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市場調査レポート
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1456895

ベビー用トイレタリー市場-2024年から2029年までの予測

Baby Toiletries Market - Forecasts from 2024 to 2029

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 145 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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ベビー用トイレタリー市場-2024年から2029年までの予測
出版日: 2024年02月08日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 145 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

ベビー用トイレタリー市場はCAGR 4.26%で成長し、2022年の市場規模31億4,500万米ドルから2029年には42億1,000万米ドルに達すると予測されています。

ベビー用トイレタリーには、乳幼児の安全と衛生維持に利用されるベビーケア製品が含まれます。ベビー用トイレタリーは、ベビー用ボディケアやバスケア、ベビー用おしりふき、ベビー用おむつなど、市場で容易に入手できる複数の製品で構成されています。

ベビー用トイレタリーの市場を押し上げる要因として、赤ちゃんの衛生状態の向上や安全性への懸念が挙げられます。家計の可処分所得の上昇と女性の労働人口は、ベビー用トイレタリー市場に複数の機会を創出すると考えられます。

ベビー用トイレタリーは通常、赤ちゃん用の歯磨き粉、赤ちゃんのおしりふき、おむつなどの製品の組み合わせに与えられる用語であり、この点で、このようなベビーケア製品の普及率の上昇は、この市場の成長を促進するもう一つの主要な要因として機能します。さらに、研究開発部門への投資が増加しているため、ベビーケア製品の臨床試験の機会が生まれており、これがさらに赤ちゃんのための高品質な製品を生み出し、この市場の成長を後押ししています。

親による品質への懸念の高まり

親による品質への関心の高まりは、このベビー用トイレタリー市場の主要な成長促進要因であると考えられています。近年、ベビーケア製品に対する顧客の支出が大幅に増加しており、その結果、ベビーオイル製品に対する需要が高まっています。また、オリーブオイル、バスタードオイル、マスタードオイルなど、様々なタイプのベビーオイルが個人間で人気を集めており、これらは市場で手頃な価格で入手可能です。

さらに、ベビー用品メーカーによるソーシャルメディア・チャンネルやテレビを通じたベビー用品の販売促進活動の増加が、今後数年間の同市場の成長を後押しすると予想されます。衛生面における新生児の発育に対する両親の懸念は、誰もが知るところです。この懸念について、ベビー用パーソナルケア製品のメーカーは、これらの製品の製造に使用されている成分について予防措置を講じています。

特定のブランド名とその人気に基づいて購入を決定する顧客が増加しているため、ブランド名は非効率的な原動力となっています。その結果、世界のベビーケア業界では、ブランド名とその人気が顧客にとっての品質保証となっています。

オーガニック・ベビーケア製品への需要の高まり

ベビーケア製品に含まれる潜在的に有害な合成化学物質に対する保護者の意識が高まり、オーガニック製品に対する需要が高まっています。スキンケア製品やおむつなどを含め、オーガニック・ベビーケア製品に対する消費者の需要は高まっています。親たちは可処分所得が増えたため、高品質で環境に優しいベビーケア製品を好むようになりました。

市場の参入企業は、ソフトなオーガニック材料やオーガニック成分を活用することで、新しいタイプのおむつを生み出しています。赤ちゃんの肌は敏感なので、紫外線や砂漠地帯、乾燥環境などの環境要因が影響を与えやすいです。また、可処分所得の増加に伴い、消費者は高級ベビーケア製品を選ぶようになっています。

ベビーワイプの使用増加

時代とともに、赤ちゃんのおしりふきは、新生児の敏感な肌のために特別に作られた、よりソフトな処方へと変化してきました。各ブランドは、毎日使っても安全で、刺激の強い化学物質を含まない低刺激性の成分を重視しています。これらの処方の目標は、肌が乾燥したり刺激を感じたりすることなく汚れを落とすことです。ベビーワイプを選ぶ際には、水分補給と保湿が重要な要素となります。アロエベラ、カモミール、オート麦の抽出物は、肌を落ち着かせ、保湿するために、頻繁に配合に加えられています。

