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市場調査レポート
商品コード
1627149
パーソナルケア用化学品の世界市場 - 2025年から2030年までの予測Global Personal Care Chemicals Market - Forecasts from 2025 to 2030 |
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カスタマイズ可能
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パーソナルケア用化学品の世界市場 - 2025年から2030年までの予測 |
出版日: 2024年11月12日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 142 Pages
納期: 即日から翌営業日
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パーソナルケア用化学品市場は、CAGR 8.06%で成長し、2025年の244億8,800万米ドルから2030年には360億8,400万米ドルの市場規模に達すると予想されます。
パーソナルケア用化学薬品は、皮膚を健康に保ち、毛髪や化粧品に使用され、クレンジング、保湿、増粘、着色、香水製品用に体を整えたり、有効成分を標的の関心事に届けるために使用される、いくつかの異なる化学薬品から成ります。例えば、保存期間を保つためのパラベンのような防腐剤、洗浄のためのラウリル硫酸ナトリウムのような界面活性剤、保湿のためのグリセリンのようなエモリエント剤、美容のためのキサンタンガムのような増粘剤、アンチエイジングのためのレチノールのような有効成分などです。もちろん、規制は国によって異なりますが、パーソナルケア製品に含まれる一部の化学物質の潜在的な危険性に関する知識の増加に伴い、自然で透明性の高い処方を好む消費者の傾向は強まっています。
パーソナルケア用化学品市場促進要因
環境や化学薬品にやさしい製品が好まれるようになったため、各ブランドはより安全で効果的なパーソナルケア用化学薬品に改良と投資を行うようになっています。全体として、衛生面の重視が需要を喚起し、イノベーションをもたらすため、同市場は大きく成長しています。
また、定期購入は、顧客が好きな商品を提供されるため、ロイヤルティを高めることができ、人気を博しています。eコマース領域におけるこのような競合優位性により、ブランドは、このような変化の激しい環境の中で、さまざまな戦略を変化させ、採用せざるを得なくなり、その結果、ロジスティクスとサプライ・チェーン・マネジメントが顧客を満足させる上で極めて重要になっています。eコマースの成長は、消費者のパーソナルケア製品の発見と消費を再形成する要因となり、この分野を牽引しています。
パーソナルケア用化学品市場の地理的展望
アジア太平洋地域のパーソナルケア用化学品市場は、様々な主要促進要因を通じて大幅な拡大が見込まれます。中国やインドなどの国々における急速な都市化と人々の可処分所得の増加は、パーソナルケア製品に対する消費者の支出を促進する重要な要因として浮上しています。中国は世界第2位のパーソナルケア製品市場であり、2025年には800億米ドル近くに達する見込みです。
同時に、この地域で増加する中産階級の人々は、健康と美容の動向に対する認識を深めつつあり、新しいプレミアム・パーソナルケア製品に対する需要を押し上げています。この地域の多様な文化的影響力も、伝統的な治療法やより現代的な処方など、幅広い製品を受け入れやすくしています。さらに、天然成分やオーガニック成分への関心が、より安全で清潔な、環境に優しい選択肢への需要をさらに促進しています。地域のeコマースの成長により、製品へのアクセスが向上し、消費者はより広範なパーソナルケア製品を探索・購入できるようになっています。インドのeコマース産業は、スマートフォンの普及率の上昇、豊かさの増加、データ料金の低価格化によって成長しています。9億5,000万人以上のユーザーを抱えるインドは、世界第2位のインターネット市場であり、2023~24年度には1億3,116万CrのUPI取引が行われます。これらすべての要因から、アジア太平洋地域はパーソナルケア用化学品のダイナミックで急成長する市場と位置づけられています。
本レポートを購入する理由
どのような用途で利用されていますか?
業界および市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資の決定、規制の枠組みと影響、新製品開拓、競合の影響
The global personal care chemicals market is expected to grow at a CAGR of 8.06%, reaching a market size of US$36.084 billion in 2030 from US$24.488 billion in 2025.
Personal care chemicals comprise several different chemicals used to keep skin healthy, in hair and cosmetics, and to prepare the body for cleansing, moisturizing, thickening, color, and perfume products or deliver active ingredients to target concerns. Examples include preservatives like parabens to preserve shelf life, surfactants like sodium lauryl sulfate to clean; emollients such as glycerin, which moisturize; and thickeners, such as xanthan gum, for aesthetic reasons; and active ingredients like retinol in anti-aging. Of course, regulations vary by country, but a consumer trend to prefer natural and transparent formulations is growing with increasing knowledge of the potential dangers of some chemicals in personal care products.
Global personal care chemicals market drivers
Eco- and chemical-friendly products are now gaining preference, thus making brands reformulate and invest in safer, effective personal care chemicals. Overall, emphasis on hygiene is a good demand stimulant and innovation, making this market grow very well.
Subscriptions have also become popular because the customers are offered their favorite products, hence building loyalty. Such competitive advantage within the e-commerce sphere compels the brands to change and adopt different strategies within such a fast-changing environment, thereby making logistics and supply chain management crucial in satisfying the customers. Growth in e-commerce has become a factor reshaping consumers' discovery and consumption of personal care products, thus driving this sector.
Global personal care chemicals market geographical outlook
The personal care chemicals market in Asia Pacific is expected to expand at a significant rate through various key drivers. Rapid urbanization and increasing disposable incomes of people in countries like China and India emerge as key factors driving consumer spending toward personal care products. China is the world's second-largest personal care products market and is set to reach nearly $80 billion by 2025.
At the same time, the growing middle-class population in the region is increasingly becoming aware of health and beauty trends, pushing demand for new premium personal care products. The region's diverse cultural influence also makes accepting a wide range of products easier, such as traditional remedies or more modern formulations. Moreover, interest in natural and organic ingredients further fosters demand for safer, cleaner, and more ecologically friendly options. Regional e-commerce growth is improving product accessibility and enabling consumers to explore and purchase a more extensive range of personal care products. The e-commerce industry in India is growing owing to increased penetration of smartphones, increased affluence, and low data prices. With over 950 Mn users, India is the 2nd largest internet market in the world with 131.16 Lakh Cr UPI transactions in FY 2023-24. All these factors position Asia Pacific as a dynamic and rapidly growing market for personal care chemicals.
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