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市場調査レポート
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1456919

化粧品用化学品市場-2024年から2029年までの予測

Cosmetic Chemicals Market - Forecasts from 2024 to 2029

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 142 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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化粧品用化学品市場-2024年から2029年までの予測
出版日: 2024年02月05日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 142 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

化粧品用化学品市場はCAGR 4.28%で成長し、市場規模は2022年の281億3,300万米ドルから2029年には377億2,700万米ドルに達すると予測されています。

化粧品用化学品は合成された化学物質のブレンドです。パーソナルケア製品や化粧品に使用される最も一般的な成分です。合成染料、界面活性剤、レオロジーコントロール化学物質、乳化剤、エモリエント剤、防腐剤はすべて化粧品によく使われる成分です。

有機グレードの需要の高まり化粧品用化学品

オーガニックグレードの化粧品用化学品は、天然成分で作られた化粧品への需要の高まりと、製品革新のための研究開発の増加により、高い需要があります。さらに、高級化粧品への需要の高まりは、健康的な肌、外見、シミ、抜け毛に対する関心の高まり、ヘアスタイルの動向の変化などが背景にあります。男性も女性も、化粧品への関心が高まっています。ロレアルS.A.によると、2020年には例外的な供給問題が発生したもの、世界の化粧品セクターは成長し、消費者の旺盛な需要に牽引されて、年の後半にはかなりの回復を遂げました。発展途上国における家計の可処分所得の増加は、これをさらに後押ししています。さらに、高級身だしなみ、スキンケア、ヘアケア、美容トリートメントに対する化粧品メーカーの広告・商品化支出の増加が、化粧品用化学薬品の売上を押し上げると考えられます。

化粧品用化学品市場の製品別では、エモリエント剤のカテゴリーが最も大きな割合を占めると推定されます。

エモリエント剤は、肌の潤いを保つことで肌を落ち着かせる。エモリエント剤は、ボディローション、モイスチャライザー、スキンクリーム、口紅など、さまざまなパーソナルケア製品や化粧品に利用されており、市場の拡大を後押ししています。これらのエモリエント剤には、天然型と合成型の両方があります。オリーブ油、ヤシ油、蜜蝋、ラノリンは一般的なエモリエント剤であり、ワセリン、鉱物油、グリセリン、酸化亜鉛なども同様です。

用途別では、スキンケアが世界の化粧品用化学品市場をリードすると予測されています。

スキンケア製品に対する世界の需要の原動力となっているのは、若者人口の増加、都市部の世帯における購買力の向上、洗練されたライフスタイルへの嗜好です。このセグメントでは、高齢者層から若年層へと需要がシフトし、消費者層が拡大しています。人々は自分自身をより意識するようになり、その結果、老化の兆候を防ぐために若いうちからスキンケア製品を使い始めています。スキンケアセグメントの継続的な成長により、いくつかの中小メーカーが有利な機会を狙って市場に参入しています。予測期間を通じて、このようなプラス要因がスキンケア製品市場を加速させ、化粧品用化学品の需要も増加させるものと考えられます。

アジア太平洋が市場シェアでリードする展望

インド、中国、韓国などの新興国では、ファッションやエンターテインメント産業の台頭により、化粧品への需要が高まっており、同地域の化粧品用化学品市場に拍車がかかりそうです。さらに、インド全土の小売店やブティックの棚スペースが拡大したことで、パーソナルケアと化粧品セクターは上昇するとみられます。さらに、インド有数の業界団体Assochamが実施した調査によると、同国の化粧品・美容・グルーミング市場は2025年までに200億米ドルに達すると予測されています。予測期間中、このような要因が同国における化粧品用化学品の使用を促進すると考えられます。

市場の主要発表

  • 2023年9月、BASF Personal Careは、シミのできやすい肌の人々の美しさと自信を向上させる持続可能な化粧品原料を発表しました。性別、年齢、民族に関係なく、世界中の顧客がこの肌状態に影響を受けています。
  • 2022年4月、環境に優しい化粧品用多目的カプリリルグリコールであり、100%バイオベースのHydrolite 8 greenがSymrise社から発表されました。Symriseは独自の技術でこの製品を製造しています。この高純度USDAバイオベース、COSMOS、NaTrue認可のきちんとした成分は、自然化粧品と従来の化粧品の両方の処方に適しています。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 関係者にとっての主要メリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主要調査結果
  • CXOの視点

