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市場調査レポート
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1479871

グルテン飼料市場-2024年から2029年までの予測

Gluten Feed Market - Forecasts from 2024 to 2029


出版日
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英文 114 Pages
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価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=151.18円
グルテン飼料市場-2024年から2029年までの予測
出版日: 2024年02月26日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 114 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

グルテン飼料市場は、2022年に12億3,800万米ドルと評価され、CAGR 7.59%で成長し、2029年には29億6,700万米ドルの市場規模に達すると予測されています。

トウモロコシの湿式製粉の製品別であるグルテン飼料の生産は、家畜・牛の飼料事業にとって非常に重要です。これは、デンプンや他の成分を抽出する間に、トウモロコシからグルテン部分を除去することによって作られます。グルテン飼料は、タンパク質、食物繊維、および若干の残留デンプンを供給するため、動物用飼料の重要な成分です。

さらに、グルテン飼料は動物用飼料の栄養プロファイルを向上させ、必要な栄養素のバランスをとるために、飼料配合に頻繁に利用されています。グルテン飼料は、様々な動物種や生産方法の栄養要求に応じて、混合飼料、テクスチャー飼料、ペレット飼料など、様々な形態の飼料に添加することができます。

市場の動向:

家畜の栄養要求に関する意識の高まりは、タンパク質が豊富な動物飼料の需要を増加させており、グルテン飼料のようなタンパク質が豊富な飼料を家畜の食事に取り入れる農家が増えています。高品質でありながら手頃な価格の新規グルテン飼料製品を開発するための市場開拓者による投資の増加は、今後数年間のグルテン飼料市場の成長をさらに後押しし続けると予想されます。

さらに、食肉消費量の増加は家畜の飼育ニーズの増加につながり、家畜飼料全体の需要を急増させており、評価期間中のグルテン飼料市場の成長を後押しすると予想されます。水産養殖産業の成長も、予測期間中のグルテン飼料市場の成長を支える要因として期待されています。

市場促進要因:

  • タンパク質が豊富な動物飼料に対する需要の高まりが市場の成長を促進すると予測されます。

グルテン飼料市場の成長の顕著な理由の1つは、家畜の最適な健康を維持するために、タンパク質が豊富な動物飼料の需要が増加していることです。グルテン飼料は消化吸収に有益なタンパク質を豊富に含んでいます。家畜の栄養要件に関する意識は畜産農家の間で高まっており、予測期間中のグルテン飼料市場の成長にプラスの影響を与えると予想されます。

  • 肉と乳製品の需要増はグルテン飼料市場の成長に影響を与える可能性があります。

世界中で肉と乳製品の消費量が増加しており、消費動向の増加とともに需要も絶えず増加しているため、畜産業界は高品質の肉と乳製品を確保するためにグルテン飼料を使用するようになっており、予測期間中の飼料用ビタミン市場の成長を促進すると予想されます。

OECD-FAO Agricultural Outlook 2020-2029によると、世界の食肉生産量は2029年までに4,000万トン近く拡大し、3億6,600万トンに達すると予測されています。全体として、食肉生産増加の大部分は発展途上地域に起因しており、追加生産量の80%を占めることになります。また、牛肉消費は今後10年間で76 Mtに増加し、基準期間と比較した食肉消費増加全体の16%を占めると予測されるとしています。また、世界の豚肉消費量は今後10年間で127 Mtに増加し、食肉消費量増加全体の28%を占めると予測されています。

さらにOECDは、世界の生乳生産量は他の主要農産物よりも速く、年率1.6%で増加し、2029年までに997 Mtになると推定しています。従って、このような食肉と乳製品の消費動向は予測期間中も続くと予想され、今後数年間のグルテン飼料市場の成長を促進すると見込まれます。

  • トウモロコシ加工産業の成長が市場を押し上げると予測されます。

グルテン飼料の市場力学は主にトウモロコシ加工セクターによって形成されています。グルテン飼料はトウモロコシを湿式製粉した製品別であり、デンプン、砂糖、トウモロコシから作られるその他の商品と密接な関係があります。グルテン飼料の入手可能性と品質は、トウモロコシ加工産業の成長と効果に直接影響されます。