流通チャネル別では、オンラインが大きく成長すると予想される

予測期間を通じて、オンライン販売チャネルが最も速い速度で成長すると予想されます。ベビーケア製品の最大のオンライン販売者は、アマゾン、ウォルマート、企業サイトなどの有名なeコマース巨頭です。オンライン市場の拡大は、企業ポータルを通じてベビーケア製品を紹介する市場参入企業によっても推進されています。例えば、特別に処方された製品を扱う持続可能なベビーケア・ブランドであるWADE Inc.は、2022年4月に、メラニン肌を持つ赤ちゃんに対応した「プラウドリー・ベビーケア製品」の最初のラインを発売しました。これらの製品は、ブランドのウェブサイトからアクセスできます。

ベビーケア用品を選ぶ際に医療専門家からアドバイスや指示を受け、安心感を得るために、薬局を訪れてベビーケア用品を購入する親、特に母親が増えています。スーパードラッグストアの臨床開発マネージャーであるナイアム・マクミラン氏は、新米パパママは、商品に関する矛盾や混乱に満ちた情報の多さに圧倒されることが多いと語る。親が十分な情報を得た上で決断できるよう、薬剤師とそのチームは親と協力し、購入する製品が乳児の肌タイプに合っていることを確認します。こうした要素が、薬局の製品販売を支えています。

アジア太平洋は予測期間中に飛躍的な成長を遂げる

同地域では、堅調な経済成長と世帯所得の増加により、トイレタリー製品を含むベビーケア製品への消費支出の増加が見込まれています。出生率の上昇により、ベビーケア用品はアジア太平洋で最も急速に成長しています。また、幅広い流通網とブランド浸透率の上昇が、同地域のベビーケア用品市場を後押ししています。

さらに、暑さ、空気の乾燥、紫外線(UV)などの環境問題が深刻化しているため、乳幼児に保護用のスキンケア製品を使用することが選ばれています。その結果、ベビーオイル、モイスチャライザー、ローションなどのニーズが高まっています。また、eコマース市場も拡大しています。

市場の主要発売商品

  • 2023年10月、Baby Doveは、赤ちゃんの毎日のスキンケアと毎晩のスキンケアを改善したい新米パパママ向けに、赤ちゃんの肌にやさしい処方と安全な成分でうるおいと健康を保つ2つの新製品コレクションを発表しました。ビタミンEと純粋な天然モリンガオイルは、「ケアリングバイネイチャー」の成分です。毎日、赤ちゃんの肌の弾力と自然な潤いを保つ手助けをします。同ブランドによると、皮膚科医や小児科医によってテストされた、ビーガン、涙が出ない、低刺激性の処方で、親は安心してバスタイムを過ごすことができます。
  • 2023年3月、Kimberly-ClarkはHuggies Complete Comfortの紙おむつをインド市場に再投入しました。同社によると、この製品のリニューアルは、柔らかさと吸収力を含む5-in-1の快適さを赤ちゃんに提供することを中心に行われました。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • ステークホルダーにとっての主要メリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主要調査結果
  • アナリストビュー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 ベビー用トイレタリー市場:製品タイプ別

  • イントロダクション
  • ベビーシャンプー
  • ベビー用おしりふき
  • 歯磨き粉末
  • ベビー用入浴剤

第6章 ベビー用トイレタリー市場:流通チャネル別

  • イントロダクション
  • オンライン
  • オフライン
    • 市場機会と動向
    • 成長の展望
    • 地理的収益性
    • 代理店・卸売業者
    • ハイパーマーケット/スーパーマーケット
    • 専門店

第7章 ベビー用トイレタリー市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
  • 南米
  • 欧州
  • 中東・アフリカ
  • アジア太平洋

第8章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意とコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第9章 企業プロファイル

  • Warner Chilcott(The Procter & Gamble Company)
  • Johnson & Johnson Consumer Inc
  • Kimberly-Clark Corporation
  • InvestIndustrial Holdings(Artsana S.p.A.)
  • California Baby
  • Unilever Group(Dove)
  • Maxingvest AG(Beiersdorf, Inc)
  • Galderma Laboratories, L.P.
  • Nature's Baby Organics
目次
Product Code: KSI061614251

The baby toiletries market is expected to grow at a CAGR of 4.26% reaching a market size of US$4.210 billion in 2029 from US$3.145 billion in 2022.

Baby toiletries include baby care products that are utilized in the maintenance of the safety and hygiene of the baby and the toddler. Baby toiletries consist of multiple products which are easily obtainable in the market including baby body and bath care, baby wipes, and even baby diapers.

