表紙:アドバンスドアナリティクス市場:2023年から2028年までの予測
市場調査レポート
商品コード
1410226

アドバンスドアナリティクス市場:2023年から2028年までの予測

Advanced Analytics Market - Forecasts from 2023 to 2028

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 122 Pages | 納期: 即日から翌営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=156.76円
アドバンスドアナリティクス市場:2023年から2028年までの予測
出版日: 2023年12月19日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 122 Pages
納期: 即日から翌営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

アドバンスドアナリティクス市場は、予測期間中に26.40%のCAGRで成長し、2021年の初期値244億1,600万米ドルから、2028年までには1,258億4,700万米ドルの市場規模に達すると予測されています。

アドバンスドアナリティクスは、意思決定を強化する価値ある洞察を生み出すために、利用可能なデータを自律的または半自律的に調査することを包含します。データを整理、フィルタリング、解釈、予測し、組織の計画と戦略開拓に大きな影響を与えるビジネス成果を生み出すことで、よりデータ主導型になり、将来の市場状況と密接に連動するようになります。

また、アドバンスドアナリティクス市場の発展には、クラウド技術の採用拡大と技術普及の拡大が極めて重要な役割を果たしています。なぜなら、これらは利用可能な豊富なデータに貢献し、消費者の選好に関する洞察の生成をさらに強化するからです。例えば、IBM(R)Cognos(R)Analyticsは、AIを活用した洞察を通じて、データに基づいた意思決定を組織向けに強化します。最新リリースでは、IBMのデータ・ファブリック・アーキテクチャーとシームレスに統合された単一のセキュアな環境内で、アナリティクス機能の数々を拡張しています。AIと機械学習(ML)との統合により、ユーザーは隠されたデータ・パターンを発見し、洞察と予測を生成するために使用される方法を明確に可視化することができます。

エンドユーザー業界によるアドバンスドアナリティクス適用性の展開増加が市場を促進

この業界の成長は、IT、テレコム、ヘルスケア、BFSI、消費財、小売などの主要企業による、顧客分析やビジネス分析などのアドバンスドアナリティクスソリューションの採用増加によるものです。これらのソリューションは、膨大な顧客データベースや資産データベースの効率的な管理に役立っています。さらに、多くの大手企業がアドバンスドアナリティクスを統合し、収益の向上、分析能力の強化、リスク管理の強化に取り組んでいます。

Philips Future Health Index 2022レポートのデータから、近年ヘルスケア業界の国々による予測分析ツールの採用率が大幅に伸びていることが明らかになりました。報告書2022によると、シンガポールは92%という驚異的な採用率で、ヘルスケアにおける予測アナリティクスの採用におけるトップリーダーに浮上しました。中国が79%で僅差で続き、ブラジル、米国、インドネシア、イタリア、フランス、インドなど数カ国は59%から66%で、まだ採用率を伸ばしている最中です。このように、ヘルスケアにおける予測分析の堅調な採用動向は、アドバンスドアナリティクスにおけるより広範な傾向を示しています。ヘルスケアプロバイダーがより効率的でデータ主導の意思決定のために予測分析を活用するようになっているため、アドバンスドアナリティクス市場の成長が促進されます。

さらに、AIを統合したデータ分析ソリューションは、現在、医療データマイニングに応用され、オーダーメイドの治療計画を策定しています。例えば、2021年2月、IBMは、ビッグデータ分析を専門とするソフトウェア企業であるPalantir Technologiesと提携し、一貫したデータセットを医療提供者、研究者、研究機関に提供しています。このコラボレーションにより、彼らはデータを分析し、ビジネスや患者に利益をもたらす成果を生み出すことができます。

米国のアドバンスドアナリティクス市場は堅調な成長が見込まれます。

米国では、Oracle CorporationやIBMといった企業が進出しており、テクノロジーの浸透が進んでいるため、同市場は大きなシェアを占めると予想されます。さらに、同国ではソーシャルメディアの普及が著しく、これも市場の大きな要因の1つとなっています。さらに、同国では、企業がこの分野で卓越するのに役立つインフラが提供されています。

同国の成長拡大を利用して、企業はクラス最高の技術を提供するために協力しています。例えば、2022年8月、米国ノースカロライナ州に本社を置くSASと米国サンフランシスコに本社を置くSingleStoreは、次世代データおよびアナリティクス・アーキテクチャを提供するために提携しました。この提携は、データへのアクセスにおける障壁を取り除き、パフォーマンスとスケーラビリティを最大化し、最後にデータ主導の重要な洞察を明らかにすることを目的としています。

