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市場調査レポート
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1479944

食物繊維市場-2024年から2029年までの予測

Dietary Fiber Market - Forecasts from 2024 to 2029


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英文 136 Pages
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本日の銀行送金レート: 1USD=146.99円
食物繊維市場-2024年から2029年までの予測
出版日: 2024年03月19日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 136 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

食物繊維の世界市場は、2022年の市場規模88億1,000万米ドルからCAGR 11.42%で成長し、2029年には187億7,000万米ドルに達すると予測されています。

メイヨークリニックによると、食物繊維は粗飼料またはバルクとして知られることが多く、体内で消化・吸収できない植物性食品を指します。繊維質は、脂質、タンパク質、炭水化物などの他の食事成分とは異なり、体内で消化されません。その代わり、胃、小腸、結腸をほとんどそのままの状態で通過し、体外に排出されます。

食物繊維の化学組成は様々であり、溶解性、粘性、発酵性に基づいて大別されます。食物繊維は、豆類、麻、全粒穀物、チコリ根、穀類、野菜、果物、全粒穀物、ナッツ類、種子などの植物性食品に含まれています。

食物繊維を多く含む食事は、一般的に健康増進につながり、便秘、心血管疾患、肥満など、多くの病気や障害のリスクが低下します。食物繊維の豊富な食品は、健康的な体重を維持し、糖尿病やある種のがんのリスクを軽減するのにも役立ちます。したがって、食物繊維の消費に関連するさまざまな健康上の利点が、予測期間中の世界市場の成長を促進しています。

市場促進要因:

  • 食物繊維が豊富な食品に関連する健康上の利点が食物繊維の世界市場を押し上げる

食物繊維が豊富な食事は、便秘を緩和し、体重を調整し、糖尿病、心臓病、ある種のがんのリスクを下げることで有名です。健康的な便通を促進することで、食物繊維の摂取は胃腸の問題を緩和し、全体的な消化器系の健康に貢献します。さらに、食物繊維は血糖値やコレステロール値を最適に保つという重要な役割を果たすため、致命的な心血管疾患になる可能性を低減します。

食物繊維はバランスのとれた食生活の基本要素であり、代謝の促進や心臓機能の向上など、無数の健康上のメリットをもたらします。このような利点があるにもかかわらず、推奨される1日の食物繊維摂取量を守っているのは、米国人口のわずか5%程度にすぎません。その一方で、過敏性腸症候群、炎症性腸疾患、胃酸逆流といった消化器系の病気はますます蔓延しています。

こうした動向を受け、症状の緩和と消化器系の健康増進を目的とした食物繊維サプリメントの需要が高まっています。これらのサプリメントは、食物繊維の摂取不足に対処し、個人の全体的な健康状態の改善をサポートすることを目的としています。

植物性食品および機能性食品の需要

植物性食品と機能性食品の人気の高まりが、食物繊維成分の需要急増に拍車をかけています。果物、野菜、豆類、ナッツ類で構成される植物性食品は、本来かなりの量の食物繊維を含んでいます。一方、食物繊維を含む余分な栄養素を強化した機能性食品も需要が高まっています。

市場の抑制要因:

  • 市場抑制要因としての複雑な法律

分析期間中、食物繊維の世界市場は、複雑な法律、規制、潜在的な副作用、原材料価格の高騰と変動に起因する課題に直面しています。これらの要因が市場成長の妨げとなっています。しかし、繊維含有量の多さを特徴とする主要な市場参入企業による継続的な製品発売により、予測期間中に新たな機会が生まれつつあります。

食物繊維の健康効果に対する認識は高まっているもの、一部の消費者の間には依然として知識のギャップがあります。食物繊維が豊富な食品に関連する味、食感、潜在的な消化器系の不快感に関する誤解は、食生活に食物繊維を多く取り入れることを躊躇させる可能性があります。

さらに、特定の果物、野菜、全粒穀物などの食物繊維が豊富な食材は、精製された穀物や加工食品よりも高価な場合があり、その結果、消費者の製品コストが高くなります。その結果、消費者にとっては製品コストが高くなります。このため、一部の層にとっては、食物繊維を豊富に含む製品へのアクセスが制限される可能性があります。

食物繊維の世界市場:原材料別:果物・野菜、穀物・穀類、豆類、ナッツ・種子

食物繊維の世界市場は、使用される原材料に基づいて細分化され、果物・野菜、穀物・穀類、豆類、ナッツ・種子が含まれます。果物・野菜分野では、リンゴ、ベリー類、ニンジン、ブロッコリー、葉物野菜など様々な食物繊維が使用されています。