人口増加、食生活の変化、工業用需要などの要因によって、トウモロコシ加工部門が拡大した結果、デンプンやその他のトウモロコシ派生物が大量に生産されるようになった。その結果、製品別として生産されるグルテン飼料の量も増加します。総合的に見れば、トウモロコシ加工部門が好調である限り、家畜飼料市場には常に安定したグルテン飼料の供給が可能です。

制約:

使用されるトウモロコシの種類、加工方法、保存方法などの要因により、グルテン飼料の栄養成分にはばらつきがあり、これが市場の主な抑制要因のひとつとなっています。一貫した飼料配合を目指す飼料メーカーや家畜生産者にとっては、品質や栄養成分のばらつきが懸念材料となる可能性があります。さらに、グルテン飼料の消化率やエネルギー値にばらつきがあると、動物の成績が安定しない可能性があります。これらは飼料のデンプン濃度の変化によって引き起こされる可能性があります。従って、グルテン飼料供給の一貫性と信頼性を保証することが、この食品を動物飼料に広く使用する際の障壁となる可能性があります。

さらに、代替飼料添加物との競合は、グルテン飼料業界にとって主要な問題のひとつです。グルテン飼料を動物飼料に配合するためには、ディスティラー穀物、大豆ミール、その他の油糧種子ミールなど、他にも多くの飼料の選択肢があるため、熾烈な競争が繰り広げられています。飼料成分の選択は、入手可能性、価格変動、栄養プロファイルなどの要因によって左右され、グルテン飼料市場に影響を与えます。

北米は主要な地域市場になると予測されています。

北米は、グルテン飼料の利点に関する認知度が高く、特に米国では伝統的に食肉の消費量が多いことから、グルテン飼料の世界市場で大きなシェアを占めると予想されます。

さらに、アジア太平洋地域は、消費者の購買力向上に伴う食肉消費の増加により、予測期間中に大幅な成長が見込まれます。さらに、動物飼料産業の開拓と、さまざまな種類の動物飼料に対する認識と理解の高まりも、アジア太平洋地域の高い市場成長に寄与すると予想されます。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • ステークホルダーにとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • アナリストビュー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 グルテン飼料市場:ソース別

  • イントロダクション
  • トウモロコシ
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • オオムギ
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • 小麦
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • ライ麦
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • トウモロコシ
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • その他
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性

第6章 グルテン飼料市場:用途別

  • イントロダクション
  • 家禽
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • 養殖業
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • その他
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性

第7章 グルテン飼料市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • ソース別
    • 用途別
    • 国別
  • 南米
    • ソース別
    • 用途別
    • 国別
  • 欧州
    • ソース別
    • 用途別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • ソース別
    • 用途別
    • 国別
  • アジア太平洋
    • ソース別
    • 用途別
    • 国別

第8章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第9章 企業プロファイル

  • Roquette
  • Tate & Lyle Plc
  • AGRANA Beteiligungs-AG
  • Archer Daniels Midland Company
  • Commodity Specialists Company
  • Tereos
  • Grain Processing Corporation
  • Cargill, Incorporated(Kent Corporation)
  • Ingredion Incorporated
  • Bunge Ltd.
目次
Product Code: KSI061611858

The gluten feed market is evaluated at US$1.238 billion for the year 2022 and is projected to grow at a CAGR of 7.59% to reach a market size of US$2.967 billion by the year 2029.

The production of gluten feed, a byproduct of wet milling maize, is very important to the animal and cattle feed business. It is made by removing the gluten portion from maize while starch and other ingredients are being extracted. Gluten feed is an important component of animal diets because it provides protein, fiber, and some residual starch.

In addition, gluten feed is frequently utilized in feed formulations to enhance the nutritional profile of animal diets and balance nutrient needs. It can be added to several feed forms, such as blended, textured, or pelleted rations, according to the nutritional requirements of various animal species and production methods.

