|
市場調査レポート
商品コード
1457125
バーチャルツアーソフトウェア市場 - 2024年~2029年までの予測Virtual Tour Software Market - Forecasts from 2024 to 2029 |
||||||
カスタマイズ可能
|
バーチャルツアーソフトウェア市場 - 2024年~2029年までの予測 |
出版日: 2024年02月09日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 即日から翌営業日
|
バーチャルツアーソフトウェア市場はCAGR 17.15%で成長し、2022年の8億5,500万米ドルから2029年には25億8,900万米ドルに達すると予測されています。
バーチャルツアーソフトウェア市場は、VR、AR、MRデバイスの普及により増加しています。デスティネーションベースのマーケティングを促進するバーチャルツアー用ソフトウェアは、バーチャルリアリティの用途拡大の一つです。教育、自動車、製造、セキュリティ、不動産、観光、ホスピタリティなど、多くの業界が消費者との交流を深める新たなマーケティング戦術としてこのソフトウェアを利用しています。バーチャルソリューションの利用により、マーケティング計画は顧客満足度を高め、交流セッションを増やすことが期待されます。
バーチャルツアーソフトウェアのニーズは、不動産、観光、教育、自動車部門など、複数の業界によるプログラムの採用だけでなく、バーチャルツーリズムに対する需要の高まりによって促進されています。例えば、2022年6月、バーチャルマッピング事業のConcept3Dは、高等教育エンゲージメント企業のPathifyと提携し、大学や教育機関に3Dマッピングサービスを提供しています。また、zSpaceは特定のハードウェア向けにインタラクティブな拡張現実(AR)体験を創造するEdtech企業です。zSpaceは、輸送、農業科学、高度製造、健康科学などの重要な業界に没入型学習リソースを提供しています。
バーチャルツアーソフトウェアは没入型であるため、不動産業界ではバーチャルツアーソフトウェアの採用が増加しています。不動産ブローカーは、バーチャルリアリティを統合することで、的確なバイヤーをターゲットとし、360度バーチャルツアーを提供し、ターゲットとなるリードを発掘することに成功します。さらに、物件の360度バーチャルツアーを提供することで、収益が上がることもあります。バーチャルツアーは不動産業者に優れた顧客サービスを提供する能力を提供し、提供された物件が高値で取引される可能性を高めます。バーチャルツアーソフトウェアはまた、全体的な入札額を高め、リスティングの入札を受け入れる不動産仲介業者は、販売による収益を高めることもできます。例えば、有名なプロプテック企業であるSquare Yardsは、住宅用不動産への需要の高まりを追い風に、23年度の収益が70%増の670.5ルピーになると発表しました。2021-2022年度の企業収益は395.6ルピーだった。同社全体の収益の主な源泉のひとつは不動産業界です。
北米がかなりのシェアを占めると予想される
技術革新の進展、主要エンドユーザーの成長、拡張現実(AR)や仮想現実(VR)を強化するための有利な投資が、米国など北米の主要経済圏におけるバーチャルツアーソフトウェアの市場需要にプラスの影響を与えています。World Travel and Tourism Councilの「Travel &Tourism Economic Impact 2023 Global Trends」レポートによると、2022年、米国のGDPに対する観光セクターの貢献は約2兆米ドルに達し、2021年比で16.9%増加しました。さらに、同出典によれば、2023年にはGDPへの寄与は2兆2,000億米ドルに達すると予想されています。例えば、2023年10月、ジル・バイデン大統領夫人は全国公民の日にホワイトハウスの新しいバーチャルツアーを開始しました。このバーチャル・ツアーはグーグルのストリートビュー・テクノロジーを利用したもので、ホワイトハウスとグーグル・アーツ&カルチャー、グーグルマップとのコラボレーションによるものです。
The virtual tour software market is projected to grow at a CAGR of 17.15% to reach US$2.589 billion in 2029 from US$0.855 billion in 2022.
The virtual tour software market is increasing due to the proliferation of VR, AR, and MR devices. The software for virtual tours that facilitates destination-based marketing is one of the expanding uses for virtual reality. Many industries are using this software as a new marketing tactic to increase consumer interaction, including education, automotive, manufacturing, security, real estate, tourism, and hospitality. Through the use of a virtual solution, the marketing plan is anticipated to enhance client satisfaction and increase interaction sessions.
The need for virtual tour software is being driven by the growing demand for virtual tourism as well as the adoption of the program by several industries, including real estate, tourism, education, and the automotive sector. For instance, in June 2022, the virtual mapping business Concept3D partnered with Pathify, a higher education engagement company, to offer 3D mapping services to colleges and institutions. Additionally, zSpace is an edtech company that creates interactive augmented reality (AR) experiences for specific hardware. It provides immersive learning resources for important industries like transportation, agriscience, advanced manufacturing, and health sciences.
The adoption of virtual tour software is increasing in real estate as virtual tour software is immersive, they are becoming more common in the real estate industry. Real estate brokers can more successfully target the correct buyers, offer 360 virtual tours, and uncover targeted leads by integrating virtual reality. Moreover, offering 360-degree virtual tours of a property can also result in higher earnings. Virtual tours offer realtors the ability to offer superior customer service, which increases the likelihood that the offered property will fetch a higher price. The virtual tour software also enhances the overall bid value, real estate brokers who accept bids for their listings can also boost their revenues from sales. For instance, renowned proptech company Square Yards has announced a 70% rise in FY23 revenues, at Rs. 670.5 crores, driven by the growing demand for residential real estate. In 2021-2022, the company's revenue was Rs. 395.6 crore. One of the main sources of the company's overall revenue was the real estate industry.
North America is anticipated to account for a considerable share
The growing technological innovation coupled with the bolstering growth in major end-users and favorable investment to bolster Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR) have positively impacted the market demand for virtual tour software in major North American economies such as the USA. According to the World Travel and Tourism Council's "Travel & Tourism Economic Impact 2023 Global Trends" report, in 2022, the tourism sector's contribution to U.S GDP reached nearly US$2 trillion which represents a 16.9% increase over 2021. Furthermore, as per the same source, the GDP contribution is expected to reach US$2.2 trillion in 2023. Moreover, the recent launches of virtual tours in the USA are also paving the way for market growth, for instance, in October 2023, First Lady Jill Biden launched a new virtual tour of the White House on National Civics Day. The virtual tour displayed Google's Street View Technology and came as a collaboration of the White House with Google Arts & Culture and Google Maps