれることが示されています。このように、糖尿病患者の増加に伴い、コーヒー豆の需要は伸びると予想されます。

欧州地域が市場の大きなシェアを占めると予想されます。

地域別に見ると、コーヒー豆市場は北米、南米、欧州、中東・アフリカ、アジア太平洋に分けられます。欧州地域では、コーヒーの消費量の増加と、多くの国々におけるスペシャルティカフェの動向により、市場は成長する見込みです。さらに、アイルランド、ハンガリー、チェコ共和国などの国々におけるコーヒー文化の高まりも、同地域における今後の市場成長を後押しします。

北米は、専門店の存在と、コーヒーベースの製品を作るための飲食品メーカー全体の需要の高まりにより、コーヒー豆生産者にとってもう一つの顕著な地域市場です。さらに、中東・アフリカ地域では、特に都市部においてコーヒーの消費量が変化しており、中流階級の人口が増加していることから、予測期間中に市場は大きく成長すると予想されます。アジア太平洋地域の市場成長は、多くの国々で中流階級の人口が増加していること、ライフスタイルに対する西洋文化の影響が強まっていること、人々の嗜好が変化していることが主な要因となっています。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • ステークホルダーにとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • アナリストの見解

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストの見解

第5章 世界のコーヒー豆市場:タイプ別

  • イントロダクション
  • アラビカ
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • ロブスタ
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性

第6章 世界のコーヒー豆市場:エンドユーザー別

  • イントロダクション
  • 食品および飲料
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • 医薬品
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • パーソナルケア
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性

第7章 世界のコーヒー豆市場:流通チャネル別

  • イントロダクション
  • オンライン
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • オフライン
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性

第8章 世界のコーヒー豆市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • タイプ別
    • エンドユーザー別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 南米
    • タイプ別
    • エンドユーザー別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 欧州
    • タイプ別
    • エンドユーザー別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • タイプ別
    • エンドユーザー別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • アジア太平洋地域
    • タイプ別
    • エンドユーザー別
    • 流通チャネル別
    • 国別

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第10章 企業プロファイル

  • Backyard Beans Coffee Company
  • Caribou Coffee Company
  • Coffee Bean Direct LLC
  • International Coffee & Tea, LLC
  • La Colombe Coffee Roasters(Chobani)
  • Gold Coffee Company
  • Farmer Bros. Co.
  • illycaffe S.p.A.
  • LUIGI LAVAZZA SPA
目次
Product Code: KSI061613133

The global coffee bean market size is expected to grow at a CAGR of 4.31% to reach US$35.148 billion by 2029, from US$26.159 billion in 2022.

Coffee beans are a healthier substitute for milk in terms of being dairy-free and a more vegan-friendly alternative. Coffee beans have been preferred by consumers intolerant to dairy products or who have similar allergies. It is naturally free of lactose, nuts, soy, and gluten if made from certified gluten-free oats.

The coffee bean is a great substitute for milk for lactose-intolerant people. Recently, a major chunk of the population has been experiencing deficiencies of B & D Vitamins (mainly B12 and D3), which are predominantly associated with monitoring stress & mood, and bone health. This is due to less exposure to sunlight and poor eating habits. The coffee bean is a rich source of Vitamin B and D and thus, gaining traction among the masses.

Additionally, the high fiber content in coffee beans is linked to a healthier heart and a better digestive system which in turn leads to consumer awareness fueling the overall market growth. Furthermore, due to a lack of physical activity, cases of obesity are witnessing a surge, and a focus is shifting toward fat-free milk products such as Coffee beans. Coffee beans are not being sold as a substitute but also as a raw material to prepare several other products like bakery products or beverages.

Coffee Bean Market Trends:

The market is likely to grow owing to several developments by major coffee houses that utilize these coffee beans and the growing consumption and production of coffee. According to the ICO (International Coffee Organisation), the exports of arabica coffee grew by 1.4% in June 2022 compared to June 2021.