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 化粧品用化学品市場:製品別

  • イントロダクション
  • 界面活性剤
  • エモリエント剤
  • 防腐剤
  • 増粘剤
  • 添加剤
  • ポリマー
  • 粉体、着色剤、顔料
  • その他

第6章 化粧品用化学品市場:用途別

  • イントロダクション
  • スキンケア
  • ヘアケア
  • メイクアップ
  • 香水とフレグランス
  • 口腔ケア
  • その他

第7章 化粧品用化学品市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
  • 南米
  • 欧州
  • 中東・アフリカ
  • アジア太平洋

第8章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意とコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第9章 企業プロファイル

  • BASF SE
  • PPG Industries(Akzo Nobel N.V.)
  • Ashland
  • Archroma(Huntsman International LLC)
  • Solvay S.A.
  • Procter and Gamble
  • Evonik Industries AG
  • The Dow Chemical Company
  • Bayer AG
  • United-Guardian, Inc.
  • L'Oreal S.A.
目次
Product Code: KSI061610060

The cosmetic chemicals market is expected to grow at a CAGR of 4.28%, reaching a market size of US$37.727 billion in 2029 from US$28.133 billion in 2022.

Cosmetic chemicals are a blend of chemical substances that have been synthesized. They are the most common ingredients used in personal care and cosmetic products. Synthetic dyes, surfactants, rheology control chemicals, emulsifiers, emollients, and preservatives are all common ingredients in cosmetic products.

Rising demand for organic grade cosmetic chemicals

Organic grade cosmetic chemicals are in high demand due to rising demand for cosmetics created with natural ingredients and greater R&D for product innovation. Furthermore, the rising demand for luxury cosmetics is being driven by rising worries about healthy skin, physical appearance, age spots, and hair loss, as well as changing hairstyling trends. Most men and women are increasingly interested in cosmetic items. Despite an exceptional supply problem in 2020, the global cosmetics sector grew, according to L'Oreal S.A., and enjoyed a considerable rebound in the latter part of the year, driven by strong consumer demand. The growth in household disposable income in developing nations helps this even more. Furthermore, a rise in cosmetics manufacturers' advertising and commercialization spending on luxury personal grooming, skincare, haircare, and beauty treatments would boost cosmetic chemical sales.

The emollient category is estimated to hold the largest section in the cosmetic chemicals market by product.

Emollients soothe the skin by keeping it hydrated. They are utilized in various personal care and cosmetics products, including body lotions, moisturizers, skin creams, and lipsticks, which fuel market expansion. These emollients are available in both natural and synthetic forms. Olive oil, coconut oil, beeswax, and lanolin are common emollients, as are petroleum jelly, mineral oil, glycerin, zinc oxide, etc.

Skincare is predicted to lead the worldwide cosmetic chemicals market by application.

The worldwide demand for skin care products is driven by an increasing youth population, higher purchasing ability among urban households, and a preference for a refined lifestyle. The sector has seen a shift in demand from elderly consumers to a younger consumer base that is rising. People are becoming more self-aware of themselves, and as a result, they are beginning to use skin care products at a younger age to prevent the indications of ageing. Due to the continued growth of the skin care sector, several smaller manufacturers have entered the market to take advantage of the lucrative opportunities. Throughout the projected period, such positive factors are likely to accelerate the market for skin care products and, thus, the demand for cosmetic chemicals.

Asia Pacific is expected to take the lead in terms of market share

The rising fashion and entertainment industries in emerging nations such as India, China, and South Korea have increased demand for cosmetics, which is likely to fuel the region's cosmetic chemicals market. Moreover, with increased shelf space in retail stores and boutiques across India, the personal care and cosmetics sector is likely to rise. Furthermore, according to a survey conducted by Assocham, one of India's leading trade groups, the cosmetics, beauty, and grooming market in the country is predicted to reach US$ 20 billion by 2025. During the forecast period, such factors are likely to drive the usage of cosmetic chemicals in the county

Market key launches

  • In September 2023, BASF Personal Care introduced a sustainably sourced cosmetic ingredient that improves beauty and self-confidence in people with blemish-prone skin. Regardless of their gender, age, or ethnicity, customers worldwide are impacted by this skin condition. The traits are numerous, varying from spots and blemishes to shiny skin and enlarged visible pores.
  • In April 2022, Hydrolite 8 green, an eco-friendly cosmetic multipurpose and 100 percent bio-based caprylyl glycol was announced by Symrise. Symrise is creating it using proprietary technology. The high purity USDA Biobased, COSMOS, and NaTrue approved neat ingredient performs well with both natural and traditional cosmetic formulations.

