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市場調査レポート
商品コード
1479837
放送機器市場-2024年から2029年までの予測Broadcasting Equipment Market - Forecasts from 2024 to 2029 |
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カスタマイズ可能
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放送機器市場-2024年から2029年までの予測 |
出版日: 2024年03月18日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 145 Pages
納期: 即日から翌営業日
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放送機器市場は、CAGR5.56%で上昇し、2022年の265億3,200万米ドルから2029年には389億1,100万米ドルの市場規模に達すると予測されています。
消費者の嗜好が従来のテレビからデジタルメディアへと移行するにつれ、放送メディアの存在意義を維持することはますます難しくなっているが、極めて重要な課題となっています。放送テレビの状況は大きく変化しており、最新の状況に適応する必要があります。近年、より高画質な映像や音声を求める消費者の需要が急速に進化し、放送機器製品や技術の進歩を促しています。4kやUHDフォーマットでのコンテンツ制作は、IPライブ制作技術の採用につながり、視聴品質を高めるために同じフォーマットでの放送を可能にしています。この技術は、柔軟で効率的なシステム制御が重視されるライブ制作では特に重要です。
インドでは、携帯電話アプリの利用の82%がメディアとエンターテインメントに特化しています。インドのメディア・エンターテインメント(M&E)部門は20%急増し、2022年には2兆1,000億インドルピー(286億米ドル)に達します。インドは"ICTサービス輸出 "で4位の地位を占めています。同国のメディア・エンターテインメント産業は、主にOTT(Over-the-Top)プラットフォーム、ゲーム、アニメーション、VFX(Visual Effects)の成長に牽引され、2030年までにCAGR10~12%で1,000億米ドルに拡大すると予測されています。
さらに、所得水準の上昇、耐久消費財への消費支出の増加、高速で手頃な価格のインターネットサービスの利用可能性の拡大などの要因により、市場はプラス成長を遂げると予想されます。India Brand Equity Foundation(IBEF)によると、2024年までにインドのメディア市場の40%をテレビが占め、デジタル広告(12%)、印刷メディア(13%)、映画(9%)、OTTとゲーム産業(8%)が続く。さらに、コネクテッド・スマートTVの台数は2025年までに約4,000万~5,000万台に達すると予測されています。
ビデオストリーミングの成長が市場を押し上げると予測
動画ストリーミングサービスの世界の成長により、市場は今後数年で急拡大すると予想されます。スマートフォンの普及が、動画放送やストリーミングサービスに大きな役割を果たすと予想されます。国連やその他の自治体のデータによると、スマートフォンの利用者は全世界で約52億7,000万人。
また、インターネット・ユーザー数は世界で約47億2,000万人です。スマートフォンでのオンライン・ライブ・ビデオ・ストリーミングの増加は、市場全体の成長に重要な役割を果たすと予想されます。大手企業はここ数年、市場で大きな開拓を進めています。例えば、2021年4月。人気のソーシャル・ネットワーキング・サイトのひとつであるLinkedInは、特に求職者や雇用者向けにライブ動画放送ダッシュボードの展開を発表しました。
企業やプロデューサーは、ビデオストリーミングやその他の放送サービスのための先進的な機器の開発に取り組んできました。例えば、ハイビジョンは2021年6月、「Makito X4」と呼ばれる超低遅延エンコーダーのアップデートを発表しました。これは、リモート放送向けに、ビデオ品質の向上と低遅延を実現するものです。同社は、放送ネットワークはクラウドプロテクションサービスから現場、プロダクションセンターへのリアルタイム映像伝送に依存していると述べていました。オーバー・ザ・トップ・コンテンツ・プラットフォームのネットフリックスは、ビデオや番組の総実行時間の90%が同社が承認したカメラで撮影されていると述べています。同社は、アナモフィックキャプチャ用にソニーVeniceカメラの使用を承認していました。この市場開拓は、今後数年間、放送機器市場に好影響を与えると予想されます。
The broadcasting equipment market is projected to rise at a compound annual growth rate (CAGR) of 5.56% to reach a market valuation of US$38.911 billion by 2029, from US$26.532 billion in 2022.
As consumer preferences shift from traditional television to digital media, it has become increasingly challenging yet crucial for broadcast media to remain relevant. The landscape of broadcast television is experiencing substantial transformations, necessitating adaptation to stay current. In recent years, there has been a rapid evolution in consumer demand for higher-quality video and audio, driving advancements in broadcast equipment products and technology. The production of content in 4k and UHD formats has led to the adoption of IP live-production technology, enabling broadcasting in the same format to enhance viewing quality. This technology is particularly important for live production, where there is a strong emphasis on flexible and efficient system control.
In India, 82% of mobile phone app usage is dedicated to media and entertainment. The Indian media and entertainment (M&E) sector surged by 20% to achieve a value of INR 2.1 trillion (US$ 28.6 billion) in 2022. India holds the fourth position in "ICT Services exports." The country's Media & Entertainment industry is projected to expand to US$100 billion by 2030 at a Compound Annual Growth Rate (CAGR) of 10-12%, primarily driven by the growth of Over-the-Top (OTT) platforms, gaming, animation, and Visual Effects (VFX).
Furthermore, the market is expected to experience positive growth due to factors such as increasing income levels, higher consumer spending on durable goods, and the expanding availability of fast and affordable internet services. According to the India Brand Equity Foundation (IBEF), television accounted for 40% of the Indian media market by 2024, followed by digital advertising (12%), print media (13%), cinema (9%), and the OTT and gaming industries (8%). Additionally, it is predicted that the number of connected smart TVs will reach approximately 40-50 million by 2025
Growth in video streaming is anticipated to boost the market
The market is expected to surge in the coming years due to the growth in video streaming services globally. The rise in the usage of smartphones is expected to play a major role in video broadcasting and streaming services. According to the data given by the United Nations and other local government bodies, there are around 5.27 billion smartphone users, worldwide.
Moreover, there are around 4.72 billion internet users, globally. The increase in online live video streaming on smartphones is expected to play a crucial role in the overall market growth. Major companies have been making significant developments in the market, in the past few years. For instance, in April 2021. LinkedIn, one of the popular social networking sites, announced the rollout of its live video broadcasting dashboard, especially for people searching for jobs and also for employers.
Companies and producers have been working to develop advanced equipment for video streaming and other broadcasting services. For instance, in June 2021, Haivision announced the launch of an update for its ultra-low latency encoder, known as Makito X4. That provides improved video quality and lower latency for remote broadcasting. The company had stated that the broadcast networks have been depending upon the transmission of real-time video from cloud protection services to the field to production centers. Netflix, an over-the-top content platform, has stated that 90% of the total runtime of a video or a program is captured on the company's approved cameras. The company had approved the usage of the Sony Venice camera for anamorphic capture. This development is expected to have a positive impact on the Broadcasting equipment market, in the coming years.