Adding to that, the increasing trend of coffee consumption holds lucrative opportunities for many coffee companies that are a consumer of the coffee beans market. Millennials, who are readily adopting a busy lifestyle, are interested in consuming convenience food and beverages such as ready-to-drink coffee, including pre-made coffee, which is easy to carry along. With the growing trend, it is also easier to find coffee machines in gas stations, in addition to ready-to-drink coffee product variants in convenience stores for customers on the move.

Coffee Bean Market Drivers:

  • Growing consumption of coffee among millennials is expected to influence coffee bean market growth.

The increasing trend of coffee consumption among the younger generation is projected to surge the market demand with the rise in disposable income in the developing regions of the world and the high disposable income of the citizens of the developed regions. This has further boosted the demand for coffee, and evolving coffee-drinking customers force the coffee makers to bring out innovations in coffee products, resulting in a variety of coffee drinks ranging from iced beverages to coffee shakes and classic coffee options. Further, growing consumption by people is expected to drive the demand for these coffee beans by cafes and instant coffee makers, which is expected to boost the market.

  • The shift towards speciality coffee is predicted to positively impact coffee bean market growth.

The coffee beans market is expected to increase at a steady rate due to the trend towards speciality coffee. Speciality coffee has been gaining appeal among customers worldwide due to its distinctive flavour profiles, superior quality, and unusual origins. The increasing demand for speciality coffee is a reflection of changing consumer tastes for more individualized and superior coffee experiences. Customers are ready to spend more for speciality and single-origin coffees that offer better flavour and quality as they grow pickier about their coffee selections. Producers, importers, and retailers of coffee have a chance to set themselves apart from the competition and gain market share due to this trend.

Furthermore, the focus on speciality coffee supports larger trends in ethical sourcing and sustainability, which propels market expansion. Overall, the move to specialty coffee is anticipated to stimulate consumer participation, foster innovation, and help grow the coffee beans market during the forecast period.

Coffee Bean Market Restraints:

Climate change is putting pressure on the coffee bean industry by causing unpredictable weather patterns and lower yields in planting. Market volatility is impaired by economic variables such as fluctuating currency exchange rates and unstable geopolitical conditions.

Furthermore, growth is hampered by structural problems like supply chain transparency and insufficient funding for small-scale farmers. As a result of these issues, all parties involved in the coffee value chain are under strain. Creative thinking and teamwork are crucial for long-term sustainability. For the coffee business to have stable growth, these constraints must be addressed by key players.

The Robusta coffee beans market is expected to surge over the forecast period as it is bitter and is mostly used in instant coffee blends.

Based on type, the coffee beans market is segmented into Robusta and Arabica. The Robusta coffee bean is expected to grow owing to the increasing disposable income among the middle-income population and the high-income population, which is allowing them to spend more on speciality and premium coffee. In addition, the ever-growing popularity of select roasts and specialty cafes among the younger generation population is further contributing to its major share.

Diabetes in developing nations is at its peak; in this regard, the consumption of Robusta coffee beans can imperatively support reducing the risk of type 2 diabetes. Many researchers have found a relationship between low sensitivity to insulin as a result of higher coffee consumption. It has been shown that regular high caffeine consumption can impair insulin sensitivity in people suffering from type 2 diabetes. Thus, with increasing diabetes cases, the demand for coffee beans is expected to grow.

The European region is anticipated to hold a significant share of the market.

Based on geography, the coffee beans market is divided into North America, South America, Europe, the Middle East and Africa, and Asia Pacific. In the European region, the market is poised to grow on account of the rising consumption of coffee coupled with growing trends of speciality cafes in numerous countries. Furthermore, the growing coffee culture in countries such as Ireland, Hungary, and the Czech Republic also bolsters the market growth in the region in the coming years.

North America is another prominent regional market for coffee bean producers owing to the presence of specialty shops coupled with the rising demand across food and beverage manufacturers to make coffee-based products. Further, coffee consumption is changing in the MEA region, especially in urban areas, and with the growing middle-class population, the market is expected to grow significantly during the forecast period. The market growth in Asia Pacific is majorly being driven by the increasing middle-class population across many countries, the increasing influence of Western culture on lifestyle, and the changing tastes of people.

