市場調査レポート
商品コード
1457125

バーチャルツアーソフトウェア市場 - 2024年~2029年までの予測

Virtual Tour Software Market - Forecasts from 2024 to 2029

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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バーチャルツアーソフトウェア市場 - 2024年~2029年までの予測
出版日: 2024年02月09日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

バーチャルツアーソフトウェア市場はCAGR 17.15%で成長し、2022年の8億5,500万米ドルから2029年には25億8,900万米ドルに達すると予測されています。

バーチャルツアーソフトウェア市場は、VR、AR、MRデバイスの普及により増加しています。デスティネーションベースのマーケティングを促進するバーチャルツアー用ソフトウェアは、バーチャルリアリティの用途拡大の一つです。教育、自動車、製造、セキュリティ、不動産、観光、ホスピタリティなど、多くの業界が消費者との交流を深める新たなマーケティング戦術としてこのソフトウェアを利用しています。バーチャルソリューションの利用により、マーケティング計画は顧客満足度を高め、交流セッションを増やすことが期待されます。

市場促進要因:

  • エンドユーザーからの需要の高まりが市場成長の原動力となっています。

バーチャルツアーソフトウェアのニーズは、不動産、観光、教育、自動車部門など、複数の業界によるプログラムの採用だけでなく、バーチャルツーリズムに対する需要の高まりによって促進されています。例えば、2022年6月、バーチャルマッピング事業のConcept3Dは、高等教育エンゲージメント企業のPathifyと提携し、大学や教育機関に3Dマッピングサービスを提供しています。また、zSpaceは特定のハードウェア向けにインタラクティブな拡張現実(AR)体験を創造するEdtech企業です。zSpaceは、輸送、農業科学、高度製造、健康科学などの重要な業界に没入型学習リソースを提供しています。

  • 不動産分野での適用拡大が市場拡大を後押し

バーチャルツアーソフトウェアは没入型であるため、不動産業界ではバーチャルツアーソフトウェアの採用が増加しています。不動産ブローカーは、バーチャルリアリティを統合することで、的確なバイヤーをターゲットとし、360度バーチャルツアーを提供し、ターゲットとなるリードを発掘することに成功します。さらに、物件の360度バーチャルツアーを提供することで、収益が上がることもあります。バーチャルツアーは不動産業者に優れた顧客サービスを提供する能力を提供し、提供された物件が高値で取引される可能性を高めます。バーチャルツアーソフトウェアはまた、全体的な入札額を高め、リスティングの入札を受け入れる不動産仲介業者は、販売による収益を高めることもできます。例えば、有名なプロプテック企業であるSquare Yardsは、住宅用不動産への需要の高まりを追い風に、23年度の収益が70%増の670.5ルピーになると発表しました。2021-2022年度の企業収益は395.6ルピーだった。同社全体の収益の主な源泉のひとつは不動産業界です。

北米がかなりのシェアを占めると予想される

技術革新の進展、主要エンドユーザーの成長、拡張現実(AR)や仮想現実(VR)を強化するための有利な投資が、米国など北米の主要経済圏におけるバーチャルツアーソフトウェアの市場需要にプラスの影響を与えています。World Travel and Tourism Councilの「Travel &Tourism Economic Impact 2023 Global Trends」レポートによると、2022年、米国のGDPに対する観光セクターの貢献は約2兆米ドルに達し、2021年比で16.9%増加しました。さらに、同出典によれば、2023年にはGDPへの寄与は2兆2,000億米ドルに達すると予想されています。例えば、2023年10月、ジル・バイデン大統領夫人は全国公民の日にホワイトハウスの新しいバーチャルツアーを開始しました。このバーチャル・ツアーはグーグルのストリートビュー・テクノロジーを利用したもので、ホワイトハウスとグーグル・アーツ&カルチャー、グーグルマップとのコラボレーションによるものです。

市場開拓:

  • 2024年1月:iGUIDE "のメーカーであるPlanitar Inc.は、不動産写真の3Dバーチャルツアーとインタラクティブな間取り図を再定義する新しいAI搭載デジタルソリューション"IGUIDE Instant "を発表しました。新ソリューションはiGUIDE独自のAI技術とPLANIXカメラシステムを使用し、3Dバーチャルツアーを魅せる。
  • 2023年12月:Instra360はReleaseとの提携を発表し、Insta360の「360カメラ技術」とReleaseのバーチャルツアーシステムを使用することを目指します。
  • 2022年5月:インテルコーポレーションはカリフォルニアにあるバーチャル・インテル・ミュージアムを立ち上げ、遠方からの訪問者がミュージアムの資料を調べたり、ミュージアムのフロアを移動したり、展示品に触れたりできるようにするため、3Dインタラクティブ・バーチャルツアーを構築しました。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • ステークホルダーにとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • アナリストビュー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 バーチャルツアーソフトウェア市場:タイプ別

