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市場調査レポート
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1456964

ビーコンの世界市場:2024年から2029年までの予測

Global Beacon Market - Forecasts from 2024 to 2029

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 124 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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ビーコンの世界市場:2024年から2029年までの予測
出版日: 2024年02月09日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 124 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

ビーコン市場は、2022年に40億100万米ドルと評価され、CAGR 11.82%で成長し、2029年には87億4,400万米ドルの市場規模に達します。

ビーコンは、Bluetooth Low Energy(BLE)を使用して、Bluetooth低エネルギー信号またはBluetoothスマート信号をブロードキャストする小型で安価なデバイスです。モバイル端末の対応アプリは、隣接するビーコンからの信号を聞き、アプリを通じてプロモーション通知、動画、URLフォームの送信など、一連の体験をトリガーすることができます。また、ビーコン技術は、他のジオロケーション手法と比較して精度が高い、バッテリー消費が少ない、インターネット接続が不要などの利点があるため、小売、医療、旅行・観光、教育など幅広い業界で広く利用されています。市場を牽引している主要動向のひとつに、人工知能に基づくBluetooth・スマート技術、ループ技術、OTA(Over-the-Air)技術の採用があります。この技術は、市場での存在感を高めるため、企業による採用が増加しています。

企業による近接マーケティングへの投資の増加が、ビーコン市場の成長を促進しています。例えば、イスタンブールにあるマクドナルドの15店舗では、ビーコンを利用した新しいプロキシミティ・マーケティング戦略が採用され、ファーストフード・チェーンは顧客との関係を改善し、新しいコーヒー味のドリンク・ラインを販売促進しました。従業員の監視、資産の管理、安全の確保、リソースの最適化といったニーズも、市場の成長に寄与しています。Apple Inc.やGoogle LLCなど複数の企業が先進的なビーコンプロトコルを開発しており、それぞれiBeaconやEddystoneと呼ばれています。

市場の促進要因:

  • 先進通信技術の統合

Bluetooth、Wi-Fi、NFC(近距離無線通信)、RFID(無線自動識別)などの高度な通信技術の採用と普及の高まりなど、いくつかの要因がビーコン市場の成長を後押ししています。Bluetooth 5.2、Bluetooth 5、Bluetooth 4を利用したビーコン対応デバイスの需要が、輸送、物流、エンターテインメントなどあらゆるセグメントで増加していることから、予測期間中に採用が進むと予想されます。Bluetooth技術は、世界的にビーコン市場の主要なイネーブラーとなっています。大手企業がこの技術に注力していることも拡大に寄与しています。例えば、GEとWalmartは提携し、iBeacon技術を使ったユニークなトライアルを開始しました。小売業者はGEの電球を使ってビーコン技術を表示し、お得な情報や割引情報をプッシュ通知で顧客に提供しました。人気のコンビニエンスストア・グループであるNisaは、iBeacon技術を使った試験プログラムを開始しました。ビーコンを買い物かごやカゴに取り付け、天井に設置したセンサーと連動して店内の買い物客の動きを追跡します。米国第2位の総合スーパー、対象は、50店舗でビーコン技術のテストを開始しました。

  • 進行中のスマートシティプロジェクト

ビーコンは、さまざまな中央・州政府によるスマート・シティ・プロジェクトで使用されており、近接ゾーン内のユーザーとのインタラクションを増やすことで、インフラ資産のセキュリティを強化しています。アムステルダムのiBeacon Living Labは、スマートシティ技術の一例です。このIoT試験場は、多数のiBeaconを設置し、実用的なオープンデータを生成する開発者向けのプラットフォームを提供する、大規模で公開されたオープンなテストベッドです。RLSB(王立ロンドン盲人協会)のスマートフォンアプリWayfindrは、障害者が世界をナビゲートする方法を変えることを目指しています。このアプリはビーコン技術を使ってユーザーの位置を追跡し、その位置に基づいて音声ベースの道案内やアドバイスを記載しています。

市場抑制要因:

