デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1641876

パーソナルケア用化学品:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Personal Care Chemicals - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=151.20円
パーソナルケア用化学品:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

パーソナルケア用化学品の市場規模は2025年に166億1,000万米ドルと推計され、2030年には213億1,000万米ドルに達すると予測され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは5.11%です。

Personal Care Chemicals-Market-IMG1

COVID-19の発生により、世界各地で全国的な操業停止、製造活動やサプライチェーンの混乱、生産停止、労働力不足が発生し、染料・顔料市場に悪影響を与えました。しかし、2021年には状況が改善し始め、予測期間中に市場の成長軌道が回復する可能性が高いです。化粧品とパーソナルケア製品は、個人の外面を清潔にし、保護し、見た目を変えるように設計されています。現在、市場には数千種類を超える化粧品が出回っており、製品を使用する個人が求める効果を提供するために、それぞれ異なる成分の組み合わせが用いられています。

主なハイライト

  • 長期的には、美容・スキンケア製品について参考資料とする人が増え、有効成分を配合した製品を求める人が増えているため、市場は拡大しています。
  • その一方で、化粧品に含まれる特定の化学物質の使用を制限する厳しい政府規則が、市場の成長を鈍らせる可能性が高いです。
  • 将来的には、天然成分を求める顧客の需要が高まり、技術革新の機会が生まれることから、市場は恩恵を受けると予想されます。
  • アジア太平洋地域が市場を独占しており、予測期間中もその傾向が続く可能性があります。

パーソナルケア用化学品市場の動向

スキンケア用途が潜在成長率を高める

  • スキンケア用途は、世界のパーソナルケア用化学品市場の約40%を占めると推定されます。より豊かな生活への欲求、若年層の増加、都市世帯の購買力向上が、スキンケア製品の世界市場促進要因となっています。
  • 世界のスキンケア市場は年平均5%前後の成長が見込まれています。この業界では、高齢消費者の需要から若年消費者の増加へとシフトしています。人々は自意識が高まり、その結果、老化の兆候を遅らせるために若いうちからスキンケアを使うようになっています。
  • 毎年、さまざまな美容ブランドが新しいスキンケア製品を発表しているが、この市場は急速に成長しているため、近い将来もこのような状況が続くと思われます。
  • スキンケア製品のブームにより、さまざまな小規模メーカーもマーケットプレースに参入し、継続的に成長している業界の恩恵を享受しています。過去2年間で、米国の百貨店や専門店には平均100以上の新ブランドがデビューしました。
  • ロレアルによると、世界の化粧品市場は2021年に8.2%成長し、回復の兆しが強く見られたといいます。
  • スキンケア製品市場、ひいてはパーソナルケア用化学品の需要は、今後数年間、こうしたプラス要因やその他のプラス要因によって牽引される可能性が高いです。

市場を独占するアジア太平洋地域

  • アジア太平洋地域が市場を独占すると予想されます。この地域では、中国がGDPで最大の経済大国です。中国とインドは、世界で最も急速に経済が発展している国のひとつです。
  • 同国の消費者は多機能製品を好みます。さらに、特に男性の間で、スキンケア製品に対する意識が著しく高まっています。ベビースキンケア製品分野は急成長を遂げています。中国のパーソナルヘアケア分野は、主に消費者の嗜好に基づいて開発が進んでいます。
  • 製品の安全性と規制を手掛けるCIRS GROUPによると、2021年上半期の中国の化粧品小売総売上高は1,917億元(282億5,000万米ドル)に達し、前年同期比26.6%増となった。
  • 経済環境の改善とインド国民の購買力の向上により、同国におけるパーソナルケア製品の普及が進み、パーソナルケア用化学品の需要が高まることが予想されます。
  • また、同国では男性用グルーミング製品の人気が高まっており(過去5年間で42%以上成長)、市場にとっても好材料となりそうです。
  • インドで最も重要な業界団体のひとつであるAssochamの調査によると、同国の美容・化粧品・グルーミング市場は2025年までに200億米ドル規模になるといいます。
  • 予測期間中、これらのことがこの地域におけるパーソナルケア用化学品の使用を促進すると思われます。

