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市場調査レポート
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1479837

放送機器市場-2024年から2029年までの予測

Broadcasting Equipment Market - Forecasts from 2024 to 2029


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英文 145 Pages
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即日から翌営業日
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放送機器市場-2024年から2029年までの予測
出版日: 2024年03月18日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 145 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

放送機器市場は、CAGR5.56%で上昇し、2022年の265億3,200万米ドルから2029年には389億1,100万米ドルの市場規模に達すると予測されています。

消費者の嗜好が従来のテレビからデジタルメディアへと移行するにつれ、放送メディアの存在意義を維持することはますます難しくなっているが、極めて重要な課題となっています。放送テレビの状況は大きく変化しており、最新の状況に適応する必要があります。近年、より高画質な映像や音声を求める消費者の需要が急速に進化し、放送機器製品や技術の進歩を促しています。4kやUHDフォーマットでのコンテンツ制作は、IPライブ制作技術の採用につながり、視聴品質を高めるために同じフォーマットでの放送を可能にしています。この技術は、柔軟で効率的なシステム制御が重視されるライブ制作では特に重要です。

インドでは、携帯電話アプリの利用の82%がメディアとエンターテインメントに特化しています。インドのメディア・エンターテインメント(M&E)部門は20%急増し、2022年には2兆1,000億インドルピー(286億米ドル)に達します。インドは"ICTサービス輸出 "で4位の地位を占めています。同国のメディア・エンターテインメント産業は、主にOTT(Over-the-Top)プラットフォーム、ゲーム、アニメーション、VFX(Visual Effects)の成長に牽引され、2030年までにCAGR10~12%で1,000億米ドルに拡大すると予測されています。

さらに、所得水準の上昇、耐久消費財への消費支出の増加、高速で手頃な価格のインターネットサービスの利用可能性の拡大などの要因により、市場はプラス成長を遂げると予想されます。India Brand Equity Foundation(IBEF)によると、2024年までにインドのメディア市場の40%をテレビが占め、デジタル広告(12%)、印刷メディア(13%)、映画(9%)、OTTとゲーム産業(8%)が続く。さらに、コネクテッド・スマートTVの台数は2025年までに約4,000万~5,000万台に達すると予測されています。

ビデオストリーミングの成長が市場を押し上げると予測

動画ストリーミングサービスの世界の成長により、市場は今後数年で急拡大すると予想されます。スマートフォンの普及が、動画放送やストリーミングサービスに大きな役割を果たすと予想されます。国連やその他の自治体のデータによると、スマートフォンの利用者は全世界で約52億7,000万人。

また、インターネット・ユーザー数は世界で約47億2,000万人です。スマートフォンでのオンライン・ライブ・ビデオ・ストリーミングの増加は、市場全体の成長に重要な役割を果たすと予想されます。大手企業はここ数年、市場で大きな開拓を進めています。例えば、2021年4月。人気のソーシャル・ネットワーキング・サイトのひとつであるLinkedInは、特に求職者や雇用者向けにライブ動画放送ダッシュボードの展開を発表しました。

企業やプロデューサーは、ビデオストリーミングやその他の放送サービスのための先進的な機器の開発に取り組んできました。例えば、ハイビジョンは2021年6月、「Makito X4」と呼ばれる超低遅延エンコーダーのアップデートを発表しました。これは、リモート放送向けに、ビデオ品質の向上と低遅延を実現するものです。同社は、放送ネットワークはクラウドプロテクションサービスから現場、プロダクションセンターへのリアルタイム映像伝送に依存していると述べていました。オーバー・ザ・トップ・コンテンツ・プラットフォームのネットフリックスは、ビデオや番組の総実行時間の90%が同社が承認したカメラで撮影されていると述べています。同社は、アナモフィックキャプチャ用にソニーVeniceカメラの使用を承認していました。この市場開拓は、今後数年間、放送機器市場に好影響を与えると予想されます。

主要参入企業

  • Rohde & Schwarzが提供する製品は完璧に設計されており、顧客の性能を考慮して作られています。Rohde & Schwarzの製品群は、プレイアウトセンター、制作スタジオ、ポストプロダクション施設、あるいは配信ネットワークのどのような場所であっても、顧客の需要に適合します。
  • Rossは、様々なセグメントの企業が素晴らしい映像体験を創造できるような様々なソリューションを提供しています。Rossが提供するツールにより、魅力的なニュース、天気予報、スポーツ放送、アリーナや娯楽施設向けの娯楽コンテンツ、礼拝所向けの動機づけコンテンツを簡単に提供することができます。
  • プロフェッショナル向けテロップ機器の世界の大手サプライヤーであるAutoscriptは、ディストリビューター、ディーラー、技術パートナーの幅広いネットワークを持っています。同社は30年以上にわたり、ネットワークとスタンドアロン運用の両方で使用できる、信頼性の高い高品質のハードウェアとソフトウェアソリューションを製造しています。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害利害関係者にとっての主要メリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主要調査結果
  • アナリストビュー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 放送機器市場:製品タイプ別

