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市場調査レポート
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1456890

自動車用複合材料市場-2024年から2029年までの予測

Automotive Composites Market - Forecasts from 2024 to 2029

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 128 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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自動車用複合材料市場-2024年から2029年までの予測
出版日: 2024年02月05日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 128 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

自動車用複合材料市場は2022年に73億1,700万米ドルと評価され、CAGR 11.04%で成長し、2029年には152億3,100万米ドルの市場規模に達します。

自動車用複合材料は、主にトラックや自動車などのボンネットや内装に使用される軽量でコンパクトな材料です。複合材料は、自動車の軽量化のために好まれる材料であるため、自動車の内外装の多くの用途に採用されています。その優れた寸法安定性により、複合材料は近年、自動車セグメントでの普及が進んでいます。複合材料は、その形態保持性、低熱膨張係数、ドライとウェット状況での性能のための耐腐食性、製造の利便性、車両全体の質量を減らすための軽量性により、望ましい材料です。

燃費向上と排出ガス低減のための自動車部品の軽量化要求

鋼鉄、鉄、アルミニウムといった従来の構造用金属材料に比べ、複合材料はガラス繊維で15~20%、炭素繊維複合材料で25~40%の軽量化効果があります。さらに、EU加盟国では、自動車セグメントでの複合材料の利用を促進するために、すでに多くの官民パートナーシップ・プログラムが策定されています。複合材料と自動車用軽量材料のイノベーション・クラスターの創設や、自動車用炭素繊維複合材料市場のサプライチェーン分析を通じて投資を支援するための自動車業界と化学業界との協力は、そうした取り組みの一例です。

自動車用複合材料の市場は、電気自動車の需要増加によって牽引されています。

複数の専門家によれば、電気自動車は、車両の軽量化対策で節約された重量1キロ当たりの価格を高くすることを可能にします。一般的なICエンジンの自動車は、1キログラムの軽量化に対して数ドルしか出せないのに対し、電気自動車は1キログラムあたり7~8ドルの軽量化が可能です。従来の走行サイクルでは、一般的な自動車は加速時に多くのエネルギーを浪費するが、ブレーキエネルギー回生により多くの運動エネルギーを回収することもできます。車体を軽くすることで、電気自動車の航続距離を維持しながらバッテリーを小型化できます。車体やバッテリーパックの軽量化は、ブレーキシステムや駆動系など他のシステムの小型化を可能にし、車両全体の軽量化に複合的な効果をもたらします。ドライブトレインの出力とトルクが同じレベルであれば、軽量化によって汚染物質が削減され、内燃機関車の性能が向上します。

自動車産業におけるガラス繊維複合材料の使用増加

近年、燃費向上と排出ガス削減のために軽量材料のニーズが大幅に高まっています。ガラス繊維複合材料は、炭素繊維や天然繊維複合材料よりも安価であるため、自動車産業で広く採用されています。さらに、天然繊維複合材料は、エンジンフード、貯蔵タンク、ダッシュボードなどの車体部分の製造に使用され、スチールなどの他の金属の使用を削減しています。

外装セグメントは、大きなCAGRで成長すると予想されます。

自動車用複合材料の自動車外装用途には、ヘッドランプ、遮熱部品などが含まれます。多くの自動車メーカーも同様に、車体における複合材料を重視しています。例えば、最近の調査によると、強化熱可塑性プラスチックが次の大きな波になる可能性があります。BMW i3は、熱可塑性プラスチック複合材を外装に使用した世界初の量産自動車です。軽量化ソリューションとしてグラスファイバーに代わるものとして、自動車業界は内装部分に天然コンポジットの採用を増やしています。

市場シェアではアジア太平洋がリードすると予想されます。

この地域、特に中国、インド、タイでは自動車の台数が最も多いため、アジア太平洋が最大かつ最も急成長している地域です。さらに、インド、インドネシア、タイ、中国は、道路を走る自動車の数が最も多く、四輪車の市場も最大であると予測され、市場の拡大に拍車をかけています。India Brand Equity Foundation(IBEF)によると、2023年7月には、乗用車*、三輪車、二輪車、四輪車の合計で2.08台が生産され、この動向は今後10年間も続くと予想されます。さらに、世界の一流メーカーは、利益を上げるためにアジア市場に注目しています。世界最大手の自動車メーカーの中には、需要増に対応するため、インドに製造施設を開発し、同国の販売を後押ししているところもあります。

市場の主要立ち上げ

  • 2023年10月、Mitsubishi Chemical Groupはイタリアの自動車用炭素繊維複合材トップメーカーであるCPC社の戦略的買収を開始しました。CFRPは車体の軽量化に貢献し、厳しい燃費規制への対応やCO2排出量の削減に不可欠であることから、世界の自動車市場でCFRPへの関心が高まっています。自動車部品へのCFRPの採用は急速に進んでおり、MCG Groupは、部品設計から生産に至るバリューチェーンの各段階において、顧客に最適なソリューションを提供することで、主導権を握る立場にあります。
  • 2022年5月、世界有数の特殊材料サプライヤーであるSolvayは、自動車産業向け複合材料の広範なポートフォリオを強化するため、SolvaLite(R)714エポキシ樹脂をあらかじめ含浸させた新世代の一方向炭素繊維と織布製品であるソルバライト(R)714プリプレグの発売を発表しました。これらの新しいプリプレグは、ボディパネルのような自動車部品を、連続生産で短い圧縮成形サイクルタイムで製造するために設計されています。また、長寿命で硬化サイクルも速いです。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 関係者にとっての主要メリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主要調査結果
  • CXOの視点