パーソナルケア用化学品産業の概要

パーソナルケア用化学品市場は断片化されています。同市場の主要企業(順不同)には、ダウ、BASF SE、Evonik Industries AG、Nouryon、花王株式会社などがあります。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果
  • 調査の前提
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 促進要因
    • 美容・スキンケア製品に対する意識の高まり
    • 有効成分配合製品に対する需要の増加
  • 抑制要因
    • 特定の化粧品用化学物質の使用を制限する厳しい政府規制
    • その他の阻害要因
  • 業界バリューチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競合の程度

第5章 市場セグメンテーション(金額ベース市場規模)

  • 成分別
    • 不活性成分
      • 界面活性剤
      • 乳化剤
      • エモリエント剤
      • 着色料と保存料
      • レオロジーコントロール剤
      • その他の不活性成分
    • 活性成分
      • コンディショニング剤
      • UV成分
      • アンチエイジング
      • 角質除去剤
      • その他の活性成分
  • アプリケーション別
    • スキンケア
    • ヘアケア
    • メイクアップ
    • フレグランス
    • オーラルケア
    • トイレタリー
  • 地域別
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • イタリア
      • フランス
      • その他欧州
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東・アフリカ
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • M&A、合弁事業、提携、協定
  • 市場シェア(%)**/ランキング分析
  • 主要企業の戦略
  • 企業プロファイル
    • BASF SE
    • Clariant
    • Corbion
    • Croda International PLC
    • Dow
    • Evonik Industries AG
    • Galaxy Surfactants Ltd.
    • Huntsman International LLC
    • Innospec
    • Kao Corporation
    • Lonza
    • Merck KGaA
    • Momentive
    • Nouryon
    • Sasol
    • Solvay
    • Stepan Company
    • The Lubrizol Corporation
    • Wacker Chemie AG

第7章 市場機会と今後の動向

  • 天然成分への顧客需要の高まりが技術革新の機会を開く
目次
Product Code: 61283

The Personal Care Chemicals Market size is estimated at USD 16.61 billion in 2025, and is expected to reach USD 21.31 billion by 2030, at a CAGR of 5.11% during the forecast period (2025-2030).

Personal Care Chemicals - Market - IMG1

Due to the COVID-19 outbreak, there were nationwide lockdowns around the globe, disruptions in manufacturing activities and supply chains, production halts, and labor unavailability that negatively impacted the dyes and pigments market. However, conditions began to improve in 2021, likely restoring the market's growth trajectory during the forecast period. Cosmetics and personal care products are designed to cleanse, protect, and change the appearance of the external parts of an individual. There are more than thousands of different cosmetic products on the market currently, all with different combinations of ingredients to provide the desired effect required by the individual using the product.

Key Highlights

  • Long-term, the market is growing because more people are learning about beauty and skin care products and more people want products with active ingredients.
  • On the other hand, strict government rules that limit the use of certain chemicals in cosmetics are likely to slow the growth of the market.
  • In the future, the market is expected to benefit from the growing demand from customers for natural ingredients, which creates opportunities for technical innovation.
  • Asia-Pacific dominated the market and may continue to do so during the forecast period.

Personal Care Chemicals Market Trends

Skin Care Application to Witness Higher Potential Growth

  • Skin care applications dominated the global personal care chemicals market with an estimated share of around 40%. The desire for a more affluent way of life, the increase in the number of young people, and the rising purchasing power of urban households are the main drivers of the global market for skin care products.
  • The global skincare market is expected to grow at an average rate of around 5% annually. The industry has witnessed a shift from demand from older consumers to a growing younger consumer base. People are becoming more self-aware, and as a result, they are beginning to use skin care at a younger age in order to delay the signs of aging.
  • Every year, different beauty brands come out with new skin care products, and this is likely to keep happening in the near future because this market is growing so quickly.
  • Due to the boom in skin care products, various smaller manufacturers have also ventured into the marketplace to reap the benefits of the continuously thriving industry. Through the last two years, on average, over 100 new brands have debuted in department and specialty stores in the United States.
  • L'Oreal says that the global cosmetics market grew by 8.2% in 2021, which was a strong sign of recovery.
  • The market for skin care products and, by extension, the demand for personal care chemicals are likely to be driven by these and other positive factors over the next few years.