一方、穀物・穀類は不溶性食物繊維の優れた供給源であり、消化を助け、腸の運動を促進します。このカテゴリーには、小麦、オート麦、大麦、ライ麦、玄米が含まれます。

豆類は、エンドウ豆、インゲン豆、レンズ豆、ひよこ豆で構成され、タンパク質と食物繊維の両方を供給する栄養の宝庫として際立っています。最後に、アーモンド、クルミ、チアシード、亜麻仁、カボチャの種などのナッツ類や種子類は、健康的な脂肪や必須ミネラルに加えて食物繊維の濃縮供給源として役立ちます。

アジア太平洋地域は、予測期間中、世界の食物繊維市場で大きなシェアを占めると予測されています。

アジア太平洋地域は、食物繊維市場において大きなシェアを占めると予測されています。この地域は、消費者の健康意識の拡大、都市化の進展、可処分所得の増加により、予測期間を通じて急速な拡大を遂げると思われます。食物繊維サプリメントおよび製品は、消化器疾患の有病率の上昇により、インドや中国などの新興市場で高い需要があります。

この地域の市場は、確立された飲食品産業の存在によって拡大しています。また、食習慣の変化や、健康的で天然繊維が豊富な製品や飲料に対する需要の高まりも市場の拡大に寄与しています。さらに、Cargill Incorporated、Archer Daniels Midland Company、Kerry Inc.、Ingredion Incorporated、Tate &Lyleといった主要市場プレイヤーの存在も、この地域における食物繊維の成長に拍車をかけています。

市場開拓:

  • 2022年9月-スイスの工業ミネラル会社Omya社は、ほとんどの消費者が毎日十分な食物繊維を食べていないことから、食物繊維のギャップを埋めることを期待して、新しい粉末食物繊維サプリメントの製品ラインを立ち上げました。オミヤの微粉末は、完成品に健康や栄養を表示することもできます。
  • 2022年10月-米国の生物活性発見企業Brightseed社は、腸の健康を促進するために食品や飲料用に開発されたユニークな食物ヘンプ繊維Brightseed Bio 01TMを発売しました。Brightseed Bio 01TMは、前臨床試験で腸のバリア機能を改善することが確認された2種類の生理活性化学物質を含む、市場で唯一の食物繊維です。麻の外皮をリサイクルし、生物活性を最適化するように調製されています。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • ステークホルダーにとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • アナリストビュー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 世界の食物繊維市場:原材料別

  • イントロダクション
  • 果物と野菜
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • シリアル・穀物
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • 豆類
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • ナッツと種子
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性

第6章 世界の食物繊維市場:タイプ別

  • イントロダクション
  • 水溶性食物繊維
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
    • イヌリン
    • ペクチン
    • ベータグルカン
    • トウモロコシ繊維
    • その他
  • 不溶性食物繊維
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
    • セルロース
    • ヘミセルロース
    • キチンとキトサン
    • リグニン
    • オート麦ブランド
    • 小麦繊維

第7章 世界の食物繊維市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 原材料別
    • タイプ別
    • 国別
  • 南米
    • 原材料別
    • タイプ別
    • 国別
  • 欧州
    • 原材料別
    • タイプ別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • 原材料別
    • タイプ別
    • 国別
  • アジア太平洋
    • 原材料別
    • タイプ別
    • 国別

第8章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第9章 企業プロファイル

  • BENEO
  • Lonza
  • DuPont de Nemours, Inc
  • Archer Daniels Midland Company
  • Batory Foods
  • Ingredion Incorporated
  • Tate & Lyle
  • Puris
  • Cargill
  • Kerry Inc
目次
Product Code: KSI061615242

Global Dietary Fiber Market is expected to grow at a CAGR of 11.42% from a market size of US$8.81 billion in 2022 to reach US$18.77 billion in 2029.

According to the Mayo Clinic, dietary fiber, often known as roughage or bulk, refers to plant foods that the body cannot digest or absorb. Fibre, unlike other meal components such as lipids, proteins, and carbs, is not digested by the body. Instead, it passes through the stomach, small intestine, and colon largely intact before exiting the body.

Dietary fibers vary in chemical composition and may be classified broadly based on their solubility, viscosity, and fermentability. They are found in plant-based foods such as legumes, hemp, whole grains, chicory root, cereals, vegetables, fruits, whole grains, nuts, or seeds.

A diet high in fiber consumption is typically connected with improved health and a decreased risk of numerous illnesses and disorders, such as constipation, cardiovascular disease, and obesity. Fiber-rich foods can also help a person maintain a healthy weight and lessen their risk of diabetes and some forms of cancer. Therefore, various health advantages associated with the consumption of dietary fiber are driving the global market growth during the projection period.