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 自動車用複合材料市場:繊維タイプ別

  • イントロダクション
  • ポリマーマトリックス
  • グラスファイバー
  • 天然繊維
  • 炭素繊維
  • セラミックマトリックス
  • 金属マトリックス

第6章 自動車用複合材料市場:用途別

  • イントロダクション
  • 外装
  • 内装
  • 構造
  • シャシーとパワートレイン
  • その他

第7章 自動車用複合材料市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
  • 南米
  • 欧州
  • 中東・アフリカ
  • アジア太平洋

第8章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意とコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第9章 企業プロファイル

  • Toray Industries
  • Abbott(Solvay)
  • Owens Corning
  • Berkshire Hathaway(Johns Manville)
  • BASF SE
  • Resistotech Industries(Teijin Ltd.)
  • Mitsubishi Chemical Corporation
  • SGL Carbon
  • CKF, Inc.(UFP Technologies, Inc.)
  • Saudi Aramco(Sabic)
目次
Product Code: KSI061610030

The automotive composites market is evaluated at US$7.317 billion for the year 2022 growing at a CAGR of 11.04% reaching the market size of US$15.231 billion by the year 2029.

Automotive composites are light and compact materials mainly employed under the hood and in the interiors of trucks, cars, and other vehicles. Composites are employed for numerous vehicle interior and exterior applications because they are favoured materials for weight reduction in autos. Because of their outstanding dimensional stability, composite materials have become more prevalent in the automotive sector in recent years. Composites are desirable materials because of their shape retention, low coefficient of thermal expansion, corrosion resistance for performance in dry and wet situations, the convenience of manufacturing, & low weight to reduce overall vehicle mass.

The requirement for lightweight components in automobile parts to improve fuel efficiency and lower emissions

Compared to traditional structural metallic materials such as steel, iron, and aluminium, composites offer weight reduction benefits of 15-20% for glass fibre and 25-40% for carbon fibre composites. Moreover, many public-private partnership programs in EU member states have already been developed to boost the use of composites in the automotive sector. The creation of composites and automotive lightweight materials innovation clusters, as well as collaborations with the automotive and chemical industries to support the investment through supply chain analysis of the automotive carbon fibre composites market, are examples of such initiatives.

The market for automotive composites is being driven by an increase in demand for electric vehicles.

Electric vehicles, according to several experts, will allow for higher prices per kilo of weight saved in vehicle weight reduction measures. Typical IC engine automobiles can only afford to spend a couple of dollars for each kilogram of weight saved, whereas electric vehicles can save 7-8 dollars per kilogram. In conventional driving cycles, general cars waste more energy while accelerating, but they can also recover more kinetic energy through brake energy recovery. A lighter car body enables battery downsizing while preserving range in electric vehicles. Reducing the weight of the vehicle body and battery pack has a compounding effect on overall vehicle weight reduction by allowing other systems like the brake system and driving the train to be downsized. At the same drivetrain power and torque levels, the decreased weight cuts pollutants and enhances performance in ICE vehicles.

Rising use of glass fibre composites in the automotive industry

In recent years, there has been a significant growth in the need for lightweight materials to improve fuel efficiency and reduce emissions. Glass fibre composites are widely employed in the automotive industry since they are less expensive than carbon and natural fibre composites. Furthermore, natural fibre composites are used to make vehicle body sections like engine hoods, storage tanks, and dashboards, reducing the use of other metals like steel.

The exterior segment is expected to grow at a significant CAGR.

Exterior automobile applications for automotive composites include headlamps, heat shielding components, and more. Many automakers are likewise emphasizing composites in their vehicle bodywork. For example, recent research indicates that reinforced thermoplastics could become the next big wave. The BMW i3 is the world's first mass-produced automobile with a thermoplastic composite exterior element. As an alternative to glass fibre as a light-weighting solution, the automobile industry is increasingly adopting natural composites in the interior portions of vehicles.

Asia Pacific is expected to take the lead in terms of market share.

Due to the highest number of automobiles present in this region, particularly in China, India, and Thailand, Asia Pacific is the largest and fastest-growing region. Furthermore, India, Indonesia, Thailand, and China are predicted to have the greatest number of cars on the road, as well as the largest markets for four-wheelers, fueling the market's expansion. As per the India Brand Equity Foundation (IBEF), in July 2023, 2.08 units of passenger vehicles*, three-wheelers, two-wheelers, and quadricycles were produced in total, a trend that is expected to continue in the future decade. Furthermore, top manufacturers worldwide are looking to the Asian market to boost their profits. Some of the world's largest automakers are developing manufacturing facilities in India to meet rising demand, boosting the country's automotive composites sales.