MARKET TRENDS:

The rising awareness regarding the nutritional requirements of livestock is increasing the demand for protein-rich animal feed and is encouraging farmers to increasingly include protein-rich feeds such as gluten feed in the diet of livestock which is anticipated to drive the growth of the gluten feed market during the forecast period. Rising investments by market players to develop novel gluten-feed products that are of high quality yet affordable are expected to further continue to boost the growth of the gluten-feed market in the coming years.

Furthermore, the rise in meat consumption is leading to an increased need for raising more livestock, which is surging the demand for overall animal feed and is anticipated to boost the growth of the gluten feed market during the assessment period. The growing aquaculture industry is another factor expected to support the growth of the gluten-feed market during the forecast period.

MARKET DRIVERS:

  • Rising demand for protein-rich animal feed is anticipated to drive the market's growth.

One of the prominent reasons for the growth of the gluten feed market is the increased demand for protein-rich animal feed in order to maintain the optimum health of livestock. Gluten feed is rich in protein that is beneficial to digestion and absorption. The awareness regarding the nutritional requirements of livestock has increased among livestock farmers and is expected to have a positive impact on the gluten feed market growth during the forecast period.

  • Increasing demand for meat and dairy might impact the gluten-feed market growth.

The consumption of meat and dairy around the world has been increasing and with the increasing trend in consumption, the demand is constantly rising which is leading the livestock industry to use gluten feed to ensure high-quality meat and dairy products, which is anticipated to propel the growth of feed vitamin market during the forecast period.

According to OECD-FAO Agricultural Outlook 2020-2029, global meat production is projected to expand by nearly 40 Mt by 2029, reaching 366 Mt. Overall, the bulk of meat production growth is attributed to developing regions, which will account for 80% of the additional output. It also stated that beef consumption is projected to increase to 76 Mt over the next ten years and to account for 16% of the total increase in meat consumption compared to the base period. Also, global pig meat consumption is projected to increase to 127 Mt over the next ten years and account for 28% of the total increase in meat consumption.

Furthermore, the OECD estimates that global milk production will increase faster than most other main agricultural commodities, at 1.6% per annum to 997 Mt by 2029. Hence, this rising trend in meat and dairy consumption is anticipated to continue during the forecast period and is expected to propel the growth of the gluten-feed market in the coming years.

  • Growth in the corn processing industry is predicted to boost the market.

The market dynamics for gluten feed are mostly shaped by the maize processing sector. Gluten feed is a byproduct of wet milling maize and is closely related to starch, sugars, and other goods made from corn. The availability and caliber of gluten feed are directly impacted by the growth and effectiveness of the maize processing industry.

Starch and other maize derivatives are produced in greater quantities as a result of the expansion of the corn processing sector, which is fueled by factors including population growth, dietary changes, and industrial demand. As a result, there is a corresponding rise in the amount of gluten feed produced as a byproduct. Comprehensively, there will always be a steady supply of gluten feed available for the animal feed market as long as the maize processing sector is doing well.

RESTRAINTS:

Variations exist in the nutritional composition of gluten feed due to factors such as the type of maize used, how it is processed, and how it is stored which is one of the main restraining factors in the market. For feed makers and livestock producers looking to create consistent feed formulations, this variation in quality and nutritional content might be a concern. Furthermore, variations in the digestibility and energy value of gluten feed might result in inconsistent animal performance. These could be caused by changes in the starch concentration of the feed. Therefore, assuring the consistency and dependability of the gluten feed supply may act as a barrier to the food's broad use in animal diets.

Additionally, competition from alternative feed additives is one of the main issues for the gluten feed industry. There is fierce rivalry for gluten feed to be included in animal diets since there are so many other feed choices available, such as distiller grains, soybean meal, and other oilseed meals. The choice of feed components is influenced by factors including availability, price swings, and nutritional profile, which affect the gluten feed market.

North America is anticipated to be the major regional market.

Geographically, North America is anticipated to hold a major share of the global gluten feed market on account of high awareness about the benefits of gluten feed and the traditionally high consumption of meat in the region, especially in the United States.