さらに、企業は個人のデジタル・トランスフォーメーションに役立つ新製品を開発するために協力しています。例えば、2021年12月、CVS HealthとMicrosoftは、消費者の健康増進に役立つ革新的なソリューションを開発する戦略的提携を発表しました。CVS Healthが収集したデータとMicrosoftが開発したカスタマイズされたアルゴリズムにより、CVS Healthのオムニチャネル薬局機能で顧客がパーソナライズされた体験をすることができ、消費者が必要とする時にカスタマイズされた健康推奨情報を提供します。

市場開拓の主な発展

2023年3月、NVIDIAはAIサービスにオラクル・クラウド・インフラストラクチャー(OCI)を活用する戦略的決定を下しました。このOracleとNVIDIAの協業の拡大は、新たに導入されたOracle Cloud Infrastructure(OCI)Supercluster(TM)上でのNVIDIAの主要AIアプリケーションの運用を含みます。2023年3月、DXCテクノロジー傘下のLuxoftとリアルタイム不動産監視・観測ソフトウェアの大手プロバイダーであるITRSは、銀行・資本市場プラットフォーム向けにカスタマイズされた高度な監視ソリューションを開発・提供する戦略的パートナーシップを発表しました。2021年11月、Goldman Sachsは Amazon Web Services, Inc.(AWS)と共同でGoldman Sachs Financial Cloud for Dataを発表しました。この革新的なスイートは、金融機関向けにカスタマイズされたクラウドベースのデータおよび分析ソリューションを提供します。この提携により、顧客はクラウド上でのデータへのアクセス、構造化、分析方法を変革し、迅速な洞察の獲得と十分な情報に基づく投資選択が可能になります。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン

第2章 調査手法

  • 調査データ
  • 前提条件

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 調査ハイライト

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 アドバンスドアナリティクス市場:タイプ別

  • イントロダクション
  • 予測分析
  • 規範的分析
  • 診断分析
  • 記述的分析

第6章 アドバンスドアナリティクス市場:エンドユーザー業界別

  • イントロダクション
  • 通信とIT
  • 銀行・金融
  • 政府と防衛
  • ヘルスケア
  • 消費財と小売
  • 輸送と物流

第7章 アドバンスドアナリティクス市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他
  • 欧州
    • ドイツ
    • フランス
    • 英国
    • イタリア
    • スペイン
    • その他
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • イスラエル
    • その他
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 韓国
    • 台湾
    • タイ
    • インドネシア
    • 日本
    • その他

第8章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション

第9章 企業プロファイル

  • Microsoft
  • IBM
  • Dell Inc.
  • SAS Institute Inc.
  • Siemens
  • FICO
  • Tibco
目次
Product Code: KSI061610581

The advanced analytics market is anticipated to grow at a CAGR of 26.40% during the forecast period and will reach a market size of US$125.847 billion by 2028 from an initial value of US$24.416 billion in 2021.

Advanced analytics encompasses the autonomous or semi-autonomous examination of available data to produce valuable insights that enhance decision-making. It involves organizing, filtering, interpreting, and forecasting data to generate business outcomes that significantly influence an organization's planning and strategy development, making them more data-driven and closely aligned with future market conditions.

In addition, the growing adoption of cloud technology and increased technology penetration play pivotal roles in the advancement of the advanced analytics market. This is because they contribute to the wealth of available data and further enhance the generation of insights into consumer preferences. For example, IBM® Cognos® Analytics enhances data-informed decision-making through AI-powered insights for organizations. The latest release expands its array of analytics features within a single, secure environment seamlessly integrated with IBM's data fabric architecture. This integration with AI and machine learning (ML) empowers users to uncover concealed data patterns and offers clear visibility into the methods used to generate insights and forecasts.

Increased deployment of advanced analytics applicability by end-users industry is propelling the market

The growth of the industry can be attributed to the increased adoption of advanced analytics solutions, such as customer and business analytics, by major organizations in sectors like IT, telecom, healthcare, BFSI, consumer goods, and retail. These solutions aid in the efficient management of their extensive customer and asset databases. Moreover, many significant businesses are integrating advanced analytics to boost their revenue, enhance their analytical capabilities, and fortify risk management practices.

The data from the Philips Future Health Index 2022 reports reveals a substantial growth in the rate of adoption of predictive analytics tools by the countries in the healthcare industry in recent years. According to the report 2022, Singapore emerges as the top leader in the adoption of predictive analytics in healthcare with an impressive 92% adoption rate. China closely follows at 79%, while several countries, including Brazil, the United States, Indonesia, Italy, France, and India, are still in the process of growing their adoption rates, ranging from 59% to 66%. Thus, the robust adoption of predictive analytics in healthcare signifies a broader trend in advanced analytics. As healthcare providers increasingly utilize predictive analytics for more efficient and data-driven decision-making, it catalyzes the growth of the advanced analytics market

Furthermore, AI-integrated data analytics solutions are now applied in healthcare data mining to develop tailored treatment plans, for example, in February 2021, IBM joined forces with Palantir Technologies, a software company specializing in big data analytics, to provide consistent datasets for healthcare providers, researchers, and institutions. This collaboration allows them to analyze data and generate outcomes that benefit their businesses and patients.