Major Key Players:

  • Backyard Beans Coffee Company
  • Caribou Coffee Company
  • Coffee Bean Direct LLC
  • Farmer Bros. Co.
  • Gold Coffee Company

Coffee Bean Market Key Developments:

  • In January 2024, the biggest and original oat drink company in the world, Oatly Group AB, announced a new food service distribution agreement with The Coffee Bean & Tea Leaf(R) Brand, a top speciality coffee and tea roaster retailer.

Coffee Bean Market Segmentation:

By Type

  • Arabica
  • Robusta

By End-User

  • Food and Beverage
  • Pharmaceuticals
  • Personal Care

By Distribution Channel

  • Online
  • Offline

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Taiwan
  • Thailand
  • Indonesia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits for the Stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. Analyst View

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. GLOBAL COFFEE BEAN MARKET BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Arabica
    • 5.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.2.2. Growth Prospects
    • 5.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.3. Robusta
    • 5.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.3.2. Growth Prospects
    • 5.3.3. Geographic Lucrativeness

6. GLOBAL COFFEE BEAN MARKET BY END-USER

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Food and Beverage
    • 6.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.2.2. Growth Prospects
    • 6.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.3. Pharmaceuticals
    • 6.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.3.2. Growth Prospects
    • 6.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.4. Personal Care
    • 6.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.4.2. Growth Prospects
    • 6.4.3. Geographic Lucrativeness

7. GLOBAL COFFEE BEAN MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Online
    • 7.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.2.2. Growth Prospects
    • 7.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.3. Offline
    • 7.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.3.2. Growth Prospects
    • 7.3.3. Geographic Lucrativeness

8. GLOBAL COFFEE BEAN MARKET, BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. By Type
    • 8.2.2. By End-User
    • 8.2.3. By Distribution Channel
    • 8.2.4. By Country
      • 8.2.4.1. USA
        • 8.2.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.2.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.2.4.2. Canada
        • 8.2.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.2.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.2.4.3. Mexico
        • 8.2.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.2.4.3.2. Growth Prospects
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. By Type
    • 8.3.2. By End-User
    • 8.3.3. By Distribution Channel
    • 8.3.4. By Country
      • 8.3.4.1. Brazil
        • 8.3.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.3.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.3.4.2. Argentina
        • 8.3.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.3.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.3.4.3. Others
        • 8.3.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.3.4.3.2. Growth Prospects
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. By Type
    • 8.4.2. By End-User
    • 8.4.3. By Distribution Channel
    • 8.4.4. By Country
      • 8.4.4.1. United Kingdom
        • 8.4.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.2. Germany
        • 8.4.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.3. France
        • 8.4.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.3.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.4. Spain
        • 8.4.4.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.4.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.5. Others
        • 8.4.4.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.5.2. Growth Prospects
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. By Type
    • 8.5.2. By End-User
    • 8.5.3. By Distribution Channel
    • 8.5.4. By Country
      • 8.5.4.1. Saudi Arabia
        • 8.5.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.5.4.2. UAE
        • 8.5.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.5.4.3. Israel
        • 8.5.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.3.2. Growth Prospects
      • 8.5.4.4. Others
        • 8.5.4.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.4.2. Growth Prospects
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. By Type
    • 8.6.2. By End-User
    • 8.6.3. By Distribution Channel
    • 8.6.4. By Country
      • 8.6.4.1. China
        • 8.6.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.2. Japan
        • 8.6.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.3. India
        • 8.6.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.3.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.4. South Korea
        • 8.6.4.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.4.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.5. Taiwan
        • 8.6.4.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.5.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.6. Thailand
        • 8.6.4.6.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.6.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.7. Indonesia
        • 8.6.4.7.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.7.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.8. Others
        • 8.6.4.8.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.8.2. Growth Prospects

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Competitive Dashboard

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. Backyard Beans Coffee Company
  • 10.2. Caribou Coffee Company
  • 10.3. Coffee Bean Direct LLC
  • 10.4. International Coffee & Tea, LLC
  • 10.5. La Colombe Coffee Roasters (Chobani)
  • 10.6. Gold Coffee Company
  • 10.7. Farmer Bros. Co.
  • 10.8. illycaffe S.p.A.
  • 10.9. LUIGI LAVAZZA SPA