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市場調査レポート
商品コード
1457131

ホエイプロテイン原料市場 - 2024年~2029年までの予測

Whey Protein Ingredients Market - Forecasts from 2024 to 2029

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 121 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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ホエイプロテイン原料市場 - 2024年~2029年までの予測
出版日: 2024年02月14日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 121 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

ホエイプロテイン原料市場は、2022年に80億6,800万米ドルと評価され、CAGR 8.5%で成長し、2029年には142億8,100万米ドルの市場規模に達します。

乳清タンパク質は、チーズを製造する際に分離する牛乳の液体部分である乳清から抽出されます。最も広く使用されているホエイプロテイン原料は、α-ラクトアルブミン、骨減少症、リン脂質&MFGM、加水分解物などです。これらの成分は、高齢者の筋肉の衰えや個人の自然な健康をサポートするために、タンパク質や生物活性化合物を供給するのに役立ちます。また、血糖値のコントロール、骨や脳の健康などにも役立ちます。世界の老人人口の増加が、予測期間中の世界ホエイプロテイン原料市場を牽引すると予想されます。さらに、消費者の健康食品に対する意識の高まりが市場全体の主要成長要因になると予想されます。市場でフレーバーホエイプロテインが入手可能であることは、多くの消費者を魅了し、市場全体の成長に好影響を与えると予想されます。食品加工セクターからの栄養補助食品原料に対する高い需要は、市場プレーヤーが新製品を市場に投入する絶好の機会を提供します。人口増加による高い可処分所得と乳製品需要の増加は、ホエイプロテイン原料製品の需要を促進すると予想されます。

市場動向:

乳製品をベースとした製品の人気の高まりと、タンパク質の摂取を維持するための健康への関心が、ホエイプロテイン原料のさらなる需要を生み出しています。加水分解ホエイプロテインは、乳糖不使用の乳製品の需要の増加により、市場で高い需要があります。乳糖不耐症患者の中には、加水分解ホエイを選ぶ人もいます。

市場促進要因:

  • 老人人口の増加

老年人口の増加と、老年人口における整形外科疾患の有病率の高さも、市場成長を促進すると予想されます。世界保健機関(WHO)が発表した報告書によると、2030年までに6人に1人が60歳以上になるといいます。80歳以上の高齢者数は2020年から2050年の間に3倍に増加し、4億2,600万人に達すると推定されています。加齢に伴う一般的な健康問題としては、背中や首の痛み、変形性関節症、筋肉や骨量の減少などがあり、今後数年間でホエイプロテイン原料製品の需要が高まると予想されます。

  • 骨疾患の有病率の上昇

WHOによると、筋骨格系障害に悩む人の数は約17億1,000万人と推定され、そのうち腰痛が最も一般的な問題で、有病率は5億6,800万人です。筋骨格に関連する問題は増加の一途をたどっています。これらの問題は今後も増加し続けると予測されており、そのためホエイプロテイン原料製品に対する需要は高いです。例えば、Eurail Ingredients and Nutrition社は、タンパク質含有率80%の新しい乳清タンパク質濃縮物「EuriNutri WPC 80」の発売を発表しました。Arla Foods社は、新しい乳清タンパク質加水分解物原料を市場に投入しました。この原料は、消化不良や吸収不良の患者が直面する味覚の課題を克服するのに役立ちます。シナジーフレーバーズは、乳清タンパク質製品の味覚性能を最適化するのに役立つフレーバーソリューションである4PROTEINを発売しました。

北米のホエイプロテイン原料市場は大幅な成長が見込まれます。

地域別に見ると、ホエイプロテイン原料市場は北米、南米、欧州、中東・アフリカ、アジア太平洋に区分されます。北米市場は、カナダや米国のような国々での製品発売数の増加に加え、大手企業の存在により、大きなシェアを占めると予想されます。加えて、健康志向の高まりとライフスタイルの変化が製品需要を押し上げる要因となっています。多様なフレーバーが入手可能になりつつあることも、同地域の市場をさらに牽引すると予想されます。

主な発展

  • 2023年10月、アフリカと中東における高タンパク商品需要の高まりに対応するため、Arla Foods Ingredients社は自社のホエイ・ソリューションがどのように支援できるかを紹介しました。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • ステークホルダーにとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • CXOの視点