Factors such as safety concerns as well as the rise in hygiene for babies are regarded to be factors that will boost the market for baby toiletries. The rising disposable income of households coupled with the female working population is likely to create multiple opportunities for the baby toiletries market.

Baby toiletries usually is a term which is given to a combination of products such as toothpaste for babies, baby wipes as well as diapers and in this regard, the rising penetration of such baby care products will act as another major factor driving the growth of this market. Further, the rising investments in the research and development sector are creating opportunities for clinical testing for baby care products which will further create quality products for babies driving the growth of this market.

Rising quality concerns by the parents

Increasing parental concerns are regarded to be a major growth driver for this baby toiletries market. Increased customer spending on baby care products has been growing substantially in recent years which is resulting in the demand for baby oil products along with the growing popularity of various types of baby oil among individuals such as olive oil, bastard oil, mustard oil, and others which are commercially available in the market and at an affordable rate.

Moreover, the increase in baby or promotional activities through social media channels and even television by baby product manufacturers is expected to support the growth of this market in the upcoming years. Parents' concerns about their newborn child's development in the case of hygiene are not unknown to anyone. Regarding this concern, manufacturers of baby personal care products are taking precautions about the ingredients that are being used in the making of these products.

The brand name is an inefficient driver as there is an increasing number of customers who make their purchase decisions based on a particular brand name and its popularity. As a result of this, in the global baby care industry, the brand name and its popularity are a guarantee of quality for customers.

Increasing demand for organic baby care products

Parents are becoming more aware of the potentially harmful synthetic chemicals in baby care products, which is driving up demand for organic products. Consumer demand for organic baby care products is rising, including skincare products, diapers, and other items. Parents now prefer high-quality, eco-friendly baby care products because of their increased disposable income.

Players in the market are creating new kinds of diapers by utilizing soft, organic fabric and organic components. Babies' skin is sensitive, so environmental factors like UV radiation, desert regions, dry environments, and many more affect them more readily. Additionally, as disposable income rises, consumers are choosing to use high-end baby care products.

Rising use of baby wipes

With time, baby wipes have changed to include softer formulas made especially for the sensitive skin of newborns. Brands place a high priority on hypoallergenic components that are safe for everyday use and devoid of harsh chemicals. The goal of these formulations is to clean without making skin feel dry or irritated. When choosing baby wipes, hydration and moisturization are important factors. Aloe vera, chamomile, and oat extracts are frequently added to formulations to help calm and moisturize the skin.

Based on distribution channels, online is expected to grow considerably

Throughout the projection period, the online distribution channel is expected to grow at the fastest rate. The biggest online sellers of baby care products are well-known e-commerce behemoths like Amazon, Walmart, and corporate websites. The expansion of the online market is being propelled by market participants who are also introducing baby care products via their corporate portals. For example, WADE Inc., a sustainable baby care brand with specially formulated products, launched its first line of "PROUDLY Baby Care Products" in April 2022, catering to babies with melanated skin. These products are accessible through the brand's website.

To get advice, direction, and comfort from medical professionals when it comes to selecting baby care products, more and more parents-especially mothers-visit pharmacies to buy baby care products. The clinical development manager at Superdrug Store, Niamh McMillan, says that new parents often feel overwhelmed by the amount of contradicting and confusing information available on products. To help parents make informed decisions, pharmacists and their teams work with parents to ensure that the products they buy are appropriate for their infant's skin type. These elements support the pharmacy's product sales.

Asia Pacific is witnessing exponential growth during the forecast period

Consumer spending on baby care products, including toiletries, is anticipated to rise in the region due to robust economic growth and rising household incomes. Because of the increasing birth rate, baby care products are seeing some of the fastest growth in the Asia-Pacific region. In addition, a wide distribution network and rising brand penetration are propelling the baby care products market in the area.

Moreover, due to growing environmental problems like heat, dry air, and ultraviolet (UV) rays, people are choosing to use protective skincare products for their infants. Consequently, there is a growing need for baby oils, moisturizers, lotions, and other products. In addition, the market for baby toiletries is expanding for e-commerce.