  • イントロダクション
  • 360バーチャルツアー
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的収益性に関する洞察
  • 3Dバーチャルツアー
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な収益性に関する洞察
  • バーチャルリアリティツアー
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な収益性に関する洞察

第6章 バーチャルツアーソフトウェア市場:展開別

  • イントロダクション
  • クラウド
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な収益性に関する洞察
  • オンプレミス
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的収益性に関する洞察

第7章 バーチャルツアーソフトウェア市場:エンドユーザー別

  • イントロダクション
  • 教育
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な収益性に関する洞察
  • 観光
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的収益性に関する洞察
  • 自動車
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的収益性に関する洞察
  • 不動産
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な収益性に関する洞察
  • その他
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な収益性に関する洞察

第8章 バーチャルツアーソフトウェア市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • タイプ別
    • 展開別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 南米
    • タイプ別
    • 展開別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 欧州
    • タイプ別
    • 展開別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • タイプ別
    • 展開別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • アジア太平洋
    • タイプ別
    • 展開別
    • エンドユーザー別
    • 国別

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • 競争力のあるダッシュボード

第10章 企業プロファイル

  • CloudPano
  • RTV Inc.
  • Concept3D(3D BIM Design)
  • Klapty
  • Kuula LLC
  • Matterport Inc.
  • My360(Plush Global Media)
  • 3DVista
  • EyeSpy360
  • Capterra Inc.
目次
Product Code: KSI061614882

The virtual tour software market is projected to grow at a CAGR of 17.15% to reach US$2.589 billion in 2029 from US$0.855 billion in 2022.

The virtual tour software market is increasing due to the proliferation of VR, AR, and MR devices. The software for virtual tours that facilitates destination-based marketing is one of the expanding uses for virtual reality. Many industries are using this software as a new marketing tactic to increase consumer interaction, including education, automotive, manufacturing, security, real estate, tourism, and hospitality. Through the use of a virtual solution, the marketing plan is anticipated to enhance client satisfaction and increase interaction sessions.

Market Driver:

  • Growing Demand from End-Users is driving the market growth.

The need for virtual tour software is being driven by the growing demand for virtual tourism as well as the adoption of the program by several industries, including real estate, tourism, education, and the automotive sector. For instance, in June 2022, the virtual mapping business Concept3D partnered with Pathify, a higher education engagement company, to offer 3D mapping services to colleges and institutions. Additionally, zSpace is an edtech company that creates interactive augmented reality (AR) experiences for specific hardware. It provides immersive learning resources for important industries like transportation, agriscience, advanced manufacturing, and health sciences.

  • Growing Applicability in Real-Estate sector is augmenting the market expansion.

The adoption of virtual tour software is increasing in real estate as virtual tour software is immersive, they are becoming more common in the real estate industry. Real estate brokers can more successfully target the correct buyers, offer 360 virtual tours, and uncover targeted leads by integrating virtual reality. Moreover, offering 360-degree virtual tours of a property can also result in higher earnings. Virtual tours offer realtors the ability to offer superior customer service, which increases the likelihood that the offered property will fetch a higher price. The virtual tour software also enhances the overall bid value, real estate brokers who accept bids for their listings can also boost their revenues from sales. For instance, renowned proptech company Square Yards has announced a 70% rise in FY23 revenues, at Rs. 670.5 crores, driven by the growing demand for residential real estate. In 2021-2022, the company's revenue was Rs. 395.6 crore. One of the main sources of the company's overall revenue was the real estate industry.

North America is anticipated to account for a considerable share

The growing technological innovation coupled with the bolstering growth in major end-users and favorable investment to bolster Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR) have positively impacted the market demand for virtual tour software in major North American economies such as the USA. According to the World Travel and Tourism Council's "Travel & Tourism Economic Impact 2023 Global Trends" report, in 2022, the tourism sector's contribution to U.S GDP reached nearly US$2 trillion which represents a 16.9% increase over 2021. Furthermore, as per the same source, the GDP contribution is expected to reach US$2.2 trillion in 2023. Moreover, the recent launches of virtual tours in the USA are also paving the way for market growth, for instance, in October 2023, First Lady Jill Biden launched a new virtual tour of the White House on National Civics Day. The virtual tour displayed Google's Street View Technology and came as a collaboration of the White House with Google Arts & Culture and Google Maps

Market Development:

  • In January 2024: Maker of "iGUIDE" Planitar Inc. introduced "IGUIDE Instant" a new AI-powered digital solution to redefine 3D virtual tour and interactive floor plans in real estate photography. The new solution uses iGUIDE proprietary AI technology and PLANIX camera system to captivate 3D virtual tours.
  • In December 2023: Instra360 announced a partnership with Release which aimed to use Insta360's "360 Camera Technology" with Release's virtual tour system. The new platform would feature free floor plan modification, comprehensive editing tool kit, and AI virtual renovation.
  • In May 2022: Intel Corporation launched its virtual Intel Museum, located in California, to allow distant visitors to examine museum material, navigate museum floors, and engage with exhibits, the company built 3D interactive virtual tours.