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 ホエイプロテイン原料市場:製品タイプ別

  • イントロダクション
  • ホエイプロテインコンセントレート(WPC)
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な収益性
  • ホエイプロテインアイソレート(WPI)
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な収益性
  • ホエータンパク質加水分解物(WPH)
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な収益性

第6章 ホエイプロテイン原料市場:用途別

  • イントロダクション
  • 小児栄養学
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な収益性
  • 医療栄養学
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な収益性
  • 乳製品
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な収益性
  • 健康食品
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な収益性
  • ベーカリー製品
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な収益性

第7章 ホエイプロテイン原料市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 製品タイプ別
    • 用途別
    • 国別
  • 南米
    • 製品タイプ別
    • 用途別
    • 国別
  • 欧州
    • 製品タイプ別
    • 用途別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • 製品タイプ別
    • 用途別
    • 国別
  • アジア太平洋
    • 製品タイプ別
    • 用途別
    • 国別

第8章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第9章 企業プロファイル

  • Arla Foods Ingredients Group P/S
  • AMCO Proteins
  • Carbery Group
  • Darigold(Northwest Dairy Association)
  • Makers Nutrition, LLC
  • Hilmar Ingredients
  • Agropur Cooperative(Farmers Co-Operative Dairy Limited)
  • Glanbia Nutritionals Inc
  • LACTALIS Ingredients
  • Milk Specialties
目次
Product Code: KSI061611653

The whey protein ingredients market is evaluated at US$8.068 billion for the year 2022 growing at a CAGR of 8.5% reaching the market size of US$14.281 billion by the year 2029.

Whey protein is extracted from whey, which is the liquid part of the milk that separates during cheese production. The most widely used whey protein ingredients are alpha-lactalbumin, osteopenia, phospholipids & MFGM, and hydrolysates, among others. These ingredients help deliver protein and bioactive compounds to support the loss of muscles in the elderly population and the natural well-being of an individual. They are also helpful in controlling blood glucose levels, the health of bones and the brain, etc. The rising geriatric population across the globe is expected to drive the global whey protein ingredients market during the forecast period. Moreover, rising awareness about health products among consumers is expected to be the major growth driver for the overall market. The availability of flavored whey proteins in the market is expected to attract many consumers, which will have a positive impact on the overall market growth. The high demand for nutraceutical ingredients from the food processing sector provides an immense opportunity for the market players to launch new products in the market. The high disposable income of the growing population and increased demand for dairy products are anticipated to drive the demand for whey protein ingredients products.

MARKET TRENDS:

The growing popularity of dairy-based products coupled with concern for health and wellness to maintain protein intake is creating more demand for whey protein ingredients. Hydrolyzed whey protein is in high demand in the market due to the increased demand for lactose-free dairy products. Some people have lactose intolerance; they opt for hydrolyzed whey as it is the best fit for lactose intolerant patients.

MARKET DRIVERS:

  • Increasing geriatric population

A rise in the geriatric population and a high prevalence of orthopedic disorders in the old-age population is also expected to propel the market growth. According to the report published by the World Health Organization, by the year 2030, 1 in 6 people will be aged 60 years or over. The number of people aged 80 years or above is expected to increase thrice between 2020 and 2050 and is estimated to reach 426 million. Common health problems associated with aging are back and neck pain, osteoarthritis, and loss of muscle and bone mass, which are expected to increase the demand for Whey protein ingredients products in the coming years.

  • Rising prevalence of bone disease

According to WHO, the number of people suffering from musculoskeletal disorders is estimated to be around 1.71 billion, out of which low back pain is the most common problem, with a prevalence of 568 million people. The problems associated with musculoskeletal bones have been increasing. They are projected to continue to increase in the future, due to which there will be a high demand for whey protein ingredients products. For instance, Eurail Ingredients and Nutrition announced the launch of its new whey protein concentrate ingredient, "EuriNutri WPC 80," which has 80% protein content. Arla Foods has launched a new whey protein hydrolysate ingredient in the market, which helps overcome the taste challenges patients face with maldigestion and malabsorption difficulties. Synergy Flavors has launched 4PROTEIN, which is a flavor solution useful in optimizing the taste performance of whey protein products.

The North American whey protein ingredients market is anticipated to grow significantly.