The USA's advanced analytics market is anticipated to grow steadily.

The USA is expected to hold a significant share in the market due to increased penetration of technology in the country coupled with the presence of players such as Oracle Corporation, and IBM in the country. Additionally, in the country, the adoption of social media is significant, which is also one of the major reasons for the market. Moreover, the country provides an infrastructure to the companies which helps them excel in the field.

Taking advantage of increasing growth in the country companies are collaborating to deliver best-in-class technologies. For instance, in August 2022, SAS headquartered in North Carolina, USA, and SingleStore headquartered in San Francisco, USA partnered to deliver next-generation data and analytics architecture. This partnership aims to remove data barriers to access data, maximize performance and scalability, and lastly uncover key data-driven insights.

Moreover, companies are collaborating to develop new products that can help in the digital transformation of an individual. For instance, in December 2021, CVS Health and Microsoft announced a strategic alliance that will develop innovative solutions that will help consumers improve their health. The data collected by CVS Health and the customized algorithm developed by Microsoft will help the customer have a personalized experience with CVS Health's omnichannel pharmacy capabilities and it will deliver customized health recommendations as and when the consumer requires them.

Market Key Developments

  • In March 2023, NVIDIA made the strategic decision to utilize Oracle Cloud Infrastructure (OCI) for AI services. This extension of the collaboration between Oracle and NVIDIA involves the operation of key NVIDIA AI applications on the newly introduced Oracle Cloud Infrastructure (OCI) Supercluster™.
  • In March 2023, Luxoft, a DXC Technology Company, and ITRS, a leading provider of real-time estate monitoring and observability software, unveiled a strategic partnership to create and provide advanced monitoring solutions tailored for banking and capital markets platforms.
  • In November 2021, Goldman Sachs introduced the Goldman Sachs Financial Cloud for Data in collaboration with Amazon Web Services, Inc. (AWS). This innovative suite offers cloud-based data and analytics solutions tailored for financial institutions. This partnership transforms the way clients access, structure, and analyze data in the cloud, enabling them to swiftly acquire insights and make well-informed investment choices.

Segmentation:

By Type

  • Predictive Analytics
  • Prescriptive Analytics
  • Diagnostic Analytics
  • Descriptive Analytics

By End-User Industry

  • Telecom and IT
  • Banking and Finance
  • Government and Defence
  • Healthcare
  • Consumer Goods and Retail
  • Transportation and Logistics

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Others
  • Middle East, and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • South Korea
  • Taiwan
  • Thailand
  • Indonesia
  • Japan
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Data
  • 2.2. Assumptions

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Research Highlights

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. ADVANCED ANALYTICS MARKET, BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Predictive Analytics
  • 5.3. Prescriptive Analytics
  • 5.4. Diagnostic Analytics
  • 5.5. Descriptive Analytics

6. ADVANCED ANALYTICS MARKET, BY END-USER INDUSTRY

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Telecom and IT
  • 6.3. Banking and Finance
  • 6.4. Government and Defence
  • 6.5. Healthcare
  • 6.6. Consumer Goods and Retail
  • 6.7. Transportation and Logistics

7. ADVANCED ANALYTICS MARKET, BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. USA
    • 7.2.2. Canada
    • 7.2.3. Mexico
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. Brazil
    • 7.3.2. Argentina
    • 7.3.3. Others
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. Germany
    • 7.4.2. France
    • 7.4.3. United Kingdom
    • 7.4.4. Italy
    • 7.4.5. Spain
    • 7.4.6. Others
  • 7.5. Middle East, and Africa
    • 7.5.1. Saudi Arabia
    • 7.5.2. UAE
    • 7.5.3. Israel
    • 7.5.4. Others
  • 7.6. Asia Pacific
    • 7.6.1. China
    • 7.6.2. India
    • 7.6.3. South Korea
    • 7.6.4. Taiwan
    • 7.6.5. Thailand
    • 7.6.6. Indonesia
    • 7.6.7. Japan
    • 7.6.8. Others

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Market Share Analysis
  • 8.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. Microsoft
  • 9.2. IBM
  • 9.3. Dell Inc.
  • 9.4. SAS Institute Inc.
  • 9.5. Siemens
  • 9.6. FICO
  • 9.7. Tibco