Segmentation:

By Product

  • Surfactants
  • Emollients
  • Preservatives
  • Thickening Agents
  • Additives
  • Polymers
  • Powders, Colorants, and Pigments
  • Others

By Application

  • Skin Care
  • Hair Care
  • Makeup
  • Perfumes and Fragrances
  • Oral Care
  • Others

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Indonesia
  • Thailand
  • Taiwan
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits to the Stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. CXO Perspective

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. COSMETIC CHEMICALS MARKET, BY PRODUCT

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Surfactants
    • 5.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.2.2. Growth Prospects
    • 5.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.3. Emollients
    • 5.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.3.2. Growth Prospects
    • 5.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.4. Preservatives
    • 5.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.4.2. Growth Prospects
    • 5.4.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.5. Thickening Agents
    • 5.5.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.5.2. Growth Prospects
    • 5.5.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.6. Additives
    • 5.6.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.6.2. Growth Prospects
    • 5.6.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.7. Polymers
    • 5.7.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.7.2. Growth Prospects
    • 5.7.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.8. Powders, Colorants, and Pigments
    • 5.8.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.8.2. Growth Prospects
    • 5.8.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.9. Others
    • 5.9.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.9.2. Growth Prospects
    • 5.9.3. Geographic Lucrativeness

6. COSMETIC CHEMICALS MARKET, APPLICATION

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Skin Care
    • 6.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.2.2. Growth Prospects
    • 6.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.3. Hair Care
    • 6.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.3.2. Growth Prospects
    • 6.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.4. Makeup
    • 6.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.4.2. Growth Prospects
    • 6.4.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.5. Perfume and Fragrances
    • 6.5.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.5.2. Growth Prospects
    • 6.5.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.6. Oral Care
    • 6.6.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.6.2. Growth Prospects
  • 6.7. Others
    • 6.7.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.7.2. Growth Prospects

7. COSMETIC CHEMICALS MARKET, BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. By Product
    • 7.2.2. By Application
    • 7.2.3. By Country
      • 7.2.3.1. USA
        • 7.2.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.2.3.2. Canada
        • 7.2.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.2.3.3. Mexico
        • 7.2.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.3.2. Growth Prospects
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. By Product
    • 7.3.2. By Application
    • 7.3.3. By Country
      • 7.3.3.1. Brazil
        • 7.3.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.3.3.2. Argentina
        • 7.3.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.3.3.3. Others
        • 7.3.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.3.2. Growth Prospects
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. By Product
    • 7.4.2. By Application
    • 7.4.3. By Country
      • 7.4.3.1. United Kingdom
        • 7.4.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.2. Germany
        • 7.4.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.3. France
        • 7.4.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.3.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.4. Italy
        • 7.4.3.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.4.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.5. Spain
        • 7.4.3.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.5.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.6. Others
        • 7.4.3.6.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.6.2. Growth Prospects
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. By Product
    • 7.5.2. By Application
    • 7.5.3. By Country
      • 7.5.3.1. Saudi Arabia
        • 7.5.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.5.3.2. Israel
        • 7.5.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.5.3.3. Others
        • 7.5.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.3.2. Growth Prospects
  • 7.6. Asia Pacific
    • 7.6.1. By Product
    • 7.6.2. By Application
    • 7.6.3. By Country
      • 7.6.3.1. China
        • 7.6.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.2. Japan
        • 7.6.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.3. India
        • 7.6.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.3.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.4. South Korea
        • 7.6.3.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.4.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.5. Indonesia
        • 7.6.3.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.5.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.6. Thailand
        • 7.6.3.6.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.6.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.7. Taiwan
        • 7.6.3.7.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.7.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.8. Others
        • 7.6.3.8.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.8.2. Growth Prospects

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Market Share Analysis
  • 8.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Competitive Dashboard

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. BASF SE
  • 9.2. PPG Industries (Akzo Nobel N.V.)
  • 9.3. Ashland
  • 9.4. Archroma (Huntsman International LLC)
  • 9.5. Solvay S.A.
  • 9.6. Procter and Gamble
  • 9.7. Evonik Industries AG
  • 9.8. The Dow Chemical Company
  • 9.9. Bayer AG
  • 9.10. United-Guardian, Inc.
  • 9.11. L'Oreal S.A.