  • プライバシーとセキュリティの問題が市場を阻害すると予想されます。

市場は、無線ネットワークやモノのインターネット(IoT)に関連するデータセキュリティの懸念によって制約を受ける。ビーコン技術を使用することで、情報は関連するモバイルアプリケーションに直接送信され、そのモバイルアプリケーションはユーザーの個人情報をすべて保存します。また、IoTデバイスを通じて企業を標的とするサイバーセキュリティの脅威が増加していることも、予測期間中のビーコン市場の成長を妨げると予想されます。

北米のビーコン市場は大きく成長すると予測されています。

北米のビーコン市場を牽引している要因はいくつかあるが、ビーコン技術が様々なセグメントで広く採用されていることを考えれば驚くことではないです。ビーコンは、小売業界におけるプロキシミティ・マーケティングに不可欠です。リアルタイムの位置情報を提供するビーコン技術の導入は、空港や小売モールといった場所でのシームレスな屋内ナビゲーションや道案内の必要性によって動機づけられてきました。また、IoTやスマートシティ開発への関心が高まっていることから、ビーコンは駐車場管理、都市計画、公共輸送でも利用されています。ビーコンはウェアラブルやモバイルアプリと統合され、位置特定サービスやコンテンツを提供することでユーザーエンゲージメントを向上させる。ビーコンは医療業界で資産追跡のために使用され、医療機関の業務効率を高めています。

主要発展:

  • 2022年6月、超低コスト・低消費電力のBluetooth・センサーのNanoBeaconシステム・オン・チップ(SoC)技術を開発したInPlayと、無線周波数(RF)ベースの無線給電技術のパイオニアであるPowercast Corporationが提携し、小売、医療、倉庫、産業用IoT市場でのモニタリングに容易に導入できる、長距離、無線、バッテリーフリー、メンテナンスフリーのモノのインターネット(IoT)センサシステムを設計するためのプラットフォームを構築しました。
  • 2021年5月、NetAllyはAirMapperTM Site Surveyエコシステム製品の一部として、BluetoothとBLE(Bluetooth Low Energy)サイトサーベイ機能を搭載したEtherScope nXG v1.5ソフトウェアのリリースを発表しました。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主要メリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主要調査結果
  • CXOの視点

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 ビーコンの世界市場:技術別

  • イントロダクション
  • Bluetooth
  • Wi-Fi
  • 超音波
  • その他

第6章 ビーコンの世界市場:エンドユーザー業界別

  • イントロダクション
  • 小売り
  • ホスピタリティ
  • 医療
  • 英国
  • その他

第7章 ビーコンの世界市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
  • 南米
  • 欧州
  • 中東・アフリカ
  • アジア太平洋

第8章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意とコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第9章 企業プロファイル

  • BlueCats
  • Estimote, Inc.
  • Glimworm Beacons
  • Gimbal, Inc.(The Mobile Majority)
  • Kontakt
  • Signal360
  • Kartographers Technologies Pvt. Ltd.
  • Verve Wireless, Inc.(Media and Games Invest)
  • G24 Power, Ltd.
  • MokoSmart
目次
Product Code: KSI061611702

The global beacon market is evaluated at US$4.001 billion for the year 2022 growing at a CAGR of 11.82% reaching the market size of US$8.744 billion by the year 2029.

Beacons are small, inexpensive devices that broadcast Bluetooth low-energy signals or Bluetooth smart signals, using Bluetooth Low Energy (BLE). Compatible apps on mobile devices can listen to signals from adjacent beacons and trigger a series of experiences, including sending a promotional notification, video, URL form, and others, via the app. Additionally, beacon technology is widely used in a wide variety of industries, such as retail, healthcare, travel and tourism, and education due to its advantages such as superior accuracy in comparison with other geolocation methods, low battery consumption, and not requiring an internet connection, among others. One of the key market trends gaining traction is the adoption of Bluetooth smart technology, loop technology, and over-the-air (OTA) technology based on artificial intelligence. The technology is increasingly being adopted by companies to enhance their market presence.