  • イントロダクション
  • エンコーダ
  • サーバー
  • カメラ
  • アンプ
  • その他

第6章 放送機器市場:用途別

  • イントロダクション
  • 無線
  • テレビ

第7章 放送機器市場:技術別

  • イントロダクション
  • アナログ
  • デジタル

第8章 放送機器市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 製品タイプ別
    • 用途別
    • 技術別
    • 国別
  • 南米
    • 製品タイプ別
    • 用途別
    • 技術別
    • 国別
  • 欧州
    • 製品タイプ別
    • 用途別
    • 技術別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • 製品タイプ別
    • 用途別
    • 技術別
    • 国別
  • アジア太平洋
    • 製品タイプ別
    • 用途別
    • 技術別
    • 国別

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意とコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第10章 企業プロファイル

  • Eletec Radio Broadcasting Equipment & Transmitters
  • Rohde & Schwarz
  • ROSS VIDEO LTD
  • Autoscript Limited
  • Heartland Video Systems Inc.
  • ALC NetworX GmbH
  • PESA
  • TELEMETRICS INC
  • ENENSYS Technologies
目次
Product Code: KSI061613567

The broadcasting equipment market is projected to rise at a compound annual growth rate (CAGR) of 5.56% to reach a market valuation of US$38.911 billion by 2029, from US$26.532 billion in 2022.

As consumer preferences shift from traditional television to digital media, it has become increasingly challenging yet crucial for broadcast media to remain relevant. The landscape of broadcast television is experiencing substantial transformations, necessitating adaptation to stay current. In recent years, there has been a rapid evolution in consumer demand for higher-quality video and audio, driving advancements in broadcast equipment products and technology. The production of content in 4k and UHD formats has led to the adoption of IP live-production technology, enabling broadcasting in the same format to enhance viewing quality. This technology is particularly important for live production, where there is a strong emphasis on flexible and efficient system control.

In India, 82% of mobile phone app usage is dedicated to media and entertainment. The Indian media and entertainment (M&E) sector surged by 20% to achieve a value of INR 2.1 trillion (US$ 28.6 billion) in 2022. India holds the fourth position in "ICT Services exports." The country's Media & Entertainment industry is projected to expand to US$100 billion by 2030 at a Compound Annual Growth Rate (CAGR) of 10-12%, primarily driven by the growth of Over-the-Top (OTT) platforms, gaming, animation, and Visual Effects (VFX).

Furthermore, the market is expected to experience positive growth due to factors such as increasing income levels, higher consumer spending on durable goods, and the expanding availability of fast and affordable internet services. According to the India Brand Equity Foundation (IBEF), television accounted for 40% of the Indian media market by 2024, followed by digital advertising (12%), print media (13%), cinema (9%), and the OTT and gaming industries (8%). Additionally, it is predicted that the number of connected smart TVs will reach approximately 40-50 million by 2025

Growth in video streaming is anticipated to boost the market

The market is expected to surge in the coming years due to the growth in video streaming services globally. The rise in the usage of smartphones is expected to play a major role in video broadcasting and streaming services. According to the data given by the United Nations and other local government bodies, there are around 5.27 billion smartphone users, worldwide.

Moreover, there are around 4.72 billion internet users, globally. The increase in online live video streaming on smartphones is expected to play a crucial role in the overall market growth. Major companies have been making significant developments in the market, in the past few years. For instance, in April 2021. LinkedIn, one of the popular social networking sites, announced the rollout of its live video broadcasting dashboard, especially for people searching for jobs and also for employers.

Companies and producers have been working to develop advanced equipment for video streaming and other broadcasting services. For instance, in June 2021, Haivision announced the launch of an update for its ultra-low latency encoder, known as Makito X4. That provides improved video quality and lower latency for remote broadcasting. The company had stated that the broadcast networks have been depending upon the transmission of real-time video from cloud protection services to the field to production centers. Netflix, an over-the-top content platform, has stated that 90% of the total runtime of a video or a program is captured on the company's approved cameras. The company had approved the usage of the Sony Venice camera for anamorphic capture. This development is expected to have a positive impact on the Broadcasting equipment market, in the coming years.

