市場調査レポート
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1095186

環境・社会・ガバナンス(ESG)センチメント調査、2022年第1四半期 - テーマ別調査

Environmental, Social, and Governance (ESG) Sentiment Polls, Q1 2022 - Thematic Research

出版日: | 発行: GlobalData | ページ情報: 英文 17 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

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環境・社会・ガバナンス(ESG)センチメント調査、2022年第1四半期 - テーマ別調査
出版日: 2022年05月25日
発行: GlobalData
ページ情報: 英文 17 Pages
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ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

企業が環境・社会・ガバナンス(ESG)に全面的に取り組んでいると考える調査の回答者は、2021年第4四半期と比較し、2022年第1四半期は19%にとどまりました。さらに、2022年第1四半期、2021年第4四半期ともに、回答者の4分の1が「自社に環境・社会・ガバナンス(ESG)計画があるかどうかわからない」と回答しています。これは、企業レベルで透明性または計画が欠如していることを示唆しています。

当レポートでは、環境・社会・ガバナンス(ESG)に焦点を当て、環境・社会・ガバナンス(ESG)対するビジネス社会の現在のセンチメントを理解するための世論調査の分析結果など、体系的な情報を提供しています。

目次

  • 環境・社会・ガバナンス(ESG)センチメント調査について

エグゼクティブサマリー

  • 環境・社会・ガバナンス(ESG)の目標
  • 環境・社会・ガバナンス(ESG)への取り組み
  • 最も重要なテーマ
  • 環境・社会・ガバナンス(ESG)戦略を促進する要因
  • センチメント調査の調査手法
  • テーマ別調査手法
  • GlobalDataについて
目次
Product Code: GDTMT-TR-S361

The analysis is based on polls designed to help us understand the current sentiment of the business community towards ESG (environmental, social, and governance).

Key Highlights

  • The number of respondents who believed that companies are fully committed to ESG remained at 19% in Q1 2022 compared to Q4 2021. Furthermore, in both Q1 2022 and Q4 2021, a quarter of respondents said they did not know if their company had an ESG plan. This suggests either a lack of transparency at a company level or a lack of planning.
  • Over a quarter of respondents stated that businesses treat ESG initiatives as a mere marketing exercise. This perception of greenwashing coincides with the low number of those who consider businesses to be fully committed to ESG. These results are very similar to Q4 2021. Over the last quarter, there has been little to convince respondents that businesses are more committed to ESG than they were at the end of 2021.
  • When asked which theme out of five options would most impact their business in the coming 12 months, ESG only received 16% of the vote. It was superseded by digital transformation and COVID-19, which continues to cause significant disruption. ESG as a theme is considered to be tomorrow's problem. In the next 12 months, companies are likely to focus on mitigating the continuing impact of COVID-19 and implementing digital solutions.

Scope

  • Our sentiment polls ran between January and April 2022 on GlobalData's Verdict network of B2B websites, which had 70 million unique visitors in the period from December 2020 to April 2022. In total, 1,115 respondents participated in the survey.
  • The survey looked at attitudes towards ESG, the most important theme impacting businesses over the next decade.

Reasons to Buy

  • This survey gives a unique insight into the views of the business community on ESG. The responses provide insight into attitudes towards ESG, including whether companies have changed their behavior to meet ESG targets.

Table of Contents

Table of Contents

  • About our ESG Sentiment Polls

Executive summary

  • ESG goals
  • Commitment to ESG
  • Most important themes
  • Factors driving ESG strategy
  • Sentiment polling methodology
  • Thematic research methodology
  • About GlobalData