An increase in investment in proximity marketing by the enterprises is fuelling the global beacon market growth. For example, a new proximity marketing strategy via beacons at 15 McDonald's outlets in Istanbul was used by the fast-food chain to improve its customer relationship and promote a new coffee-flavored drink line. The need for monitoring employees, managing assets, ensuring safety, and optimizing resources are also contributing to the market's growth. Several companies have developed advanced beacon protocols including Apple Inc. and Google LLC, which are called iBeacon and Eddystone, respectively.

MARKET DRIVERS:

  • Integration of advanced communication technologies

Several factors are driving the beacon market growth such as the rising adoption and popularity of advanced communication technologies such as Bluetooth, Wi-Fi, NFC (near-field communication), RFID (radio-frequency identification), and others. The increasing demand for beacon-enabled devices utilizing Bluetooth 5.2, Bluetooth 5, and Bluetooth 4 in all sectors including transportation, logistics, entertainment, and more, is expected to boost their adoption during the projected period. Bluetooth technology has become a key enabler of the beacon market globally. The focus of major enterprises on this technology is also aiding in its expansion. E.g., GE and Walmart have partnered to launch a unique trial using the iBeacon technology. The retailer used GE light bulbs to display beacon technology and provide customers with push notifications of special deals and discounts. Nisa, a popular convenience store group, has launched a pilot program using iBeacon technology. Beacons are attached to shopping carts and baskets to track shoppers' movements around the store in conjunction with sensors installed on the ceiling. The US's second-largest general merchandise retailer, Target, has started testing beacon technology across 50 of its stores.

  • Ongoing Smart City Projects

Beacons are being used in smart city projects by different central and state governments to enhance the security of infrastructure assets by enabling increased interaction with users within their proximity zone. As smart cities continue to grow globally, beacons are expected to see increased deployment during the forecast period. iBeacon Living Lab in Amsterdam is an example of smart city technology. The IoT testing ground is a large, public, and open testbed that offers a large number of iBeacons installations and developer-friendly platforms that generate actionable, open data. RLSB's (Royal London Society for the Blind) Wayfindr, a smartphone app, aims to change the way impairments navigate the world. The application uses beacon technology to track a user's location and offer him/her audio-based directions and advice based on the location.

MARKET RESTRAINTS:

  • Privacy and Security issues are anticipated to hamper the market.

The market is constrained by data security concerns related to wireless networks and the Internet of Things (IoT). By using beacon technology, information is transmitted directly to the relevant mobile application, which then stores all of the user's personal information. Also, the increasing cybersecurity threats targeting businesses through IoT devices are expected to hinder the beacon market growth during the forecast period.

The North American beacon market is anticipated to grow significantly.

Several factors are driving the beacon market in North America, which is not surprising given how widely beacon technology is being adopted by a variety of sectors. Beacons are essential to proximity marketing in the retail industry since they offer tailored incentives and improve the whole shopping experience. The incorporation of beacon technology, which provides real-time location-based information, has been motivated by the need for seamless indoor navigation and wayfinding in locations such as airports and retail malls. Beacons are also used in parking control, urban planning, and public transit because of the growing interest in IoT and smart city development. Beacons are integrated with wearables and mobile apps to improve user engagement by providing location-specific services and content. Beacons are used in the healthcare industry for asset tracking, which increases operational effectiveness in healthcare institutions.

Key Developments:

  • In June 2022, InPlay, the creator of the ultra-low-cost, low-power, bluetooth sensor NanoBeacon system-on-chip (SoC) technology, and Powercast Corporation, the pioneer in radio-frequency (RF)-based over-the-air wireless power technology, have joined forces to create a platform for designing long-range, wireless, battery-free, and maintenance-free Internet of Things (IoT) sensor systems that can be readily deployed for monitoring in the retail, medical, warehousing, and industrial IoT markets.
  • In May 2021, as part of its AirMapperTM Site Survey Ecosystem of products, NetAlly announced the release of the EtherScope nXG v1.5 software with Bluetooth and BLE (Bluetooth Low Energy) site survey functionality.