Market Drivers:

  • Health benefits associated with fiber-rich food are boosting the global dietary fiber market

A diet rich in fiber is renowned for its ability to alleviate constipation, regulate weight, and lower the risk of diabetes, heart disease, and certain types of cancer. By promoting healthy bowel movements, fiber intake can mitigate gastrointestinal issues and contribute to overall digestive wellness. Moreover, it plays a crucial role in maintaining optimal blood sugar and cholesterol levels, thereby reducing the likelihood of fatal cardiovascular conditions.

Fiber is a fundamental component of a balanced diet, offering a myriad of health benefits such as enhanced metabolism and heart function. Despite these advantages, only a small fraction-approximately 5%-of the U.S. population adheres to the recommended daily fiber intake. Meanwhile, digestive ailments like irritable bowel syndrome, inflammatory bowel disease, and acid reflux are becoming increasingly prevalent.

In response to this trend, there's a growing demand for dietary fiber supplements aimed at alleviating symptoms and promoting better digestive health. These supplements aim to address the deficiency in fiber consumption and support individuals in achieving improved overall well-being.

Demand for plant-based and functional foods

The increasing popularity of plant-based and functional foods is fueling a surge in demand for dietary fiber ingredients. Plant-based foods, comprising fruits, vegetables, legumes, and nuts, inherently contain significant amounts of dietary fiber. Meanwhile, functional foods, which are fortified with extra nutrients, including dietary fiber, are also experiencing heightened demand.

Market Restraint:

  • Complex laws as a major market restraint

During the analysis period, the global market for dietary fiber faces challenges stemming from complex laws, restrictions, potential side effects, and the high and volatile prices of raw materials. These factors hinder market growth. However, new opportunities are emerging during the forecast period due to continuous product launches by key market players featuring high fiber content.

Despite increasing awareness of the health benefits of dietary fiber, there remains a knowledge gap among some consumers. Misunderstandings about taste, texture, and potential digestive discomfort associated with fiber-rich foods may deter individuals from incorporating more fiber into their diets.

Moreover, fiber-rich ingredients such as certain fruits, vegetables, and whole grains can be more costly than refined grains or processed foods, resulting in higher product costs for consumers. This may limit accessibility to fiber-rich products for some demographics.

Global dietary fiber market segmentation by raw material fruits & vegetables, cereals & grains, legumes, and nuts & seeds

The global dietary fiber market is segmented based on the raw materials used, which include fruits & vegetables, cereals & grains, legumes, and nuts & seeds. Within the fruits & vegetables segment, a diverse array of fiber is derived from various sources such as apples, berries, carrots, broccoli, and leafy greens.

Cereals & grains, on the other hand, offer excellent sources of insoluble fiber, aiding in digestion and promoting gut motility. This category includes wheat, oats, barley, rye, and brown rice.

Legumes, comprising peas, beans, lentils, and chickpeas, stand out as nutrient powerhouses, providing both protein and dietary fiber. Lastly, nuts and seeds like almonds, walnuts, chia seeds, flaxseeds, and pumpkin seeds serve as concentrated sources of dietary fiber in addition to healthy fats and essential minerals.

Asia Pacific is anticipated to hold a significant share of the global dietary fiber market during the forecast period.

Asia Pacific region is anticipated to hold a significant market share in dietary fiber. This region will experience rapid expansion throughout the projection period due to expanding consumer health consciousness, greater urbanization, and rising disposable income. Dietary fiber supplements and products are in high demand in rising markets such as India and China due to the rising prevalence of digestive disorders.

This region's market is expanding due to the presence of a well-established food & beverage industry. It is also expanding due to changing eating habits and rising demand for healthy, natural, and fiber-rich products and drinks. In addition, the prevalence of key market players such as Cargill Incorporated, Archer Daniels Midland Company, Kerry Inc., Ingredion Incorporated, and Tate & Lyle is also spurring the growth of dietary fiber in this region.

Market Developments:

  • September 2022- Omya, a Swiss industrial mineral company, launched a new line of powdered fiber supplements in the hopes of closing the fiber gap, as most consumers do not eat enough dietary fiber daily. Omya's micronized powders also allow for labeling finished products with a health or nutrition claim. They are available in a variety of flavors and particle densities.
  • October 2022- American-based bioactive discovery company Brightseed launched Brightseed Bio 01TM, a unique dietary hemp fiber developed for food and drinks to promote gut health. Brightseed Bio 01TM is the only dietary fiber on the market that contains two bioactive chemicals established in preclinical tests to improve intestinal barrier integrity. It is derived from recycled hemp hulls and prepared to optimize bioactive content.