Market key launches

  • In October 2023, the Mitsubishi Chemical Group began a strategic acquisition of CPC, a top Italian producer of automotive carbon fiber composite components. Because CFRP helps make car bodies lighter, which is essential for complying with strict fuel economy regulations and lowering CO2 emissions, the global automobile market is becoming more and more interested in CFRP. The automotive sector is rapidly adopting CFRP in automotive components, and the MCG Group is well-positioned to take the lead by providing customers with the best solutions possible at every stage of the value chain, from component design to production.
  • In May 2022, Solvay, a leading global supplier of specialty materials, has announced the launch of SolvaLite(R) 714 Prepregs, a new generation of unidirectional carbon-fiber and woven-fabric products pre-impregnated with SolvaLite(R) 714 epoxy resin, to enhance its extensive portfolio of composite materials for the automotive industry. These novel prepregs have been designed to produce automotive components, like body panels, at short compression-molding cycle times in serial production runs. They also have a long outlive and fast cure cycles.

Segmentation:

By Fibre Type

  • Polymer Matrix
  • Glass Fiber
  • Natural Fiber
  • Carbon Fiber
  • Ceramic Matrix
  • Metal Matrix

By Application

  • Exterior
  • Interior
  • Structural
  • Chassis and Powertrain
  • Others

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • Japan
  • China
  • India
  • South Korea
  • Indonesia
  • Thailand
  • Taiwan
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits to the Stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. CXO Perspective

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. AUTOMOTIVE COMPOSITES MARKET, BY FIBRE TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Polymer Matrix
    • 5.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.2.2. Growth Prospects
    • 5.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.3. Glass Fibre
    • 5.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.3.2. Growth Prospects
    • 5.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.4. Natural Fibre
    • 5.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.4.2. Growth Prospects
    • 5.4.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.5. Carbon Fibre
    • 5.5.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.5.2. Growth Prospects
    • 5.5.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.6. Ceramic Matrix
    • 5.6.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.6.2. Growth Prospects
    • 5.6.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.7. Metal Matrix
    • 5.7.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.7.2. Growth Prospects
    • 5.7.3. Geographic Lucrativeness

6. AUTOMOTIVE COMPOSITES MARKET, BY APPLICATION

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Exterior
    • 6.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.2.2. Growth Prospects
    • 6.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.3. Interior
    • 6.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.3.2. Growth Prospects
    • 6.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.4. Structural
    • 6.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.4.2. Growth Prospects
    • 6.4.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.5. Chassis and Powertrain
    • 6.5.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.5.2. Growth Prospects
    • 6.5.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.6. Others
    • 6.6.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.6.2. Growth Prospects
    • 6.6.3. Geographic Lucrativeness

7. AUTOMOTIVE COMPOSITES MARKET, BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. By Fibre Type
    • 7.2.2. By Application
    • 7.2.3. By Country
      • 7.2.3.1. USA
        • 7.2.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.2.3.2. Canada
        • 7.2.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.2.3.3. Mexico
        • 7.2.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.3.2. Growth Prospects
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. By Fibre Type
    • 7.3.2. By Application
    • 7.3.3. By Country
      • 7.3.3.1. Brazil
        • 7.3.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.3.3.2. Argentina
        • 7.3.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.3.3.3. Others
        • 7.3.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.3.2. Growth Prospects
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. By Fibre Type
    • 7.4.2. By Application
    • 7.4.3. By Country
      • 7.4.3.1. UK
        • 7.4.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.2. Germany
        • 7.4.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.3. France
        • 7.4.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.3.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.4. Italy
        • 7.4.3.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.4.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.5. Spain
        • 7.4.3.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.5.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.6. Others
        • 7.4.3.6.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.6.2. Growth Prospects
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. By Fibre Type
    • 7.5.2. By Application
    • 7.5.3. By Country
      • 7.5.3.1. Saudi Arabia
        • 7.5.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.5.3.2. Israel
        • 7.5.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.5.3.3. Others
        • 7.5.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.3.2. Growth Prospects
  • 7.6. Asia Pacific
    • 7.6.1. By Fibre Type
    • 7.6.2. By Application
    • 7.6.3. By Country
      • 7.6.3.1. China
        • 7.6.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.2. Japan
        • 7.6.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.3. India
        • 7.6.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.3.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.4. South Korea
        • 7.6.3.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.4.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.5. Indonesia
        • 7.6.3.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.5.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.6. Thailand
        • 7.6.3.6.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.6.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.7. Taiwan
        • 7.6.3.7.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.7.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.8. Others
        • 7.6.3.8.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.8.2. Growth Prospects

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Market Share Analysis
  • 8.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Competitive Dashboard

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. Toray Industries
  • 9.2. Abbott (Solvay)
  • 9.3. Owens Corning
  • 9.4. Berkshire Hathaway (Johns Manville)
  • 9.5. BASF SE
  • 9.6. Resistotech Industries (Teijin Ltd.)
  • 9.7. Mitsubishi Chemical Corporation
  • 9.8. SGL Carbon
  • 9.9. CKF, Inc. (UFP Technologies, Inc.)
  • 9.10. Saudi Aramco (Sabic)