Market key launches

  • In October 2023, Baby Dove introduced two new product collections for new parents looking to improve their baby's daily and nightly skincare routines with gentle formulas and safe ingredients that keep baby's skin moisturized and healthy. Vitamin E and pure natural moringa oil are ingredients in Caring by Nature. Every day, it aids in preserving the resilience and natural moisture of a baby's skin. According to the brand, parents can feel at ease during bath time with the vegan, tear-free, and hypoallergenic formulas that have been tested by dermatologists and paediatricians.
  • In March 2023, Kimberly-Clark reintroduced Huggies Complete Comfort diapers to the Indian market. The product's relaunch, according to the company, was centred on providing babies with 5-in-1 comfort, which includes softness and absorption.

Segmentation:

By Product Type

  • Baby Shampoo
  • Baby Wipes
  • Toothpaste
  • Baby Bath additives

By Distribution Channel

  • Offline
  • Distributors/Wholesalers
  • Hypermarket/Supermarket
  • Specialty stores
  • Online

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • South Korea
  • India
  • Taiwan
  • Thailand
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits to the stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. Analyst View

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. BABY TOILETRIES MARKET BY PRODUCT TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Baby Shampoo
    • 5.2.1. Market opportunities and trends
    • 5.2.2. Growth prospects
    • 5.2.3. Geographic lucrativeness
  • 5.3. Baby Wipes
    • 5.3.1. Market opportunities and trends
    • 5.3.2. Growth prospects
    • 5.3.3. Geographic lucrativeness
  • 5.4. Toothpaste
    • 5.4.1. Market opportunities and trends
    • 5.4.2. Growth prospects
    • 5.4.3. Geographic lucrativeness
  • 5.5. Baby Bath Additives
    • 5.5.1. Market opportunities and trends
    • 5.5.2. Growth prospects
    • 5.5.3. Geographic lucrativeness

6. BABY TOILETRIES MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Online
    • 6.2.1. Market opportunities and trends
    • 6.2.2. Growth prospects
    • 6.2.3. Geographic lucrativeness
  • 6.3. Offline
    • 6.3.1. Market opportunities and trends
    • 6.3.2. Growth prospects
    • 6.3.3. Geographic lucrativeness
    • 6.3.4. Distributors/Wholesalers
    • 6.3.5. Hypermarket/Supermarket
    • 6.3.6. Specialty stores

7. BABY TOILETRIES MARKET BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. By Product Type
    • 7.2.2. By Application
    • 7.2.3. By Country
      • 7.2.3.1. United States
        • 7.2.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.2.3.2. Canada
        • 7.2.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.2.3.3. Mexico
        • 7.2.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.3.2. Growth Prospects
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. By Product Type
    • 7.3.2. By Application
    • 7.3.3. By Country
      • 7.3.3.1. Brazil
        • 7.3.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.3.3.2. Argentina
        • 7.3.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.3.3.3. Others
        • 7.3.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.3.2. Growth Prospects
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. By Product Type
    • 7.4.2. By Application
    • 7.4.3. By Country
      • 7.4.3.1. Germany
        • 7.4.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.2. France
        • 7.4.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.3. United Kingdom
        • 7.4.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.3.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.4. Spain
        • 7.4.3.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.4.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.5. Others
        • 7.4.3.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.5.2. Growth Prospects
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. By Product Type
    • 7.5.2. By Application
    • 7.5.3. By Country
      • 7.5.3.1. Saudi Arabia
        • 7.5.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.5.3.2. UAE
        • 7.5.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.5.3.3. Others
        • 7.5.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.3.2. Growth Prospects
  • 7.6. Asia Pacific
    • 7.6.1. By Product Type
    • 7.6.2. By Application
    • 7.6.3. By Country
      • 7.6.3.1. China
        • 7.6.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.2. Japan
        • 7.6.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.3. South Korea
        • 7.6.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.3.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.4. India
        • 7.6.3.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.4.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.5. Taiwan
        • 7.6.3.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.5.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.6. Thailand
        • 7.6.3.6.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.6.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.7. Others
        • 7.6.3.7.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.7.2. Growth Prospects

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Market Share Analysis
  • 8.3. Mergers, Acquisition, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Competitive Dashboard

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. Warner Chilcott (The Procter & Gamble Company)
  • 9.2. Johnson & Johnson Consumer Inc
  • 9.3. Kimberly-Clark Corporation
  • 9.4. InvestIndustrial Holdings (Artsana S.p.A.)
  • 9.5. California Baby
  • 9.6. Unilever Group (Dove)
  • 9.7. Maxingvest AG (Beiersdorf, Inc)
  • 9.8. Galderma Laboratories, L.P.
  • 9.9. Nature's Baby Organics