Market Segmentation:

By Raw Material

  • Fruits & Vegetables
  • Cereals & Grains
  • Legumes
  • Nuts & Seeds

By Type

  • Soluble Dietary Fibers
  • Inulin
  • Pectin
  • Beta-glucan
  • Corn Fibers
  • Others
  • Insoluble Dietary Fibers
  • Cellulose
  • Hemicelluloses
  • Chitin & Chitosan
  • Lignin
  • Oat Brand
  • Wheat Fiber

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • UK
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Indonesia
  • Thailand
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits to the stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. Analyst View

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. GLOBAL DIETARY FIBER MARKET BY RAW MATERIAL

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Fruits & Vegetables
    • 5.2.1. Market opportunities and trends
    • 5.2.2. Growth prospects
    • 5.2.3. Geographic lucrativeness
  • 5.3. Cereals & Grains
    • 5.3.1. Market opportunities and trends
    • 5.3.2. Growth prospects
    • 5.3.3. Geographic lucrativeness
  • 5.4. Legumes
    • 5.4.1. Market opportunities and trends
    • 5.4.2. Growth prospects
    • 5.4.3. Geographic lucrativeness
  • 5.5. Nuts & Seeds
    • 5.5.1. Market opportunities and trends
    • 5.5.2. Growth prospects
    • 5.5.3. Geographic lucrativeness

6. GLOBAL DIETARY FIBER MARKET BY TYPE

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Soluble Dietary Fibers
    • 6.2.1. Market opportunities and trends
    • 6.2.2. Growth prospects
    • 6.2.3. Geographic lucrativeness
    • 6.2.4. Inulin
    • 6.2.5. Pectin
    • 6.2.6. Beta-glucan
    • 6.2.7. Corn Fibers
    • 6.2.8. Others
  • 6.3. Insoluble Dietary Fibers
    • 6.3.1. Market opportunities and trends
    • 6.3.2. Growth prospects
    • 6.3.3. Geographic lucrativeness
    • 6.3.4. Cellulose
    • 6.3.5. Hemicelluloses
    • 6.3.6. Chitin & Chitosan
    • 6.3.7. Lignin
    • 6.3.8. Oat Brand
    • 6.3.9. Wheat Fiber

7. GLOBAL DIETARY FIBER MARKET BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. By Raw Material
    • 7.2.2. By Type
    • 7.2.3. By Country
      • 7.2.3.1. United States
        • 7.2.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.2.3.2. Canada
        • 7.2.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.2.3.3. Mexico
        • 7.2.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.3.2. Growth Prospects
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. By Raw Material
    • 7.3.2. By Type
    • 7.3.3. By Country
      • 7.3.3.1. Brazil
        • 7.3.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.3.3.2. Argentina
        • 7.3.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.3.3.3. Others
        • 7.3.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.3.2. Growth Prospects
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. By Raw Material
    • 7.4.2. By Type
    • 7.4.3. By Country
      • 7.4.3.1. Germany
        • 7.4.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.2. France
        • 7.4.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.3. UK
        • 7.4.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.3.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.4. Spain
        • 7.4.3.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.4.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.5. Others
        • 7.4.3.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.5.2. Growth Prospects
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. By Raw Material
    • 7.5.2. By Type
    • 7.5.3. By Country
      • 7.5.3.1. Saudi Arabia
        • 7.5.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.5.3.2. UAE
        • 7.5.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.5.3.3. Israel
        • 7.5.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.3.2. Growth Prospects
      • 7.5.3.4. Others
        • 7.5.3.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.4.2. Growth Prospects
  • 7.6. Asia Pacific
    • 7.6.1. By Raw Material
    • 7.6.2. By Type
    • 7.6.3. By Country
      • 7.6.3.1. China
        • 7.6.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.2. Japan
        • 7.6.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.3. India
        • 7.6.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.3.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.4. South Korea
        • 7.6.3.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.4.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.5. Indonesia
        • 7.6.3.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.5.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.6. Thailand
        • 7.6.3.6.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.6.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.7. Others
        • 7.6.3.7.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.7.2. Growth Prospects

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Market Share Analysis
  • 8.3. Mergers, Acquisition, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Competitive Dashboard

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. BENEO
  • 9.2. Lonza
  • 9.3. DuPont de Nemours, Inc
  • 9.4. Archer Daniels Midland Company
  • 9.5. Batory Foods
  • 9.6. Ingredion Incorporated
  • 9.7. Tate & Lyle
  • 9.8. Puris
  • 9.9. Cargill
  • 9.10. Kerry Inc