By geography, the whey protein ingredients market is segmented as North America, South America, Europe, the Middle East, Africa, and the Asia Pacific. The North American market is expected to hold a significant share of the market owing to the presence of major players coupled with the growing number of product launches in countries like Canada and the United States. In addition, a growing health-conscious population coupled with changing lifestyles are the factors boosting the demand for the product. The rising availability of a variety of flavors is further expected to drive the market in the region.

Key Developments:

  • In October 2023, to address the rising demand for high-protein goods in Africa and the Middle East, Arla Foods Ingredients showcased how its whey solutions can assist.

Segmentation:

By Product Type

  • Whey Protein Concentrate (WPC)
  • Whey Protein Isolate (WPI)
  • Whey Protein Hydrolysate (WPH)

By Application

  • Pediatric Nutrition
  • Medical nutrition
  • Dairy products
  • Health food
  • Bakery products

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Israel
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Thailand
  • Indonesia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits to the stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. CXO Perspective

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. WHEY PROTEIN INGREDIENTS MARKET BY PRODUCT TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Whey Protein Concentrate (WPC)
    • 5.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.2.2. Growth Prospects
    • 5.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.3. Whey Protein Isolate (WPI)
    • 5.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.3.2. Growth Prospects
    • 5.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.4. Whey Protein Hydrolysate (WPH)
    • 5.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.4.2. Growth Prospects
    • 5.4.3. Geographic Lucrativeness

6. WHEY PROTEIN INGREDIENTS MARKET BY APPLICATION

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Pediatric Nutrition
    • 6.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.2.2. Growth Prospects
    • 6.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.3. Medical Nutrition
    • 6.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.3.2. Growth Prospects
    • 6.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.4. Dairy Products
    • 6.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.4.2. Growth Prospects
    • 6.4.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.5. Health Food
    • 6.5.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.5.2. Growth Prospects
    • 6.5.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.6. Bakery Products
    • 6.6.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.6.2. Growth Prospects
    • 6.6.3. Geographic Lucrativeness

7. WHEY PROTEIN INGREDIENTS MARKET BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. By Product Type
    • 7.2.2. By Application
    • 7.2.3. By Country
      • 7.2.3.1. USA
        • 7.2.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.2.3.2. Canada
        • 7.2.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.2.3.3. Mexico
        • 7.2.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.3.2. Growth Prospects
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. By Product Type
    • 7.3.2. By Application
    • 7.3.3. By Country
      • 7.3.3.1. Brazil
        • 7.3.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.3.3.2. Argentina
        • 7.3.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.3.3.3. Others
        • 7.3.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.3.2. Growth Prospects
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. By Product Type
    • 7.4.2. By Application
    • 7.4.3. By Country
      • 7.4.3.1. Germany
        • 7.4.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.2. France
        • 7.4.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.3. United Kingdom
        • 7.4.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.3.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.4. Spain
        • 7.4.3.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.4.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.5. Others
        • 7.4.3.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.5.2. Growth Prospects
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. By Product Type
    • 7.5.2. By Application
    • 7.5.3. By Country
      • 7.5.3.1. Israel
        • 7.5.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.5.3.2. Saudi Arabia
        • 7.5.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.5.3.3. UAE
        • 7.5.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.3.2. Growth Prospects
      • 7.5.3.4. Others
        • 7.5.3.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.4.2. Growth Prospects
  • 7.6. Asia Pacific
    • 7.6.1. By Product Type
    • 7.6.2. By Application
    • 7.6.3. By Country
      • 7.6.3.1. China
        • 7.6.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.2. Japan
        • 7.6.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.3. India
        • 7.6.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.3.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.4. South Korea
        • 7.6.3.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.4.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.5. Thailand
        • 7.6.3.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.5.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.6. Indonesia
        • 7.6.3.6.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.6.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.7. Others
        • 7.6.3.7.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.7.2. Growth Prospects

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Market Share Analysis
  • 8.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Competitive Dashboard

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. Arla Foods Ingredients Group P/S
  • 9.2. AMCO Proteins
  • 9.3. Carbery Group
  • 9.4. Darigold (Northwest Dairy Association)
  • 9.5. Makers Nutrition, LLC
  • 9.6. Hilmar Ingredients
  • 9.7. Agropur Cooperative (Farmers Co-Operative Dairy Limited)
  • 9.8. Glanbia Nutritionals Inc
  • 9.9. LACTALIS Ingredients
  • 9.10. Milk Specialties