Asia-Pacific Region to Dominate the Market

  • The Asia-Pacific region is expected to dominate the market. In the region, China is the largest economy in terms of GDP. China and India are among the fastest-emerging economies in the world.
  • Consumers in the country prefer multifunctional products. Furthermore, there has been a significant increase in awareness of skin care products, especially among men. The baby skin care products segment has been witnessing rapid growth. China's personal hair care segment has been witnessing development, primarily based on consumer preference.
  • According to CIRS GROUP, a product safety and regulatory firm, the total retail sales of cosmetics in China in the first half of 2021 reached Yuan 191.7 billion (USD 28.25 billion), with a year-on-year increase of 26.6%.
  • Improving the economic environment and increasing the purchasing power of the Indian population are expected to increase the adoption of personal care products in the country, thereby driving the demand for personal care chemicals.
  • Also, the growing popularity of men's grooming products in the country (which has grown by more than 42% in the last five years) is likely to be good for the market.
  • According to a study by Assocham, one of India's most important trade groups, the beauty, cosmetics, and grooming market in the country will be worth USD 20 billion by 2025.
  • During the forecast period, these things are likely to drive the use of chemicals for personal care in the region.

Personal Care Chemicals Industry Overview

The personal care chemical market is fragmented. Some major players in the market (in no particular order) include Dow, BASF SE, Evonik Industries AG, Nouryon, and Kao Corporation, among others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables
  • 1.2 Study Assumptions
  • 1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Drivers
    • 4.1.1 Growing Awareness of Beauty and Skin Care Products
    • 4.1.2 Increase in Demand for Products with Active Ingredients
  • 4.2 Restraints
    • 4.2.1 Stringent Government Regulations Limiting the Use of Certain Cosmetic Chemicals
    • 4.2.2 Other Restraints
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products and Services
    • 4.4.5 Degree of Competition

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Value)

  • 5.1 Ingredients
    • 5.1.1 Inactive Ingredients
      • 5.1.1.1 Surfactants
      • 5.1.1.2 Emulsifiers
      • 5.1.1.3 Emollients
      • 5.1.1.4 Colorants and Preservatives
      • 5.1.1.5 Rheology Control Agents
      • 5.1.1.6 Other Inactive Ingredients
    • 5.1.2 Active Ingredients
      • 5.1.2.1 Conditioning Agents
      • 5.1.2.2 UV Ingredients
      • 5.1.2.3 Anti-ageing
      • 5.1.2.4 Exfoliants
      • 5.1.2.5 Other Active Ingredients
  • 5.2 Application
    • 5.2.1 Skin Care
    • 5.2.2 Hair Care
    • 5.2.3 Makeup
    • 5.2.4 Fragrances
    • 5.2.5 Oral Care
    • 5.2.6 Toiletries
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 Asia-Pacific
      • 5.3.1.1 China
      • 5.3.1.2 India
      • 5.3.1.3 Japan
      • 5.3.1.4 South Korea
      • 5.3.1.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.2 North America
      • 5.3.2.1 United States
      • 5.3.2.2 Canada
      • 5.3.2.3 Mexico
    • 5.3.3 Europe
      • 5.3.3.1 Germany
      • 5.3.3.2 United Kingdom
      • 5.3.3.3 Italy
      • 5.3.3.4 France
      • 5.3.3.5 Rest of Europe
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 Saudi Arabia
      • 5.3.5.2 South Africa
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
  • 6.2 Market Share (%)**/Ranking Analysis
  • 6.3 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 BASF SE
    • 6.4.2 Clariant
    • 6.4.3 Corbion
    • 6.4.4 Croda International PLC
    • 6.4.5 Dow
    • 6.4.6 Evonik Industries AG
    • 6.4.7 Galaxy Surfactants Ltd.
    • 6.4.8 Huntsman International LLC
    • 6.4.9 Innospec
    • 6.4.10 Kao Corporation
    • 6.4.11 Lonza
    • 6.4.12 Merck KGaA
    • 6.4.13 Momentive
    • 6.4.14 Nouryon
    • 6.4.15 Sasol
    • 6.4.16 Solvay
    • 6.4.17 Stepan Company
    • 6.4.18 The Lubrizol Corporation
    • 6.4.19 Wacker Chemie AG

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

  • 7.1 Surging Customer Demand for Natural Ingredients Opening Opportunities for Technical Innovation