Segmentation:

By Technology

  • Bluetooth
  • Wi-Fi
  • Ultrasound
  • Others

By End-User Industry

  • Retail
  • Hospitality
  • Healthcare
  • BFSI
  • Others

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • Others
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • South Korea
  • Taiwan
  • Thailand
  • Indonesia
  • Japan
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits to the stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. CXO Perspective

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. GLOBAL BEACON MARKET, BY TECHNOLOGY

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Bluetooth
    • 5.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.2.2. Growth Prospects
    • 5.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.3. Wi-Fi
    • 5.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.3.2. Growth Prospects
    • 5.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.4. Ultrasound
    • 5.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.4.2. Growth Prospects
    • 5.4.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.5. Others
    • 5.5.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.5.2. Growth Prospects
    • 5.5.3. Geographic Lucrativeness

6. GLOBAL BEACON MARKET, BY END-USER INDUSTRY

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Retail
    • 6.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.2.2. Growth Prospects
    • 6.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.3. Hospitality
    • 6.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.3.2. Growth Prospects
    • 6.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.4. Healthcare
    • 6.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.4.2. Growth Prospects
    • 6.4.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.5. BFSI
    • 6.5.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.5.2. Growth Prospects
    • 6.5.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.6. Others
    • 6.6.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.6.2. Growth Prospects
    • 6.6.3. Geographic Lucrativeness

7. GLOBAL BEACON MARKET, BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. By Technology
    • 7.2.2. By End-User Industry
    • 7.2.3. By Country
      • 7.2.3.1. USA
        • 7.2.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.2.3.2. Canada
        • 7.2.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.2.3.3. Mexico
        • 7.2.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.3.2. Growth Prospects
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. By Technology
    • 7.3.2. By End-User Industry
    • 7.3.3. By Country
      • 7.3.3.1. Brazil
        • 7.3.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.3.3.2. Argentina
        • 7.3.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.3.3.3. Others
        • 7.3.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.3.2. Growth Prospects
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. By Technology
    • 7.4.2. By End-User Industry
    • 7.4.3. By Country
      • 7.4.3.1. Germany
        • 7.4.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.2. France
        • 7.4.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.3. United Kingdom
        • 7.4.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.3.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.4. Spain
        • 7.4.3.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.4.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.5. Others
        • 7.4.3.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.5.2. Growth Prospects
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. By Technology
    • 7.5.2. By End-User Industry
    • 7.5.3. By Country
      • 7.5.3.1. Saudi Arabia
        • 7.5.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.5.3.2. UAE
        • 7.5.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.5.3.3. Israel
        • 7.5.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.3.2. Growth Prospects
      • 7.5.3.4. Others
        • 7.5.3.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.4.2. Growth Prospects
  • 7.6. Asia Pacific
    • 7.6.1. By Technology
    • 7.6.2. By End-User Industry
    • 7.6.3. By Country
      • 7.6.3.1. China
        • 7.6.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.2. India
        • 7.6.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.3. South Korea
        • 7.6.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.3.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.4. Taiwan
        • 7.6.3.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.4.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.5. Thailand
        • 7.6.3.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.5.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.6. Indonesia
        • 7.6.3.6.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.6.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.7. Japan
        • 7.6.3.7.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.7.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.8. Others
        • 7.6.3.8.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.8.2. Growth Prospects

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Market Share Analysis
  • 8.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Competitive Dashboard

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. BlueCats
  • 9.2. Estimote, Inc.
  • 9.3. Glimworm Beacons
  • 9.4. Gimbal, Inc. (The Mobile Majority)
  • 9.5. Kontakt
  • 9.6. Signal360
  • 9.7. Kartographers Technologies Pvt. Ltd.
  • 9.8. Verve Wireless, Inc. (Media and Games Invest)
  • 9.9. G24 Power, Ltd.
  • 9.10. MokoSmart