Key Players:

  • Products offered by Rohde & Schwarz are engineered to perfection and are created with the performance of customers. The company's portfolio fits demands whether customers operate in a playout center, production studio, post-production facility, or farther down your distribution network.
  • Ross provides a variety of solutions that let businesses in several sectors create amazing video experiences. The tools provided by Ross make it simple to provide engaging news, weather, and sports broadcasts, entertaining content for arenas and entertainment venues, and motivational content for places of worship.
  • Leading global supplier of teleprompting equipment for professionals, Autoscript has a wide network of distributors, dealers, and technology partners. For more than 30 years, the company has produced dependable, high-quality hardware and software solutions for use in both networks and standalone operations.

Segmentation:

By Product Type:

  • Encoders
  • Servers
  • Camera
  • Amplifiers
  • Others

By Application

  • Radio
  • Television

By Technology

  • Analog
  • Digital

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Taiwan
  • Thailand
  • Indonesia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits for the stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. Analyst View

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. BROADCASTING EQUIPMENT MARKET BY PRODUCT TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Encoders
    • 5.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.2.2. Growth Prospects
    • 5.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.3. Servers
    • 5.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.3.2. Growth Prospects
    • 5.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.4. Camera
    • 5.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.4.2. Growth Prospects
    • 5.4.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.5. Amplifiers
    • 5.5.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.5.2. Growth Prospects
    • 5.5.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.6. Others
    • 5.6.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.6.2. Growth Prospects
    • 5.6.3. Geographic Lucrativeness

6. BROADCASTING EQUIPMENT MARKET BY APPLICATION

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Radio
    • 6.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.2.2. Growth Prospects
    • 6.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.3. Television
    • 6.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.3.2. Growth Prospects
    • 6.3.3. Geographic Lucrativeness

7. BROADCASTING EQUIPMENT MARKET BY TECHNOLOGY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Analog
    • 7.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.2.2. Growth Prospects
    • 7.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.3. Digital
    • 7.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.3.2. Growth Prospects
    • 7.3.3. Geographic Lucrativeness

8. BROADCASTING EQUIPMENT MARKET BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. By Product Type
    • 8.2.2. By Application
    • 8.2.3. By Technology
    • 8.2.4. By Country
      • 8.2.4.1. United States
        • 8.2.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.2.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.2.4.2. Canada
        • 8.2.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.2.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.2.4.3. Mexico
        • 8.2.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.2.4.3.2. Growth Prospects
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. By Product Type
    • 8.3.2. By Application
    • 8.3.3. By Technology
    • 8.3.4. By Country
      • 8.3.4.1. Brazil
        • 8.3.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.3.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.3.4.2. Argentina
        • 8.3.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.3.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.3.4.3. Others
        • 8.3.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.3.4.3.2. Growth Prospects
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. By Product Type
    • 8.4.2. By Application
    • 8.4.3. By Technology
    • 8.4.4. By Country
      • 8.4.4.1. Germany
        • 8.4.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.2. France
        • 8.4.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.3. United Kingdom
        • 8.4.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.3.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.4. Spain
        • 8.4.4.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.4.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.5. Others
        • 8.4.4.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.5.2. Growth Prospects
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. By Product Type
    • 8.5.2. By Application
    • 8.5.3. By Technology
    • 8.5.4. By Country
      • 8.5.4.1. Saudi Arabia
        • 8.5.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.5.4.2. UAE
        • 8.5.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.5.4.3. Israel
        • 8.5.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.3.2. Growth Prospects
      • 8.5.4.4. Others
        • 8.5.4.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.4.2. Growth Prospects
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. By Product Type
    • 8.6.2. By Application
    • 8.6.3. By Technology
    • 8.6.4. By Country
      • 8.6.4.1. China
        • 8.6.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.2. Japan
        • 8.6.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.3. South Korea
        • 8.6.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.3.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.4. India
        • 8.6.4.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.4.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.5. Taiwan
        • 8.6.4.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.5.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.6. Thailand
        • 8.6.4.6.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.6.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.7. Indonesia
        • 8.6.4.7.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.7.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.8. Others
        • 8.6.4.8.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.8.2. Growth Prospects

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisition, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Competitive Dashboard

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. Eletec Radio Broadcasting Equipment & Transmitters
  • 10.2. Rohde & Schwarz
  • 10.3. ROSS VIDEO LTD
  • 10.4. Autoscript Limited
  • 10.5. Heartland Video Systems Inc.
  • 10.6. ALC NetworX GmbH
  • 10.7. PESA
  • 10.8. TELEMETRICS INC
  • 10.9. ENENSYS Technologies