Moreover, the Asia Pacific region is projected to witness substantial growth during the forecast period owing to the rising meat consumption in the region with the increase in the purchasing power of consumers. Furthermore, the development in the animal feed industry and the increased awareness and understanding of different kinds of animal feeds are also expected to contribute to the high market growth in the Asia Pacific.

Segmentation:

By Source

  • Corn
  • Barley
  • Wheat
  • Rye
  • Maize
  • Others

By Application

  • Poultry
  • Cattle
  • Swine
  • Aquaculture
  • Others

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Taiwan
  • Thailand
  • Indonesia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits for the stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. Analyst View

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. GLUTEN FEED MARKET, BY SOURCE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Corn
    • 5.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.2.2. Growth Prospects
    • 5.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.3. Barley
    • 5.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.3.2. Growth Prospects
    • 5.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.4. Wheat
    • 5.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.4.2. Growth Prospects
    • 5.4.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.5. Rye
    • 5.5.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.5.2. Growth Prospects
    • 5.5.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.6. Maize
    • 5.6.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.6.2. Growth Prospects
    • 5.6.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.7. Others
    • 5.7.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.7.2. Growth Prospects
    • 5.7.3. Geographic Lucrativeness

6. GLUTEN FEED MARKET, BY APPLICATION

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Poultry
    • 6.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.2.2. Growth Prospects
    • 6.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.3. Cattle
    • 6.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.3.2. Growth Prospects
    • 6.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.4. Swine
    • 6.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.4.2. Growth Prospects
    • 6.4.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.5. Aquaculture
    • 6.5.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.5.2. Growth Prospects
    • 6.5.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.6. Others
    • 6.6.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.6.2. Growth Prospects
    • 6.6.3. Geographic Lucrativeness

7. GLUTEN FEED MARKET, BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. By Source
    • 7.2.2. By Application
    • 7.2.3. By Country
      • 7.2.3.1. USA
        • 7.2.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.2.3.2. Canada
        • 7.2.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.2.3.3. Mexico
        • 7.2.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.3.2. Growth Prospects
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. By Source
    • 7.3.2. By Application
    • 7.3.3. By Country
      • 7.3.3.1. Brazil
        • 7.3.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.3.3.2. Argentina
        • 7.3.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.3.3.3. Others
        • 7.3.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.3.2. Growth Prospects
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. By Source
    • 7.4.2. By Application
    • 7.4.3. By Country
      • 7.4.3.1. United Kingdom
        • 7.4.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.2. Germany
        • 7.4.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.3. France
        • 7.4.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.3.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.4. Spain
        • 7.4.3.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.4.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.5. Others
        • 7.4.3.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.5.2. Growth Prospects
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. By Source
    • 7.5.2. By Application
    • 7.5.3. By Country
      • 7.5.3.1. Saudi Arabia
        • 7.5.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.5.3.2. UAE
        • 7.5.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.5.3.3. Israel
        • 7.5.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.3.2. Growth Prospects
      • 7.5.3.4. Others
        • 7.5.3.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.4.2. Growth Prospects
  • 7.6. Asia Pacific
    • 7.6.1. By Source
    • 7.6.2. By Application
    • 7.6.3. By Country
      • 7.6.3.1. China
        • 7.6.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.2. Japan
        • 7.6.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.3. India
        • 7.6.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.3.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.4. South Korea
        • 7.6.3.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.4.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.5. Taiwan
        • 7.6.3.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.5.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.6. Thailand
        • 7.6.3.6.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.6.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.7. Indonesia
        • 7.6.3.7.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.7.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.8. Others
        • 7.6.3.8.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.8.2. Growth Prospects

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Market Share Analysis
  • 8.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Competitive Dashboard

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. Roquette
  • 9.2. Tate & Lyle Plc
  • 9.3. AGRANA Beteiligungs-AG
  • 9.4. Archer Daniels Midland Company
  • 9.5. Commodity Specialists Company
  • 9.6. Tereos
  • 9.7. Grain Processing Corporation
  • 9.8. Cargill, Incorporated (Kent Corporation)
  • 9.9. Ingredion Incorporated
  • 9.10. Bunge Ltd.