Segmentation:

By Type

  • 360 Virtual Tour
  • 3D Virtual Tour
  • Virtual Reality Tour

By Deployment

  • Cloud
  • On-Premise

By End-User

  • Education
  • Tourism
  • Automotive
  • Real Estate
  • Others

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Singapore
  • Indonesia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits for the stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. Analyst View

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. VIRTUAL TOUR SOFTWARE MARKET BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. 360 Virtual Tour
    • 5.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.2.2. Growth Prospects
    • 5.2.3. Geographic Lucrativeness Insights
  • 5.3. 3D Virtual Tour
    • 5.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.3.2. Growth Prospects
    • 5.3.3. Geographic Lucrativeness Insights
  • 5.4. Virtual Reality Tour
    • 5.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.4.2. Growth Prospects
    • 5.4.3. Geographic Lucrativeness Insights

6. VIRTUAL TOUR SOFTWARE MARKET BY DEPLOYMENT

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Cloud
    • 6.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.2.2. Growth Prospects
    • 6.2.3. Geographic Lucrativeness Insights
  • 6.3. On-Premise
    • 6.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.3.2. Growth Prospects
    • 6.3.3. Geographic Lucrativeness Insights

7. VIRTUAL TOUR SOFTWARE MARKET BY END-USER

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Education
    • 7.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.2.2. Growth Prospects
    • 7.2.3. Geographic Lucrativeness Insights
  • 7.3. Tourism
    • 7.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.3.2. Growth Prospects
    • 7.3.3. Geographic Lucrativeness Insights
  • 7.4. Automotive
    • 7.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.4.2. Growth Prospects
    • 7.4.3. Geographic Lucrativeness Insights
  • 7.5. Real Estate
    • 7.5.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.5.2. Growth Prospects
    • 7.5.3. Geographic Lucrativeness Insights
  • 7.6. Others
    • 7.6.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.6.2. Growth Prospects
    • 7.6.3. Geographic Lucrativeness Insights

8. VIRTUAL TOUR SOFTWARE MARKET BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. By Type
    • 8.2.2. By Deployment
    • 8.2.3. By End-User
    • 8.2.4. By Country
      • 8.2.4.1. USA
        • 8.2.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.2.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.2.4.2. Canada
        • 8.2.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.2.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.2.4.3. Mexico
        • 8.2.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.2.4.3.2. Growth Prospects
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. By Type
    • 8.3.2. By Deployment
    • 8.3.3. By End-User
    • 8.3.4. By Country
      • 8.3.4.1. Brazil
        • 8.3.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.3.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.3.4.2. Argentina
        • 8.3.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.3.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.3.4.3. Others
        • 8.3.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.3.4.3.2. Growth Prospects
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. By Type
    • 8.4.2. By Deployment
    • 8.4.3. By End-User
    • 8.4.4. By Country
      • 8.4.4.1. United Kingdom
        • 8.4.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.2. Germany
        • 8.4.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.3. France
        • 8.4.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.3.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.4. Italy
        • 8.4.4.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.4.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.5. Spain
        • 8.4.4.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.5.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.6. Others
        • 8.4.4.6.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.6.2. Growth Prospects
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. By Type
    • 8.5.2. By Deployment
    • 8.5.3. By End-User
    • 8.5.4. By Country
      • 8.5.4.1. Saudi Arabia
        • 8.5.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.5.4.2. UAE
        • 8.5.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.5.4.3. Others
        • 8.5.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.3.2. Growth Prospects
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. By Type
    • 8.6.2. By Deployment
    • 8.6.3. By End-User
    • 8.6.4. By Country
      • 8.6.4.1. China
        • 8.6.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.2. Japan
        • 8.6.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.3. India
        • 8.6.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.3.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.4. South Korea
        • 8.6.4.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.4.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.5. Australia
        • 8.6.4.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.5.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.6. Singapore
        • 8.6.4.6.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.6.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.7. Indonesia
        • 8.6.4.7.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.7.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.8. Others
        • 8.6.4.8.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.8.2. Growth Prospects

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Competitive Dashboard

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. CloudPano
  • 10.2. RTV Inc.
  • 10.3. Concept3D (3D BIM Design)
  • 10.4. Klapty
  • 10.5. Kuula LLC
  • 10.6. Matterport Inc.
  • 10.7. My360 (Plush Global Media)
  • 10.8. 3DVista
  • 10.9. EyeSpy360
  • 10.10. Capterra Inc.